|
Скачати 58.15 Kb.
|
ЛЬВІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ Кафедра практичної психології та педагогіки Лекція з психології для підготовки бакалаврів за напрямом підготовки 6.170203 Пожежна безпека Тема 5.1. „ Особистість. Самооцінка та рівень домагань Розлади особистості. ” Підготував: Заступник начальника кафедри ППтаП підполковник служби ц.з. Слободяник В.І. План: Вступ. Основна частина
1.1.Визначення Я-концепції.
5. Спрямованість особистості. 6. Локус-контроль особистості. Висновки Я-концепція особистості. Визначення Я-концепції. Кожна людина має якесь уявлення про себе. Воно формується протягом життя, де особливу роль відіграє сім’я, оскільки саме в сім’ї формується такі механізми як довіра чи недовіра до світу, впевненість у собі чи почуття вини, самостійність, тощо. Уявлення про себе репрезентується у Я-концепцію - відносно стійку, біль чи менш усвідомлену систему уявлень людину про себе, на основі якої вона будує взаємодію з навколишнім світом. Я-концепція – це цілісна структура (у хворих на шизофренію вона, наприклад, порушена). Проте ця структура має і певні протиріччя, оскільки те, що ми думаємо про себе і те, що миє насправді – це не одне і теж. Компоненти Я-концепції.
Складові Я-концепції. Дана структура є наслідком взаємодії людини і суспільства і має свої складові:
Самооцінка та рівень домагань особистості. Визначення поняття самооцінки. У психологічній структурі людини важливу роль відіграє самооцінка особистості. Самооцінка – це оцінка людиною самого себе, своїх рис. Вона більш вузьке поняття ніж Я-концепція, оскільки стосується оцінювання у даний момент. Об’єктом оцінювання людини можуть бути як її моральні якості, фізичні, здатності та риси характеру, так і поведінка, взаємини з іншими людьми, свої вчинки. Існує формула самооцінки : Самооцінка = я реальне / я ідеальне, де Я-реальне – уявлення про себе на теперішній час, а Я-ідеальне – те, якою людина повинна стати на її думку. Самооцінка сильно впливає на таки сфери розвитку як моральність, успішність, рівень домагань. Типи самооцінки. Загалом, виділяють три типи самооцінки:
Рівень домагань. Самооцінка тісно пов’язана з рівнем домагань особистості- тим, чого людина прагне досягнути у своєму житті. Проблемами самооцінки та рівнем домагання займався видатний англійський філософ У.Джеймс він вивів таку формулу: Самооцінка == успіху/ рівень домагань. Розходження між рівнем домагань і реальними можливостями людини веде до емоційної напруги, психічних зривів, неврозів. Типи рівня домагань:
Самооцінка не є сталою вона змінюється від обставин. Спрямованість особистості. Визначення спрямованості. У структурі особистості виділяють ще одну важливу властивість: спрямованість. Спрямованість – це сукупність стійких мотивів, які орієнтують діяльність особистості. Вона проявляється у світосприйнятті, духовних потребах, практичних діях. Спрямованість – стала риса особистості, вона мало змінюється протягом життя. Радянський психолог Д.Клімов виділяє наступні типи спрямованості:
Локус-контроль особистості. Локус-контроль – це якість, яка характеризує схильність людини приписувати відповідальність за свої вчинки або собі (інтернальний-внутрішний) або зовнішнім обставинам та іншим людям (екстернальний –зовнішній). Проблемою локус-контролю займався психолог Д.Роттер: він визначив дану властивість, розробив опитувальник для діагностики локус-контролю не лише по інтернальності-екстернальності, але й по локус-контролю у різних сферах життя (роботі, хворобі, сімейних стосунках, тощо) Якщо у людини домінує зовнішній контроль, то у неї проявляються такі риси як невпевненість, неврівноваженість, тривожність, підозріливість. Якщо у людини домінує внутрішній контроль, то у неї проявляються такі рис як впевненість в собі, настойчивість у досягненні мети, врівноваженість, комунікабельність. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ:
Рекомендована література. Основна література:
Додаткова література:
|
Три ВНЗ Львівщини : Львівський державний університет фізичної культури... Підведені підсумки XXVII літньої Всесвітньої універсіади, яка проходила з 6 по 17 липня 2013 року в російському місті Казані та Х1... |
Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ Робоча програма навчальної дисципліни «Земельне право» для студентів 3 курсу юридичного факультету ННІ Права та безпеки денної форми... |
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ З ОСНОВ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ Навчання дітей основ безпеки життєдіяльності є одним із пріоритетних напрямів освітнього процесу |
УНІВЕРСИТЕТ БАНКІВСЬКОЇ СПРАВИ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ ЛЬВІВСЬКИЙ... Львівського інституту банківської справи Університету банківської справи НБУ проводить VІ Міжнародну студентську наукову конференцію... |
УНІВЕРСИТЕТ БАНКІВСЬКОЇ СПРАВИ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ ЛЬВІВСЬКИЙ... Львівського інституту банківської справи Університету банківської справи НБУ проводить VІ Міжнародну студентську наукову конференцію... |
МВС України Львівський державний університет внутрішніх справ ЛЕКЦ І Я Характеристика небезпечних геологічних процесів і явищ, заходи щодо запобігання їх виникнення та інженерна підготовка території |
ОСНОВИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ Міністерство транспорту та зв'язку України Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій |
0 2 1 «ЗАТВЕРДЖУЮ» Перший проректор з навчальної та методичної роботи доктор юридичних наук Ситар І. М. – кандидат юридичних наук (Львівський державний університет внутрішніх справ) |
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ ЛЬВІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Хворий скаржиться на тривалий біль, постійного характеру в ділянці 36 зуба, який посилюється при пережовуванні їжі; неприємний запах... |
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ЛЬВІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ... ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ МОРАЛЬНОСТІ ЯК ОБ’ЄКТА КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ |