Завдання ІІ (районного/міського) етапу ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка


Скачати 186.81 Kb.
Назва Завдання ІІ (районного/міського) етапу ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Дата 18.03.2013
Розмір 186.81 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Література > Конкурс
Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 5-го класу)
І рівень
1. Побудуйте діалог, відповідно до ситуації, використавши всі типи речень за метою висловлювання й емоційно забарвленою інтонацією.

Ситуація

Першокласникові Сашкові мама дала сніданок у школу. Ковбасу і сир він з’їв, а булочку кинув на асфальтову доріжку. Це побачила п’ятикласниця Наталочка. Вона кинулася до Сашка…

5 балів
2. Зі словом літературний складіть якомога більше слів, використавши лише один раз одну літеру.

4 бали
ІІ рівень
3. Запишіть відомі вам народні прикмети, пов’язані із поведінкою тварин, рослин, птахів, комах, які віщують зміни в природі. Із прикметами, на вибір, складіть 3 речення.

6 балів
4. Розкрийте питання: Чи подібна казка з поезією? Якщо «так», то в чому полягає ця подібність?

8 балів
ІІІ рівень
5. Складіть казкову історію про зустріч із визначною особистістю з минулого.

12 балів


Загальна кількість балів 35


Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 6-го класу)
І рівень
1. Дайте коротку й лаконічну відповідь на запитання.

1. Які алфавіти складаються з шести літер?

2. У якому вигуку є сто однакових звуків?

3. Від яких назв двох букв стає гаряче?

4. Який молочний продукт можна перетворити на рослину (злак), прочитавши його справа наліво?

5. Що знаходиться всередині школи?

6. Що стоїть між підлогою і стелею?

7. Чим закінчуються зима і весна?

8. Чим закінчуються вечір і ніч?

9. Як написати слово робота чотирма літерами? А п’ятьма?

10. Що треба зробити, щоб майка злетіла?

5 балів
2. Запишіть якнайбільше фразеологізмів (не менше 8) античного походження, першим словом яких є прикметник. Поясніть значення фразеологізмів.

8 балів
ІІ рівень
3. Напишіть відомі вам народні прикмети, пов’язані із поведінкою рослин, тварин, птахів, комах, які віщують зміни в природі. Із прикметами, на вибір, складіть 3 речення. 6 балів
4. Розкрийте питання: Чим відрізняються казка народна й казка літературна? Наведіть приклади народних казок і приклади літературних казок письменників рідного краю.

6 балів
ІІІ рівень

5. Напишіть цікаву історію із життя, яка б розповідала про дружні стосунки людей із тваринами. Оповідь можете розпочати такими словами: «Я ніколи не забуду того, що сталося…». Не забувайте використовувати слова, які б передавали почуття здивування, страху, радості, гніву, суму, цікавості, замилування та інші.

12 балів


Загальна кількість балів 37

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 7-го класу)
І рівень
1. Складіть словничок-жартівничок, використовуючи слова: кавун, медогляд, танцюрист, курятина, бісквіт. Яким способом були б утворені ці слова і за допомогою яких словотворчих елементів?

5 балів
2. Виправте помилки у словосполученнях. З двома словосполученнями складіть поширені речення.

Пароплав Тарас Шевченко, академік гравер, великий Кобзар, читати кобзар, Кирило Мефодіївське Братство, художник – Сошенко, Київський Університет імені Тараса Шевченка, Шевченко художник, академія мистецтв, Шевченківський стиль, шевченкові слова.

8 балів
ІІ рівень
3. Розкрийте питання: Що таке прислів’я і приказки? Які є тематичні групи прислів’їв і приказок? Згадайте відомі вам прислів’я і приказки зі словами «ніс», «рука», «палець».

8 балів

4. Прочитайте акровірш «Кобзар», напишіть два власні акровірші «Тарас», «Шевченко».

Колись, ще за царату,

Обірване село

Безрадісне, забите,

Затуркане було,

Але в нім рідне слово

Розкішне зацвіло.

6 балів
ІІІ рівень
5. Напишіть невелику розповідь про свої рідних на тему «Я дуже-дуже хочу…». Аби ваші твори були цікавими, використовуйте образні слова, які б найточніше передавали образи тих, кого любите, про кого піклуєтесь. Намагайтеся у своїх творах через розмови з рідними показати затишок вашого родинного світу.
12 балів

Загальна кількість балів 39

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 8-го класу)
І рівень
1. Прочитайте про себе вірш Т. Шевченка «Сон» («На панщині пшеницю жала…»). Випишіть застарілі слова, поясніть їхнє значення. 5 балів
2. Уявіть себе працівником редакції газети, який відповідає за сторінку реклами. «Прорекламуйте» такі товари: відеомагнітофон, мультимедійну дошку, ксерокс, смартфон, сканер. Дайте характеристику цим словам. 5 балів
3. Дайте коротку й лаконічну відповідь на запитання.

1. Розмова журналіста з цікавою людиною.

2. Синонім до слова пристосування.

3. Чи можливі такі написання: проте і про те; щоправда і що правда?

Проілюструйте прикладами речень або словосполучень.

4. Антонім до слова «жонатий» у вірші Т. Шевченка «Сон».

5. Літературний відповідник до діалектного слова «боцян».

6. Слова, однакові за написанням, але різні за звучанням; різновид омонімів.

7. Чому слово вічнозелений написане разом, а рожево-бузкове – через дефіс? Наведіть по два таких написань.

8. Слова, що є синонімами лише в даному тексті.

9. Чи є спільнокореневими слова музика й музей?

10. Назвіть географічні об’єкти, у яких фігурують прикметники та похідні від них. 5 балів
ІІ рівень
4. Відновіть тексти та укажіть, з яких творів взято уривки.
а) ……., чи буду

Я жить……..

………, чи забуде

Мене………

…………. Мені

В неволі…….

………… своїми

В………, плачучи,…
б) … …, дивлюся:

почорніло,

… … голубеє

І те … .
в) … …, чи буде

Той син молитися, … …

… … мені,

Як Україну … …

, …, і в огні

Її окрадену …

, … … мені.
г) Стан високий, … …

зеленіє.

Кругом поле, … … …

, синіє.

Чумак іде, …

… … … схилить,

Чабан вранці … …

… … могилі,

Подивиться — … …:

ні билини.

Одна, одна, … …

… …, гине! 4 бали
5. Дайте коротку й лаконічну відповідь на запитання.

1. Ім’я старшої сестри, яка була Тарасові за матір.

2. Поясніть значення епітетів «легенько припудрене сивизною лапчасте листя».

3. Складіть асоціативний ряд зі словами лелека, хата.

4. Членом якого братства був Т. Шевченко?

5. Укажіть літературні твори, до назв яких входили б однорідні члени речення. Назвіть авторів.

6. У першому рядку цього вірша Т. Шевченко називає вченого, що відкрив закон, згідно з яким можна визначити об’єм неправильного тіла, та вченого, що заявив: «А все-таки вона крутиться». Хто ж згадується в цьому вірші?

7. Ім’я скульптора пам’ятника Т. Шевченку у м. Каневі.

8. «Жовтогрудою синичкою ранок постукав у вікно». Як називається цей оригінальний художній образ? Чи знаєте ви, що означає за народними прикметами, коли ця пташка стукає у вікно?

9. За висловом Карла Брюллова, це була «найбільша свиня в торжковських туфлях», але завдяки Шевченку ця особа ввійшла в історію. Назвіть прізвище цієї особи.

10. Запишіть формули вітання рідною мовою.

11. Який засіб творення комічного виділено в цьому уривкові?

За богами – панства, панства

В серебрі та златі!

Мов кабани годовані –

Пикаті, пузаті!..

Аж потіють та товпляться,

Щоб то ближче стати

Коло с а м и х: може, вдарять

Або дулю дати

Благоволять: хоч маленьку,

Хоч півдулі, аби тільки

Під самую пику.

12. До претендентки на яку роль поет, художник, драматург Т. Шевченко ставив такі вимоги: «Тільки українка, не панського роду, сирота і наймичка»?

6 балів
ІІІ рівень

6. Напишіть твір «У музеї Тараса Шевченка». Введіть опис одного-двох експонатів. Стиль – за вибором автора. 12 балів


Загальна кількість балів 37

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 9-го класу)
І рівень
1. Визначте тип речень, зробіть синтаксичний розбір виділеного речення. Назвіть літературні твори та їх автора.

а) Та не однаково мені, як Україну злії люди присплять, лукаві, і в огні її, окраденую, збудять.

б) Уже покликали до паю, а я собі у буряні молюся Богу.

в) Коли забули, бодай заснули, про мою доленьку щоб і не чули.

г) Лину я лину, думку гадаю, і ніби серце відпочиває.

8 балів
2. Поміркуйте, чому в такому пафосному вірші, як «Заповіт», немає жодного знака оклику. Поясніть вживання крапок (…) у середині речень. Закінчіть свої міркування аргументованою відповіддю на запитання «Чи виконали українці заповіт Великого Тараса?».
Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні милій,

Щоб лани широкополі

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий.

Як понесе з України

У синєє море

Кров ворожу… отойді я

І лани і гори –

Все покину, і полину

До самого Бога.

Молитися… а до того

Я не знаю Бога.

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров’ю

Волю окропіте.

І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом. 10 балів


ІІ рівень
3. Чи можна вважати козацькі літописи підручниками історії в художній оправі? Обґрунтуйте свою думку. 5 балів
4. З’ясуйте, про які події з життя Т. Шевченка йдеться, аргументуйте свою думку.

1. Катря, Оксана, дяк, залізні стовпи, чумаки.

2. Небезпека, корисні копалини, море, художник, плавання, острови.

3. Євген Гребінка, травень, Качанівка, Яготин, Запорозька Січ, Кирилівка, Київ.

4. Дніпро, квітень, переправа, «Сон», ІІІ відділ, граф Орлов.

5. Літній сад, 24 роки, 22 квітня, 1838 рік, Карл Брюллов, 1840, «Кобзар».

6. Муштра, цинга, 10 років, ревматизм, клімат, доноси.

3 бали
5. Розташуйте в правильній послідовності рядки вірша. Визначте, яке римування у віршах.
а) У садку, в нічній траві

Всі сердиті й дуже грізні,

Цілу ніч в садку блукають

Ходять страхи, як живі.

Батоги у них залізні.

І садок малий лякають (В. Гаптар «Гроза»).
б) Ніколи я не знав, що так люблю –

Понад Дніпром сріблисті верболози,

До болю, до смертельного жалю –

Березу, що прозорі ронить сльози

На тиху, присмирнілу мураву,

Між листям жовтим від стрільця таїться

Де часом вальдшнеп, поетична птиця,

Бур’ян в напівзасипанім рову,… (М. Рильський).

2 бали
ІІІ рівень
6. Напишіть оповідання, у якому б усі слова починалися з літери «С», до того ж мають передавати стан природи, наприклад, свист зимового вітру в саду. 12 балів


Загальна кількість балів 40


Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 10-го класу)
І рівень
1. Назвіть твори Т. Шевченка, з яких подано ці фрагменти. З’ясуйте смислові зв’язки між простими реченнями у складному безсполучниковому.
а) Зажурилась Україна –

Така її доля!
б) Знову закипіло

Синє море; вздовж байдака

Знову походжає

Пан отаман та на хвилю

Мовчки поглядає.
в) Утни, батьку, орле сизий!

Нехай я заплачу,

Нехай свою Україну

Я ще раз побачу…
г) Було колись – в Україні

Лихо танцювало,

Журба в шинку мед-горілку

Поставцем кружала. 4 бали
2. Прочитайте уривок тексту, визначте його тему. Продовжте розвиток цієї теми, висловивши свої міркування з посиланнями на прочитані вами художні твори Великого Кобзаря.

Народжений матір’ю-кріпачкою і сам кріпак, він став борцем, революціонером титанічної сили. Його боялися царі, його жахались і смертельно ненавиділи кріпосники. Коли Шевченка відправили в солдати, мабуть, ті вінценосні кати вважали, що звідти йому вже не буде вороття. Проте поет повернувся до рідної своєї України вогненною піснею, віщим незбореним словом (О. Гончар).

10 балів

ІІ рівень
3. Згадайте по пам’яті твори Т. Шевченка («І мертвим, і живим, і ненародженим землякам моїм…», «До Основ’яненка», «Кавказ», «Сон», «І Архімед, і Галілей…», «Мені однаково, чи буду…») і запишіть 8 крилатих висловів.

4 бали
4. Розкрийте питання: Як поезія «Чигирине, Чигирине…» Т.Г. Шевченка перегукується зі Святим Письмом? 8 балів
5. Придумайте римоване закінчення рядків поезії.

а) Зашумить наді мною …,

Вкриє рястом остання …

Україно моя, …, –

Рідне земле і доле … (П. Воронько).
б) Намалюю маму, намалюю …

Оце – наш садочок, а це – наша …

Біля хати – квіти: мальви і …

Ніби сонце, сходить –

Соняшник за … .(І. Складаний).
в) Шумить Дніпро, чорніють …,

В граніт холодний б’є … .

Прийми слова мої … ,

Як заповіт, юначе … (В. Сосюра).
г) Гроза пройшла... зітхнули … ,

Квітки голівки підняли,

І сонце, тепле і … ,

Спинило погляд на … .

…………………………..

Літає радість, щастя … ,

Дзвенять пташки в … рясних,

Сміються знову … , … ...

А сльози … … на них (О. Олесь).

2 бали
ІІІ рівень
6. Напишіть твір «Чи був щасливим Тарас Шевченко в особистому житті»? У тексті використайте односкладні речення, порівняльні звороти, відокремлені означення, вставні одиниці, складнопідрядні речення. 12 балів

Загальна кількість балів 40


Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 11-го класу)
І рівень
1. Придумайте якомога більше завдань до цього тексту, охоплюючи всі вивчені розділи науки про мову.

Для усного мовлення на письмі використовують такі знаки письма: букви, апостроф, знак наголосу, дефіс та розділові знаки. Звуки мови позначають на письмі буквами, які бувають великими і малими, друкованими і рукописними. Алфавіт – це букви, розміщені в певному усталеному порядку. 8 балів
2. Назвіть твори Т. Шевченка, з яких подано ці фрагменти? З’ясуйте смислові зв’язки між простими реченнями у складному безсполучниковому.
а) Зажурилась Україна –

Така її доля!
б) Знову закипіло

Синє море; вздовж байдака

Знову походжає

Пан отаман та на хвилю

Мовчки поглядає.
в) Утни, батьку, орле сизий!

Нехай я заплачу,

Нехай свою Україну

Я ще раз побачу…
г) Було колись – в Україні

Лихо танцювало,

Журба в шинку мед-горілку

Поставцем кружала. 4 бали
ІІ рівень
3. Які події у житті Т. Шевченка відбулися в ці роки?
1814; 1823; 1836; 1838; 1840; 1843; 1845; 1847; 1847 – 1857; 1859; 1860; 1861.

3 бали
4. Прочитайте уривок тексту, визначте його тему. Продовжте розвиток цієї теми, висловивши згоду чи незгоду з автором, запропонувавши свої міркування з посиланнями на прочитані вами художні твори Великого Кобзаря. Придумайте й запишіть заголовок тексту.
Пам’ять про Тараса… Вона завжди жила і житиме в народі. Шевченко – це наша душа, наша мудрість, наша сила. Які б нещастя і випробування не випадали на долю нашого народу, він вистоїть, якщо з ним буде Тарас Шевченко, його «Заповіт».

В історії кожної літератури є твори, що мають магічний дар безсмертя. Саме до цих шедеврів належить поезія Великого Кобзаря, яка навчила його сучасників пізнавати і засуджувати несправедливість супроти людей і націй. Магічно переконливі твори Тараса пронизані вірою в незнищенність людини, в те, що вона ніколи не змириться з безправ’ям (Катерина Петрова). 8 балів
5. Дайте коротку й лаконічну відповідь на запитання.

1. Назвіть імена найвизначніших сучасних дослідників творчості Т. Шевченка.

2. Хто написав, що невелика книжечка «Кобзар» «внутрішнім змістом своїм без краю величезна» й «своєю появою грандіозне зрушення зробила»?

3. Назвіть імена лауреатів Національної премії України імені Т. Шевченка після 1985 року.

4. Назвіть, кому з кобзарів Т. Шевченко надіслав свій «Кобзар» із дарчим надписом?

5. Назвіть ім’я українського поета ХХ століття, який сказав про Т. Шевченка: «Не поет – бо це ж до болю мало».

6. Назвіть поезії, з яких взяті ці рядки.

«А хату раєм називають…» «Сидить собі в старій ряднині…»

«Мені, щоб знали ви, не жаль…»

7. Хто з критиків-сучасників зробив Т. Шевченкові закид щодо схематизму у поемі «Гайдамаки» («Немає боротьби сил і ляхи всюди боягузи, ніякого опору, всюди гинуть»)?

8. Яка річка протікає біля могили Кобзаря?

9. Чому Т. Шевченко, бувши улюбленим учнем Карла Брюллова і найкращим учнем академії, здобув порівняно скромні відзнаки (срібні медалі ІІ ступеня) й не отримав жаданого для всіх тодішніх живописців відрядження до Італії?

10. Продовжте рядок вірша Т. Шевченка.

«Споконвіку Прометея …» «Обніміте ж, брати мої, …»

«Із нор золото …» «Як у Дніпра веселочка …»
11. У якому році і ким було вперше здійснено повне видання «Кобзаря»?

12. Хто присвятив Шевченку пісню «Дума про великого Кобзаря»?

6 балів
ІІІ рівень
6. У формі твору спростуйте або аргументуйте вислів П. Мовчана про Т. Шевченка «…Його творча спадщина – це не історія літератури, а перш за все моральні приписи, звернення до душі, до сумління». У тексті використайте односкладні речення, порівняльні звороти, відокремлені означення, вставні одиниці, складнопідрядні речення з підрядними місця, часу, причини, мети.

12 балів
Загальна кількість балів 41

Пам’ятка

проведення ІІ етапу ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка


  • учні 5-8 класів працюють над завданнями дві астрономічні години;

  • учні 9-11 класів – три астрономічні години.


Чистовий варіант підписується на титульній сторінці так:
КОД_________________

Робота

учасника ІІ етапу

ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

учня/учениці__________класу_____________________________________________
________________________________________________________________________

(повна назва навчального закладу)

__________________________________________________________________району
_____________________________________________________________________________області
_____________________________________________________________________________________

(Прізвище, ім’я, по батькові учасника в родовому відмінку)
________________________________________________________________________
Учасники конкурсу отримують завдання письмового туру. Починати роботу на чернетці можна з будь-якого завдання. Завдання у чернетку і чистовик не переписувати, ставити тільки номер. У чистовику від штампу відступити 1 лінію. Кожне наступне завдання записувати, відступивши один рядок від попереднього.

На переписування роботи в чистовик відводиться не менше години. Учні повинні подбати про те, щоб робота була написана охайно, без виправлень, відповідно до норм оформлення письмового тексту. Записувати відповіді у чистовик відповідно до порядкового номеру завдань.
2. На розгляд журі ІІІ етапу конкурсу надіслати (паперовий і електронний варіанти):

  • звіт про проведення І і ІІ етапів конкурсу;

  • відомості про висвітлення конкурсу в засобах масової інформації;

  • списки переможців (вказати розбірливо і повністю: прізвище, ім’я, по батькові учасника; клас; назву та адресу навчального закладу; прізвище, ім’я, по батькові вчителя), затверджені начальниками (завідувачами) відділів освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів (додаток 1). Усю інформацію надсилати на електронну адресу: [email protected] та у паперовому варіанті в ОІПОПП;

  • роботи учнів, які вибороли перше місце (з 5 по 11 клас), надіслати до 25 листопада 2011 року оргкомітету ІІІ (обласного) етапу змагань для остаточного визначення учасників обласного Конкурсу. Члени журі Конкурсу відбирають по 10 робіт із кожної вікової категорії для участі в ІІІ етапі.


3. Оцінювання

За якість перевірки робіт учасників конкурсу персональну відповідальність несе голова журі ІІ етапу змагань.

Роботи учасників конкурсу члени журі перевіряють пастою або чорнилом червоного кольору.

Зразок оформлення результатів перевірки робіт учасників конкурсу

1 завдання – 4 бали

2 завдання – 3 бали

3 завдання – 4 бали

4 завдання – 5 бали

5 завдання – 6 балів

________________________________

22 бали
Загальна кількість балів – 22

Голова журі М.О.Бурда

Члени журі: В.Г.Мартиненко

А.І.Скляренко

О.М.Чорна

Додаток 1

______________________ район/місто

С П И С О К

переможців ІІ етапу ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка


№ п\п


Прізвище, ім’я,

по батькові учня


Назва та адреса навчального закладу


Клас навчання


Місце, зайняте у

ІІ етапі конкурсу


Прізвище, ім’я,

по батькові працівника,

який підготував учня

1







5







2







6







3







7







4







8







5







9







6







10







7







11








Начальник
Голова оргкомітету
Голова журі
«____» ____________ 2011 року






Схожі:

Завдання ІІ (районного/міського) етапу Міжнародного мовно-літературного...
Складіть ланцюжок слів (не менше восьми) таким чином, щоб усі слова починалися літерою О. У кожному наступному слові має бути на...
Завдання обласного етапу ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу...
На мою долоньку впала сніжна зірочка. Я злякався (злякалася), що вона розтане, і обережно підняв (підняла) її пуховою рукавичкою
Диплом Прізвище, ініціали вчителя
Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Конкурсу учнівської та студентської
Навчальному році ІV Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка І етап (шкільний)...
ПРОТОКОЛИ РЕЗУЛЬТАТІВ І етапу І V М іжнародного мовно-літературного...

НАКАЗ
Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, затвердженого постановою...
Конкурсу учнівської та студентської
Запропоновані учасникам завдання складалися із трьох рівнів: мовного, літературного, творчого і відповідали навчальним програмам
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА НАУКОВО-ДОСЛІДНА...
Тараса Шевченка: підсумки за 2007 рік і завдання на 2008 рік заслухана на засіданні Комісії Вченої ради з організації наукової роботи...
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА НАУКОВО-ДОСЛІДНА...
Тараса Шевченка: підсумки за 2007 рік і завдання на 2008 рік заслухана на засіданні Комісії Вченої ради з організації наукової роботи...
Конкурсу учнівської та студентської
Тараса Шевченка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року №571, з метою підвищення рівня загальної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка