Додаток 4
до рішення виконавчого
комітету міської ради
від ________№______
Житловий фонд міста налічує 161 житлових будинків, що становить 246,583 тис.кв.м загальної площі. З них на балансі житлових організацій, які належать до комунальної власності територіальних громад, перебувають 150 житлових будинків (22,9 тис.кв.м):
-141 будинок (228,73) – на балансі Синельниківських міських комунальних підприємств «Житлово-експлуатаційна контора-1» і «Житлово-експлуатаційна контора-2» ;
- 9 будинків (10,05 тис.кв.м) - об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
Та 7 будинків (6,3 тис.кв.м) – на балансі відомств, 4 будинки (7,8 тис.кв.м) - житлово-будівельних кооперативів.
Технічне обслуговування та експлуатацію житлового фонду комунальної власності здійснює 2 самостійні житлові організації: Синельниківське міське комунальне підприємство “Житлово-експлуатаційна контора-1” та Синельниківське міське комунальне підприємство “Житлово-експлуатаційна контора-2”.
Станом на 1 січня 2010 року у власність громадян передано шляхом приватизації 206,6 тис.кв.м житла комунальної власності (81% від загальної кількості). Із загальної кількості 141 житлових будинків комунальної власності, 5-поверхових і більше налічується 30 будинків.
По роках будівництва житловий фонд характеризується:
до 1919 року – - 9 будинків - 6% від загальної кількості будинків;
1919 – 1945 рр. – 6 будинків - 4 %
1946 – 1960 рр. – 34 будинки – 23 %;
1961 – 1970 рр. – 33 будинки – 22 %;
1971 – 1980 рр. – 29 будинків – 19 %;
1981 – 1990 рр. – 19 будинків – 13 %;
1991 – теперішній час - 19 будинків – 13 %.
Збереглася тенденція старіння житлового фонду, який здебільшого перебуває в незадовільному технічному стані.
У зв’язку з відсутністю коштів капітальні ремонти житла виконуються в незначних обсягах, що призводить до погіршення технічного стану житлових будинків.
Відповідно до вимог нормативних актів обсяг коштів на проведення робіт із капітального ремонту житлового фонду визначається на рівні 7% від залишкової балансової вартості житлового фонду.
Фактично на проведення робіт із капітального ремонту житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста в 2010 році загальні витрати становили 702,0 тис.грн. проти 115,0 тис.грн. у 2009 році (відремонтовано 29 під'їздів покрівель багатоквартирних житлових будинків).
У 2011 році виділено 551,75 тис.грн на капітальний ремонт м’яких покрівель – виконано ремонт в 19 під’їздах.
У 2012 році виділено 324,6 тис.грн. - виконано ремонт м’яких покрівель в 9 під’їздах.
Вирішується питання обладнання житлового фонду приладами обліку холодної води.
З метою раціонального використання та економії паливно-енергетичних ресурсів у побуті, в Україні існує Програма поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 1995 року № 947.
Відповідно до Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води підлягають першочерговому обов’язковому оснащенню засобами обліку та регулювання споживання води багатоповерхові будинки (п’ять поверхів та вище).
Станом на 1 липня 2013 року встановлено 30 лічильників з будинкового обліку холодної води (або 77 % від загальної кількості п’ятиповерхових і вище багатоквартирних будинків, оснащених центральним водопостачанням, визначених як першочергові Програмою поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води).
Існуюча система обслуговування житла, у якій житлово-експлуатаційна організація одночасно виконує роль замовника та виконавця робіт з обслуговування та утримання житлових будинків, є неефективною і не може забезпечити вимоги мешканців щодо повноти та якості житлових послуг.
Альтернативним варіантом утримання й експлуатації житла, а також реалізації права громадян щодо їх участі в місцевому самоврядуванні, є формування об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, запровадження нових форм власності з розмежуванням управлінських і виробничих функцій та залучення до управління й обслуговування житлового фонду суб’єктів підприємницької діяльності, як фізичних, так і юридичних осіб.
У місті, починаючи з 2001 року, проводиться робота зі створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. Станом на 1 липня 2013 року створено 9 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Надання методичної допомоги щодо створення об’єднань і координації дій діючих об’єднань у місті здійснює управління житлово-комунального господарства та комунальної власності.
В місті існують об’єкти нерухомого майна, які через відсутність власників або через смерть їх власників залишаються без нагляду, з кожним роком їх кількість зростає, що призводить до погіршення екологічного та естетичного стану міста. З метою врегулювання відносин щодо виявлення, взяття на облік, збереження та використання рухомого та нерухомого майна, яке є безхазяйним або визнано відумерлою спадщиною, та на підставі статей 335,1277 Цивільного кодексу України міська рада своїм рішенням затвердила Положення про облік і використання безхазяйного майна, відумерлої спадщини, про порядок припинення права власності на об’єкти нерухомості в зв’язку з їх знищенням, у місті Синельниковому. Відповідно до даного Положення після отримання рішень суду про передачу безхазяйного нерухомого майна чи відумерлої спадщини до комунальної власності необхідно зареєструвати за міською радою право власності на дане майно. Видатки на державну реєстрацію права комунальної власності здійснюється за рахунок коштів міського бюджету. Станом на 01.07.2013 року обстежено та складено акти обстеження по 30 об’єктам. Винесено 6 рішень суду щодо визнання спадщини відумерлою та передачу даних об’єктів до комунальної власності територіальної громади м.Синельникового. Відповідно до статті 4 Закону України від 01 липня 2004 року «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» обов’язковій державній реєстрації підлягають право власності на нижчезазначені речові права на нерухоме майно: право володіння, право оперативного управління, інші речові права відповідно до закону. Вищезазначені речові права є похідними від права власності і реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно. Згідно статті 3 Закону України від 01 липня 2004 року «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з моменту такої реєстрації»
3. Обґрунтування шляхів і засобів
розв’язання проблеми
Реформування галузі здійснюється з урахуванням інтересів
кожної конкретної людини та передбачає широке роз’яснення процесу і результатів реформ.
Для досягнення мети реформування галузі необхідно вирішити
питання щодо:
узгодження економічних інтересів держави та суб’єктів господарювання;
забезпечення можливості розв’язання громадянами України житлових проблем;
оптимізації виробничої та територіальної інфраструктури житлово-комунального господарства відповідно до потреб населення;
реалізації проектів спільного впровадження відповідно до Кіотського протоколу, як додаткового інвестиційного ресурсу на технічне переоснащення підприємств водопостачання та водовідведення;
створення умов для надійного і безпечного надання житлово-комунальних послуг за доступними цінами, які стимулюють енергозбереження;
усунення диспропорції у попиті та пропозиції на ринку житла і
житлово-комунальних послуг;
оновлення виробничої бази галузі з урахуванням новітніх досягнень науково-технічного прогресу, запровадження інноваційної моделі розвитку житлово-комунального господарства;
підвищення ефективності використання енергоносіїв та інших ресурсів, радикального зниження енергоємності виробництва, підвищення енергоефективності будинків, створення стимулів і умов для переходу економіки на раціональне використання й економне витрачання енергоресурсів;
стимулювання приватної підприємницької ініціативи у виконанні завдань розвитку житлового фонду та комунальної інфраструктури;
мінімізації техногенного впливу галузі на навколишнє середовище і людину в цілому;
розвитку ринкових відносин та відповідної інституційної інфраструктури, поетапного дерегулювання і лібералізації потенційно конкурентного ринку за умови розвитку системи державного регулювання природних монополій;
розроблення законодавчих актів щодо розмежування повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунального господарства;
поліпшення якості управління житлом та комунальною інфраструктурою;
поповнення обігових коштів комунальним підприємствам міста відповідно до їх потреб для забезпечення стабільності (погашення податкових зобов’язань, ремонт комунальної техніки).
проведення громадських робіт на об'єктах благоустрою міста
Реформування галузі здійснюється шляхом формування відповідно до вимог світових стандартів ринку житла, запровадження недискримінаційних економічних відносин між суб’єктами ринку та державою з поступовим обмеженням функцій держави як суб’єкта господарювання та посиленням її впливу на формування ринкової інфраструктури, що передбачає:
проведення взаємоузгодженої тарифної, інвестиційної політики і політики у сфері розвитку внутрішнього ринку;
реалізацію ефективної антимонопольної політики, здійснення інституційних перетворень на ринку житла і житлово-комунальних послуг, спрямованих на розвиток ринкових відносин та конкуренції;
стимулювання інноваційної, інвестиційної та енергозбережної активності суб’єктів господарювання;
підвищення енергоефективності галузі шляхом зменшення обсягів втрат паливно-енергетичних ресурсів, зниження енергоємності виробництва окремих видів продукції (послуг);
розроблення прозорого механізму формування цін і тарифів на продукцію та послуги підприємств, що провадять діяльність у житлово-комунальній сфері.
проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, проведення технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна.
Програма визначає завдання, пріоритетні напрями, етапи та можливі шляхи реалізації реформ.
Міський голова Д.І.ЗРАЖЕВСЬКИЙ
|