|
Скачати 117.69 Kb.
|
Класне свято «Математика – цариця наук» Частина ! Ведуча І сувора, й солов’їна – математики країна. Праця тут іде завзято – вмій лиш спритно рахувати, Додавати , віднімати , Вмій збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.
Нулик Я - Нулик Десятків, прийшов до вас з країни математики. У моїй країні трапилося нещастя. Злі сили захопили царицю Математику в полон, відібрали у неї ключі від брами і поставили там вартового. Вони хочуть, щоб усі люди Математики не знали цифр і знаків, не вміли рахувати, забули, скільки чого є на світі, коли що буває. Тільки ви , діти можете звільнити царицю Математику з полону. Я чув, що ви у школі добре вивчаєте математику. Ведучий Діти, допоможемо цариці Математиці? Нулик Ну що ж, вирушаймо в путь. Та шлях наш не простий, з перешкодами. Давайте перевіримо, може хтось з вас ще до ладу не знає, де правий бік, а де лівий. Будьте уважні. Коли заграє музика, ви будете крокувати на місці, за сигналом «Ліворуч!» підніміть ліву руку і подивіться на сусіда зліва….. Рушаймо, прихопіть з собою кмітливість, наполегливістьі допитливість. Баба Яга А я Баба Яга – Кістяна нога. Кого хочеш я провчу, в ступі розтопчу. Наймиліший мені звук – цюк, цюк,цюк. І куди це ви всі поспішаєте, і на мене Ягу не зважаєте? Темний ліс – це мій дім, не дозволю ходити в нім. Ведуча Ти бабусенько, ти Ягусенько, Ти послухай нас дорогусенько, До цариці в палац поспішаємо, На затримку ми часу не маємо! Баба Яга Ну добре, якщо відгадаєте мої загадки, то підете Далі. Слухайте. …………………………………………………………… Молодці, йдіть далі, я свого слова дотримуюсь. Всі йдуть і зустрічають Водяного. Ведучий. Ох біда, з лісу вийшли, так у болото потрапили. Водяний А куди це ви прямуєте? Ведуча Ми поспішаємо в Країну Математику, а ти хто такий? Водяний Я – Водяний, я – Водяний! Я швидше добрий, аніж злий. Та всі чомусь мене минають До свого гурту не приймають. Ну , а душа моя , мов квітка, І на болоті мені гірко. Я вам в пригоді хочу стати Дорогу в царство показати. Ведуча Як добре, що ти знаєш дорогу до країни Математики Допоможеш нам, Водянику? А ти вмієш рахувати? Водяний Аякже ж, у мене є навіть улюблене число – 7. Бо мені дуже подобається казка «Вовк та семеро козенят» А ви знаєте казки пов’язані з різними цифрами? Діти називають всі можливі варіанти. Пісня «Семеро гномів» Водяний То ви й дні тижня знаєте ? І я знаю. Неділя – день дозвілля, потім субота – всім гулять охота. Ведучий Та ти все переплутав Водянику, Діти, який же день йде після неділі? А перед неділею? (діти називають) Водяний Ох і розважили ви мене в моєму болотному царстві, тому пропущу вас через болото і підкажу, як пройти по купинах. Ведуча Погляньте, діти, який вартовий біля брами! І ключі в нього. Я к туди пройти, як відібрати в нього ключі? Горинич Я – Горинич- дужий змій Зачіпать мене не смій. Зачіпать мене не смій, Бо я вогнедишний змій. Ха-ха-ха, ча-ча-ча – стережись Горинича! Улю-лю, тру-лю-лю- кого хочеш спопелю! 1.2.3.4.5 – в мене ключик не віднять, В мене ключик не віднять, бо я вмію спопелять. Ведучий Діти , ми стільки перешкод здолали, то невже ж Горинича не переможемо? Давайте попросимо його: «Змію Гориничу, будь ласка, дай ключа!» Горинич Ну, то вже як так просите… Ой , не можу відімкнути, а знаєте, чому? Бо цей ключ не простий, а математичний. Відгадайте спочатку загадки. Діти відгадують загадки математичні і замок відмикається. Математика Нарешті я вільна від чар. Дякую вам , любі діти, вітаю вас у своїй незвичайній країні Математики, адже сюди потрапляють лише ті діти, які люблять математику. Я – Математики цариця, Мене всі знають малюки. Того, хто хоче щось пізнати, Навчу охоче й залюбки. 1.2.3.4.5- навчу я діток рахувать, Навчу складати я задачі, Фігури й цифри добре знати Але хто мене не знає, Хай даремно не гуляє! Математика вам , діти. Знадобиться у житті. Частина ІІ Професор Чому так святково навколо? Чуєте , як гомін стих? Тому , що вітаємо сьогодні ми царицю наук усіх. 1-й учень І не випадково їй така пошана, Бо про неї вірно кажуть всі, Що в порядок розум ставить І на питання відповідає всі. 2-й учень І за те, що в творчій праці Помагає у важкі часи. Щиро ми її вітаєм І посилаємо дружні оплески. Математика Я – цариця всіх наук Математика. Математика! Слово це виникло в Давній Греції приблизно в У Столітті до нової ери. Воно означає «навчання – Знання, отримані через роздуми». Професор З давніх часів називають математику царицею наук Тому , що вона застосовується в різноманітних галузях знань. Одним з важливих розділів математики є арифме- тика. Це наука про числа, їх властивості і дії над ними. Слово – Арифметиці. Арифметика Щоб водить літаки і у небо літать, Треба все нам уміть, треба добре все знать. Учень І ось тут нам усім юним технікам у пригоді стає Арифметика. Арифметика Чому, скажіть, кораблі по маршруту ідуть, Хоч туман, заметіль, хоч далека їх путь. Учень А тому, що є наука Кібернетика Й помічниця капітанів Математика. Арифметика І щоб лікарем стать , і у космос злітать, Треба перш за все арифметику знать. Учень Агрономом у нас також можеш ти буть Це країні вони урожаї дають. Хто науку цю цікаву добре знатиме, Той ніколи в житті не блукатиме. Професор Математика , хоч і цариця, але велика трудівниця. Вона постійно обходить свої володіння і стежить за порядком. Арифметика (робить реверанс) Числа моїх володінь, ваша величносте, працьовиті. Тільки Мільйон запишався. Він вважає себе одним із найбільших чисел і з презирством дивиться на менші числа, особливо дістається від нього маленькому Нулику. Математика Покличте до мене цього задаваку Мільйона. Мільйон( у циліндрі з палицею, співає) Мільйон, мільйон червоних троянд… Я одне з най- більших чисел. Мене повинні поважати всі менші числа а особливо Нулик, який взагалі нічого не значить! Пусте місце! Математика Мільйон, ти не зазнавайся, а то будеш покараний! І покарає тебе той самий Малий нулик, якого ти зневажаєш. Нулики(великий і малий) Царице Математико, ми з явились за вашим наказом. Професор Ось круглий нуль, або нічого Послухай казочку про нього Великий нуль прошепотів Сусідці одиниці… 1 нулик З тобою поруч я б хотів постояти . сестрице. Одиниця Ні , ти нуль, число нікчемне, не стій зі мною, Бо мені це зовсім неприємно. 1 нулик Я знаю сам , що в світі значу мало, Та якби поруч стати нам, десятка з тебе стала б. Поглянь на себе: ти ж у нас мала та худорлява, Та станеш більша в 10 раз, коли я стану справа. 2 нулик Нехай не кажуть, що нулі такі нікчемні та малі: Із двійки двадцять зробим ми, із трійки зробим 30. З четвірки – сорок , а з семи – аж сімдесят, дивіться! 1нулик Ото хоч нуль – ніщо й ніхто, та два нулі на місці Із одиниці зроблять сто, а з двійки – цілих двісті. Арифметика Діти, зустрічайте, всі мої цифри завітали до вас! Цифра 1 В’яже мама рукавиці, відгадай скоріше, Що за цифра наче спиця? Звісно , одиниця. Цифра 2 Заскочу я на коника легка його хода, Скажи , яка це циферка? Звичайно цифра 2. Цифра 3 Зачепились два крючечки, от спробуй розчепи. Не треба це робити, бо стала цифра 3. Цифра 4 Побачивши рогатку, що хлопчики зробили, Сказав я дуже голосно, що схоже на чотири. Цифра 5 Двійка стала на голівку- як тут рахувать? Не сумуй , а придивись , вийшла цифра п ять. Цифра 6 Оту вишню з хвостиком, зараз козлик з їсть. Не захоче їсти він, бо то цифра шість. Цифра 7 Ручки в одиниці без пальчиків зовсім, Вони їй не потрібні , бо це цифра сім. Цифра 8 Зняв відро з сніговита - він зробився лисим, На кого, вгадай він схожий? На циферку вісім. Цифра 9 Стала 6 на ніжку. Яка тут загадка? Придивись уважно- так пишуть дев’ятку. Цифра 0 Дую на водичку, а вона буль-буль, І з явилась кулька, схожа так на нуль. Коли за одиницю дозволять мені стати То зможете мене, дітки, десяткою назвати. ЧАСТІВКИ Ми веселі дві подружки із баяном –братиком, Заспіваємо частівки вам про математику. Знають Ігор, Коля й Вася – іспит наближається А в них з математики двійки прибавляються. Отака у всіх нас доля – іспити-страждання, Вже не спишете у школі з алгебри завдання. Розв’язав Петрусь задачу, тільки мінуса не бачив, От і сталось , що лимон важить майже вісім тонн. На контрольній ловить гав , одиницю упіймав. Підглядав у всі книжки – переплутав сторінки. Арифметика А зараз ще одна кумедна розповідь. Учень Викликає вчитель Люду, слабшу серед дітвори, І питає: «Скільки буде десять поділить на три?» Розв’язать вона не може, звісно, знітилась, мовчить… Вчитель каже: «Так не гоже, прості дроби треба вчить!» «Хай картоплі є з десяток,- вчитель далі річ веде,- Розділи на трьох дівчаток – то по скільки попаде?» Люда каже: «Зайвий клопіт, і на що мені це знать? Я зварю ім. цю картоплю, розімну і хай їдять!» Незнайко Хоч ти смійся, хоч ти плач, не люблю отих задач. І чому терплю невдачі і серджусь я на задачі? Чи задачник непутящий, чи таланту десь узять Та знайшов я спосіб кращий – Тільки відповідь читать! Ви учіться, хто бажає, я б здоров я не втрачав! На умову не зважаю, раз –помножив, два – додав. Скільки простирадл і ліжок? Хто там відповіді жде? До годин додав я кішок і помножив на людей. Ні, нехитра ця наука, якщо відповідь читать. Може здатись – дід за внука буде меншим літ на п ять. А друкарська десь машинка нам дала п’ять тонн вівса. Вчитель чомусь «два» поставив за подібні чудеса! Пісня «2 на 2 - 4» Геометрія Геометричні фігури, на парад шикуйсь! Точка Я – невидимка, в цьому суть моя. Хоч і одна відома всім і звична Фігура я геометрична . Коли ж багато нас до гурту залучити, Фігури різні можна утворити. Кут Я – кут. І так всі звуть мене, У мене голова – вершина, А те що охрестили ви ногами Пробачте, зветься сторонами Ми – різні є кути, от я –прямий, Є гострі, є й тупі. Трикутник Я трикутником зовусь і нічого не боюсь. Я – частина площини, маю три кути, вершини Й сторони. Квадрат Рекомендуюсь :я – квадрат. Усяку площу міряю підряд, І маю я чотири сторони Усі однаковісінькі вони. Прямокутник Я – прямокутник, давно про мене знають всі, Кути мої прямі, і маю я чотири сторони. Причому протилежні – рівні. Якщо довжину всіх сторін додати, То суму цю периметром ми будем називати. Коло Я – коло, кулі я рівня. Від мене куля і пішла, Від мого обертання. Геометрія Геометричні фігури моїх володінь, Ваша Величносте, гарно трудяться. Тільки трикутник незадоволений своїм братом квадратом. К а з к а Ведуча Жили собі два брати: трикутник із квадратом. Старший – квадратний, добродушний , приязний, Молодший – трикутний. Став розпитувать квадрат: Квадрат А чому ти злишся, брате? Ведучий Той кричить йому…. Трикутник Дивись, ти повніший проти мене, І кутів у мене три, а у тебе їх чотири. Геометрія Відповів квадрат…. Квадрат Брат! Я ж найстарший, я – квадрат. І сказав іще ніжніше: невідомо, хто нужніший. Ведучий Настала ніч і до квадрата, натикаючись на стіл, Молодший лізе злодійкувато зрізать старшому кути Трикутник Приємних я тобі бажаю снів! Спати укладався ти квадратом, А проснешся без кутів. Геометрія Але вранці молодший брат Старший помсті був не рад. Подививсь – нема квадрата! Онімів, стояв без слів, От так помста! Тепер у брата Вісім новісіньких кутів. Ведучий Як бачите, злий вчинок трикутника обернувся проти нього самого. Діти! Яка утворилася геометрична фігура, після того як у чотирикутника зрізали всі кути? Ведуча Ніч у бібліотеці. Шелест сторінок Фігури вже знайомі вийшли із книжок. Славлять геометрію – бабусю наук. В світі нам без неї майже як без рук! Без геометрії на службі дім не збудують до путя. Давайте жити з нею в дружбі,шановні друзі, все життя. Професор До нас на свято завітала княжна Алгебра. Алгебра – це розділ математики, в якому вивчаються різні види рівнянь і способи їх розв’язування. Алгебра Зараз я покажу вам математичний фокус. Я примушу вас отримати потрібне мені число. Тільки будьте уважні: задумайте число, додайте до нього 2, результат помножте на 2, до одержаного числа додайте 3, потім відніміть задумане число, до результату додайте 5, від отриманого результату відніміть задумане число. У кожного з вас повинно бути число 12. Також я вам приготувала ребуси. Професор І сувора , й солов’їна математики країна Праця тут іде завзята: вмій лиш спритно рахувати. Вмій ділити , віднімати, множить, швидко додавати Математика Вмій кмітливо все збагнути, Першим в відповіді бути. Ледарів у нас немає Хто руки не піднімає? Вирушаємо у путь-нас цікаві речі ждуть! Арифметика Цифри можеш прочитати і про все на світі знати. Про політ космічний в небо Й скільки зір дрібних, як просо, І веснянок є на носі. Геометрія Все умій ти розв’язати: Про складне й просте сказати. Наш девіз – усе узнати, Вміти добре рахувати. Виростаймо ж і у путь.Хай знання із нами йдуть. Алгебра Нам цікаво, спритно, вміло, Працювати . рахувать, Додавати води рікам, а пустині віднімать. Множить скрізь сади і школи, І міста, й нові будови, І високі врожаї, і заквітчані гаї. Ведучий Ну а потім в результаті все як слід підсумувати Й розділити на усіх і багатство, й щедрий сміх. Усі учасники Найдревніша на планеті між наук цариця Математика - ти наша вірна помічниця! |
МАТЕМАТИКА Г. М. Мерсіянова канд пед наук, ст наук спів лабораторії олігофренопедагогіки Інституту дефектології АПН України |
Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано... «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному... |
Свято здоров’ Добрий день діти, шановні гості! Сьогодні ви завітали на незвичайне свято – свято –здоров’я |
Н. Вірченко Титан математики Михайла Кравчука – найвизначнішого українського математика ХХсторіччя, дійсного члена Всеукраїнської Академії наук, ученого світової... |
Новорічне свято в 1 класі Так…(говорить по телефону) Номер 666. Алло! Управління Нечистої сили? Терміново вимагаю допомоги! Одній зірвати свято не під силу.... |
Методичні рекомендації щодо вивчення математики в 5-9 класах видруковано... Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи” (видавництво “Перун”, Київ, 2005 р.) та в науково-методичному... |
Хто кращий Змагання школярів Девіз: Політ-це математика Математика і поезія це вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а у другому до серця |
5-7 класи Навчання математики в 5-7-х Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи” видавництва “Перун”, Київ, 2005р та у науково-методичному... |
Про вивчення математики у 2009-2010 навчальному році Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи”, видавництво “Перун”, Київ, 2005 р та у науково-методичному... |
Діти збираються до зали під мелодію пісень про Миколая Ведуча. Діти, а яке свято ми сьогодні святкуємо? Так, день Святого Миколая. Всі люди від малого до великого люблять це свято. А що... |