|
Скачати 47.37 Kb.
|
Державний устрій США. Шляхи розвитку демократії в УкраїніФорми правління, які існують у світі, дуже різні, але їх можна класифікувати за такими ознаками: - географічний розподіл влади (унітарні, федеративні та конфедеративні форми правління) - відносини між законодавчою та виконавчою владою (президентські і парламентські) - число людей, що беруть участь (диктатура та демократія). Демократія може бути прямою та непрямою або представницькою. Пряма демократія існує тоді, коли всі громадяни разом приймають рішення, цей вид демократії насправді неможливо відшукати в сучасному світі. Представницька демократія існує, коли громадяни обирають лідерів, які їм подобаються, щоб вони представляли їх в уряді і приймали рішення. Сполучені Штати Америки є прикладом представницької демократії. Уряд і громадяни прикладають всіх зусиль, щоб дотримуватись основних засад демократії, а саме:
Цінність кожної людини повинна розумітися і поважатися.
Всі люди рівні перед законом і мають право на рівні можливості.
Рішення більшості людей частіше правильне, ніж помилкове. Демократія підкреслює правління більшості обмежене правами меншості. Це значить, що більшість має прислуховуватись до думки меншості.
Більшість питань суспільної політики мають різні варіанти відповідей. Компроміс допомагає знайти найбільш прийнятну позицію для найбільшого числа людей.
Люди бажають мати і свободу, і владу, і саме це забезпечує демократичність правління. Під час формування Американської республіки на лідерів колоній мав вплив як довгий шлях розвитку представницької демократії в Англії, так і думки філософів прсвітництва. В 1776 році була підписана Декларація незалежності. Тринадцять штатів були об’єднані документом Статті Конфедерації, але цей договір не давав права збирати податки, утримувати спільну армію, контролювати закордонну торгівлю та торгівлю між штатами, слідкувати за виконанням законів та вирішувати суперечки між штатами. В 1787 році представники тринадцяти штатів зібралися разом, щоб написати Конституцію Сполучених Штатів - документ мав захищати суверенітет штатів та створити національний уряд.
Сім статей Конституції Сполучених Штатів включають шість основних принципів:
Єдине джерело влади в країні – народ. Уряд може керувати лише за згодою тих, ким він керує.
Влада уряду не безмежна, він може робити лише те, на що народ дав йому повноваження, тому народ є джерелом влади. Існує головенство закону, що означає: уряд і його члени повинні завжди підкорятися вимогам закону. Оскільки люди є джерелом повноважень уряду, члени уряду піклуються про власну репутацію. Вони зацікавленні в спілкуванні з людьми, які їх обрали, та обговоренні їх проблем, дозволяють громадянам приходити на засідання комітетів, Сенату та Палати Представників.
Існує розподіл владних повноважень між законодавчою, виконавчою та судовою владою.
Кожна гілка влади підлягає деяким конституційним перевіркам іншими гілками. Кожна гілка має деякі повноваження для перевірки і збалансування влади двох інших.
Судова влада має право вирішувати чи відповідають дії уряду засадам Конституції.
Федералізм – це розподіл влади між центральними і регіональними органами. Федеральний уряд має деякі повноваження, а уряди штатів – усі інші повноваження. 27 поправок до Конституції Сполучених Штатів є її важливою частиною. Перші 10 поправок (Білль про Права) та деякі інші встановили основні права американців. Також існують неофіційні поправки. Це означає, що в Конституції було зроблено багато змін не змінюючи її текст. Демократичний, хоч і не ідеальний, устрій Сполучених Штатів, гарантує загальний добробут їх громадян. Україна є державою, що здійснює перехід до демократії. Можливості нашої країни відрізняються від тих, які мали Сполучені Штати під час розвитку їх демократії; але існують речі, які потрібно здійснити у будь-якій країні, щоб мати демократичний устрій. Проведення виборів або написання конституції не забезпечує демократію в країні, тому що ці поодинокі дії не укріплять демократичну владу. У правлінні вибраний демократичний уряд покладається на допомогу проінформованих та зацікавлених громадян. Таким чином, громадяни повинні бути причетними до процесу, зосереджуючи свою увагу на побудові демократичних суспільних установ, створенні громадянського суспільства та проведенні чесного виборчого процесу. Громадяни повинні очікувати і вимагати повагу до головенства закону від своїх лідерів у державних установах. Обрані урядовці повинні діяти згідно законам і звітувати перед народом. Суди повинні звертатися до законів чесно і неофіційно. Якщо урядовці в державних закладах не чинять свої дії згідно з законом, система стане коррупційною і, таким чином, нездатною захищати права людей взагалі. Щоб вимагати дотримання закону службовцями, всі громадяни повинні включитися до якої-небудь діяльності. Гласність є дуже важливою, коли люди хочуть, щоб їх лідери почули їх. Громадяни також можуть писати обраним ними урядовцям, щоб повідомити їх про ті речі, що їм не подобаються і сподіватися на зміни. Написання петицій до уряду – це іще один спосіб повідомити урядовців про існуючі проблеми. Держави, такі, як наша, що перетворюються на демократичні, повинні також створити громадянське суспільство – неурядові, некомерційні об’єднання, які використовують свободу самовираження та об’єднання для того, щоб сприяти добробуту людей; до них відносяться союзи, що підштовхують владу до прийняття вигідних рішень, церкви та інші центри, що покращують повсякденне життя громадян. Громадянське суспільство заохочує громадян бути частиною демократичного процесу. Будь-хто з громадян здатний стати лідером такої організації і вести людей, що мають однакові з ним прагнення. Врешті-решт, необхідно затвердити вільний і відкритий виборчий процес. Існують деякі проблеми стосовно виборчого процесу в таких країнах, як наша. Перехідні уряди, під загрозою позбутися влади, можуть намагатися обмежити доступ до виборчого процесу як для кандидатів, так і для виборців. Друга проблема залежить лише від людей. Вони можуть вирішити не голосувати з багатьох різних причин. Навіть у таких демократичних країнах, як Сполучені Штати йде боротьба щодо залучення виборців до голосування. Україна повинна шукати шляхи подолання перешкод, пов’язаних з апатичними виборцями. Найкращий шлях це зробити – інформувати всіх громадян про проблеми, які можуть виникнути, якщо вони не будуть голосувати.
|
LP33 МІЖНАРОДНА СИСТЕМА НАЦІОНАЛЬНИХ РАХУНКІВ: ШЛЯХИ РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ В роботі розглянуто основні історичні етапи розвитку системи національних рахунків, проаналізована система національних рахунків... |
М. Харків 23 січня 2007 року Були присутні: 9 чол. Голова зборів: Шапаренко С. О. Порядок денний Вермонт, США) за фінансування АМР США, на проект "Громада та національний парк: шлях до сталого розвитку"; та в рамках конкурсу грантів... |
DO11 ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ В СВІТІ ТА В УКРАЇНІ У статті робиться історичний екскурс для визначення ролі людського капіталу. Розглядаються негативні фактори розвитку людського капіталу... |
Волонтерство справа потрібна «Молодь діє», оголошеного Кременчуцьким міським комітетом молодіжних організацій у рамках проекту "Розвиток громадської ініціативи... |
Іноземні інвестиції як чинник економічного розвитку в Україні Анотація Україну. Аналізуються шляхи покращення інвестиційної діяльності в Україні. Досліджується роль іноземних інвестицій у системі фінансового... |
НА ТЛІ СВІТОВОГО ДОСВІДУ Ця публікація здійснена за підтримки Програми сприяння парламентові України, яка фінінсується Агентством США з міжнародного розвитку... |
Тема: Здоров’я молоді в Україні. ВІЛ/СНІД/ІПСШ: шляхи передачі і методи захисту Проаналізувати особливості поширення ВІЛ-інфекції серед молоді в Україні, ознайомити учнів зі шляхами зараження організму людини... |
Тема: Здоров’я молоді в Україні. ВІЛ/СНІД/ІПСШ: шляхи передачі і методи захисту Проаналізувати особливості поширення ВІЛ-інфекції серед молоді в Україні, ознайомити учнів зі шляхами зараження організму людини... |
Проект Концепція... Ради Європи, зокрема Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи щодо розвитку місцевої демократії з метою визначення засад... |
Зовнішня торгівля товарами за січень–липень США, імпорту – 387,0 млн дол. США, що, відповідно, на 3,5 та 17,8% перевищило рівень січня–липня минулого року. Позитивне сальдо... |