Тема: Алкани. Загальна формула алканів


Скачати 42.01 Kb.
НазваТема: Алкани. Загальна формула алканів
Дата11.02.2014
Розмір42.01 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 87

Урок хімії в 11 класі з використанням ІКТ

Тема: Алкани. Загальна формула алканів.

Склад молекул. Систематична номенклатура.

Структурна ізомерія насичених вуглеводнів.

Вчитель вищої кваліфікаційної категорії

Ялова Лілія Іванівна

м. Кривий Ріг 2012

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 87

Вчитель вищої кваліфікаційної категорії Ялова Лілія Іванівна

Урок хімії в 11 класі з використанням ІКТ

Тема: Алкани. Загальна формула алканів. Склад молекул. Систематична номенклатура. Структурна ізомерія насичених вуглеводнів.

Мета: вивчити класифікацію насичених вуглеводнів (алкани і циклоалкани); згадати загальну формулу алканів та їх гомологічний ряд (9 клас); навчитися складати формули ізомерів і називати їх за систематичною номенклатурою.

Очікувані результати:

Учень: класифікує насичені вуглеводні на алкани і циклоалкани, володіє систематичною номенклатурою, пояснює просторову будову молекул і розпізнає ізомери, аналізує явище ізомерії.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Форми проведення: методи критичного мислення, фронтальна бесіда, робота з підручником, лабораторний дослід, аналіз відеоматеріалів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Використавши таблицю учням необхідно пригадати, що вони пам’ятають про алкани з матеріалу 9 класу та визначитися, що вони хочуть дізнатися на уроці з нової теми. Останню колонку таблиці учні мають заповнити впродовж уроку.

Що знаю

Що хочу дізнатися

Що дізнався


1. Алкани - це…

2.Найпростіший представник алканів - …

3.Алкани між атомами Карбону мають тільки … зв’язки.

4.Гомологічний ряд насичених вуглеводнів.

  • Загальну формулу алканів;

  • Склад молекул алканів;

  • Що таке систематична номенклатура;

  • Що таке структурна ізомерія насичених вуглеводнів




ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пошукове завдання: встановіть відповідність:

А) С4Н10 а) Мr = 16

Б) СН4 б) Мr = 90

В) С2Н6 в) Мr = 58

Г) С7Н16 г) Мr = 90

За електронною версією навчальної програми «Органічна хімія 10-11класи» демонструємо можливі ізомери речовини С4Н10 та пропонуємо учням скласти якомога більшу кількість ізомерів речовини С7Н16. Після обговорення отриманих результатів учні роблять відповідні записи щодо виконання лабораторної роботи у зошитах з друкованою основою.

Використовуючи таблицю або вищезазначену навчальну програму, пропонуємо учням визначити групу атомів, на яку гомологи відрізняються один від одного та фіксуємо у робочих зошитах визначення гомологічної різниці.

Проблемне питання: Як розрізнити всі речовини-ізомери, кульостержневі моделі яких учні склали виконуючи лабораторну роботу? Учні роблять висновок про те, що їх по-різному необхідно називати.

Вчитель пояснює правила складення назв насичених вуглеводнів а потім для закріплення аналогічний матеріал демонструє на екрані.

Відпрацювання навичок складення назв насичених вуглеводнів здійснюється учнями на дошці та у робочих зошитах.

Деяким учням у якості допомоги надаються «шпаргалки» - «Правила складення назв алканів розгалуженої будови», які маємо в «Довідничку з хімії».

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Учні заповнюють останню колонку таблиці, яка була їм запропонована на початку уроку.

  2. Використовуючи завдання до теми з навчальної програми «Органічна хімія 10-11класи», учні закріплюють набуті навички з систематичної номенклатури насичених вуглеводнів.

  3. Завдання на картках виконують учні, які швидко впоралися з завданням програми ( одні картки містять формули ізомерів, які необхідно назвати, інші картки пропонують за наведеними назвами скласти формули алканів). Повідомляємо учням, що це завдання є більш складним, але його буде цікаво виконувати зацікавленим учням. На слідуючому уроці вчитель буде пояснювати всім учням класу правила складення формули речовини за її назвою.

У. Домашнє завдання

Вивчити параграф 5, вправи 32-35 на с. 42-43

УІ. Підведення підсумків уроку

  • Оголошення найбільш активних учнів

  • Виставлення оцінок

  • Що дізналися на уроці?

Схожі:

Екзаменаційні птання з фізики (2-й семестр)
Квантова теорія випромінювання. Формула Релея-Джінса. “Ультрафіолетова катастрофа”. Гіпотеза квантів енергії, формула Планка
Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
УРОКУ ТЕМА: Використання логічних функцій для опрацювання табличної інформації
Що таке формула? (сукупність операндів з’єднаних знаками операцій та круглих дужок)
Перетворення виразів, що містять квадратні корені. Звільнення від...
Тема. Перетворення виразів, що містять квадратні корені. Звільнення від ірраціональ­ності. Формула складного радикала
ЛЕКЦІЯ ТЕМА : елементИ V А групи
Загальна характеристика атомів елементів V А групи. Нітроген, Фосфор та Арсен, поширення їх у природі. Загальна характеристика простих...
Тема: Майстер функцій. Категорії функцій
Функція це створена формула, яка виконує операції над заданими значеннями і повертає нове значення
Тема: Майстер функцій. Категорії функцій Мета
Функція це створена формула, яка виконує операції над заданими значеннями і повертає нове значення
Тема: Майстер функцій. Категорії функцій Мета
Функція це створена формула, яка виконує операції над заданими значеннями і повертає нове значення
Програма позакласної роботи з учнями по предмету хімії 1Етап(для 7 класу)
Метан – як типовий представник органічної хімії. Гомологічний ряд метану(Алкани або Парафіни)
Чому алкани добувають переважно із природних джерел, а не шляхом органічного синтезу?
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка