Про результати перевірки дотримання кримінально – виконавчого законодавства в Приморському районному підрозділу кримінально – виконавчої інспекції Приморського МВ УДДУ ВП в Одеській області за 9 місяців 2010 року


Скачати 80.49 Kb.
Назва Про результати перевірки дотримання кримінально – виконавчого законодавства в Приморському районному підрозділу кримінально – виконавчої інспекції Приморського МВ УДДУ ВП в Одеській області за 9 місяців 2010 року
Дата 23.04.2013
Розмір 80.49 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Право > Закон


Д О В І Д К А
про результати перевірки дотримання кримінально – виконавчого законодавства в Приморському районному підрозділу кримінально – виконавчої інспекції Приморського МВ УДДУ ВП в Одеській області за 9 місяців 2010 року
28.09.2010рік м.Одеса
Мною, помічником прокурора Приморського району м. Одеси юристом 1 класу Коваленко І.В. у присутності начальника Приморського районного підрозділу кримінально-виконавчої інспекції Приморського МВ УДДУ ВП в Одеській області Тімчук О.М. проведена перевірка дотримання законності при виконанні вироків і постанов суду у відношенні осіб, засуджених до мір покарання не пов'язаних з позбавленням волі за 9 місяців 2010 року.

Перевірка проводилась з суворим дотриманням вимог наказу №7-гн від 26 грудня 2005 року Генерального прокурора України по проведенню щоквартальних комплексних перевірок додержання законів у відділах (відділеннях) кримінально-виконавчих інспекцій управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Одеській області, та інших підзаконних актів, в тому числі Інструкції «Про порядок виконання покарань, на пов’язаних з позбавленням волі, та здійснення контролю щодо осіб, засуджених до таких покарань».

Так, результатами перевірки встановлено:

Організація роботи кримінально-виконавчої інспекції по виконанню судових рішень, альтернативних позбавленню волі здійснюється відповідно чинних законів України та відомчих нормативних актів.

За 9 місяців 2010 року кримінально – виконавчою інспекцією разом з зацікавленими службами Приморського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області були проведені спільні наради (від 10.02.2010, 16.03.2010, 21.06.2010), на яких розглядалися питання удосконалення взаємодії кримінально - виконавчої інспекції з органами внутрішніх справ в роботі з особами, засудженими до покарань не пов’язаних з позбавленням волі, стан злочинності серед даної категорії осіб, в тому числі і серед неповнолітніх засуджених, питання про недопущення скоєння ними нових злочинів та порушень громадського порядку.

У процесі перевірки випадків несвоєчасної постановки на облік засуджених з вини інспектора не виявлено.

Так, перевіряючи в інспекції додержання законів щодо розшуку осіб, засуджених до покарань, не пов’язаних з позбавленням волі встановлено, що на кінець звітного періоду перебуває у розшуку 4 засуджених, які були оголошенні у минулому році.

З матеріалів справ видно, що інспекцією вживались усі необхідні заходи до розшуку засуджених.

З засудженими, інспектором проводилася робота: регулярно перевірялися за місцем проживання, із засудженими проводилися профілактичні бесіди. З умовою відбуття іспитового терміну були ознайомлені, про відповідальність за відхилення, при здійсненні адміністративного правопорушення, повторного злочину були попереджені.

Облікова документація на засуджених інспектором інспекції ведеться відповідно до Інструкції від 19.12.2003оку № 270/1560 «Про порядок виконання покарань, на пов’язаних з позбавленням волі, та здійснення контролю щодо осіб, засуджених до таких покарань». В особистих справах фіксуються записи про відвідування інспекції засудженими й інспектором засуджених на підприємствах за місцем роботи і за місцем їх проживання. Однак, не завжди вчасно витребуються і підшиваються в особисті справи документи, що характеризують особу засуджених.

По усіх випадках злісного ухилення від відбуття покарання вчасно прийняті рішення. За порушення засудженими порядку та умов відбування покарання направлено до суду 32 матеріалу, з них задоволено 12, відмовлено 2.

Картки ведуться відповідно до «Інструкції…»... У них вчасно вносяться відомості про кількість робочих днів і суми зроблених утримань засуджених до виправних робіт.

Усього за 9 місяців 2010 року в дохід держави утримано та перераховано – 6461 гривень із заробітку засуджених до виправних робіт. Перевірено 4 підприємства, на яких працюють засудженні до виправних робіт та складено про це акти перевірки.

Станом на 28.09.2010 рік на обліку інспекції перебуває 522 особи, що на 2 особи менше, ніж в аналогічний період минулого року. З числа перебуваючи 5 неповнолітніх. .

