МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ,НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ


Скачати 105.95 Kb.
Назва МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ,НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Дата 21.04.2013
Розмір 105.95 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ,НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ


ЛУГАНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА



Кафедра __________ _психології_________________
(назва кафедри)
Р О Б О Ч А Н А В Ч А Л Ь Н А П Р О Г Р А М А

дисципліни_ «Психологія»_____

(назва дисципліни)

для спеціальності(ей) _ «Дошкільна освіта та англійська мова»___
форма навчання _заочна____________

ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні кафедри

Протокол №__1____від __30. 08. 2011___________
Завідувач кафедри____________________(підпис)
Перезатверджено: протокол №______ від ____________
Перезатверджено: протокол №______ від ____________
Перезатверджено: протокол №______ від ____________

Погоджено:

Завідувач відділу

управління якістю
планування

навчального процесу__________________ Л.П. Масюта

Луганськ 2011



Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Робоча навчальна програма

дисципліни «Психологія»

  1. Назва курсу.

«Психологія»

Форма(-и) навчання: заочна.

Спеціальність (-ості): «Дошкільна освіта та англійська мова».

  1. Код курсу.

[ІПП]. [ДОШОСВ_ АНГЛ_ ЗФН _ 10]. [2. 1. 4]

  1. Тип курсу (обов’язковий або за вибором студента).

Обов’язковий

  1. Рік (роки) навчання.

1-й

  1. Семестр / семестри.

2-3

  1. Кількість кредитів ECTS.

4

  1. Прізвище ім’я по-батькові, посада, вчене звання та науковий ступінь викладача (викладачів), які викладають дисципліну.

Богач Олена Володимирівна – асистент кафедри психології

(3 корпус, ауд.2-21)

  1. Мета курсу (в термінах результату навчання й компетенції).

Мета курсу – ознайомлення студентів з цілями та завданнями розвитку психології як науки, розглянути основні функції психіки людини, пізнавальні процеси, проаналізувати вікові особливості психічного розвитку особистості протягом кожного етапу онтогенезу.

  1. Передумови (актуальні знання, необхідні для опанування курсу).

Курси: «Філософія», «Валіологія».

  1. Зміст курсу.



Змістовні модулі та їхня структура

 

загальна

лекції

семінари / (пр. зан.)

лаб.

самост.




Перший модуль
















1.1.

Розвиток психології як науки. Основні функції психики. Особливості психічного відбиття.

34

2

2




25

1.2.

Пізнавальні процеси (відчуття, сприйняття, увага, пам’ять, мислення, уява)

35

2

4




30

1.3.

Свідомість як найвища ступінь розвитку психіки

25

2

2




27

1.4.

Періодизація особистісного розвитку

25

2

4




16

1.5.

Психологічна структура особистості


25

2

4




20




загальна кількість годин

144

10

16




118

  1. Список рекомендованої навчальної літератури.


Основна навчальна література

1.Маклаков А.Г. Общая психология. Учебник для вузов. ООО «Питер Пресс», 2008, С. 581.

http://bankknig.com/knigi/163343-obshhaya-psixologiya-uchebnik-dlya-vuzov.html

Додаткова навчальна література

  1. Адлер А. Практика и теория индивидуальной психологии. М., 1993.

  2. Александров А.А. личностно-ориентированные методы психотерапии. СПб.: Речь, 2000.

  3. Алешина Ю.Е. Индивидуальное и семейное психологическое консультирование.М..1993.

  4. Берн Є. Игры, в которые играют люди. Психология человеческих взаимоотношений. Люди, которые играют в игры Психология человеческой судьбы / Под общ. Ред. М.С.Мацковского. М., 1983

  5. Большаков В.Ю. Психотренинг. Социодинамика, игры, упражнения. СПб., 1994.

  6. Гроф С. За пределами мозга: рождение, смерть и трансценденция в психотерапии. М., 1992.

  7. Куттер П. Современный психоанализ. СПб.: БСК, 1997.

  8. Макмаллин Р. Практикум по когнитивной терапии. СПб.: Речь, 2001.

  9. Наранхо К. Техники гештальт-тарапии. Практическое руководство для профессионалов. СПб., 1995.

  10. Осипова А.А. Общая психокоррекция: Учебное пособие для студентов вузов. – М.: ТЦ Сфера, 2005.

  11. Перлз Ф., Хефферлин Р. Опыты психологии самопознания (практикум по гештальттерапии). М.: Гиль-Єстель, 1993.

  12. Руководство по психотерапии /Под ред. В.Е. Рожнова. 3-е изд. Ташкент: Медицина, 1985.

  13. Сидоренко Е. Терапия и тренинг по Альфреду Адлеру. СПб.: Речь, 2000.

  14. Таланов В.Л., Малкина – Пых И.Г. Справочник практического психолога. – СПб.: Сова, М.: ЭКСМО, 2004.

  15. Томэ Х., Кэхеле Х. Современный психоанализ. В 2т. М.: Прогресс-Литера, 1996.

  16. Фопель К. Психологические группы. Рабочие материалы для ведущего. М.: Генезис, 2000.

  17. Юнг К. Архетип и символ. М.: Ренессанс, 1991.

  18. Пезешкиан Н. Психотератия повседневной жизни: тренинг разрешения конфликтов. СПб.: Речь, 2001.




  1. Методи викладання.

Діяльність студента:

  • слухання лекцій;

  • виступ з повідомленням на семінарі;

  • участь у дискусії на семінарі;

  • написання письмових кейсів.

Поточний контроль:

письмова модульна робота.

Форма семестрового контролю:

залік.

  1. Критерії оцінювання (у %).

Семестрова рейтингова оцінка розраховується, виходячи з критеріїв:

  • письмова модульна робота 50% (у тому числі 15% на контроль самостійної роботи студента)

  • участь у семінарах 30%

  • самостійна робота (корекційна програма) 20%




Карта оцінювання СРС



Види самостійної роботи студента

Максимальний бал рейтингу за вид (%)

1.

Аналіз та конспектування першоджерел

20%

2.

Проведення тестування


15%

3.

Написання реферату

5%

УСЬОГО: 40%

  1. Мови викладання.

Українська


Додаткова інформація

1. Теми реферативних робіт


  1. Наступність у розумінні природи психіки від давнини до нашого часу.

  2. Ключові моменти виникнення та якісного перетворення психіки в процесі філогенезу.

  3. Системність у роботі мозку як органу психіки.

  4. Взаємозв’язок принципів та методів психологічної науки.

  5. Побудова та використання тестів у психологічному дослідженні.

  6. Свідомі та несвідомі процеси у психіці людини.

  7. Розвиток сенсорної культури особистості.

  8. Психофізіологічні механізми формування відчуттів.

  9. Зв’язок відчуттів та сприймань у пізнавальній діяльності людини.

  10. Найважливіші теорії пам’яті в психологічній науці.

  11. Види пам’яті.

  12. Пам’ять у навчальній діяльності людини.

  13. Розвиток пам’яті у філогенезі.

  14. Розвиток пам’яті у дітей.

  15. Взаємодія розвитку пам’яті, мислення й уяви.

  16. Методики дослідження пам’яті людини.

  17. Критичність мислення та його продуктивність.

  18. Формування інтелектуальної активності особистості.

  19. Види і функції мовлення.

  20. Комунікативна мова у тварин.

  21. Поняття внутрішнього мовлення.

  22. Феномен егоцентричної мови.

  23. Розвиток мови і мислення.

  24. Поняття, ознаки та прояви волі у людини.

  25. Основні напрямки та шляхи розвитку волі.

  26. Значення волі в організації діяльності та спілкування людини.

  27. Увага та її психологічні властивості.

  28. Фізіологічні основи уваги.

  29. Функції та види емоцій у людини.

  30. Вплив стреса та дистреса на організм людини.

  31. Типи темперамента, їх психологічна характеристика.

  32. Методи дослідження характеру.

  33. Місце характеру у загальній структурі особистості.

  34. Формування характеру.

  35. Потреби як джерело активності людини.

  36. Мотивація діяльності людини.

  37. Основні теорії особистості у зарубіжній та вітчизняній психології.

  38. Умови і фактори нормативного та аномального розвитку особистості.

  39. Рушійні сили психічного розвитку людини.

  40. Характеристика психологічних криз вікового розвитку людини.


2. Контрольні питання до курсу «Психологія»


  1. Цілі та задачі психології як науки

2. Поняття про психіку, взаємозв’язок психічного та фізіологічного.

3. Основні етапи розвитку психіки та форм поведінки у тваринному світі.

4. Поняття про відчуття, розвиток уявлень про природу відчуттів. Аналізатор, його будова і принципи роботи.

5. Види відчуттів, їх класифікація, характеристика окремих видів відчуттів.

6. Поняття про сприймання, характеристика його особливостей, фізіологічні основи сприймання.

7. Класифікація сприймання. Сприймання простору, часу і руху.

8. Загальне поняття про пам’ять. Основні теорії пам’яті.

9. Види пам’яті, розвиток пам’яті в онтогенезі.

10.Основні процеси пам’яті. Індивідуальні відмінності пам’яті та методи дослідження пам’яті.

11. Поняття про мислення. характеристика мислення як вищої форми пізнавальної діяльності. Розумовий розвиток в онтогенезі.

12. Розумові дії та операції. Форми та види мислення. Індивідуальні особливості мислення.

13. Поняття про уяву та її роль в життєдіяльності людини. Характеристика основних видів уяви.

14. Поняття діяльності. Психологічна характеристика основних видів людської діяльності.

15. Воля, структура вольового акту. Вольові якості особистості, розвиток волі в онтогенезі.

16. Емоції та почуття, їх функції та взаємозв’язок з іншими психічними процесами. Класифікація емоцій та почуттів.

17. Поняття про темперамент та його типи. Темперамент і характер.

18. Загальне поняття про характер, структура характеру. Формування характеру.

19. Поняття про здібності, загальна структура здібностей. Види здібностей та їх розвиток.

20. Поняття особистості в психології. Психологічна структура особистості.

21. Основні теорії особистості в зарубіжній психології.

22. Свідоме і несвідоме в житті людини. Структура свідомості та її основні психологічні характеристики.

23.Свідомість як найвища ступінь розвитку психіки

24. Самосвідомість особистості. Розвиток самосвідомості в онтогенезі.

25. Проблема психічного розвитку особистості в сучасній психології, періодизація психічного розвитку.

26. Закономірності психічного розвитку в онтогенезі, чинники і рушійні сили психічного розвитку.

27. Поняття спілкування. Вербальні та невербальні засоби спілкування.

28. Конфлікт. Функції та типологія конфліктів.

29. Адаптивність людини до соціуму, її механізми.

30. Соціалізація особистості, її особливості.

Схожі:

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10. 06. 2011 №572 "Про Типові навчальні плани початкової школи", рішення...
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Представництво ООН в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України проводить конкурс, присвячений важливій...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Всеукраїнська акція "Моральний вчинок", ініційована Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі за...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Севастопольської міських державних адміністрацій на виконання листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16....
УКАЗ Президента України Про затвердження Положення про Міністерство...
Затвердити Положення про Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України (додається)
Відповідно до протоколу засідання журі конкурсу від 06. 04. 2013 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ, СІМ’Ї ТА МОЛОДІ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ...
Міністерства освіти і науки проводиться Всеукраїнський конкурс юних зоологів і тваринників, метою якого є створення умов для творчого...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ...
Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний центр в березні-травні 2013 року проводить природоохоронну акцію «Первоцвіти...
«Загальні і спеціальні здібності»
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Донецька обласна державна адміністрація Управління освіти і науки
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка