Гладка Людмила Іванівна,
к.ф.-м.н., доцент
Черкаський національний університет ім. Б.Хмельницького, Черкаси
СТРУКТУРА БАНКУ ДАНИХ МЕТОДИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Сучасний вищий навчальний заклад представляє собою установу з розгалуженою структурою, інформаційне середовище якої обробляє різноманітну інформацію навчально-методичного, науково-дослідного, фінансово-економічного, управлінського та іншого характеру, що викликає підвищені вимоги до надійності та розподілу прав і обов’язків усіх співробітників.
У роботі розглянуто етапи автоматизації інформаційного забезпечення навчально-методичної роботи у вищому навчальному закладі та побудовано концептуальну модель системи. Актуальність обраної теми обумовлена швидким розвитком технологій інформаційної сфери і необхідністю підвищення ефективності (продуктивності) процесів відділів, пов’язаних з інформаційною діяльністю, зростаючими вимогами до раціональності та своєчасності прийнятих рішень на основі великого потоку постійно оновлюваної інформації.
Методична робота представляє собою комплекс заходів, спрямованих на забезпечення навчального процесу навчально-методичною документацією, підвищення педагогічної майстерності викладачів, поліпшення всіх форм, видів та методів навчальної роботи з урахуванням стану та перспектив розвитку промислових підприємств, організацій, установ, для яких університет готує фахівців. Контролюючим органом навчально-методичної роботи є Методична рада університету. Головними напрямками роботи Методичної ради є:
Розробка документів, що регламентують роботу органу (положення, перспективний та річні плани роботи, аналіз їх виконання).
Практика заслуховування на засіданнях методичної ради завідувачів кафедрами з питань методичної роботи підрозділу.
Розробка графіку підготовки навчально-методичної літератури до отримання грифу МОНУ.
Розробка методичних вказівок з самостійної роботи студентів, курсових проектів, щодо проведення практик, до підсумкової атестації випускників та ін.
Впровадження нових форм і методів навчання.
Розробка електронних варіантів підручників, навчальних посібників, курсів лекцій, робочих програм, розроблених викладачами вищого навчального закладу.
Розробка власних дидактичних матеріалів (діафільми, відеофільми, аудіоматеріали, слайди, схеми і т.д.).
Проведення міжкафедральних нарад, науково-методичних конференцій, методичних зборів з викладачами (за підсумками семестру чи навчального року), методичних занять з викладачами.
Організація і проведення роботи в освітній установі з молодими викладачами.
Організація в освітньому закладі узагальнення та поширення передового досвіду методичної роботи.
У роботі розроблено проект реляційної бази даних автоматизованої системи інформаційного забезпечення навчально-методичної роботи у вищому навчальному закладі. База даних автоматизованої інформаційної системи навчально-методичної роботи вищого навчального закладу розроблено на основі html і php, а для зберігання даних обрано MySQL [1]. Первинно база створена як мережева з подальшим розміщенням на сервері установи. Передбачено внутрішній рівень доступу (для працівників установи, студентів з різними правами доступу).
Для збільшення функціональності БД створюється власна пошукова система, побудована на основі стандартних запитів на вибірку з параметром з використанням списків із переліком полів у базі даних. Вона складатиметься з групи запитів і форми, яка реалізує інтерфейсну частину пошукової системи. Використовуючи цей підхід користувач може значно звузити діапазон пошуку, крім того, в одному запиті може виявитись декілька значень з наведеної вище конструкції, що дозволить краще конкретизувати запит від користувача. Також у пошуковій формі передбачено використання SQL запитів.
Список використаних джерел
Гольцман В. И. MySQL 5.0. Библиотека программиста. – СПб.: Питер, 2010, – 256с.
|