На день перевірки на обліку в інспекції перебуває :

- засуджених до виправних робіт - 6 осіб;

- засуджених до громадських робіт – 0 осіб;

- із застосуванням ст. ст. 75, 83, 89 КК України - 477 особи;

- із застосуванням мір покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади і займатися певним видом діяльності – 39 осіб. Проведеною перевіркою у Приморському міжрайонному відділу кримінально - виконавчої інспекції додержання законодавства щодо застосування до засуджених умовно – дострокового звільнення від відбування покарання та заміни не відбутої частини покарання біль м’яким, встановлено, що за вказаний період 2010 року на облік було взято 15 осіб, яким згідно ст. 82 КК України покарання у вигляді позбавлення волі замінено більш м’яким виправними роботами.

З 1 січня 2009 року згідно п. 4 прикінцевих положень Кримінально – виконавчого кодексу України кримінально – виконавча інспекція веде облік осіб, звільнених умовно – достроково з місць позбавлення волі.

Організована зазначена робота у відповідності з Тимчасовим порядком обліку осіб, умовно-достроково звільнених від відбування покарання, та здійснення контролю за їх поведінкою (далі – Тимчасовий порядок)

Облік осіб, умовно-достроково звільнених від відбування покарання, та контроль за їх поведінкою здійснювати стосовно осіб, звільнених з установ виконання покарань після 01 січня 2009 року.

Забезпечена необхідна взаємодія з органами внутрішніх справ, спостережними комісіями, службами у справах дітей, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, державними, громадськими організаціями, навчальними закладами та трудовими колективами.

Відповідно до підпункту 72 пункту 2 розділу 1 Закону України « Про вселення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху», який доповнений главою 30 –А Кодексу України про адміністративні правопорушення, та Наказу № 35 від 25.02.2009 року на кримінально – виконавчу інспекцію покладений обов’язок виконання адміністративного стягнення у вигляді громадських робіт.

На кінець 2009 року до Приморського районного підрозділу Приморського МВ КВІ УДДУВП в Одеській області надійшло 74 постанов суду про виконання адміністративного стягнення у виді громадських робіт, 64 з них зняті з обліку, залишилось на виконання 10. В 2008 році подібні адміністративні стягнення не виконувались.

З органами місцевого самоврядування був погоджений перелік об’єктів та видів суспільно корисних робіт. Погодження здійснюється щорічно на початку року за письмовими запитами органів кримінально-виконавчої інспекції та копії даних погоджень надсилаються до відділу КВІ УДДУ ВП в Одеській області

Виконання стягнення у вигляді громадських робіт здійснюється на основі участі порушників у суспільно корисній праці, види якої визначають органи місцевого самоврядування.

Порушники перебувають на обліку в органі кримінально-виконавчої інспекції за місцем проживання та виконують громадські роботи виконують у вільний від роботи чи навчання час.

Громадські роботи виконуються не більш як чотири години на день, а неповнолітніми – дві години на день.

При надходженні даної постанови інспекторами підрозділу Приморського МВ КВІ УДДУВП в Одеській області у триденний строк надсилають до суду, який виніс постанову, повідомлення про прийняття постанови до виконання. На кожного порушника в органі кримінально-виконавчої інспекції заводиться особова справа та заповнюється облікова картка, в якій ведеться сумарний облік відпрацьованих порушником годин. Картка зберігається в особовій справі порушника у конверті, який наклеюється на другу сторінку обкладинки особової справи та викликають порушника.

По прибутті порушника до кримінально – виконавчої інспекції йому роз’яснюється порядок та умови відбування громадських робіт, з’ясовується його основне місце роботи та надається направлення для відбуття громадських робіт.

Налагоджена взаємодія з власниками підприємств для своєчасного отримання інформації про ухилення порушників від відбування громадських робіт. Контрольні перевірки за місцем відбування порушниками громадських робіт здійснюються інспекторами у разі потреби.

В особовій справі зберігаються всі матеріали, пов’язані з виконанням стягнення, які підшиваються у хронологічній послідовності. Аркуші особової справи нумеруються і заносяться до опису. Номери особової справи та облікової картки збігаються з номером реєстрації постанови суду в журналі обліку порушників.

Особові справи порушників зберігаються у спеціально відведеному місці окремо від особових справ засуджених до громадських робіт.

Прокуратурою району проведена перевірка додержання вимог кримінально-виконавчого законодавства України в діяльності структурних підрозділів Приморського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеської області.

В відповідності з вимогами ст. ст. 163, 164 Кримінально-виконавчого кодексу України -, п.п. 3.5.1, 3.5.2 Інструкції «Про порядок виконання покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, здійснення контролю за особами, засудженими до таких покарань”, а також відповідності з вимогами п.7 ст.10 Закону України «Про міліцію», робітники міліції повинні проводить індивідуально-профілактичну роботу з засудженими та контролювати додержання ними громадського порядку та виконання обов’язків, покладених на них судом.

Однак, дані вимоги працівниками Приморського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеської області не дотримуються.

В ході перевірки в порядку нагляду в Приморському районному підрозділу кримінально-виконавчої інспекції були вивчені ряд справ по засудженим до мір покарання, не пов’язаних з позбавленням волі.

Вивченням справ було встановлено, що в діяльності дільничних інспекторів міліції і співробітників кримінально-виконавчої інспекції відсутня належна взаємодія по контролю за засудженими до покарань без позбавлення волі за місцем проживання. Співробітники кримінально-виконавчої інспекції по кожному засудженому, поставленому на облік у кримінально-виконавчій інспекції, повідомляють керівництво Приморського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області і ці рапорти передаються для виконання дільничним інспекторам міліції.

Дільничні інспектори міліції Приморського РВ не виконують рапорти, в частині профілактичної роботи з засудженими, здійснення контролю дотримання ними громадського порядку і виконання обов'язків, покладених на них судом. Також, дільничними інспекторами не виконуються приводи засуджених, що ухиляються від явок у кримінально-виконавчу інспекцію.

Так, наприклад за результатами перевірки справи 1108/10 у відношенні Харченко Р.М., 1975 р.н., засудженого Приморським районним судом м. Одеси за ст. ст. 263 ч.1, 70 ч.4, 72 КК України до 2 років 3 місяців позбавлення волі, з іспитовим терміном 1 рік, встановлено, що в справі відсутні матеріали перевірки дільничних інспекторів міліції, в частині профілактичної роботи з засудженим, також відсутні повідомлення про постановку засудженого на облік.

В справі № 1110/10 у відношенні Долженко О.А., 1986 р.н., засудженого Приморським районним судом м. Одеси за ст. 186 ч.2 КК України до 4 років позбавлення волі, з іспитовим терміном 3 роки, з встановленням обов’язків, передбачених ст. 76 п.п. 2,3,4 КК України, також відсутні матеріали, які б свідчили про належну виховну та профілактичну роботу з під обліковим, відсутня будь – яка інформація з боку дільничних інспекторів міліції.

Аналогічні порушення мають місце в справах засуджених: Полосін .В., Ткаченко В.С., Короленко А.В. та інших, і це незважаючи на неодноразові повідомлення на адресу начальника Приморського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеської області про організацію профілактичної роботи з засудженим за місцем проживання та здійснення контролю за його поведінкою.

Саме внаслідок неналежного контролю за поведінкою засуджених, останні нерідко вчиняють повторні злочини, у тому числі й біль тяжкі ніж ті, за які вони відбувають покарання.

Протягом звітного періоду засудженими до покарань без позбавлення волі скоєно 13 нових злочинів. По кожному факту споєння нового злочину проведено службове розслідування. Вини інспекторів кримінально – виконавчої інспекції Приморського районного підрозділу кримінально – виконавчої інспекції Приморського міжрайонного відділу УДДУВП в Одеській області не вбачається.

За результатами перевірки внесено подання на адресу начальника Приморського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеської області.

Помічник прокурора

Приморського району м. Одеси

юрист 1 класу І.В. Коваленко


Схожі:

Поняття та напрями кримінально-виконавчої політики України
Кримінальна політика поділяється на кримінально-правову, кримінально-процесуальну і кримінально-виконавчу1
РОЗДІЛ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Глава 1 КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧЕ ЗАКОНОДАВСТВО...
Кримінально-виконавче законодавство України складається з цього Кодексу, інших актів законодавства, а також чинних міжнародних договорів,...
КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
Степанюк А. Х. — завідувач сектора проблем кримінально-виконавчого законодавства Інституту вивчення проблем зло­чинності Академії...
Курс лекцій. ВСТУП   ТЕМА 7 КРИМІНАЛЬНО
...
КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕС Загальна частина
Кримінально-процесуальне законодавство України. Джерела кримінально-процесуального законодавства
План Поняття про кримінально-виконавче право, його завдання Загальні...
...
Про затвердження районної Програми поліпшення умов тримання затриманих...
Відповідно до Закону України „Про попереднє ув’язнення”, Кримінально-процесуального і Кримінально-виконавчого кодексів України, вимог...
09. 09. 2010 Проблеми вдосконалення процесуального статусу суб’єктів...
Функції та повноваження суду як суб’єкта кримінально-процесуальної діяльності. Перспективи запровадження посади слідчого судді
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ЛЬВІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ...
ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ МОРАЛЬНОСТІ ЯК ОБ’ЄКТА КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ
Про хід виконання Програми соціально-економічного розвитку Новомиргородського...
Протягом 9 місяців 2010 року діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, організацій...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка