№
| Заклад
| Назва інновації
| Суть інновації
| Автор-розробник
| Колектив або особа, які впроваджують дану інновацію
| Освітня галузь
| Результати (наявні та прогнозовані)
| Форми поширення здобутків
|
У навчально-виховному процесі
|
| Гадяцька гімназія
імені
Олени
Пчілки
Гадяцької
районної
Ради
Полтавської
області
| Методика використання відео свідчень як джерела вивчення історії.
| При вивченні окремих тем використовуються відео свідчення людей, які були учасниками історичних подій
| Войтенко
О.М.
| Войтенко О.М.
| Історія
| Викликає зацікавленість учнів, виховуються почуття патріотизму та бажання глибоко вивчити історію України, сприяє емоційному сприйняттю матеріалу.
| Участь у чисельних
всеукраїнських семінарах, тренінгах.
Проект «Назустріч пам'яті» – співавтор методичного мультимедійного посібника, тренер по підготовці тренерів проекту.
Проект «Голод в Україні 1932-1933. Людський вимір трагедії» – автор мультимедійного методичного посібника, тренер (схвалено Міністерством освіти та
науки України (протокол №7 від 16 грудня
2009 року).
|
|
| Використання опорних конспектів на уроках інформатики
| Використання конспектів для учнів не замінюють навчальні посібники, а доповнюють їх, дозволяють наглядно виділити основні поняття, прийоми створення основних об’єктів БД, допомагають учням у самостійній роботі з ПК, при виконанні практичних робіт.
| В.Ф. Шаталов
| Коблиця
Марина
Георгіївна
| Інформатика
| Використання опорних конспектів допоможе учням більш глибоко зрозуміти теми, відпрацювати практичні вміння та навики.
| 1.Коблиця М.Г. Конспекти для учнів та практичні роботи із теми «Бази даних. Системи управління базами даних», - Гадяч, Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області,2010. – 28 с.
2.Коблиця М.Г. Метод проектів у світлі новітніх інформаційних технологій.//
Педагогіка. Математика і природознавство. VIII-IX Всеукраїнські читання, присвячені пам’яті М.В. Остроградського, 7-8 жовтня: Зб. наукових статей . – Полтава: ПОІППО,2007 . – С.191 -193
3. На семінарах учителів інформатики.
4. Представлення матеріалів на Другу Міжнародну виставку «Сучасні навальні заклади – 2011».
|
|
| Проектна технологія
| Форма організації занять, яка передбачає комплексний характер діяльності всіх його учасників з отримання освітньої продукції за певний проміжок часу.
| Дж.Дьюї,
Е. Коллінз О. Пєхота
І.Єрмаков
| Бутко В.В.
Васюта Л.І.
Липівець Н.В.
Кизь Ю.С.
Костенко Л.О.
Максимів Л.Ф.
Лісниця Л.А.
Васюта Л.І
| Світова
л-ра
Географія
Економіка
Інформатика
Початкова
школа
| Реалізовано навчальні і виховні проекти.
Створено презентації.
Започатковано шкільні проекти.Підвищиться ефективність уроків, відбудеться розвиток творчого потенціалу учнів,загальнолюдських вмінь і навичок, пізнавального інтересу;буде формуватись активна, самостійна й ініціативна позиція школярів, вміння і компетенції. Реалізується принцип зв’язку навчання з життям.
| 1.Проектна технологія на уроках зарубіжної літератури.\ В.В. Бутко.- Гадяч:Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області, - 2010. – 40 с.
2.На районних семінарах.
3.На засіданнях районних методичних об’єднань.
4.Участь у міжнародних проектах.
5.Представлення матеріалів на Другу Міжнародну виставку «Сучасні навчальні заклади – 2011».
6. Реалізація шкільних навчальних, виховних, спортивних проектів.
7. Математика в географії. Розв’язування
Задач з фізичної географії.
Факультативний курс.\Л.І.Васюта- Гадяч: Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки
Гадяцької районної ради
Полтавської області, - 2012. – 92 с.
|
|
| Модульно - рейтингова система навчання
| Зміст модульного навчання визначається цілісною системою змістових модулів.
Сутність полягає в тому, що той, хто навчається, може працювати більш самостійно за запропонована учневі індивідуальною програмою.
| Б.Скінер (1957)
В. Бондар
Л.Глоба
| Тараненко К.П.
| Алгебра
| Відбувається індивідуалізація навчання, реалізується принцип наближення навчального матеріалу до реалій життя, учні вчаться постійно давати самооцінку власній навчальній діяльності
| Відкриті уроки
Виступи на засіданнях м\о
|
|
| Різнорівневе навчання (рівнева диференціація)
| Створення на уроках математики динамічних груп учнів з урахуванням їхніх індивідуальних здібностей.
| М.П. Гузик
| Гуль Л.М.
| Алгебра
Геометрія
| Впровадження рівневої диференціації дає можливість кожному учневі мати рівні шанси досягти висот математичної культури, максимально розвинути здібності дітей з яскраво вираженим математичними задатками.
| Виступи на районних семінарах.
Відкриті уроки.
Розробка конспектів.
|
|
| Інтерактивні методи навчання
| Суть інтерактивного навчання в тому, що навчальний процес здійснюється за умови постійної активної взаємодії всіх його учасників.
| Пометун О.
| Крат Н.О.
Войтенко О.М.
Вінцковська В.П.
Гальченко К.П.
Степанович Я.А.
Гальченко К.П.
| Англійська мова
Історія
Українська л-ра
Трудове навчання
| Співпраця учителя і учнів.
Учні навчаються вільно висловлювати думки, здійснювати пошук рішення, обґрунтовувати свою позицію, співпрацювати, чітко і логічно висловлювати свої думки, обирати форми роботи.
| Войтенко О.М. проводить тренінги для вчителів України та за кордоном з використанням інтерактивних методів навчання.
Крат Н.О. – тренер з методики викладання англійської мови Відділу преси, освіти та науки Посольства США.
Конспекти уроків Крат Н.О. та програми ( таблиці) з теми «Інтерактивні технології навчання та інтеграція ідей громадянської освіти у курсі викладання англійської мови» надруковано у посібнику «Сучасній школі – демократичну освіту. Інтерактивні технології навчання:теорія, практика, досвід», який схвалений до використання науково – методичною радою з питань освіти МОН України.
Конспекти уроків.
Обмін досвідом на засіданнях м\о
|
|
| Інформаційно – комунікаційні
технології
| ІКТ використовується як засіб навчання,контролю і керування навчально – пізнавальною діяльністю.
Використання комп’ютерних навчальних систем, електронних підручників, комп’ютерної мережі, Інтернету.
| Морзе Н.В.
| Коблиця М.Г.
Кизь Ю.С.
Костенко Л.О.
Шаманська О.М.
Липівець Н.В.
Бутко В.В.
Євко В.М.
Нестерук С.І.
Шимка І.П.
Кириченко І.О.
Галушка Л.П.
Домашенко Л.В.
| Інформатика
Англійська мова
Економіка
Світова л-ра
Біологія Українська мова
Астрономія
Алгебра та геометрія
|
| Систематизуються презентації.
Створено електронні підручники
Кизь Ю.С. і Костенко Л.О..
Здійснюються міжпредметні зв’язки.
Створюється банк даних.
Упровадження інформаційно –комунікаційних та проектих методик при вивченні економіки та географії . З досвіду роботу./Н.В. Липівець.- Гадяч: Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області,-2012.-64с.
Стаття Кизь Ю.С. в журналі «Інформатика в школі» «Створення простих фігур в середовищі графічного редактора CorelDRAW. 6 клас».
|
|
| Особистісно
орієнтоване
навчання
| Метою особистісно орієнтованого навчання є виявлення суб’єктивного досвіду та надання психолого – педагогічної допомоги в становленні його індивідуальності, в самореалізаці.
| І.Якиманська
О. Подмазін
| Педагогічний колектив
|
| Розкриття індивідуальних можливостей учня.
Допомога в самопізнанні, самореалізації.
Формування культури життєдіяльності.
| 1.Методичні рекомендації «Методика проведення особистісно орієнтованого уроку»
2.Виступи на засіданнях м\о, педагогічній раді.
3. Розробки уроків.
|
|
| Технологія розвитку творчої особистості
| Розвиток творчих здібностей, інтересів, умінь,навичок.
| Г. Альтшуллер
| Педагогічний колектив Аврамко Л.П.
Вінцковська В.П.
Шимка І.П.
Максимів Л.Ф.
| Українська мова
Початкова школа
| Створення «ситуації успіху».
Розвиток словесної творчості.
Розкриття творчого потенціалу,
інтересу та потреби в навчанні.
| 1. Творчі збірки гімназистів.
2. Розвиток творчих здібностей на уроках української мови. Панорама уроків/Л.П. Аврамко.-Гадяч:Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області,-2012.-40с.
3. Розвиток творчої уяви молодших школярів./Максимів Л.Ф. .-Гадяч:Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області,-2009. -34с.
4.Розвиток зв’язного мовлення учнів та створення умов для розвитку творчих здібностей./ Вовченко О.В. .-Гадяч: Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області,-2009.-47с.
5 Розвиваючі можливості уроків музики./ Рудкіна О.М. .-Гадяч:Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області,-2009.-32с.
|
|
| Ігрові технології
| Сприяє використанню знань у новій ситуації. Матеріал для завоєння проходить через своєрідну практику(гру).
| П.П. Блонський,
С. Виговський,
А.С.Ібрагімова
Н.М.Конишева
| Лісниця Л.А.
Древаль Н.М.
Ксьонз Г.А.
Клімова К.П.
Кизь Ю.С.
Костенко Л.О.
Волокита С.А.
| Учителі початкової школи Інформатика
| Форма навчання , яка дозволяє зробити цікавим і захоплюючим.
| 1.Розробки уроків.
2.Виступи на засіданнях м\о
3.Розробки ігор з використанням ІКТ (Кизь Ю.С.,Костенко Л.О.).
4. Математична подорож сторінками улюблених казок. Сучасний урок./Волокита С.А. .-Гадяч:Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області,-2012.-76с.
|
|
| Громадянська
освіта
(Девід Ройл. С. Позняк, О. Пометун)
|
|
| Войтенко О.М.
Крат Н.О,
| Інформатика Англійська мова
| Учні
отримають
знання і навчаться
користуватись ними
в повсякденному
житті:вдома, в родині, на вулиці,в школі;
ознайомляться з можливостями
реалізації завдань громадянського
виховання.
| Вчимося бути громадянами: Навчальний
посібник з громадянської освіти для 7(8) класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів. /За редакцією В. Масана, П.Вербицької, О. Войтенко. - Львів: ЗУКЦ, 2006. - 152с. Виховуємо людину і громадянина: Навчально – методичний посібник. /За редакцією С. Буркова, О. Войтенка, І. Костюка. - Львів: Відродження, 2006. - 127с. Громадянська освіта у системі роботи класного керівника:Методичний посібник з громадянського виховання для 5-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів,а також пропедевтичні заняття для початкової школи /За редакцією. П.В. Вербицької. - Львів:ЗУКЦ, 2009.-210с.:іл.
|