ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ


Скачати 92.01 Kb.
Назва ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Дата 05.05.2013
Розмір 92.01 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи


ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ


ДЕПАРТАМЕНТ ОХОРОНИ ЗДОРОВ`Я

Рішення колегії
27.02.2013р. протокол № 1


Про підсумки діяльності галузі

охорони здоров'я області за 2012 рік

та перспективи її розвитку на 2013 рік

Здоров’я населення є ключовим показником суспільного розвитку країни та провідним фактором у формуванні демографічного, економічного, культурного та ресурсного потенціалів кожної держави. Робота Департаменту у 2012 році спрямовувалась на реалізацію діючих нормативних актів. Особлива увага приділялась виконанню заходів Національного плану дій щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».

В області зберігається тенденція до покращення демографічної ситуації: рівень народжуваності у 2012 році зріс до 11,3 на 1000 населення (2011р.– 11,0), показник загальної смертності становить 15,4 на 1000 (2011р. - 15,2).

У 2012 році зареєстровано 1 незапобіжний випадок материнської смертності у Дунаєвецькому районі або 6,7 на 100 тисяч народжених живими (2011р. – 6 випадків або 48,6 при державному 25).

У 2012 році обласний показник малюкової смертності склав 9,0 (2011р. – 6,2). Високі рівні у Новоушицькому районі 32,8, м.Кам.-Подільському 14, Полонському районі 12,5, Деражнянському та Старосинявському — по 11,4, більше обласного також показник у Ізяславському, Летичівському, Хмельницькому районах та м.Хмельницькому.

В області відмічається зниження активності профілактичної роботи серед дітей: показник проведення первинного вакцинального комплексу дітям до 1 року лише на 7 територіях перевищив 90%, а в цілому по області він склав 79,3%. Низькі рівні у Ярмолинецькому районі 51%, Білогірському 54,5%, Нетішині 55,8%, менше 70 — у Кам'янець–Подільському, Хмельницькому, Красилівському, Дунаєвецькому районах, менше 80 — у Городоцькому, Шепетівському, Новоушицькому районах та м. Хмельницькому.

За 2012 рік онкопрофоглядами охоплено 82,1% жінок від підлягаючих, але у Чемеровецькому районі оглянуто 73%, Теофіпольському 74, м.Кам.– Подільському 77%, Старокостянтинівському та Новоушицькому районах – по 79%.

Збільшились обсяги флюоропрофілактичного обстеження населення: у 2011 році показник становив 659 на 1000 населення у віці 15 і старше років, у 2012 році – 679. Низькі показники у Деражнянському 563, Віньковецькому 579, Теофіпольському 580, Ярмолинецькому 620, Білогірському 622, Старокостянтинівському 629 та Дунаєвецькому 630 районах та м.Кам’янець - Подільському 590.

При поступовому зниженні рівня захворюваності на туберкульоз, поширеність його висока і становить всього у 2012 році 668 осіб або 51,6 на 100 тисяч населення, у 2011 році — 52,4. Зросла захворюваність на туберкульоз дітей підліткового віку: захворіло 11 підлітків, у 2011 році — 8.

У 2012 році вперше зареєстровано злоякісні пухлини у майже 5 тисяч хворих, з них морфологічно підтверджено діагноз у 77,4% з коливаннями показника від 61,6% у Віньковецькому районі до 84,6% в м.Хмельницькому. Низькі показники морфологічного підтвердження діагнозу у Хмельницькому районі — 66,5%, Кам.-Подільському 67,8% та Новоушицькому 68,2% районах.

Інтегральний показник онкологічної служби — показник летальності до року — у 2012 році дещо поліпшився і склав 27,7% (у 2011 році – 28,4%). Проте показники дорічної летальності онкохворих залишаються надто високими у Летичівському районі 43%, Хмельницькому 39%, Білогірському 35%, Новоушицькому 34%, Віньковецькому 33,3%.

За поширеністю ВІЛ – інфекції область знаходиться на 16 ранговому місці серед областей України, а серед західного регіону утримує 1 місце.

Одним із першочергових завдань, визначених в Національному плані дій на 2012 рік, є розмежування первинного та вторинного рівня надання населенню медичної допомоги, зокрема створення юридично самостійних центрів первинної медико-санітарної допомоги.

На початок року в області завершено державну реєстрацію 4 Центрів ПМСД — розпочато їх функціонування у Волочиському, Деражнянському, Славутському та Шепетівському районах. Прийнято рішення районними радами про створення центрів ПМСД як юридичних осіб ще в 12 районах та містах Хмельницькому та Кам'янець–Подільському.

Проводилась оптимізація мережі закладів, що надають первинну медико-санітарну допомогу, яка нараховувала 118 сільських лікарських амбулаторій, з них 107 сімейного типу (2011 рік – 110), 7 міських амбулаторій, 19 дільничних лікарень (2011 рік – 25), 6 районних лікарень, 919 фельдшерсько-акушерських пунктів.

У 2012 році первинну медичну допомогу надавали 756 лікарів, які займали 865 посад. Рівень укомплектованості штатних посад фізичними особами в області становить 87,4%, у т.ч. посад сімейних лікарів 81,9%, дільничних терапевтів 91,1 %, дільничних педіатрів – 93,4%.

Недостатня увага приділялась підготовці сімейних лікарів у Летичівському районі (забезпеченість населення складає лише 0,3 на 10 тисяч), Ярмолинецькому 1,3, Старокостянтинівському 1,4, Городоцькому 1,6.

Продовжено оптимізацію ліжкового фонду стаціонарів з урахуванням реальних потреб населення у стаціонарній допомозі: в районах скорочено 183 ліжка, в обласній лікарні - 10 ліжок. Забезпеченість населення стаціонарними ліжками склала 83,0 на 10 тисяч населення, що перевищує норматив (80) області. Недостатня робота щодо оптимізації ліжкового фонду проведена у Старосинявському, Летичівському, Чемеровецькому, Кам’янець-Подільському районах.

Необхідна поступова оптимізацію ліжкового фонду на третинному рівні надання медичної допомоги. Зайнятість ліжок торакальної хірургії склала 290,7 дня, в офтальмологічному відділенні обласної лікарні — 315,9, в обласному наркологічному диспансері — 240,5, шкірно-венерологічному диспансері – 316,3.

У закладах охорони здоров’я області інтенсивно використовуються стаціонарозамінні форми надання медичної допомоги. Недостатньо організована ця форма надання медичної допомоги при обласному показнику 816,9 у м.Нетішині (279), Кам’янець-Подільському (621), Новоушицькому (634), Ізяславському (728) районах.

Необхідно розглядати можливості оптимізації мережі акушерських стаціонарів шляхом скорочення малопотужних зокрема у Новоушицькому (150 пологів за рік) та Старосинявському (90 пологів за рік) районах.

В області проведена робота для реалізації Закону України «Про екстрену медичну допомогу». З початку року система екстреної медичної допомоги в області працює задовільно, нарікань з боку населення немає. Продовжується робота щодо удосконалення роботи цієї системи та створення сучасної єдиної оперативно – диспетчерської служби.

В області функціонує лише 5 хоспісних ліжок в обласному Центрі профілактики та боротьби зі СНІДом. Однак і вони використовуються не в повній мірі: за рік надійшло 23 хворих, які померли. Кожне ліжко було зайнято лише 81,6 дня, хоча за даними Головного управління статистики в області зареєстровано 82 випадки смерті від хвороб, зумовлених ВІЛ/СНІДом.

За оперативними даними у 2013 році планують відкрити ліжка паліативної терапії лише в Дунаєвецькому та Чемеровецькому районах, у 2014 році – Красилівський, Старосинявський, Шепетівський, Ізяславський, Деражнянський, Старокостянтинівський, Славутський, Новоушицький райони. Інші території таку роботу не планують.

В області продовжено роботу з реалізації пілотного проекту впровадження державного регулювання цін на лікарські засоби для осіб з гіпертонічною хворобою.

Враховуючи вищевикладене, колегія вирішила:

  1. Вважати стан діяльності галузі охорони здоров′я області за 2012р. таким, що в цілому відповідає вимогам діючих нормативно-правових актів та потребує подальшого розвитку і покращення.

  2. Начальникам управлінь охорони здоров′я міських рад, головним лікарям районів, центрів ПМСД, обласних та міських ЛПЗ, начальнику-головному лікарю ДЗ «СМСЧ №4» м.Нетішин:

2.1. Забезпечити постійний та дієвий контроль за виконанням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 29.11.2006 №1673 “Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів”.

2.2. Забезпечити виконання заходів Державних та обласних програм шляхом підвищення якості надання медичної допомоги населенню, стабілізації тенденції до зниження показників малюкової та загальної смертності, зниження захворюваності на туберкульоз, онкологічні, серцево-судинні захворювання, ВІЛ-інфекцію/СНІД.

2.3. Вжити заходів щодо підвищення якості проведення профілактичних медичних оглядів шляхом диспансеризації населення, у т.ч. цільових оглядів населення на туберкульоз, ВІЛ-інфекцію/СНІД, онкологічні та серцево-судинні захворювання, цукровий діабет.

2.4. Посилити контроль за виконанням плану профілактичних щеплень населення.

2.5. Забезпечити виконання Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про право дитини на період до 2016 року».

2.6. Створити «Клініки дружні до молоді» у Деражнянському, Дунаєвецькому, Ярмолинецькому районі.

2.7. Забезпечити реалізацію пілотного проекту щодо державного регулювання цін на лікарські засоби.

2.8. Забезпечити цільове та ефективне використання лікарських засобів, виробів медичного призначення та обладнання, що надійшли шляхом централізованого постачання за кошти державного та обласного бюджетів;

2.9. Забезпечити належну організацію та якість екстреної медичної допомоги в рамках впровадження Закону України «Про екстрену медичну допомогу» здійснити передачу майнового ресурсу служби швидкої медичної допомоги з міських та районних рівнів на обласний, здійснити цілий ряд процедур та пов′язаних із створенням станцій екстреної медичної допомоги як юридичних осіб обласного підпорядкування.

