Ціннності демократичного громадянського суспільства. Дидактичні набори Робота із цитатами та висловами


Скачати 98.28 Kb.
Назва Ціннності демократичного громадянського суспільства. Дидактичні набори Робота із цитатами та висловами
Дата 23.03.2013
Розмір 98.28 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Тема. Ціннності демократичного громадянського суспільства.
Дидактичні набори

Робота із цитатами та висловами
1. Пам’ятай, що за одним невеличким виключенням, світ складається з інших.

Олівер Уендел Холмс


  1. Хто, на твою думку, є цим виключенням?

  2. Обгрунтуй свою думку.


2. Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй.

Конфуцій
1.Чи здатна така людина порушити норми моралі? Обгрунтуй свою думку.

2. Чи здатна така людина порушити закон? Обгрунтуй свою думку.
3. Один – за всіх, і всі - за одного.

О. Дюма
1. Висловіть власну думку з приводу такого вислову.

2. Чи характеризує цей вислів громадянське суспільство?
4. Що громада скаже, то і пан не поможе. Що громада забажає, того і пан не

поломає.

Українське народне прислів’я


  1. Як цей вислів харектеризує громадянське суспільство?

  2. Поміркуйте: в цьому прислів’ї закладено норми права чи норми моралі?

  3. Від кого залежить, щоб громада була міцною?


5. Зібратись разом - це початок, триматись разом – це процес, працювати разом – успіх.

Генрі Форд

  1. Висловіть свою думку, як цей вислів характеризує почуття гідності громадянина?

  2. Чи характеризує цей вислів рівень свідомості членів громадянського суспільства?

  3. Що об’єднує усі громади , робить їх міцними?


6. Ми із задоволенням слухаємо тих, хто говорить нам про наші права, проте не любимо, коли нам нагадують про наші обов’язки.

Едмунд Борк

  1. Як ви розумієте , що таке права і обов’язки?

  2. Чи можуть бути права без обов’язків?


7. Добрі батьки стараються дати своїм дітям добре виховання. Тоді не потрібні ні закони, ні суди, ні судилища, ні кари.

Іоан Златоуст


  1. Чим ви поясните, що дитині в сім’ї приділяється головна увага?



8. Дітей годувати – в борг давати, батька-матір годувати – борг віддавати.

Українське народне прислів’я


  1. Чи погоджуєтесь ви з тим, що дитина в сім’ї має не тільки права, але й обов’язки? Чому так думаєте?

  2. Чому обов’язки в сім’ї повинні бути взаємними?

  3. Який моральний принцип закладений у цьому народному прислів’ї?


9. Бо ти на землі – людина,

І хочеш того, чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Василь Симоненко


  1. Що хотів сказати цими словами поет?

  2. Зміст якого поняття ( людина, громадянин, особистість) закладений у цих рядках?


10. Роби те, до чого народжений, будь справедливий і миролюбний громадянин, і досить із тебе.

Григорій Сковорода

1. Які риси громадянина називає автор?

2. На вашу думку, громадянин – це...
11. День пройшов – і слава Богу!


  1. Чи є сенс у такому вислові?

  2. Чи говорить цей вислів про громадянську позицію людини?



12. Будь громадянином, бо батьківщина потрібна для твоєї безпеки, для твоїх задоволень, для твого благополуччя.

Французький філософ К. Гельвецій
1. Як ви розумієте вислів «бути громадянином»?

2. Для чого ще, на вашу думку, потрібна батьківщина?

13. Правила доброї поведінки відомі з давних-давен, річ за дрібницею – вміти користивутися ними.

Французький філософ Б.Паскаль

  1. Що автор розуміє під доброю поведінкою?

  2. Як ними потрібно користуватися?


14. Повага до меншин – умова збереження миру.

Папа Римський Іоан Павло ІІ

  1. Чи закладена норма демократичного суспільства у цьому вислові?

  2. У чому її актуальність?


15. ...Щодо державного устрою афінян, то я не схвалюю той лад, який вони собі обрали. Адже вони обрали собі такий порядок, за якого простому люду живеться краще, ніж благородним людям. Ось за це я його не схвалюю...

Анонімний давньогрецький автор

  1. До якої соціальної групи належить автор документу?

  2. Як називається така форма правління?


16. Не наслідуй лиходіїв, не завидуй тим, що творять беззаконня... Ні правого , ні винного не вбивай (і) не повелівай вбити його... Старших шануйте, як отця, а молодих - як братів. Лжі бережися...

Володимир Мономах «Повчання дітям»



1.Що корисного для себе ви можете взяти?

2. Чим є актуальними ці поради?
17. Ми тут. Ми всі. Ми є. Ми гурт. Єднаймося. Ми є той грунт подій майбутніх вирішальних.

М. Вінграновський.


  1. В чому сила колективізму?

  2. Що може відчувати людина, яка живе відсторонено від громади?

  3. Що об’єднує усі громади, робить їх міцними?



Дидактичні картки
1. Прочитайте приклади соціальних норм.

1) У транспорті поступайтесь місцем літнім людям.

2) Не брешіть.

