УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ


Скачати 128.81 Kb.
Назва УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Дата 10.04.2013
Розмір 128.81 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи

У К Р А Ї Н А




ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ


УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ`Я

e-mail: [email protected]

29000 Україна, м.Хмельницький, вул.Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, прим.(0382) 79-52-03





РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ
« 30 » липня 2010 року Протокол № 7/1

Про підсумки діяльності галузі

охорони здоров’я області за

І півріччя 2010р., завдання та

перспективи подальшого розвитку

Впродовж першого півріччя поточного року в галузі охорони здоров’я області проводились заходи, спрямовані на виконання національних та регіональних програм, на збереження і зміцнення матеріально-технічної бази закладів, удосконалення форм лікувально-діагностичного процесу та впровадження нових медичних технологій, на подолання існуючих негативних тенденцій і від’ємних показників, на пошук нових шляхів вирішення проблем галузі.

Демографічна ситуація в області продовжує мати регресивний характер. Смертність населення перевищує народжуваність в 1,5 рази, а в сільській місцевості в 2,3 рази.

Загалом в області, порівняно з аналогічним періодом минулого року, померло на 894 осіб менше, і показник загальної смертності становив 16,2 (5 міс. 2009 р. – 17,8), природного скорочення населення (6 міс. поточного року – (-5,6), аналогічний період минулого року (-6,9). З позитивним природним приростом завершили півріччя м.Хмельницький, м.Кам’янець-Подільський, м.Славута, м.Нетішин.

Показник малюкової смертності за перше півріччя 2010 року, порівняно з аналогічним періодом 2009 року, значно зменшився і склав 8,0 проти 13,3 на 1000 народжених живими. В поточному році відсутня материнська смертність.

Рівень захворюваності населення помітних змін не зазнав, однак, ситуація щодо інфекційної захворюваності, зокрема епідситуація щодо туберкульозу, стабілізувалась.

Захворюваність на туберкульоз населення Хмельницької області знизилась порівняно з аналогічним періодом минулого року на 14% і становить 26,9 на 100 тис. населення (6 міс. 2009 – 30,7). У 12 територіях вона перевищує обласний показник. Найбільш високий рівень захворюваності зареєстровано у Полонському - 48,7, Шепетівському (40,0), Теофіпольському (35,2), Старосинявському (35), Новоушицькому (34,4), Хмельницькому (34,0) районах.

Збільшилась питома вага деструктивних форм туберкульозу до 41,4% (в першому півріччі 2009 року -33,4%). В Старосинявському районі 75 відсотків хворих серед вперше виявлених з деструктивними формами, Новоушицькому - 70%, Старокостянтинівському - 67%, Хмельницькому 56% та по 50% в Білогірському, Віньковецькому, Волочиському, Городоцькому, Летичівському районах та м.Нетішині.

У поточному році захворіло на туберкульоз 3 дітей у віці до 14 років (аналогічний період 2009 р. - 4), дітей у віці 15-17 років – 4 (аналогічний період 2009 року також – 4). Діти, які захворіли, проживають в Летичівському, Полонському районах та м.Нетішині. В Летичівському районі захворюваність дітей у віці до 14 років реєструвалась і в минулому році.

За 6 місяців поточного року проведено 335 976 профілактичних флюорографічних обстеження населення у віці 15 років і старше, що становить 297,5 на 1 тис. відповідного населення.

Низький рівень охоплення населення флюорографічними оглядами у Віньковецькому районі (203,5 на 1 тис. відповідного нас.), Деражнянському (239,8), Дунаєвецькому (232,5), Летичівському (143,3), Полонському (231,5) та м. Кам’янець-Подільському (238,8).

В області, як і в державі в цілому, зберігається тенденція до збільшення захворюваності на ВІЛ-інфекцію та зростання кількості хворих на СНІД. На обліку станом на 1 липня 2010 року перебувало 1725 ВІЛ- інфікованих, з них хворих на СНІД - 146. Показник поширеності ВІЛ-інфекції/СНІДу серед населення – 128,9 на 100 тис. Порівняно з аналогічним періодом приріст захворюваності у 2010 році склав 23 %.

Найбільша поширеність ВІЛ-інфекції зареєстрована в м. Хмельницькому -353,3, Полонському – 177,9, Хмельницькому – 134,1, Ізяславському- 132,3, Ярмолинецькому – 111,9 районах, м. Нетішин- 106,3.

Недостатня проводиться робота по виявленню контингенту ВІЛ-інфікованих у Волочиському та Чемеровецькому районах.

В області захворюваність злоякісними пухлинами стабільно, хоча незначними темпами, зростає. Показник захворюваності на злоякісні новоутворення за 6 міс. 2010 року становив 166,8 на 100 тис. нас. (6 міс.2009 р. - 165,3).

З метою раннього виявлення злоякісних захворювань профілактичними оглядами за 6 міс. 2010 року охоплено 224 116 жінок, що становить 37,8% жіночого населення. Однак, в Дунаєвецькому та Ярмолинецькому районах питома вага жінок, охоплених онкопрофоглядами становить лише 26,4%. Низька питома вага оглянутих жінок і в Старосинявському (27,25%), Новоушицькому (28,4%), Теофіпольському (29,8%) районах.

Високі рівні занедбаності серед візуальних форм злоякісних новоутворень у Летичівському (29,4%), Хмельницькому (28%), Старосинявському та Білогірському (по 25%), Славутському (21,9%) районах демонструють низьку якість онкопрофоглядів.

Особливу увагу необхідно звернути на незадовільну ситуацію щодо активного виявлення злоякісних новоутворень порожнини рота (19,6%). Як наслідок - за підсумками І півріччя вперше взято на облік в занедбаних стадіях 43% хворих з новоутвореннями порожнини рота, практично в занедбаних стадіях виявлені всі первинні хворі з даною локалізацією в Білогірському, Дунаєвецькому, Красилівському, Летичівському, Новоушицькому, Славутському, Теофіпольському районах.

Зріс рівень занедбаності серед первинних хворих зі злоякісними новоутвореннями молочної залози до 18,9% проти 15,2% в 2009 році. Наприклад у Віньковецькому районі з 8 вперше виявлених хворих 3 в занедбаних стадіях, в Кам’янець – Подільському районі з 10 – 4 занедбані, в Славутському з 9 – 4 занедбані, в Летичівському районі з 4 - 2 занедбані.

Погіршилась ситуація по ранній діагностиці новоутворень щитовидної залози – третина хворих, а саме 8 з 24, виявлені в занедбаних стадіях.

На виконання Державної програми «Запобігання та лікування серцево-судинних і судинно-мозкових захворювань на 2006-2010 роки» в області проводиться цілий ряд заходів, спрямованих на раннє виявлення та ефективне лікування хвороб системи кровообігу.

В лікувально-профілактичні заклади області за рахунок Державного бюджету у поточному році надійшло 43 електрокардіографи на загальну суму 685,9 тис. грн.., щодо дало можливість збільшити обсяги і якість ЕКГ- досліджень.

Поліпшується лікувально-діагностичний процес в закладах вторинного рівня: у 12 ЦРЛ і всіх міських поліклініках впроваджено холтерівське моні торування ЕКГ, у 16 ЦРЛ і всіх закладах міст – визначення біомаркерів коронарного некрозу. В 11 ЦРЛ, двох поліклініках міста Хмельницького та в поліклініці м.Кам’янець-Подільського проводяться ультразвукові дослідження серцево-судинної системи.

За рахунок державного бюджету в центральних районних лікарнях впроваджено 64 системних тромболізиса при гострих інфарктах міокарда.

В обласній лікарні в поточному році відкрито відділення гострої цереброваскулярної патології з цілодобовим чергуванням лікарів-неврологів.

Залишаються високими показники порівняно з державними первинної інвалідності працездатного населення. Показник первинної інвалідності на 10 тис. нас. працездатного віку зріс в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року і становить 34,7 (2009 рік - 30,1). Ріст показників реєструється практично по всіх територіях, за винятком м.Нетішин, Віньковецького, Городоцького, Ізяславського, Красилівського, Новоушицького районів.

Найвищий рівень первинної інвалідності працездатного населення, який на 50% перевищує обласний, склався в Старосинявському районі, аналогічна ситуація і в Дунаєвецькому (вище обласного на 42 %). Значно вищий обласного показника рівень первинної інвалідності працездатного населення в Кам’янець-Подільському (46,5 на 10тис. нас.), Ярмолинецькому (44,6), Чемеровецькому (44,1), Новоушицькому (43,9), Деражнянському (41,7), Полонському (41,2) районах.

Подальше покращення доступності медичної допомоги вбачається у впроваджені сімейної медицини. На даний час в області працює 260 підготовлених сімейних лікарів, забезпеченість становить 1,95 на 10 тис. нас.

В області залишаються не укомплектованими 59 посад сімейних лікарів. Найгірше укомплектовані посади сімейних лікарів в Летичівському (33,3%), Дунаєвецькому (48,3%), Полонському (60%), Шепетівському (59,5%), Хмельницькому (66%), Ярмолинецькому (66,7%), Красилівському (70%) районах.

Необхідні реальні кроки керівників з використання цільових направлень, запровадження органами місцевого самоврядування матеріальних стимулів для закріплення лікарів на селі, створення відповідних житлово-побутових умов. Адже, є реальна можливість, в перспективі, організувати амбулаторії на базі ФАПів 20 населених пунктів, і тим самим, покращити доступ лікарської допомоги до сільського жителя.

В умовах економічної кризи гостро постає проблема оптимізації ліжкового фонду закладів та їх структура. При доведеному Постановою КМУ для області нормативі 80 ліжок на 10 тис. нас. сьогодні ми вже маємо показник - 87,7.

За підсумками першого півріччя через недовантаження окремих профілів ліжок, показник роботи зайнятості ліжка знизився до 165,6 ( 6 міс. 2009 року) 2010 при нормативі за півріччя 168,6 дня.

Надто низька зайнятість ліжок нефрологічного профілю (151,2), нейрохірургічного (148,5), торакального (144,3), наркологічного ( лише 118), які функціонують в закладах обласного підпорядкування.

Низькі показники зайнятості ліжок в Ярмолинецькому районі-148,7, Полонському-146,7, м.Кам’янець-Подільському-156,7, м.Хмельницькому-159,8.

Неефективне використання в центральних районних лікарнях і ліжок для вагітних та роділь. Зайнятість ліжка за перше півріччя склала 90,3, при оптимальному нормативі – 145 днів.

У світовій медицині спостерігається тенденція до збільшення кількості ліжок інтенсивної терапії, яка сьогодні вигідна і в клінічному, і в економічному плані, оскільки знижує летальність, зменшує термін лікування, робить лікувальний процес більш ефективним, позитивно впливає на якість подальшого життя пацієнтів.

В кожній ЦРЛ області передбачено відкриття відділень інтенсивної терапії не менше, ніж на 6 ліжок. І на сьогодні в 15 районах області наявні ВАІТ, з них 2 (у Віньковецькій ЦРЛ та Чемеровецькій ЦРЛ) відкриті у поточному році.

Всього в області функціонує 211 ліжок в відділеннях анестезіології і інтенсивної терапії, що становить 1,8% від загальної кількості ліжок. Цей показник є нижчим, ніж показник в середньому в Україні (2,3%), тому питання відкриття відділень анестезіології і інтенсивної терапії в області залишається актуальним.

Можливе найближчим часом відкриття повноцінного ВАІТ в Новоушицькій ЦРЛ.

В поточному році в область надійшло 11 апаратів ШВЛ, 5 пульсоксиметрів, 9 дефібриляторів для відділень анестезіології та інтенсивної терапії, проблема оснащення залишається актуальною і досить гострою.

В обласній державній адміністрації, управлінні охорони здоров’я на постійному контролі знаходиться розпорядження голови облдержадміністрації від 31.05.2008 року №296/2008-р „Про стан забезпечення медичною допомогою сільського населення відповідно до Указу Президента України від 06.12.2005 року №1694/2005” .

На виконання даного розпорядження в області в минулі роки виконана певна робота. Продовжувалась вона і в першому півріччі 2010 року.

Отримано за рахунок державного бюджету 42 електрокардіографи і в усіх сільських лікарських амбулаторіях створено кабінети функціональної діагностики. Усі 983 (100%) фельдшерсько-акушерські пункти забезпечено холодильниками, дитячими вагами.

Відсутні клінічні лабораторії в 1 амбулаторії загальної практики/ сімейної медицини в Деражнянському районі (Маниківецькій) та в 2-х амбулаторіях Полонського району (В.Березнянській, Буртинській).

Залишилось ще 3 сільських лікарських амбулаторії не забезпечено автотранспортом: 2 амбулаторії в Полонському районі (Буртинська і Березнянська АЗП/СМ), 1 амбулаторія в Старокостянтинівському районі (Сковородківська АЗП/СМ). Не забезпечена автотранспортом також Солобковецька дільнична лікарня Ярмолинецького району.

Станом на 01.07.2010 року залишились не забезпеченими гінекологічними кріслами 6 ФАПів: 1 ФАП Красилівського району, 3 - Летичівського району, 2 - Полонського району.

Для поліпшення медичного обслуговування сільського населення у 2010 році продовжувалось дооснащення центральних районних лікарень та амбулаторій. За рахунок Державного бюджету в райони спрямовано 42 трьохканальні електрокардіографи, 11 районів одержали апарати ШВЛ, 4 - монітори пацієнта (пульсоксиметри), 6 - системи ультразвукові-діагностичні, 9 районів - дефібрилятори. В усі райони розподілено 225 приладів для визначення рівнів глюкози.

За рахунок інвестиційного проекту область отримала 52 легкових автомобіля «ОреI Combo» на загальну суму 7362,3тис.грн.

Велика увага була приділена виїзній консультативній роботі. Обласними фахівцями різних спеціальностей здійснено 83 виїзди в райони області, проконсультовано 5155 хворих, з них 3748 сільських жителів.

Рівень громадського здоров’я і стан системи охорони здоров’я залежать від реальних соціально-економічних процесів, що відбуваються в державі.

Консолідований бюджет галузі охорони здоров’я Хмельницької області на 2010 рік склав 953 млн. 711,2 тис. грн., що становить 712,8 грн. на одного мешканця (2009р.- 826 млн. 840,1 тис. грн., в розрахунку на одного мешканця – 617,9 грн.).

На придбання медикаментів в І півріччі виділено 27897,4 тис. грн., при цьому видатки на одного мешканця в середньому склали 20,85 грн.

На придбання обладнання в 2010 році заплановано видатків в сумі 18 315,9 тис. грн.., на проведення капітальних ремонтів, будівництв та реконструкцій – 11 млн. 420,0 тис. грн. (обласний бюджет).

Управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації розроблено заходи щодо поліпшення укомплектування медичними кадрами закладів охорони здоров’я, особливо в сільській місцевості.

Від початку року вдалося укомплектувати 18 фельдшерсько-акушерських пунктів, однак, станом на 01.07.2010 року залишилось не укомплектованими медичними працівниками ще 13 ФАПів, з них лише у 6 працюють зовнішні сумісники. Не укомплектовано 3 ФАПи в Городоцькому та 3 в Летичівському районах, 2 в Старосинявському, по одному в Білогірському, Віньковецькому, Волочиському, Полонському, Ярмолинецькому районах.

У 23 амбулаторіях жодна посада не зайнята лікарем – основним працівником (у 14 з них працюють зовнішні сумісники): це 5 амбулаторій в Дунаєвецькому районі, по 2 амбулаторії в Городоцькому, Ізяславському, Летичівському, Новоушицькому, Полонському, Славутському, Ярмолинецькому районах; по 1 амбулаторії в Волочиському, Деражнянському, Красилівському, Чемеровецькому районах.

В переважній частині територій немає суттєвих зрушень в забезпеченні медичних працівників житлом, в тому числі і на селі. Однак, є і позитивні приклади: у Шепетівській ЦРЛ одне із приміщень реконструйовано під житло, за рахунок цього 5 лікарів забезпечено житлом.

Необхідно відмітити активізацію роботи на рівні сільських адміністративних територій щодо цільового відбору сільської молоді до медичних училищ/коледжів області та ВМНЗ ІУ рівня акредитації, про що свідчить збільшення кількості виданих направлень на затверджені місця цільового прийому. Так, кількість виданих направлень на цільові місця в медичні училища/коледжі зросла від 114 в 2008 році до 154 в 2009 та 177 в 2010 (за оперативними даними). Особливо помітна динаміка щодо кількості виданих цільових направлень за останні 2 роки в Білогірському; Деражнянському; Летичівському; Полонському; Шепетівському районах. Стабільно працюють щодо цільового скерування на навчання в навчальні заклади Хмельницької області впродовж останніх 3-4-х років адміністрації Городоцького, Дунаєвецького, Красилівського, Кам′янець-Подільського, Хмельницького, Ярмолинецького районів.
Проаналізувавши ситуацію в галузі, вкотре приходимо до висновку що є нагальна потреба в реформуванні системи охорони здоров’я. Управлінням охорони здоров’я визначені стратегічні напрямки реструктуризації і оптимізації мережі закладів, з якими ви ознайомлені, розроблені рекомендації МОЗ України, також прийнята Програма економічних реформ України на 2010-2014 рр. «Заможне суспільство, конкурентно-спроможна економіка, ефективна держава».

Виходячи з вищевикладеного основними завданнями, над якими нам необхідно в наступному працювати є: раціональне і економне використання бюджетних коштів, збільшення обсягів і пошук нових шляхів залучення позабюджетних надходжень; оптимізація мережі закладів охорони здоров’я та їх ліжкового фонду у відповідності до потреб населення та економічного обґрунтування; удосконалення системи охорони здоров’я матерів та дітей; подальший розвиток охорони здоров’я сільського населення, в тому числі на засадах загальної практики-сімейної медицини; подолання епідемії туберкульозу і ВІЛ- СНІДУ, боротьба з онкологічними захворюваннями; зниження фатальних наслідків хвороб системи кровообігу; технічне дооснащення закладів охорони здоров’я усіх рівнів, завершення будівництва окремих об’єктів.
Враховуючи вище викладене, колегія вирішила:

  1. Вважати стан галузі охорони здоров’я таким, що відповідає вимогам діючих нормативно-правових актів та потребує подальшого розвитку та удосконалення.

  2. Начальникам управлінь охорони здоров’я Хмельницької і Кам’янець-Подільської міських рад, головним лікарям ЛПЗ області:

    1. Підвищити якість профілактичних медичних оглядів у т.ч. цільових оглядів населення на туберкульоз, ВІЛ-інфекцію/СНІД, онкологічні, серцево-судинні захворювання, цукровий діабет.

  • постійно

  1. Вжити заходів щодо покращення доступності населення насамперед жителів сільської місцевості до стаціонарної та амбулаторної допомоги

  • постійно

  1. Продовжити роботу щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, насамперед у сільській місцевості

  • постійно

  1. Вжити заходів щодо оптимізації мережі та наявного ліжкового фонду в підпорядкованих ЛПЗ

  • протягом року

  1. Посилити контроль за профілактикою внутрішньо-лікарняних інфекцій та дотримання протиепідемічного, дезінфекційного режимів в ЛПЗ

  • постійно

  1. Забезпечити неухильне виконання наказу УОЗ ОДА № 205 від 07.2010р. «Про виконання рішення колегії МОЗ України № 5 з питань охорони материнства та дитинства за підсумками 2009 року від 24.06.2010р.»

- постійно

  1. Забезпечити цільове і раціональне використання бюджетних коштів, лікарських засобів та виробів медичного призначення в т.ч., які поставляються у централізованому порядку МОЗ України та за рахунок коштів державного бюджету

  • постійно

  1. Підвищити персональну відповідальність за стан фінансово-господарської дисципліни в підпорядкованих ЛПЗ області

  • постійно

  1. Вжити заходів щодо пріоритетного укомплектування закладів охорони здоров’я з надання первинної медико-санітарної допомоги, особливо у сільській місцевості, лікарями загальної практики/сімейної медицини та створення їм належних житлово-побутових умов

  • постійно

  1. Забезпечити працевлаштування випускників вищих медичних навчальних закладів ІУ рівня акредитації, які навчались за державним замовленням, виключно у закладах охорони здоров’я первинного та вторинного рівня надання медичної допомоги

  • постійно

  1. Заборонити експлуатацію несправного медичного та технологічного обладнання, провести повний технічний огляд зазначеного обладнання

  • протягом року

  1. Забезпечити суворий контроль за роботою санітарного та спеціального автотранспорту та безумовне дотримання водіями Правил дорожнього руху

  • постійно

  1. Забезпечити пожежний захист об’єктів охорони здоров’я, звернувши увагу на справність установок пожежної сигналізації, пожежегасіння, наявність засобів первинного пожежогасіння

  • постійно

  1. Вжити вичерпних заходів щодо суттєвого зменшення обсягів споживання природного газу, збільшення об’єму використання альтернативних джерел енергії, впровадження енергоефективних технологій та обладнання

  • постійно

  1. Заступникам начальника управління, начальникам відділів, завідуючим секторами та головним спеціалістам УОЗ ОДА забезпечити контроль за виконанням даного рішення колегії

- постійно

Голова колегії А.Є.Козак

Секретар С.С.Шинкар





Схожі:

УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, прим.(0382) 79-52-03
УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
В області, як і в нашій країні, хвороби кровообігу визнані пріоритетними із врахуванням їх поширеності, інвалідизації та смертності...
УКРА Ї Н А ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ...
«Особливості проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2012/2013 навчальному році»
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
...
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Структура причин смерті не зазнає змін: на 1 місці залишаються хвороби системи кровообігу (60,2%), на 2 – новоутворення (12,1%),...
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46, факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46, факс (0382) 76-51-65, тел. (0382) 79-52-03
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
Україна, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 факс ( 0382) 76-51-65, прийм.( 0382) 79-52-03
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка