|
Скачати 0.95 Mb.
|
НАСТАНОВАз експлуатації транспортних засобіву підрозділах МНСДодатокЗатвердженонаказ МНС України від “08” серпня 2007 № 538 НАСТАНОВАз експлуатації транспортних засобів у підрозділах МНС України 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1.1. Експлуатація транспортних засобів. Терміни та визначення 1.1.1. У цій Настанові викладені основні положення з експлуатації транспортних засобів (далі ТЗ), що знаходяться на озброєнні підрозділів МНС України, а також визначені основні функції, обов’язки і права підрозділів та посадових осіб, відповідальних за організацію експлуатації ТЗ. 1.1.2. Цією Настановою керуються усі підрозділи МНС України, що експлуатують ТЗ. 1.1.3. Організовують експлуатацію ТЗ такі підрозділи (надалі підрозділи):
1.1.4. Основним завданням експлуатації ТЗ є організація та здійснення забезпечення безвідмовного використання ТЗ у підрозділах МНС України. На підрозділи, що експлуатують ТЗ, покладено:
1.1.5. Готовність ТЗ до дій за призначенням (надалі готовність) визначається належним технічним станом, надійністю, наявністю підготовленого особового складу (водіїв, механіків-водіїв, операторів установок та інших спеціалістів (надалі водії)) та повним спорядженням ТЗ. Готовність ТЗ досягається:
1.1.6. Підрозділи МНС України, що експлуатують ТЗ, у своїй діяльності керуються законами України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цією Настановою, наказами та вказівками МНС України, іншими нормативними актами відповідних міністерств та відомств (Додаток 1). 1.1.7. Загальне керівництво та відповідальність за організацію і діяльність підрозділів щодо експлуатації ТЗ покладено на:
1.1.8. У цій Настанові наведені нижче терміни та визначення вживаються у такому значенні:
1.1.9. Дія цієї Настанови в підрозділах МНС України поширюється на легкові, вантажні автомобілі, автобуси, мотоцикли та спеціальні ТЗ. 1.2. Сили і засоби служб, що експлуатують транспортні засоби в підрозділах МНС України 1.2.1. Силами служб, що експлуатують ТЗ в підрозділах МНС України є:
1.2.2. Засобами служб, що експлуатують ТЗ в підрозділах МНС України, є ТЗ, які знаходяться на балансі підрозділів, установ, організацій МНС України або експлуатується ними на підставі відповідних документів. 1.2.3. За типами ТЗ відповідно до цієї Настанови поділяються на легкові, вантажні, автобуси, мотоцикли та спеціальні. До легкових належать автомобілі, які призначені для перевезення особового складу (2-10 чоловік), транспортування дрібних вантажів та техніки. До вантажних належать автомобілі, які мають вантажні платформи (або дообладнані платформи) і призначені для перевезення особового складу, спеціального оснащення, різних матеріальних засобів або для буксирування технічного устаткування, а також самоскиди, автофургони та сідельні тягачі з напівпричепами і причепи та напівпричепи, які використовуються із вказаною метою. До автобусів належать автомобілі з кількістю місць для сидіння більше десяти, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їхнього багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки. До мотоциклів належать двоколісні механічні транспортні засоби з боковим причепом або без нього, що має двигун з робочим об'ємом 50 см3 і більше. До мотоциклів прирівнюються моторолери, мотоколяски, триколісні та чотириколісні (квадроцикли) мотоцикли, глісери та інші механічні транспортні засоби, дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кг. До спеціальних належать ТЗ з встановленим (вмонтованим) на них спеціальним устаткуванням, обладнанням або пристроями для перевезення певних (спеціальних) вантажів, виконання спеціальних операцій, які мають відповідні типи кузовів, а також санітарні, медичні і спеціальна медтехніка (автоперев’язувальні, дезінфекційно-душові установки, в тому числі на базі причепів, лабораторії ЛПМ та стерилізаційно-дистиляційні установки), пожежні та аварійно-рятувальні автомобілі і спеціальні самохідні шасі (платформи). Пожежні автомобілі (далі ПА) залежно від призначення поділяються на основні, спеціальні та допоміжні. Основні ПА призначені для доставки до місця пожежі особового складу, вогнегасних речовин і пожежно-технічного обладнання та подачі вогнегасних речовин у осередок пожежі і виконання завдань за призначенням. Поділяються на автомобілі загального призначення для гасіння пожеж у містах і населених пунктах (пожежні автоцистерни, пожежні автонасоси, насосно-рукавні автомобілі, пожежні автомобілі першої допомоги) та автомобілі цільового призначення, для гасіння пожеж на промислових підприємствах, відомчих об’єктах хімічної, нафтовидобувної та нафтопереробної промисловості та ін. (повітряно-пінного, порошкового, газоводяного, аеродромного гасіння, а також пожежні насосні станції тощо) Спеціальні ПА призначені для забезпечення виконання спеціальних робіт на пожежі. До допоміжних ПА відносять ТЗ для обслуговування ПА, доставки особового складу, пожежної, спеціальної і аварійно-рятувальної техніки: паливозаправники, пересувні авторемонтні майстерні, діагностичні лабораторії, автобуси, пристосовані для цілей пожежегасіння ТЗ тощо. До інженерної техніки, яка застосовується підрозділами МНС України при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, відносяться ТЗ (на колісному, гусеничному та іншому виді шасі) такі як: землерийні машини, вантажопідйомні машини, дорожні машини, бурові установки, тягачі на шасі тракторів, засоби подолання водних перешкод (плаваючі транспортери, мостоукладчики). 1.2.4. Підрозділи МНС України оснащуються ТЗ, які за призначенням поділяються на оперативні та господарсько-допоміжні транспортні засоби. До оперативних ТЗ відносяться оперативно-рятувальні та пожежно-рятувальні спеціальні ТЗ для перевезення особового складу, протипожежного та спеціального обладнання. Оперативний ТЗ використовується для виїзду на ліквідацію пожеж та наслідків надзвичайних ситуацій (НС) та виконання планових технічних робіт неаварійного характеру на підприємствах, що обслуговуються. Оперативні автомобілі повинні мати спеціальні розпізнавальні знаки та написи згідно ДСТУ 3849-99 і бути оснащені сигнально-гучномовною установкою (СГУ) з проблисковими маячками із синім світлофільтром, які встановлені над кабіною. Встановлення на оперативних автомобілях СГУ здійснюється за умов обов’язкового нанесення спеціальних ознак та наявності спеціального дозволу, який видається органами Державної автомобільної інспекції МВС України. Експлуатація оперативного автомобіля, який обладнаний СГУ, без дозволу органів Державної автомобільної інспекції МВС України забороняється. До господарсько-допоміжних відносяться ТЗ, які задіяні для матеріально-технічного забезпечення життєдіяльності підрозділів, а також для транспортування матеріалів і оснащення з метою виконання технічних та пожежно-профілактичних заходів, а також інженерних та допоміжних робіт, які безпосередньо не задіяні для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. 1.2.5. Усі ТЗ МНС України як оперативні, так і господарсько-допоміжні, що зареєстровані службою безпеки дорожнього руху МНС України (ДСТУ 4278-06), за інтенсивністю використання і порядком їх утримання поділяють на дві групи експлуатації: стройову та транспортну. До групи стройових зараховують ТЗ, призначені для перевезення особового складу, майна та інших експлуатаційних матеріалів, а також ТЗ із штатним обладнанням та технікою, що використовуються безпосередньо при ліквідації пожеж та наслідків НС за сигналом «Тривога». До групи транспортних зараховують ТЗ, що призначені для повсякденного життєзабезпечення підрозділу. Поділ ТЗ за спеціалізацією та зарахування до груп експлуатації проводиться на підставі табеля оснащення і оголошується наказом начальника територіального органу управління при введенні ТЗ в експлуатацію, про що робляться записи у Свідоцтві про реєстрацію ТЗ та формулярі. 1.2.6. Встановлення річних норм витрат моторесурсів ТЗ та порядок використання моторесурсів ТЗ різних груп експлуатації визначається наказами МНС України. |
Міжнародний стандарт ISO 26 000 «Настанова по соціальній відповідальності» Ця настанова дає єдине розуміння соціальної відповідальності і детальну інструкцію для всіх організацій. Важливо відзначити, що стандарт... |
НАСТАНОВА Науково-технічної ради Міністерства регіонального розвитку та будівництва України |
Адаптована клінічна настанова, заснована на доказах НМАПО ім П. Л. Шупика, головний позаштатний спеціаліст МОЗ України зі спеціальності «Загальна практика-сімейна медицина», к м н |
План-конспект для проведення додаткових занять по технічній підготовці... Література: Настанова по ГДЗС ПО України затверджена Наказом МВС України №657 вiд 02. 12. 94р |
План-конспект для проведення додаткових занять по слабо засвоєним... Література: Настанова по ГДЗС ПО України затверджена Наказом МВС України №657 вiд 02. 12. 94р |
1. Міжнародні стандарти SA 8000 «Соціальна відповідальність» і ISO... Охорони праці. Рамкова директива 89/391/ЄС «Про введення заходів, що сприяють поліпшенню безпеки та гігієни праці працівників» |
Настанова користувача Призначення Програмний засіб також призначений для перевірки розуміння та засвоєння вивченого матеріалу через тестування. Програма може бути... |
ПЛАН КОНСПЕКТ для проведення показових занять з начальниками районних... Література : Настанова по газодимозахисній службі пожежної охорони МВС України Наказ №657 від 02. 12. 1994року |
Вивчення району виїзду. Об’єкти з масовим перебуванням людей Література: Наказ МНС України №445 від 26. 11. 2003 р. „Тимчасова настанова по професійній підготовці органів управління та підрозділів... |
НАСТАНОВА Конституції України, Закону України “Про правові засади цивільного захисту”, інших законів України, нормативних актів Президента... |