2.10. Продовжити роботу з оптимізації мережі та створення Центрів ПМСД як окремих юридичних осіб.

2.10.1. Впорядкувати штатні розписи Центрів ПМСД для дотримання законодавства в аспектах розмежування первинної та вторинної медичної допомоги.

2.10.2. Покращити кадрове забезпечення Центрів ПМСД передусім тих, що надають допомогу сільському населенню та забезпечити дотримання нормативів навантаження на 1 штатну посаду лікаря і молодшого спеціаліста з медичною освітою.

2.10.3. Продовжити роботу з ефективного використання ліжкового фонду стаціонарів та оптимізації кількості ліжок у відповідності до реальних потреб населення, зокрема «хоспіс».

2.10.4. Забезпечити першочергове оснащення Центрів автомобілями, автоматизованими робочими місцями для створення реєстру пацієнтів, статистичного та фінансового обліку.

2.11. Привести ЛПЗ області у відповідність до вимог нормативних документів з дотримання санітарно-гігєнічних, протиепідемічних та дезінфекційних режимів.

2.12. Забезпечити ефективну диспансеризацію хворих із ішемічною хворобою, цереброваскулярними захворюваннями.

2.13. Покращити інформованість населення про чинники розвитку та можливість запобігання серцево-судинним і судинно-мозковим захворюванням.

2.14. Посилити контроль за діяльністю лікарсько-консультативних комісій закладів охорони здоров′я щодо обгрунторваного, якісного, своєчасного оформлення документів та направлення хворих на медико-соціальну експертизу.

2.15. Забезпечити тісну співпрацю лікарів МСЕК та ЛКК закладів охорони здоров′я щодо підвищення якості диспансеризації, відновного лікування, ведення документації при направлені хворих на МСЕК, розробки індивідуальної програми реабілітації інваліда та контролю за її виконанням.

2.16. Забезпечити постійний та дієвий контроль за виконанням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 29.11.2006 № 1673 «Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів».

2.17. Забезпечити проведення суцільної оцінки залишків медикаментів та виробів медичного призначення, поставлених в централізованому порядку щодо достовірності їх обліку, забезпечення умов зберігання впродовж терміну придатності та реальної можливості використання запасів для лікування хворих, за підсумками якої вжити заходів для забезпечення повного і ефективного їх використання за призначенням.

2.18. Забезпечити виконання вимоги МОЗ України та здійснювати працевлаштування випускників ВМНЗ ІУ рівня акредитації, що навчалися за кошти фізичних (юридичних осіб), лише у закладах охорони здоров′я І-ІІ рівня надання медичної допомоги і за погодженням з МОЗ України.

2.19.Вжити заходів щодо приведення підпорядкованих закладів в пожежобезпечний стан.

2.20.Заборонити до використання засоби вимірювальної техніки, які не пройшли метрологічну повірку.

  1. Посилити роботу з невідкладного реагування на звернення громадян та використовувати максимальні можливості регіону щодо забезпечення медичною допомогою пацієнтів.

2.22. Рекомендувати головним лікарям Новоушицького та Старосинявського районів припинити прийом пологів у підпорядкованих ЦРЛ з 01.04.2013 року та забезпечити своєчасне транспортування вагітних на пологи у найближчі ЦРЛ.

3. Головному лікарю Хмельницького обласного центру здоров′я Небесній Л.Ф. спільно з керівниками ЛПЗ області активізувати роз′яснювальну роботу серед населення області з питань реформування галузі охорони здоров′я.

4. Заступникам директора Департаменту, начальникам відділів, головним спеціалістам ДОЗ ОДА:

4.1. Забезпечити контроль та координацію робіт з реалізації завдань та заходів загальнодержавних, обласних програм та нормативно-правових актів в галузі охорони здоров′я.

4.2. Підвищити рівень роботи закладів в неухильному виконанні норм Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.

  1. Забезпечувати постійний контроль за збереженням грошових коштів і матеріальних цінностей, їх економним, раціональним та ефективним використанням, дотриманням чинного законодавства.

5. Інформацію про виконання даного рішення колегії надати Департаменту охорони здоров'я до 01.07.2013 року.

6. Заслухати питання про стан виконання даного рішення на колегії

Департаменту охорони здоров'я, яка відбудеться 24.07.2013 року.

7. Контроль за виконанням рішення колегії залишаю за собою.

Голова колегії Н.В.Свестун

Секретар колегії Н.В.Живуліна





Схожі:

ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, прим.(0382) 79-52-03
УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, прим.(0382) 79-52-03
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
...
УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
В області, як і в нашій країні, хвороби кровообігу визнані пріоритетними із врахуванням їх поширеності, інвалідизації та смертності...
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Структура причин смерті не зазнає змін: на 1 місці залишаються хвороби системи кровообігу (60,2%), на 2 – новоутворення (12,1%),...
УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ...
«Особливості проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2012/2013 навчальному році»
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46, факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46, факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка