НАСТАНОВА


Скачати 0.95 Mb.
Назва НАСТАНОВА
Сторінка 1/8
Дата 08.04.2013
Розмір 0.95 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Спорт > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8

НАСТАНОВА

з експлуатації транспортних засобів

у підрозділах МНС

Додаток

Затверджено


наказ МНС України

від “08” серпня 2007 № 538

НАСТАНОВА


з експлуатації транспортних засобів у підрозділах МНС України
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Експлуатація транспортних засобів. Терміни та визначення
1.1.1. У цій Настанові викладені основні положення з експлуатації транспортних засобів (далі ТЗ), що знаходяться на озброєнні підрозділів МНС України, а також визначені основні функції, обов’язки і права підрозділів та посадових осіб, відповідальних за організацію експлуатації ТЗ.

1.1.2. Цією Настановою керуються усі підрозділи МНС України, що експлуатують ТЗ.

1.1.3. Організовують експлуатацію ТЗ такі підрозділи (надалі підрозділи):

  • Департамент матеріально-технічного забезпечення МНС України;

  • управління (відділи) матеріально-технічного забезпечення ГУ(У) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також регіональних рятувальних та спеціалізованого авіаційного загонів, Державної воєнізованої (спеціалізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України (ДСВАРС), навчальних та науково-дослідних закладів, а також установи та державні підприємства структури МНС України, які пов’язані з експлуатацією ТЗ;

  • відділи (відділення, сектори) організації експлуатації ТЗ управлінь (відділів) МТЗ ГУ(У) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також регіональних рятувальних загонів та ДСВАРС;

  • служби безпеки дорожнього руху МНС України (СБДР);

  • підрозділи МНС України.

1.1.4. Основним завданням експлуатації ТЗ є організація та здійснення забезпечення безвідмовного використання ТЗ у підрозділах МНС України.

На підрозділи, що експлуатують ТЗ, покладено:

  • своєчасне забезпечення підрозділів ТЗ та іншою пожежною і спеціальною аварійно-рятувальною технікою згідно із встановленими нормами, облік та перерозподіл техніки та ТЗ;

  • організація належної експлуатації ТЗ;

  • утримання та розвиток матеріально-технічної бази підрозділів МНС України щодо експлуатації ТЗ;

  • забезпечення готовності ТЗ до дій за призначенням;

  • керівництво технічною підготовкою водіїв та інших спеціалістів, що здійснюють експлуатацію ТЗ;

  • узагальнення досвіду роботи щодо експлуатації ТЗ та розробка пропозицій з її удосконалення;

  • контроль за експлуатацією і ремонтом ТЗ.

1.1.5. Готовність ТЗ до дій за призначенням (надалі готовність) визначається належним технічним станом, надійністю, наявністю підготовленого особового складу (водіїв, механіків-водіїв, операторів установок та інших спеціалістів (надалі водії)) та повним спорядженням ТЗ.

Готовність ТЗ досягається:

  • належною експлуатацією згідно з нормативно-технічною документацією та інструкціями заводів-виробників;

  • своєчасним та якісним технічним обслуговуванням і ремонтом;

  • своєчасним та повним забезпеченням запасними частинами, експлуатаційними матеріалами та майном, а також їх раціональним використанням;

  • високим рівнем технічної підготовки водіїв та спеціалістів, що здійснюють експлуатацію ТЗ.

1.1.6. Підрозділи МНС України, що експлуатують ТЗ, у своїй діяльності керуються законами України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цією Настановою, наказами та вказівками МНС України, іншими нормативними актами відповідних міністерств та відомств (Додаток 1).

1.1.7. Загальне керівництво та відповідальність за організацію і діяльність підрозділів щодо експлуатації ТЗ покладено на:

  • директора Департаменту МТЗ МНС України;

  • начальників ГУ(У) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та м. Севастополі, а також керівників навчальних та науково-дослідних закладів МНС України;

  • начальників регіональних рятувальних та спеціалізованого авіаційного загонів, начальника штабу ДСВАРС;

  • начальників управлінь (відділів, відділень, секторів) матеріально-технічного забезпечення ГУ(У) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також навчальних та науково-дослідних закладів, регіональних рятувальних та спеціалізованого авіаційного загонів, ДСВАРС;

  • директорів (начальників) установ та державних підприємств структури МНС України, пов’язаних із експлуатацією ТЗ;

  • начальників підрозділів МНС України.

1.1.8. У цій Настанові наведені нижче терміни та визначення вживаються у такому значенні:

  • експлуатація ТЗ – це технічно-правильне використання, а також діагностика, технічне обслуговування, ремонт, зберігання, транспортування та облік ТЗ;

  • технічне забезпечення – це комплекс заходів щодо оснащення підрозділів транспортними засобами, а також запасними частинами та витратними матеріалами для них;

  • транспортний засіб (ТЗ) – це пристрій (машина), призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також установленого на ньому спеціального обладнання і механізмів, який, відповідно до чинного законодавства віднесений до основних засобів (фондів);

  • оперативні ТЗ – штатна група ТЗ, призначених безпосередньо для забезпечення оперативно-службової діяльності підрозділів МНС України;

  • господарчі транспортні засоби – штатна група ТЗ, призначених для господарського, технічного, медичного та інших видів забезпечення;

  • штатні ТЗ – транспортні засоби, що зареєстровані і стоять на балансі підрозділів МНС України;

  • приписані ТЗ – транспортні засоби, що приписані до підрозділів для їх експлуатації за певних договірних умов за рахунок чисельності штатних ТЗ, які відсутні в наявності;

  • споряджений ТЗ – це транспортний засіб, який повністю заправлений експлуатаційними рідинами, витратними матеріалами, укомплектований обладнанням згідно з витратними нормами, з відрегульованими та змащеними вузлами, а також забезпечений первинними засобами пожежогасіння;

  • умови експлуатації ТЗ – це: характер (варіант) навантажень (величина, інтенсивність навантаження); інтенсивність використання; види навантажень і порядок їх за черговістю; тактична обстановка і характер впливу надзвичайної ситуації (пожежі, аварії, катастрофи); параметри зовнішнього середовища (температура повітря, атмосферні осади тощо); система та культура обслуговування (кваліфікація водіїв, операторів, механіків-водіїв, обслуговуючого персоналу, технічна оснащеність підрозділів тощо);

  • пожежна, спеціальна та аварійно-рятувальна техніка – це сукупність технічних засобів поряд з ТЗ, які застосовуються для запобігання, обстеження, обмеження розвитку стихійних лих, техногенних катастроф і пожеж, а також ліквідації їхніх наслідків та гасіння пожеж, захисту людей, територій і матеріальних цінностей у надзвичайних ситуаціях;

  • територіальні органи управління – ГУ(У) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, штаб ДСВАРС, регіональні аварійно-рятувальні та спеціалізований авіаційний загони, наукові та навчальні заклади МНС України;

  • місцеві органи управління – районні, міські відділи (управління) ГУ(У) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях та місті Києві;

  • гарнізон – оперативна територіальна структура органів управління, підрозділів, навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств та організацій МНС України, а також інших сил цивільного захисту, які залучаються до ліквідації НС та гасіння пожеж, і дислоковані у межах адміністративно-територіальної одиниці (обласні, міські, та районні гарнізони);

  • підрозділ – постійно діюча організаційно-штатна структура МНС України з особовим складом, працівниками, технікою, спеціальним обладнанням, яка спроможна самостійно або у взаємодії з іншими підрозділами цивільного захисту виконувати покладені на неї завдання щодо захисту населення і територій, захисту матеріальних і культурних цінностей та довкілля під час ліквідації наслідків НС та проведення спеціальних робіт у складних умовах;

  • технічний підрозділ – структурний спеціалізований підрозділ, що підпорядковується територіальному органу управління, призначений для організації зберігання (стоянки), здійснення обслуговування, ремонту та випробувань ТЗ, пожежно-технічного, аварійно-рятувального озброєння, засобів зв’язку, забезпечення вантажних перевезень та вирішення інших питань, пов’язаних із забезпеченням господарської діяльності гарнізону;

  • парк (постійний та польовий) – спеціально відведене і обладнане місце зберігання (стоянки), обслуговування та ремонту ТЗ;

  • технічне обслуговування (надалі ТО) – комплекс операцій чи операція щодо підтримки роботоздатності або справності ТЗ під час експлуатації;

  • система ТО та ремонту техніки – сукупність взаємопов'язаних засобів, документації ТО і ремонту, а також виконавців, які задіяні для підтримування і відновлення якості ТЗ, що входять у цю систему;

  • періодичність ТО (ремонту) – інтервал часу чи напрацювання між даним видом ТО (ремонту) і наступним таким же видом або іншим більшої складності;

  • напрацювання – тривалість або обсяг роботи ТЗ. Напрацювання може бути як неперервною величиною (тривалість роботи в годинах, кілометрах пробігу тощо), так і цілочисельною величиною (число робочих циклів, пусків тощо);

  • передексплуатаційна підготовка – комплекс операцій чи операція щодо виявлення та усунення усіх несправностей, які виникли в процесі транспортування і зберігання ТЗ (одиниці техніки) та підготовки їх до використання;

  • сезонне ТО (надалі СТО) – ТО, яке виконується для підготовки ТЗ до використання в осінньо-зимових чи весняно-літніх умовах;

  • трудомісткість ТО (ремонту) – трудовитрати на проведення одного ТО (ремонту) даного виду;

  • фірмове обслуговування – метод виконання ТО підприємством-виробником або уповноваженим ним підприємством;

  • технічний стан – сукупність схильних до зміни в процесі експлуатації якостей ТЗ (силові, кінематичні параметри ТЗ тощо), які характеризуються у певний момент часу ознаками, встановленими технічною документацією на цей ТЗ;

  • справний стан (справність) – стан ТЗ, який відповідає усім вимогам нормативно-технічної і (або) конструкторської документації;

  • ремонт – комплекс операцій щодо відновлення справності або роботоздатності ТЗ та відновлення ресурсів ТЗ чи їх складових частин;

  • роботоздатний стан (роботоздатність) – стан ТЗ, в якому значення усіх параметрів, які характеризують здатність виконувати задані функції із забезпеченням вимог охорони праці, безпеки дорожнього руху, відповідають вимогам нормативно-технічної і (або) конструкторської документації;

  • поточний ремонт (надалі ПР) – ремонт, який виконується в процесі експлуатації для забезпечення або відновлення гарантованої роботоздатності ТЗ і полягає у заміні і (або) відновленні окремих частин (може виконуватись заявочно або за результатами діагностування агрегатним, знеособленим та іншими методами) і їх регулюванні;

  • середній ремонт (надалі СР) – ремонт, який виконується в процесі експлуатації для забезпечення або відновлення гарантованої роботоздатності ТЗ і полягає в заміні або капітальному ремонті не більше двох базових агрегатів;

  • капітальний ремонт (надалі КР) – ремонт, який виконується для відновлення справності та повного або близького до повного відновлення ресурсу ТЗ із заміною чи відновленням будь-яких його частин, у тому числі базових, та їх регулюванням;

  • ресурс – сумарне напрацювання ТЗ з початку його експлуатації чи поновлення експлуатації після ремонту певного виду (ПР чи КР) до переходу в граничний стан;

  • граничний стан – стан ТЗ, коли його подальше застосування за призначенням недопустиме чи недоцільне, або відновлення його справного чи роботоздатного стану неможливе чи недоцільне;

  • діагностування ТЗ – технологічний процес визначення технічного стану ТЗ без розбирання та необхідності в обслуговуванні або ремонті;

  • параметри технічного стану (структурні параметри) – фізичні величини (міліметр, градус та ін.), які визначають зв'язок і взаємодію елементів ТЗ та його функціонування в цілому;

  • діагностичні параметри – це якісна міра прояву технічного стану ТЗ та його елементів за осередненими ознаками;

  • зберігання – це утримання ТЗ без залучення їх до експлуатації в спеціально обладнаних (відведених) місцях в технічному стані, не гіршому того, що був на момент поставки ТЗ на зберігання;

  • штатні водії – працівники підрозділів МНС України, які перебувають на штатних посадах водіїв і за якими закріплені транспортні засоби;

  • позаштатні водії – працівники підрозділів МНС України, які не перебувають на штатних посадах водіїв, мають посвідчення водія відповідної категорії, закріплені за службовим автотранспортом і керують ним.

1.1.9. Дія цієї Настанови в підрозділах МНС України поширюється на легкові, вантажні автомобілі, автобуси, мотоцикли та спеціальні ТЗ.
1.2. Сили і засоби служб, що експлуатують

транспортні засоби в підрозділах МНС України
1.2.1. Силами служб, що експлуатують ТЗ в підрозділах МНС України є:

  • у територіальних органах управління – посадові особи управлінь (відділів, відділень, секторів) матеріально-технічного забезпечення ГУ(У) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та м. Севастополі, відділів матеріально-технічного забезпечення регіональних аварійно-рятувальних та спеціалізованого авіаційного загонів, штабу ДСВАРС;

  • у структурних підрозділах – заступники (помічники) начальників (командирів), а також механіки, старші водії, начальники КТП, водії та інші спеціалісти.

1.2.2. Засобами служб, що експлуатують ТЗ в підрозділах МНС України, є ТЗ, які знаходяться на балансі підрозділів, установ, організацій МНС України або експлуатується ними на підставі відповідних документів.

1.2.3. За типами ТЗ відповідно до цієї Настанови поділяються на легкові, вантажні, автобуси, мотоцикли та спеціальні.

До легкових належать автомобілі, які призначені для перевезення особового складу (2-10 чоловік), транспортування дрібних вантажів та техніки.

До вантажних належать автомобілі, які мають вантажні платформи (або дообладнані платформи) і призначені для перевезення особового складу, спеціального оснащення, різних матеріальних засобів або для буксирування технічного устаткування, а також самоскиди, автофургони та сідельні тягачі з напівпричепами і причепи та напівпричепи, які використовуються із вказаною метою.

До автобусів належать автомобілі з кількістю місць для сидіння більше десяти, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їхнього багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки.

До мотоциклів належать двоколісні механічні транспортні засоби з боковим причепом або без нього, що має двигун з робочим об'ємом 50 см3 і більше. До мотоциклів прирівнюються моторолери, мотоколяски, триколісні та чотириколісні (квадроцикли) мотоцикли, глісери та інші механічні транспортні засоби, дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кг.

До спеціальних належать ТЗ з встановленим (вмонтованим) на них спеціальним устаткуванням, обладнанням або пристроями для перевезення певних (спеціальних) вантажів, виконання спеціальних операцій, які мають відповідні типи кузовів, а також санітарні, медичні і спеціальна медтехніка (автоперев’язувальні, дезінфекційно-душові установки, в тому числі на базі причепів, лабораторії ЛПМ та стерилізаційно-дистиляційні установки), пожежні та аварійно-рятувальні автомобілі і спеціальні самохідні шасі (платформи).

Пожежні автомобілі (далі ПА) залежно від призначення поділяються на основні, спеціальні та допоміжні.

Основні ПА призначені для доставки до місця пожежі особового складу, вогнегасних речовин і пожежно-технічного обладнання та подачі вогнегасних речовин у осередок пожежі і виконання завдань за призначенням. Поділяються на автомобілі загального призначення для гасіння пожеж у містах і населених пунктах (пожежні автоцистерни, пожежні автонасоси, насосно-рукавні автомобілі, пожежні автомобілі першої допомоги) та автомобілі цільового призначення, для гасіння пожеж на промислових підприємствах, відомчих об’єктах хімічної, нафтовидобувної та нафтопереробної промисловості та ін. (повітряно-пінного, порошкового, газоводяного, аеродромного гасіння, а також пожежні насосні станції тощо)

Спеціальні ПА призначені для забезпечення виконання спеціальних робіт на пожежі.

До допоміжних ПА відносять ТЗ для обслуговування ПА, доставки особового складу, пожежної, спеціальної і аварійно-рятувальної техніки: паливозаправники, пересувні авторемонтні майстерні, діагностичні лабораторії, автобуси, пристосовані для цілей пожежегасіння ТЗ тощо.

До інженерної техніки, яка застосовується підрозділами МНС України при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, відносяться ТЗ (на колісному, гусеничному та іншому виді шасі) такі як: землерийні машини, вантажопідйомні машини, дорожні машини, бурові установки, тягачі на шасі тракторів, засоби подолання водних перешкод (плаваючі транспортери, мостоукладчики).

1.2.4. Підрозділи МНС України оснащуються ТЗ, які за призначенням поділяються на оперативні та господарсько-допоміжні транспортні засоби.

До оперативних ТЗ відносяться оперативно-рятувальні та пожежно-рятувальні спеціальні ТЗ для перевезення особового складу, протипожежного та спеціального обладнання.

Оперативний ТЗ використовується для виїзду на ліквідацію пожеж та наслідків надзвичайних ситуацій (НС) та виконання планових технічних робіт неаварійного характеру на підприємствах, що обслуговуються.

Оперативні автомобілі повинні мати спеціальні розпізнавальні знаки та написи згідно ДСТУ 3849-99 і бути оснащені сигнально-гучномовною установкою (СГУ) з проблисковими маячками із синім світлофільтром, які встановлені над кабіною.

Встановлення на оперативних автомобілях СГУ здійснюється за умов обов’язкового нанесення спеціальних ознак та наявності спеціального дозволу, який видається органами Державної автомобільної інспекції МВС України.

Експлуатація оперативного автомобіля, який обладнаний СГУ, без дозволу органів Державної автомобільної інспекції МВС України забороняється.

До господарсько-допоміжних відносяться ТЗ, які задіяні для матеріально-технічного забезпечення життєдіяльності підрозділів, а також для транспортування матеріалів і оснащення з метою виконання технічних та пожежно-профілактичних заходів, а також інженерних та допоміжних робіт, які безпосередньо не задіяні для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

1.2.5. Усі ТЗ МНС України як оперативні, так і господарсько-допоміжні, що зареєстровані службою безпеки дорожнього руху МНС України (ДСТУ 4278-06), за інтенсивністю використання і порядком їх утримання поділяють на дві групи експлуатації: стройову та транспортну.

До групи стройових зараховують ТЗ, призначені для перевезення особового складу, майна та інших експлуатаційних матеріалів, а також ТЗ із штатним обладнанням та технікою, що використовуються безпосередньо при ліквідації пожеж та наслідків НС за сигналом «Тривога».

До групи транспортних зараховують ТЗ, що призначені для повсякденного життєзабезпечення підрозділу.

Поділ ТЗ за спеціалізацією та зарахування до груп експлуатації проводиться на підставі табеля оснащення і оголошується наказом начальника територіального органу управління при введенні ТЗ в експлуатацію, про що робляться записи у Свідоцтві про реєстрацію ТЗ та формулярі.

1.2.6. Встановлення річних норм витрат моторесурсів ТЗ та порядок використання моторесурсів ТЗ різних груп експлуатації визначається наказами МНС України.
  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Міжнародний стандарт ISO 26 000 «Настанова по соціальній відповідальності»
Ця настанова дає єдине розуміння соціальної відповідальності і детальну інструкцію для всіх організацій. Важливо відзначити, що стандарт...
НАСТАНОВА
Науково-технічної ради Міністерства регіонального розвитку та будівництва України
Адаптована клінічна настанова, заснована на доказах
НМАПО ім П. Л. Шупика, головний позаштатний спеціаліст МОЗ України зі спеціальності «Загальна практика-сімейна медицина», к м н
План-конспект для проведення додаткових занять по технічній підготовці...
Література: Настанова по ГДЗС ПО України затверджена Наказом МВС України №657 вiд 02. 12. 94р
План-конспект для проведення додаткових занять по слабо засвоєним...
Література: Настанова по ГДЗС ПО України затверджена Наказом МВС України №657 вiд 02. 12. 94р
1. Міжнародні стандарти SA 8000 «Соціальна відповідальність» і ISO...
Охорони праці. Рамкова директива 89/391/ЄС «Про введення заходів, що сприяють поліпшенню безпеки та гігієни праці працівників»
Настанова користувача Призначення
Програмний засіб також призначений для перевірки розуміння та засвоєння вивченого матеріалу через тестування. Програма може бути...
ПЛАН КОНСПЕКТ для проведення показових занять з начальниками районних...
Література : Настанова по газодимозахисній службі пожежної охорони МВС України Наказ №657 від 02. 12. 1994року
Вивчення району виїзду. Об’єкти з масовим перебуванням людей
Література: Наказ МНС України №445 від 26. 11. 2003 р. „Тимчасова настанова по професійній підготовці органів управління та підрозділів...
НАСТАНОВА
Конституції України, Закону України “Про правові засади цивільного захисту”, інших законів України, нормативних актів Президента...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка