|
Скачати 62.13 Kb.
|
МАРІУПОЛЬСЬКЕ ВИЩЕ МЕТАЛУРГІЙНЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ Сатирична комедія М.Куліша «Мина Мазайло» Методична розробка уроку з української літератури Розробила викладач української мови та літератури МВМПУ Морозова О.М. 2012 Урок Тема: Сатирична комедія М.Куліша «Мина Мазайло». Мета: 1) прищеплювати любов і повагу до українського слова, до літератури і театрального мистецтва; виховувати кращі людські якості (доброту, щирість, взаєморозуміння, взаємоповагу, відповідальність, гуманізм тощо); виховувати патріотизм, формувати національну самосвідомість, розширювати кругозір учнів, поповнювати їх лексикон; 2) розвивати пізнавальні (увагу, пам'ять, уяву) та творчі здібності учнів, логічне абстрактне мислення, зв’язне мовлення, вміння сприймати, співставляти та аналізувати факти і явища, виділяти суттєве, робити висновки; 3) перевірити знання учнів з попереднього матеріалу; ознайомити учнів з п’єсою М.Куліша «Мина Мазайло», вчити аналізувати твір, визначати проблематику, розкрити актуальність твору в наш час: мовна проблема в сучасній Україні. Тип уроку: комбінований Методи і прийоми: евристична та репродуктивна бесіда, конспектування матеріалу, виразне читання, аналіз, складання схеми, робота над заповненням таблиці, інсценізація уривків твору «Мина Мазайло», перегляд уривків відеофільму «Мина Мазайло». Засоби навчання: дошка, портрет М.Куліша, видання творів письменника, текст твору «Мина Мазайло», екран, комп’ютер, мультимедіапроектор, електронна презентація до твору М.Куліша «Мина Мазайло», відеофільм «Мина Мазайло», тлумачний словник української мови. Міжпредметні зв’язки: українська мова, теорія літератури, психологія, географія, людина і суспільство, філософія, етика, театральне та кіномистецтво. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1. Організаційний момент. 2. Повідомлення теми та мети уроку. - Ми продовжуємо вивчення розділу «Українська література 1920 – 1930-х років», зокрема життя і творчість Миколи Куліша. (у зошити записати дату та «Драматургія М.Куліша») ІІ. Актуалізація опорних знань учнів: перевірка домашнього завдання.
(заповнення таблиці)
ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
( слайд; у зошити записати - «П’єса «Мина Мазайло»)
(записати жанр твору у зошити (слайд).
(інсценізація уривків твору у виконанні учнів)
(слайд; тему записати у зошити)
(словникова робота: шовіністи та українофіли) (слайд)
(записати у зошити)
(записати у зошити)
(перегляд уривку відеофільму)
( слайд; записати у зошити)
( учні висловлюються) ІV. Домашнє завдання за рівнями: 1) повторити біографію письменника, читати, аналізувати п’єсу М.Куліша «Мина Мазайло» (жанр, тема, проблематика); 2) написати твір-роздум «Актуальність п’єси М.Куліша «Мина Мазайло» у наш час» . V. Підсумок. 1. Інформація. Під час уроку використано відеовиставу за твором М.Куліша «Мина Мазайло» у постановці акторів театру імені Марії Заньковецької, режисер-постановник Григорій Шумейко. 2.А чи знаєте ви, що Головрепертком республіки дав п’єсі «Мина Мазайло» у тому ж таки 1929 році категорію «А» - найсприятливішу для повсюдного оприлюднення. Тож п’єса тріумфально обійшла театри Дніпропетровська і Херсона, Одеси і Вінниці, Житомира і Маріуполя. У київському театрі ім.І.Франка її поставив режисер Гнат Юра, а у харківському театрі «Березоль» - Лесь Курбас. 3. Система творчих та репродуктивних запитань. - Скажіть, чи нагадують вам якихось героїв з творів світової чи української літератури герої цього твору - родина Мазайлів? - Що можемо порадити родині Мазайлів і кожному з них окремо? - Що вам запам’яталось у п’єсі? Що вразило? 4. Оцінювання, мотивація оцінок. Додаток 1 Таблиця «Життя і творчість М.Куліша у контексті історичних подій 1917 – 1930-х років»
Додаток 2 Система образів п’єси «Мина Мазайло» Мина Маркович Мазайло Килина Трохимівна Мазайло + Брат - дядько Тарас з Києва Сестра – тьотя Мотя Розторгуєва з Курська Дочка Мокрина Син Мокій Друзі - комсомольці Подруга Уляна Розсоха українофіли шовіністи |
Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» Зареєструвати об’єднання співвласників багатоквартирного будинку „Куліша 10”, за адресою бул. Куліша 10, кв. 3, яке діє згідно Статуту... |
Показ козацького лицарства, любові до України в романі П. Куліша... Богдана Хмельницького, коли Україну роздирали різні соціалістичні пристрасті й політичні орієнтації, що й призвели до «Чорної ради»... |
Данте Аліг'єрі Божественна комедія |
Художнє розв’язання письменником найболючіших питань української... Тема. Художнє розв’язання письменником найболючіших питань української нації: незалежності, національної гідності, влади. Докладна... |
Тема. Позакласне читання. “Сатири сміливий володар…”(Д.І. Фонвізін. Комедія “Недоросток”) |
Що таке «Людська комедія»? Висловіть свої судження про те, як романтизм і реалізм поєднуються у творах Стендаля |
Урок №1 Тема: Оноре де Бальзак основоположник соціально-реалістичного... Тема: Оноре де Бальзак – основоположник соціально-реалістичного роману. «Людська комедія»-грандіозна енциклопедія життя Франції першої... |
Монографії (з 2008 р.) Ступницька Г.І. Комедія в англійській та українській драматургії на зламі ХІХ – початку ХХ століть. – Дрогобич: Посвіт, 2010. 160... |
Чому зобов'язана п'єса своїм успіхом? Франко не бачив драматурга рівного Карпенку-Карому. У його творах яскраво втілились народницькі ідеї, патріотизм письменника. Творча... |
Уроку Оформлення залу: дошка з обліком підсумків гри; портрети Данте, Шекспіра, Петрарки; міні-виставка: «Божественна комедія» Данте, «Гамлет»... |