3) Переходьте вулицю у дозволеному місті.

4) Не крадіть.

5) Не залишайте друзів у біді.

6) Громадяни України перебувають під захистом держави.

7) Носити брудні сорочки нерасиво.

8) Громадяни мусять сплачувати податки.

9) Громадяни мають право брати участь у виборах.

10) Любіть ближнього свого як самого себе.

11) Кримінальній відповідальності підлягають особи, яким на момент скоєння злочину виповнилось 16 років.

12 ) Вітати гостей хлібом і сіллю.
Визначте, до якого типу належать ці норми:

Моральні________________________

Правові_________________________

Політичні_______________________

Релігійні________________________

Етичні_________________________

Традиційні______________________
2. …Метою будь-якого політичного союзу (держави) є збереження природних та невідчужуваних прав людини. Права ці: свобода, власність, безпека і супротив гнобленню. Закон є вираженням спільної мови. Всі громадяни мають право особисто або через представників брати участь у виданні законів. Закон має бути однаковим для всіх, незалежно від того, чи він захищає, чи карає. Оскільки всі громадяни перед ним рівні…

Декларація прав людини і громадянина (Франція, 1789 р.)
1. Випишіть у дві колонки:

Невід’ємні права людини

Права громадянина








Робота із документами
1. ...Жодна вільна людина не буде заарештована і ув’язнена , чи позбавлена майна, чи оголошена поза законом, як згідно із законним вироком рівних їй і за законом країни.

З Великої хартії вольностей, Англія 1215 року.


  1. Визначте, які демократичні цінності були закладені у Великій хартії вольностей?

  2. Назвіть основні правові документи, які захищають демократичні цінності людини.


2. ... Визнаємо наступні істини очевидними: що всіх людей створено рівними, що Творець наділив їх певними непорушними правами, що до тих прав належить життя, свобода і прагнення щастя...

Декларація незалежності (США, 1776 р.)


  1. Чи є такі істини актуальними сьогодні? Чому?

  2. Які ви можете назвати невід’ємні права людини?



3. Зі статті 51 Закону України «Про освіту»

Учні мають право на:

  • доступ до інформації в усіх галузях знань;

  • особисту (або через своїх представників) участь у громадському самоврядуванні;

  • участь у об”єднанні громадян.


1. Чи є ви учасниками шкільного самоврядування ?

2. Як здійснюється самоврядування у вашій школі?
4. Уривок із творчої роботи (Всеукраїнська акція «Громадянин»):

Я зрозумів, що не один

Існую я в людському морі,

В громаді, наче в добрім хорі,

Почесне місце є для всіх

І для дорослих, і малих,

І для жінок, й чоловіків,

Для бідняків і багачів

У світі є закон один:

Людина – це громадянин.

Учасник громадської Акції школярів України

«Громадянин-2001» Ігор Кушнірчук


  1. Хто може бути громадянином держави?



5. Щоб бути громадянином, потрібні такі умови:

  • Вік – не менше, як 21 рік.

  • Місцеперебування – відоме і постійне проживання.

  • Власність – окрема, на своє ім’я, а саме:

1. Нерухоме майно на 500 крб. сріблом.

2. Нерухоме майно на 500 крб. сріблом.

Витяг з «Конституції» Микити Муравйова( 1821-1825 рр.)


  1. Чи згодні ви з таким поняттям громадянства?

  2. Чи можна вас вважати громадянами України?



6. Із вироку суду:

Художника Шевченка за написання підбурливих і надзвичайно зухвалих віршів призначити рядовим в Оренбургський окремий корпус, доручивши начальству найсуворіше доглядати, щоб від нього в жодному разі не могло вийти підбурливих і пасквільних творів.

Власноручна підписка Миколи І під вироком:

« Під найсуворіший нагляд, заборонивши писати і малювати».


  1. На прикладі даного документа визначте, які права порушені?



7. Усіх татар виселити з території Криму і поселити їх на постійне проживання як спецпоселенців у районах Узбецької РСР...

Ухвала Державного комітету Оборони № 5859 11 травня 1944 року


  1. Які права були порушені цією ухвалою?



8. 13 травня 1939 р. тисячі єврейських біженців, рятуючись від нацистів, залишили Гамбург на борту німецького судна «Сент-Луїз» й поплили на Кубу. Однак Куба відмовилася їх приймати. Спроби отримати притулок в США також були марними. Після місяця блукань пасажирам довелося зійти на берег Антверпена. Лише одиницям вдалося потім емігрувати до Англії. Більшість опинилися в руках нацистів і загинули в таборах смерті.

Погляд очевидця.


  1. У чому полягають наміри нацистів щодо єврейського населення?

  2. Що ви вкладаєте в поняття «шовінізм»?



9. Євреї були і залишаються нашими найбільшими ворогами, що не цураються ніяких засобів, щоби знищити наш народ і стати господарем Німеччини. Ось чому ми повинні за будь-яку ціну їх знищити. І ми знищимо їх! Нам потрібна свобода не лише внутрішня, але і зовнішня.

З виступу провідного діяча нацистської партії

Роберта Лея в Бреслау 22 червня 1941 р.


  1. Чим пояснювали нацисти свою нетерпимість до євреїв?



10. Стаття 3 Конституції України

Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження прав і свобод людини є головним обов’язком держави.


  1. Що в Україні є найвищою соціальною цінністю?

  2. Який головний обов’язок держави?


11. Зі статті 11 Конституції України

Держава сприяє ... розвиткові етнічної, мовної, культурної та релігійної самобутності всіх корінних народів і національних меншин України.
1. Чи є це ознакою демократичного суспільства? Чому?

2. Наведіть приклади, які підтверджують ці гарантії.
12. Зі статті 21 Конституції України

Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.
1. Назвіть міжнародно-правові документи, в яких проголошено рівність прав і свобод.

13. Зі статті 24 Конституції України

Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.

Не може бути привілеїв чи обмежень за ознакою раси, кольору шкіри. Політичних, релігійних та інших переконань, статі, соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними та іншими ознаками.


  1. Як ви розумієте захищеність особи у правовій державі?



14. СтатутООН, Сан-Франциско, 26 червня 1945 року (витяг)

Стаття 55

Із метою створення умов стабільності та благополуччя, необхідних для мирних і дружніх відносин між націями, заснованих на поважанні принципу рівноправності та самовизначення народів, ООН сприяє загальному поважанню та дотриманню прав людини й основних свобод для всіх, без розрізнення раси, статі, мови та релігії.



  1. З якою метою створено ООН?

  2. Чому ООН сприяєияє загальному поважанню та дотриманню прав людини й основних свобод?


15. Витяг із Загальної Декларції прав людини

Стаття 6. Ви, як і всі інші, повинні бути однаково захищені законом.

Стаття 7. Закон один для всіх; він повинен застосовуватись до всіх однаково.

Стаття 8. Кожна людина має право скористатися законом. Коли не поважають її прав.


  1. Яким чином людина може захистити свої права?

  2. Чи всі рівні перед законом?


16. Витяг із Конвенції про права дитини

Метою цієї Конвенції є встановлення стандартів для захисту дітей від зневаги та образ , з якими вони стикаються майже щодня по всіх країнах . У ній наголошується на культурних, політичних та економічних особливостей держав. На першому плані в документі стоять інтереси самої дитини.


  1. Чому права дитини захищаються окремим міжнародним нормативно-правовим актом?


17. За переписом 1989 року на території України проживали:

72,6 % – становили етнічні українці;

22,1 % – росіяни;

5,3 % – представники інших національностей.


  1. Чи є Україна багатонаціональною державою?

  2. Чи рівні в правах українці та представники інших національностей?


18. У 60-х роках в джунглях знайшли аналог Мауглі. Він довго звикав до людей, гарчав, дряпався , кусався. Його поступово навчили ходити на двох ногах, говорити , сидіти за столом, користуватися приладдям і т. ін.

Одного разу його привезли на птахоферму. Побачивши птахів, він почав бігати за ними і скручувати їм голови. Іншого разу , коли хлопчик мав виступати перед повним залом, він підійшов до мікрофону і завив.


  1. Хто він: людина чи особа?

  2. Що необхідно, щоб він міг стати особою?







Схожі:

Прес-реліз 13 травня 2010 року
Фонду «Спочатку люди», який розпочав свою публічну діяльність презентацією ідеї нового соціально-громадянського проекту, головною...
17. Нагальні проблеми державного будівництва в Україні. Складнощі...
Для того, щоб виявити головні тенденції розвитку та перспективи переходу (транзиту) до демократичного суспільства в Україні, треба...
ЗАТВЕРДЖЕНО
Про схвалення Концепції сприяння органами виконавчої влади розвитку громадянського суспільства”, на виконання розпорядження голови...
До уваги представників інститутів громадянського суспільства!
Синельниківської міської ради на 2013-2015 рр., сформована ініціативна група у складі 11 осіб з числа представників інститутів громадянського...
РОЗПОРЯДЖЕНН Я
України від 21 листопада 2007 року №1035-р «Про схвалення Концепції сприяння органами виконавчої влади розвитку громадянського суспільства»,...
2 інституціоналістський (вивчення впливу факторів внутрішнього політичного...
Проте, не потрібно забувати, що українське суспільство вийшло з 70-річного періоду перебування в колишньому СРСР без передумов цивілізованого...
ПРЕС-РЕЛІЗ Фонд «Спочатку Люди» заявляє, що авторитарна політика...
Очевидний авторитарний підхід уряду до політики і управління матиме протилежний ефект від того, який очікується виконавчою владою....
Громадська експертиза виконання Кіровоградською обласною та районними...
Вчої влади розвитку громадянського суспільства (далі – Концепції) здійснюється силами Коаліції неурядових організацій та громадських...
НАЗВА ІНСТИТУТУ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА

Малицька І. Д. Освіта культури миру – ознака демократичного суспільства...
Бажання створити дійсно демократичну, незалежну, процвітаючу державу Україна вимагає від овітян виховувати громадян свого суспільства...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка