|
Скачати 50.82 Kb.
|
Відділ освіти Гадяцької районної державної адміністрації Гадяцький науково-методичний центр Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області Виступ на батьківських зборах у 1 класі «Допомога батьків у створенні «школи радості» для дітей молодшого шкільного віку» Литвиненко О.С. - практичний психолог ІІ кваліфікаційної категорії Гадяч - 2012 Якими діти народжуються – ні від кого не залежить, але в наших силах зробити їх хорошими через правильне виховання. Плутарх Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління. Від сім’ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості, шлях до шкільного навчання. Перший рік навчання у школі – це один із найсуттєвіших перехідних періодів у житті дитини, адже цілковито змінюється спосіб її життя. І якщо дитина не готова до цієї зміни, то школа для неї перетворюється на пекло і дитина поступово набирає стільки негативних відчуттів, що навіть відмовляється ходити до навчального закладу. Що ж потрібно зробити батькам, щоб для ваших дітей навчальний заклад став «школою радості», як казав Сухомлинський? По-перше, це атмосфера, яка панує у вашому домі, родині. Дитина повинна мати дитинство. Не шкодуйте зайвий раз казати дитині ласкаве слово, підтримуйте її. Бо ж дитина фіксує все: і як ви поводитесь, що і як ви кажете. І вона наче губка, вбирає в себе все – і добре, і погане. Будьте прикладом для своїх малят. По-друге, в молодшому шкільному віці формується характер дитини, мислення, розширюється і доповнюється словниковий запас, відбувається мовленнєвий розвиток. В. Сухомлинський говорив, що перш ніж давати знання, потрібно навчити думати, сприймати, спостерігати. Памятайте, що успіхи вашої дитини у навчанні, інтерес до нього, великою мірою залежить від вас самих. По-третє, і дуже важливе – це стан здоровя дитини. Діти повинні щоденно гуляти на свіжому повітрі, спати при відчиненій кватирці, вранці вставати в один і той же час, увечері лягати в один і той самий час, харчування має теж бути систематичним, при цьому їжа має бути різноманітною, насичена вітамінами та мікроелементами. По-четверте, стан фізичного розвитку дитини. Діти постійно рухаються, вони люблять бігати, стрибати, гратися. Систематизуйте це. Грайтесь з ними в рухливі ігри, які розвивають гнучкість, швидкість, спритність. Влітку обовязково привчайте дитину приймати літній душ, купатися в річці – це зміцнює нервову систему, дитина загартовується, менше хворіє. Перший рік навчання може вплинути на все шкільне життя дитини. У цей період школяр під керівництвом дорослих здійснює дуже важливі кроки у своєму розвитку. Й одну з найважливіших ролей у цьому відіграють батьки. Вступ дитини до школи – важлива подія у її житті. Початок шкільного навчання є для дитини своєрідним стресом, або ще називається кризою 6 років. Діти по-різному переживають її залежно від психологічної готовності. Всі діти паралельно з почуттям радості, здивування відчувають тривогу, напруження. У першокласників у перші тижні (місяці) навчання може знизиться імунітет, можуть порушуватись сон, апетит, нервовий стан. Це період адаптації до шкільного життя, пристосування соціальної позиції школяра. Його проходять всі діти, але в кожної дитини тривалість адаптації різна й залежить від індивідуальних особливостей самої дитини, позиції батьків, педагогічного впливу. Саме питаннями адаптації, готовності дітей до навчання в початковій школі займається психологічна служба в І семестрі. Хочеться трішки розповісти про психологічну готовність дітей до школи. Під готовністю до школи розуміється той рівень фізичного і психічного розвитку, за якого вимоги систематичного навчання в школі не призводять до порушення здоров’я і психічного розвитку дитини. Трішки розглянемо психологічну шкільну готовність. З чого ж вона складається?
А закінчити свій виступ хочеться притчею: Притча про рай і пекло Одного разу юдейський мудрець попросив Господа показати йому рай і пекло. Господь підвів його до зали, де билися, плакали та страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан зі смачною їжею, люди тримали ложки, довші за руку, й тому було не можливо потрапити до рота. «Так, це справжнє пекло!» - сказав мудрець. Потім вони зайшли до наступної кімнати. Усі люди були ситі й веселі. Та коли мудрець придивився, то побачив там такий самий казан і точнісінько такі самі ложки! Що ж робило їхнє життя райським? Вони годували одне одного! Тобто вміли взаємодіяти між собою. Тож, я звертаюсь до вас, батьки, вчіться взаємодіяти зі своїми дітьми, між собою, взаємодіяти зі школою, щоб сімя і школа для дітей була раєм, а не пеклом. |
Відділ освіти Гадяцької районної державної адміністрації Гадяцький... Провідна функція школи виявляється в тому, що вона своєю дією задає головний напрямок і зміст соціальних впливів, їхню орієнтацію,... |
План роботи наукового товариства учнів Гадяцької гімназії імені Олени... Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області |
Реферат ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА ТЕМУ «УКРАЇНА У ТВОРЧОСТІ ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ» Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області |
НАКАЗ по Гадяцькій гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області Відповідно до листа Головного управління освіти і науки №01-01-13/769 від 15. 05. 2009, наказу відділу освіти Гадяцької районної... |
Звіт про виконання у 2012 – 2013 н р. плану розвитку Гадяцької гімназії... Упровадження інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховний процес Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки |
Звіт про виконання у 2011 – 2012 н р. плану розвитку Гадяцької гімназії... Впровадження інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховний процес Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки |
Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської... Перед виконанням домашньої роботи слід переконатися в тому, що в щоденнику записані всі завдання |
Посібник Перелік електронних засобів навчання, створених вчителями Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської... |
ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ ОЛЕНИ... ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ ГАДЯЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ |
Сторінка закладу до енциклопедії ВГУ Повна назва закладу Повна назва закладу Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області |