Рекомендована кількість годин 4


Скачати 241.3 Kb.
НазваРекомендована кількість годин 4
Сторінка1/3
Дата20.03.2013
Розмір241.3 Kb.
ТипЗадача
bibl.com.ua > Спорт > Задача
  1   2   3
ПЕРЕВЕЗЕННЯ

Рекомендована кількість годин – 4

Питання до теми:

1. Система транспортних договорів.

2. Поняття та загальна характеристика договору перевезення. Правове регулювання перевезення.

3. Характеристика договору морського перевезення вантажу. Особливості договору буксирування.

4. Особливості договору перевезення пасажирів та багажу.

5. Договір перевезення повітряним транспортом та його специфіка.

6. Підстави та межі майнової відповідальності сторін за порушення умов договору перевезення.

7. Відповідальність перевізника за втрату, пошкодження або псування вантажу прийнятого до транспортування.

8. Загальна та окрема (незагальна) аварія.

9. Випадки звільнення перевізника від відповідальності.

10. Відповідальність вантажовідправника та одержувача вантажу.

11. Позови та претензії за порушення умов транспортних договорів.

Задача 1.

Підприємець Онопенко О.І. зафрахтував у морського пароплавства в м.Севастоплолі вантажне судно на один рейс із Марокко в Україну для перевезення апельсинів. Відповідно до умов договору трюми судна повинні були бути чистими й вільними від стороннього вантажу. Однак капітан судна до прийняття вантажу від Онопенка О.І. в один із трюмів завантажив тонну бананів для реалізації їх в Україні.У зв'язку з цим, він не зміг прийняти на борт всі апельсини. Онопенко О.І. був змушений повернути одну тонну апельсин продавцеві за зниженою вартістю та зазнав збитків. Після прибуттям на батьківщину Онопенко О.І. подав у суд позов до морського пароплавства, у якому надав розрахунки підтверджували, що весь його вантаж повинен був розміститися в трюмах судна й зажадав відшкодування збитків, як він думав, через некваліфіковане розміщення вантажу.

Чи повинен суд задовольнити позов фрахтувальника в зазначеній ситуації?

Задача 2.

Підприємець Довженко Л.О. уклав із залізницею договір перевезення із Херсону до Києва червоних томатів і слив. Залізниця подала вагони під навантаження його вантажу із запізненням на три дні. До цього часу вантаж почав псуватися. У результаті при його реалізації Довженко зазнав значних збитків і подав у суд позов до залізниці з вимогою відшкодування збитків, викликаних тридобовою затримкою подачі вагонів. Залізниця відмовилася платити, мотивуючи це тим, що затримка подачі вагонів була викликана розмиттям полотна залізниці через тривалі зливи в на відстані 100 км від станції відправника.

Яке рішення повинен прийняти суд?

Чи зміниться рішення суду у випадку, якщо затримка подачі вагонів відбулася через затримку вивантаження їхнім попереднім клієнтом?

Задача 3

Романов Р.Р. здав квиток у касу аеропорту, оскільки літак, на якому він повинен був летіти з Симферополя до Києва затримався на шість годин і він уже не встигав пересісти на літак Київ –Тель-Авів , у якому було заброньовано для нього місце. Романов Р.Р.звернувся з позовом до „Укравіалінії” ,при цьому він зажадав відшкодувати не тільки вартість квитка, але заплатити й штраф, передбачений у транспортному статуті, а також вартість туристичної путівки в Тель-Авів, купленої в турагентстві «Пегас», і відшкодувати моральні збитки. „Укравіалінії” відмовилися платити, мотивуючи це тим, що затримка вильоту відбулася через страйк заправників палива, а не з вини адміністрації аеропорту.

Чи підлягає задоволенню вимога пасажира Романова Р.Р.?

Чи зміниться рішення завдання, якби затримка відбулася через відсутність палива або технічної несправності літака?

Задача 4

Авіакомпанія "Одеські авіалінії" прийняла до перевезення 200 місць, загальною вагою 4750 кг., на адресу виробничо-технічного підприємства "Конструктор". Вантаж прибув з затримкою у 5 діб, що завдало значних збитків підприємству: не була відвантажена продукція споживачам, зірвано план виробництва.

Підприємство звернулося з вимогою про сплату штрафу за прострочення у сумі 1370 грн. та збитків, завданих простоєм. Авіакомпанія зазначила, що прострочення було викликане несприятливими погодними умовами.

Яке рішення повинен винести господарський суд?

Задача 5

ПП Бойко Т.А. звернувся з позовом до Одеської залізниці щодо стягнення 3305 грн. за нестачу вугілля. Згідно залізничної накладної 14.07.2006 р. Донецькою залізницею ст. Карахаш був прийнятий до перевезення напіввагон, завантажений вугіллям (71 тонн) відкритого типу. Відправником за договором перевезення є ВАТ “Нагольчанська”, а одержувачем – ПП Бойко Т.А. 18.07.2006р. вагон прибув на станцію Первомайськ-на-Бузі. У зв’язку з тим, що вантаж мав ознаки розкрадання (сліди виїмки вугілля над 5-6-7 люками розміром 1500 х 350 х 400 мм по ходу поїзда) на 150 вагах була переважено, нестача склала 9 тон. Складений комерційний акт підтвердив нестачу. Господарський суд розглянув позовні вимоги ПП Бойко Т.А. та виніс рішення, яким задовольнив позов частково, стягнувши 50% вартості вантажу з залізниці, а 50% - з відправника ВАТ “Нагольчанська”.

Чи вірним є рішення суду?

Задача 6.

Одеською залізниця за договором з ТОВ Компанія “Транско” здійснювала перевезення вантажу зі станції Червоноград на станцію Липовець. Відповідно до Правил обчислення термінів доставки термін доставки вантажу на станцію призначення становить 4 доби. Згідно до залізничної накладної відстань перевезення складає 714 км. та відповідна розрахована провізна плата – 1488грн., яка була сплачена залізниці. Термін доставки вантажу по залізничній накладній фактично складає з 30.03.06р. по 09.04.06р.

01.07.2006 року ТОВ Компанія “Транско” звернулася з претензією до залізниці щодо стягнення штрафу за несвоєчасну доставку вантажу, а 05.08.2006 року спрямувала позов до господарського суду щодо стягнення 1488 грн.

Яке рішення повинен прийняти Господарський суд?

. ТРАНСПОРТНЕ ЕКСПЕДИРУВАННЯ

Питання до теми:

1. Загальна характеристика договору про транспортне експедирування.

2. Сторони і зміст договору про транспортне експедирування.

3. Виконання і особливості припинення договору транспортного експедирування.

4. Відповідальність за договором транспортного експедирування.

Задача 1.

У відповідності з договором транспортного експедирування підприємець Бойко О. зобовязався за винагороду та за рахунок підприємця Волкова В. організувати виконання визначених договором експедиції послуг,повязаних з перевезенням вантажу залізницею.

Договором транспортної експедиції пердбачалось перевезення великої партії молдавського коняку з Молдови через Україну до Росії.Бутилки повині бути упаковані в картонв коробки по двадцять бутилок в кожній.В обовязок Бойко О. входило:отримати вантаж у виробника в Молдові,завантажити у вагон на станції відправлення,забезпечити збереження вантажу під транспортирування,виконання митних формальностей,вивантаження вантажу за місцем призначення в Росії і передача його тримувачеві вантажу.

Після перетинання кордону при перевірці вантажу митниками було встановлено ,що акцизна марка не відповідає вимогам,і тому весь вантаж затримується .

Проти підприємця Волкова була порушена кримінальна справа.Бойко О. який проходив у справі як свідок подав цивільний позов в якому він вимагав від В.Волкова повного розрахунку,передбаченого договором транспортної експедиції.В судовому засіданні Волков В. заявив,що Бойко О. не виконав договору транспортної екпедиції,тому він відмовляеться оплачувати йому послуги.

Чи правомірна вимога підприємця Бойко О. до підприємця Волкова В.

Яке рішення повинен винести суд.

Задача 2.

Відповідно до договору транспортної експедиції підприємець Савченко Л. Зобовязався за винагороду та за рахунок підприємця Ладиніної Т. Організувати виконання визначених догором екпедиції послуг повязаних з перевезенням вантажу залізничним транспортом з Ізмаїлу до Сум.

Договром транспортної екпедиції передбачалось первезти партію апельзинів ,завезених в Ізмаїл з Турції

В обовязок Савченка Л. входило :отримання вантажу в порту м.Ізмаїл,повантаження його в залізничні вагони,забезпечення збереження вантажу під час перевезення,вивантаження вантажу в Сумах і пердача його Ладиніної Т.

Після перевірки кількості вантажу у вагоні Савченко стрибнув з нього і зламав ногу.Супроводжувати вантаж він вже не міг.Тому Савченко Л. Притягнув до виконання своїх обовязків місцевого мешканця Дмитра Калініна та передав йому всу необхідні документи.

Знаходячись в лікарні з відкритим переломом ного,Савченко Л. зателефонував Ладиніній Т і сказав,що з-за хвороби він передав виконання своїх обовязків експедитора Дмитру Калініну..Він же відмовляється від подальшого виконання договру транспортної експедиції.

В якому випадку підприємець Савченко Л. мав право притягнути для виконання своїх зобовязань Дмитра Калиніна

Чи звільняється від відповідальностіСавченка Л. перед Ладиніною Т.за виконання договору покладення обовязку на дмитра Калініна.

Чи можлива відмова від договору транспортної експедиції у випадку одностроньої відмови експедитора від умов виконання договору.

Задача 3.

Фелонов К. за договором транспортного експедирування, укладеним з підприємством “Славута”, зобов’язувався перевести його вантаж з Києва до Львова по залізничній дорозі з 15 по 16 грудня. Посилаючись на незадовільний стан здоров’я, Фелонов К. 10 грудня попередив підприємство “Славута” про свою відмову перевозити вантаж. Підприємство “Славута” висунуло Фелонову К. вимогу про відшкодування збитків, завданих у зв’язку із розірванням договору. Фелонов К. відмовився відшкодовувати збитки, оскільки вважає, що попередив підприємство “Славута” про розірвання договору в розумний строк.

Який строк попередження про відмову від договору транспортного експедирування вважається розумним? Чи повинен експедитор Фелонов К. відшкодовувати збитки, завдані у зв’язку із розірванням договору?

ПРАВОМЕРНОСТЬ УДЕРЖАНИЯ ГРУЗА ЭКСПЕДИТОРОМ

(ГРАЖДАНСКОЕ И ХОЗЯЙСТВЕННОЕ ПРАВО)

8 октября 2010 года между двумя украинскими компаниями – ООО «ДАНА» (далее – «Заказчик») и ООО «ФОРВАРДЕР» (далее – «Экспедитор») был заключен договор о транспортно-экспедиторском обслуживании грузов (далее – «Договор ТЭО»).

Согласно Договору ТЭО, Экспедитор принимает на себя обязательства от имени и по поручению Заказчика организовать перевозку и экспедиторское обслуживание грузов Заказчика, а Заказчик обязуется принять выполненные работы и оплатить их согласно выставленным счетам. Стороны согласовали, что в каждом конкретном случае маршрут перевозки и экспедирования, вид транспорта, характер груза, условия и сроки перевозки, а также другие условия будут оформляться Заказчиком в виде соответствующих заявок, и направляться им Экспедитору по почте.

23 декабря 2010 года Заказчик подал Экспедитору Заявку №1 на транспортно-экспедиторское обслуживание груза (производственного оборудования) по маршруту перевозки Киев – Стамбул. Дата доставки в пункт назначения - до 8 января 2011 года.

Стоимость транспортно-экспедиторских услуг Стороны согласовали отдельным Протоколом от 24 декабря 2010 года. После подписания Протокола Экспедитор приступил к выполнению Заявки №1 и уже 12 января 2011 года груз был доставлен в Стамбул. По факту оказания услуг Экспедитор выставил счет №1212, который был оплачен Заказчиком частично без объяснения причин недоплаты.

30 января 2011 года Заказчик снова обратился к Экспедитору и подал Заявку №2 на транспортно-экспедиторское обслуживание другого груза по маршруту перевозки Стамбул – Киев. Стороны снова согласовали стоимость услуг отдельным протоколом, однако в этот раз Экспедитор потребовал 100% предоплаты, которая была осуществлена Заказчиком. 15 февраля 2011 года груз был благополучно доставлен в Одесский порт, о чем Экспедитор проинформировал Заказчика по электронной почте.

Дальнейшая транспортировка груза в Киев была приостановлена Экспедитором в связи с неоплатой Заказчиком счета №1212 в полном объеме, о чем Экспедитор также проинформировал Заказчика по e-mail.

28 февраля 2011 года Заказчик направил Экспедитору претензию с требованием доставить груз в Киев согласно Заявке №2. В ответ на претензию Экспедитор сообщил, что груз удерживается им на складе контейнерного терминала Одесского порта в связи с ненадлежащим выполнением Заказчиком своих обязательств по Договору ТЭО, а именно – неоплатой счета №1212 в полном объеме.

В рамках последующих переговоров выяснилось, что счет №1212 не был оплачен Заказчиком полностью, поскольку, по мнению Заказчика, Экспедитор нарушил сроки доставки груза по Заявке №1, что причинило убытки Заказчику.

Договор ТЭО не содержал пункта (статьи) о праве удержания груза Экспедитором и механизме реализации такого права.

ВОПРОСЫ:

1. Проанализируйте правоотношения Заказчика и Экспедитора по Договору и дальнейшее поведение Сторон. Дайте правовую оценку правомерности удержания груза Экспедитором исходя из условий задачи.

2. Представьте, что Вы – юрист Экспедитора. Какие аргументы Вы заявите в обоснование его правовой позиции? Ответ аргументируйте.

Груз из Киева в Стамбул доставлен с опозданием на 4 дня в

Завдання:Розробити проект договору транспортної експедиції

Нормативний матеріал:

1. Цивільний кодекс України: Закон України від 16.01.03 р. // Відомості Верховної Ради. – 2003. – №№ 40-44. – Ст. 356.

2. Закон України «Про транспортно – експедиторську діяльність //Відомості Верховної Ради,2004,№52,с.562

Тест Транспортне експедирування

1.Договір транспортного експедирування - це договір, за яким:

а) одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату;

б) одна сторона (експедитор) зобов'язується за свій рахунок виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу;

в) одна сторона (фрахтівник) зобов'язується надати другій стороні (фрахтувальникові) за плату всю або частину місткості в одному чи кількох транспортних засобах на один або кілька рейсів для перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти або з іншою метою, якщо це не суперечить закону та іншим нормативно-правовим актам;

г) одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу.

2.Договір транспортного експедирування є:

а) консенсуальним, сплатним, двостороннім;

б) реальним, сплатним, одностороннім;

в) консенсуальним, безоплатним, двостороннім;

г) реальним, оплатним, двостороннім.

3.Договір транспортного експедирування укладається у:

а) письмовій формі та підлягає державній реєстрації;

б) письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню;

в) усній формі;

г) письмовій формі.

4.В якості додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу за договором транспортного експедирування може бути передбачено:

а) перевірка кількості та стану вантажу, його завантаження та вивантаження, сплата мита, зборів і витрат, покладених на клієнта;

б) зберігання вантажу до його одержання у пункті призначення;

в) одержання необхідних для експорту та імпорту документів, виконання митних формальностей;

г) все, зазначене в п. "а" - "в".

5.Клієнт повинен видати експедиторові для виконання його обов'язків:

а) нотаріально посвідчену копію договору;

б) рекомендаційний лист;

а) другий екземпляр договору;

б) довіреність.

6.Інших осіб до виконання обов'язків по договору транспортного експедирування має право залучити:

а) експедитор;

б) клієнт;
  1   2   3

Схожі:

Кількість годин

Кількість годин

Кількість годин
Використання інформаційних та комп’ютерних технологій для автоматизації виробництва
Тема Кількість годин
ПК з пудключенням до мережі,необхідне програмне забезпечення, роздатковий матеріал
Тема Кількість годин
Технічне обслуговування і ремонт електричних машин змінного та постійного струмів
Тема Кількість годин
Технічне обслуговування і ремонт електричних машин змінного та постійного струмів
Тема Кількість годин
Л. р. Робота з аркушами книг. Переміщення, вставка, вилучення, перейменування аркушів книги
Кількість годин
Поляризація діелектриків: електронна (іонна, дипольна, об’ємно-зарядна, спонтанна); поняття про сегнетоелектрики
Тема Кількість годин
Зан. Основний ряд клавіатури. Вивчення руху пальців на клавішах основного ряду клавіатури 
Кількість годин
Вивчення руху пальців на клавішах основного ряду клавіатури. Відпрацювання навичок правильного удару по клавішах
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка