Клаус Міхаель Маєр-Абіх «Повстання на захист природи. Від довкілля до спільно світу» (Уривки)


Скачати 27.64 Kb.
Назва Клаус Міхаель Маєр-Абіх «Повстання на захист природи. Від довкілля до спільно світу» (Уривки)
Дата 17.03.2013
Розмір 27.64 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Клаус Міхаель Маєр-Абіх «Повстання на захист природи. Від довкілля до спільно світу» (Уривки)

Провідною ідеєю з якої починається поворот, є та, що інші живі істоти існують у світі не тільки задля нас а й разом з нами. Кожна жива істота потребує власного довкілля, свого специфічного життєвого простору. Наше довкілля є одним з багатьох довкіль, людський життєвий простір є тільки частиною природнього Універсуму. Індустріальне суспільство хибно розуміє це так, начебто весь світ є тільки людським життєвим простором, і говорить тільки про одне однісіньке довкілля, яке треба захищати, а саме про наше довкілля. Саме тому нас спіткала криза наших взаємин з природою…

Не звертаючи увагу на інші довкілля в їхній самобутності, ми розглядаємо живих істот тільники з перспективи нашого життєвого простору. Ми не бачимо їхнього власного сенсу і власної цінності в природньому цілому, а ставимося до них так, начебто вони існують тільки для нас. Відтак і саме поняття довкілля хибне: увесь світ постає нашим довкіллям тільки як щось таке, що існує задля нас. Щоб подолати цю хибу, яка досі визначала екологічну політику, цей світ треба розглядати і аналізувати як природній спільносвіт. Ми, люди, наділені таким розмаїттям здатносте, що нашій самосвідомості не зашкодить, якщо вона визнаватиме самоцінність інших живих істот і першоелементів у всесвіті. Історія природи могла б навіть налаштувати нас на таке визначення засадничо. Умовою цього є наша власна належність до природи, тілесність нашого буття.

Форма цієї тілесності свідчить про те, що ми належимо до вищих живих істот і, як ссавці цілком подібні до інших. Це-інший напрям аргументації, і в цьому констатація тілесності нашого буття означає ще й те, що ми є особливими живими істотами, такими особливими, що в безпредметний в історії природи спосіб привносимо в світ і відповідальність, і надію, і загрозу. Та водночас ми такі самі живі істоти як інші ст. 55

…Особливість живих істот у спільноті живих істот очевидна, натомість спільність із ними ми дотепер належним чином не усвідомили…

Звісно, це не означає, що до інших живих істот ми маємо ставитись так само, як до людей. Соняшники – не люди, слони також. Якби ми ставились до них як до людей – хоч як добре це виглядало б – це навіть суперечило б гідності їхнього буття.

А втім, у ставленні до людей і до інших живих істот є і подібні риси, і найелементарнішим принципом справедливості, принципом рівності, не треба нехтувати. Він потребує рівного ставлення, наскільки сягає рівність, і відмінного-наскільки сягає відмінність ст. 56

Абсурдно вважати, що людина може бути творцем тільки за рахунок творіння. ст 60

Одна людина – це ще не людина, тільки в середині спільноти вона може бути самою собою. Тому варто зробити подальші кроки в міркуваннях. Чи може людство обмежуватись тільки самим собою, нехтуючи співбуттям з іншими? Чи не належить воно до ширшого цілого, що повніше визначало б ідентичність самобуття і відповідальність людини? Індивіди, які не мають іншого масштабу окрім самих себе здебільшого асоціальні. Хіба те саме не стосується людства в цілому? І чи не є антропоцентризм останньою спробою після того, як просвітництво про нашу належність до природи стало неуникним, - вважати людей, принаймні в їхніх діях, чимось вищим за природу, у такий спосіб виправдовуючи асоціальність у природі? [ст 86.]

Людство існує тільки в співбутті з іншими – людьми, тваринами, рослинами, ландшафтами і стихіями, без цього його немає [88].

З погляду на досягнений нині щабель розвитку антропоцентрична картина світу і людини видається проявом своєрідного людського шовінізму…Сфера відповідальності тепер настільки вагома, що ніщо більше не повинно існувати тільки задля іншого: ані частина людства тільки задля якоїсь іншої частини, ані інші живі істоти тільки задля людей, ані стихії життя тільки задля живих істот. Усі вони мають власну самоцінність у природному універсамі задля самих себе варті того, щоб у своїй діяльності на них зважали ті, кому розум дарований природною, дає можливість вгледіти цю самоцінність. У цьому колі вже не тільки співіснування з іншими людьми й іншими істотами є мірою людської самобутності, а й увесь спільно світ. Не людина є мірою всіх речей, а все, що існує з нами, є мірою нашої людяності» [96]


Схожі:

Тема : Національно-визвольні повстання українського народу 20-30рр. XVIIст
Навесні 1630 р очолив повстання проти польської влади на Київ­щині та Полтавщині
ЗАКОН УКРАЇНИ Про захист тварин від жорстокого поводження
Цей Закон спрямований на захист від страждань і загибелі тварин унаслідок жорстокого поводження з ними, захист їх природних прав...
«У світі природи» (Впевнений старт) Природа рідного краю : ознайомлювати...
Червону книгу України, залучати дитину до посильної участі у природоохоронній діяльності
23594723 48240 Тернопільська обл., Густинський р-н, м. Хоростків, вул. Незалежності,17
Мета: розвивати бережне ставлення до природного довкілля. Виховувати любов до рідного краю, бажання захищати і примножувати багатство...
Уроку: урок-екскурсія. Мета уроку
Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями природи Африки, показати відмінності характерних рис природи Африки від природи інших...
Віденська конвенція про охорону озонового шару
Конвенції є захист здоров'я людини та довкілля від наслідків руйнування озонового шару. Конвенція є рамковою і встановлює загальні...
«Захист інформації в автоматизованих системах»
В експлуатаційному режимі програмно-технічні комплекси повинні забезпечити ефективне і надійне функціонування інформаційних підсистем...
19 квітня – День Довкілля
Мета: Формувати самосвідомість, ціннісне ставлення до навколишнього середовища; здійснювати формування загальнолюдських норм гуманітарної...
Богдан-Ігор Антонич. Основні відомості про поета. «Назустріч», «Весна». Єдність людини і природи
Мета. Ознайомити учнів з основними відомостями про Б.І. Антонича, з програмовими творами поета «Назустріч», «Весна», розкрити взаємозв’язок...
Екологія як наука про довкілля (2 год.)
Властивості складних систем. Біосфера, основні положення вчення В.І. Вернадського про біосферу. Еволюція уявлень про роль і місце...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка