План навчального проекту Примітка


Скачати 151.34 Kb.
Назва План навчального проекту Примітка
Дата 26.03.2013
Розмір 151.34 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи

План навчального проекту


Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст

Автор навчального проекту:

Прізвище, ім’я та по-батькові:

Заноза Алла Анатоліївна

Місце роботи / Назва навчального закладу:

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. Інститут філології й журналістики

Місце проживання автора проекту:

Вінницька обл., м. Шаргород, вул. Горького, 12




Відомості про тренінг:

Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):

Кізім Світлана Степанівна

Місце проведення тренінгу:

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Дати проведення тренінгу:

8.11.2011



Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?

Так Ні




Опис проекту

Назва проекту:

Заручник мистецтва.

Основні питання:

Ключове питання:

Як людина може спуститися додолу?


Тематичні питання:

1. Геній і злочин - речі сумісні чи ні?

2. Як запах може вплинути на людину?

3. Як розповсюджується аромат?

4. Яким повинно бути мистецтво?

5. Гренуй – переможець чи переможений?

6. Хто такий Парфумер?

7. Що ми називаємо Середньовіччям?

8. Чи є самогубство Гренуя екзаменом для людської цивілізації?

9. «Запахи»: історія одного вбивці чи історія одного генія?

10. Як виховати у собі силу волі, щоб морально не спуститися додолу?


Змістові питання:

1. Що автор розповідає про дитинство Жана-Батіста Гренуя?

2. Яке значення в його житті мали прихильність, ласка, любов?

3.Чому установа мадам Гайяр була для нього «благодаттю»?

4. Які художні тропи допомагають авторові схарактеризувати героя?

5. Що чекало на хлопчика в майстерні дубильника?

6. Чому він скоїв злочин? Чи були відомі йому душевний неспокій, докори совісті?

7. Яку життєву мету він ставить перед собою?

8. Яке враження справив на парфумера Бальдіні хлопець Гренуй?

9. Які були стосунки між Бальдіні і Гренуєм?

10. На яких умовах відпустив парфумер підмайстра?

11. Які плани на майбутнє мав Гренуй і як намагався їх здійснити?

12. Як описує автор дівчинку на ім’я Лаура?

13.Чому батько дівчинки вважав, що наступною жертвою стане саме його донька?

14. Навіщо Гренуєві потрібно було позбавити її життя?

15. Як автор описує зовнішність Гренуя напередодні страти?

16. Яке враження справив вихід Гренуя на людей, які прийшли подивитися на його страту?

17. Що відчуває герой у хвилину тріумфу? Чи відчував він себе переможцем?

18. Чи відчував себе щасливою людиною?

19. Чого забажав Гренуй понад усе в хвилину свого тріумфу?

20. Чому Патрік Зюскінд не залишає свого героя живим?

21. У чому значення натуралістичного опису смерті героя?

22. Чи може існувати аромат настільки могутній, щоб викликати у людей сліпу любов і обожнювання, над якими не владний розум?

23. Що трапилося б, якби кому-небудь вдалося створити дивовижний аромат, здатний підкорити усіх?

24. Як саме ця людина могла б використати свою могутність?


Стислий опис:

Проект «Заручник мистецтва» передбачає опрацювання роману «Запахи» П. Зюскінда шляхом творчого підходу учнів та вчителя, і охоплює знання з таких навчальних дисциплін: світова література, фізика, правознавство, інформатика, всесвітня історія, психологія . З метою розкриття ключового та тематичних питань будуть створенні вчителем та учнями презентації, публікації та веб-сайт, присвячені вивченню даної теми. Учні будуть розподіленні на три групи: «Терапевти», «Журналісти-літературознавці», «Літературознавці-інформатори», кожна з яких буде виконувати соє завдання. Група «Терапевтів» розроблятиме учнівську презентацію. В учнівській презентації висвітюватиметься проблема сприйняття людиною навколишнього світу за допомогою нюху, запахів. Група «Журналістіві-літературознавців» готуватиме учнівську публікацію, що являтиме собою узагальнення і синтез знань про фактори формування людської особистості у соціумі епохи Середньовіччя. Група «Літературознавців-інформаторів» будуватиме веб-сайт, який презентуватиме учнівські узагальнення про те, як людина може морально спуститися додолу (на прикладі Гренуя – головного героя роману «Запахи» П. Зюскінда).

Учительська публікація має на меті ознайомлення учнів з темою навчального проекту, його метою, завданнями, які учні повинні будуть виконати.

У ході проведення проекту учні будуть розкривати такі поняття як метафора запаху, моральнсть, постмодернізм, художній образ, художня деталь, мотив, відповідальність, аромотерапія.

Беручись за проведення проекту, учні ставлять перед собою мету більше дізнатись про психологію людської особистості, фактори, що впливають на її розвиток, проаналізувати їх, визначити як потрібно виховувати силу волі у собі, щоб морально не спуститися додолу. Дане дослідження буде проводитись шляхом пошуку необхідної інформації, а також її аналізу, синтезу.

Дане дослідження буде проводитись шляхом пошуку необхідної інформації, а також її аналізу, синтезу.

За допомогою цього проекту учні активізують свою пізнавальну, самостійну роботу, зможуть зробити певні висновки, також у дітей будуть розвиватись навички колективної праці, взаємодопомоги.

Учні будуть створювати презентацію, веб-сайт, розробляти публікаційні матеріали, що стане незамінним досвідом для подальшого впровадження методу проектів у навчанні.


Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект

Основи економіки

Українська мова і література

Зарубіжна література

Музика, образотворче мистецтво

Інформатика

Всесвітня історія

Іноземна мова

Людина і суспільство/Основи філософії

Я і Україна/Довкілля/ Природознавство

Фізика, астрономія

Математика

Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ

Біологія

Географія

Хімія

Історія України

Основи правознавства

Трудове навчання

Інше: Психологія

Інше:      

інше:      

Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект

1–4

5-7

Інше:      



8-9

10-11

Інше:





Державні освітні стандарти та навчальні програми:

Освітня галузь «Зарубіжна література»

Соціокультурна лінія сприяє формуванню соціокультурної компетентності шляхом засвоєння культурних і духовних цінностей, норм, що регулюють соціально-комунікативні відносини між статями, поколіннями, націями, сприяють естетичному і морально-етичному розвиткові учнів.

Діяльнісна (стратегічна) лінія сприяє формуванню діяльнісної компетентності шляхом формування навчальних умінь і навичок, опанування стратегіями, що визначають мовленнєву діяльність, соціально-комунікативну поведінку учнів, спрямовані на виконання навчальних завдань і розв’язання життєвих проблем.

Літературознавча лінія передбачає вивчення літературних творів у єдності змісту і форми, оволодіння учнями основними літературознавчими поняттями, застосування їх у процесі аналізу та інтерпретації художніх творів, розгляд літературних творів, явищ і фактів у контексті літературного процесу, виявлення специфіки літературних напрямів, течій, шкіл у розвитку української літератури, світової літератури і літератур національних меншин, розкриття жанрово-стильових особливостей художніх творів, ознайомлення учнів з основними принципами художнього перекладу.

Культурологічна лінія передбачає усвідомлення творів художньої літератури як важливої складової мистецтва, ознайомлення учнів з основними цінностями світової художньої культури, розкриття особливостей творів, літературних явищ і фактів у широкому культурному контексті, висвітлення зв’язків літератури з філософією, міфологією, фольклором, звичаями, віруваннями, культурними традиціями різних народів і національностей, розширення ерудиції учнів, виховання їх загальної культури, поваги до національних і світових традицій, толерантного ставлення до представників різних культур, віросповідань, рас і національностей.

Учень (учениця):

розповідає про головні віхи життєвого і творчого шляху письменника та місце в ньому повісті «Запахи, або Історія одного вбивці»; визначає тему та ідею твору; з’ясовує та називає основні етапи розвитку сюжету;

формулює судження про значення фінальної сцени твору для розуміння ідеї твору; характеризує головного персонажа;висловлює особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творі, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту;наводить приклади втілення в повісті рис постмодернізму.

ТЛ Дає визначення поняття «постмодернізм» (як доби в житті світової літератури і культури кінця ХХ - початку ХХІ століття).

Освітня галузь «Всесвітня історія»

Знання структури середньовічного суспільства. Характеризувати: середньовічне місто; взаємодію людини і природи в Середні віки; особливості світогляду середньовічних городян.

Освітня галузь «Людина і суспільство. Правознавство»

Формування в учнів почуття власної гідності, поваги до прав людини, гуманістичних традицій та загальнолюдських цінностей, здатності формувати власну етичну позицію та дотримуватися правил соціально відповідальної поведінки.

Учень (учениця):

розуміє і тлумачать поняття «соціалізація»; характеризує і оцінює значення та роль родинної соціалізації; визначає сім’ю як основу суспільства, її функції та роль у розвитку особистості; висловлює думку про тенденції розвитку сучасної сім’ї в Україні; характеризує і оцінює культуру сімейних стосунків; тлумачить поняття «соціум»; пояснює соціальну структуру і соціальний статус; розуміє поняття «права людини»; характеризує еволюцію уявлень про права людини; визначає природні і невід’ємні права людини; тлумачить права людини як норму життєдіяльності і розвитку індивідуальних якостей особистості.




Освітня галузь «Інформатика»

Формування в учнів навичок і вмінь проводити основні операції з інформаційними об’єктами, зокрема: здійснювати пошук необхідної інформації з використанням пошукових і експертних систем, зокрема Інтернету;створювати інформаційні об’єкти, фіксувати, записувати, спостерігати за ними і вимірювати їх, зокрема, в рамках реалізації індивідуальних і колективних проектів; висувати і перевіряти нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру, створювати, вивчати та використовувати інформаційні об’єкти; використовувати засоби інформаційно-комунікаційних технологій для обміну інформацією, спілкування; планувати, організовувати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі.

Освітня галузь « Психологія»

Психологія особистості (виявлення особистісних рис діяльності і поведінки людей, формування первинних навичок самоаналізу й самоставлення, усвідомлення власної унікальності, формування відповідального ставлення за додержання суспільно прийнятних форм утвердження власної правоти і самостійності).

Емоційно-почуттєвий світ людини (поняття про походження і функціонування людських емоцій та почуттів, вправляння у попередженні і гальмуванні негативних емоцій, стресових станів, розвиток вміння необразливо виражати свої думки і почуття, формування співчуття до інших людей).

Основи психології спілкування (формування інтересу до законів суспільного співжиття, до психології іншої людини, засвоєння активного стилю толерантного спілкування, опанування ефективними прийомами індивідуальної та групової взаємодії в різних життєвих ситуаціях).

Освітня галузь «Фізика»

Зміст галузі забезпечує формування в учнів уявлень про рух молекул у навколишньому середовищі.

Уміння застосовувати набуті знання для пояснення практичного використання законів фізики у різних сферах життєдіяльності людини.

Освітня галузь «Біологія»

Знання про будову, функціонування, розвиток та поведінку організмів; принципи роботи аналізаторів живих організмів, місце і роль людини в світі.

Уміння пояснювати процеси життєдіяльності та основні властивостей живих систем, виявляти взаємозалежність організмів та їх пристосованість до умов існування.






Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

Діяльність учнів:

Учні повинні знати життя та творчість сучасного німецького письменника Патріка Зюскінда, усвідомити особливості постмодерністського роману «Запахи»; знаходити й аналізувати типологічні подібності між творами різних авторів, часів і країн; висловлювати власну позицію щодо проблем визначної особистості, ролі митця та мистецтва в історії людства; працювати над розвитком комунікативних здібностей, над розвитком логічного мислення; виховувати інтерес до творів світової літератури. Розкрити образну систему роману, підґрунтям якої є метафора запаху з прихованим значенням духовного стану суспільства; символічний зміст детективної лінії сюжету, пов'язаний з мистецьким «генієм» Гренуя, який здатний створити дивопарфуми, надіючись цей «сморідний» світ перетворити на запашне царство краси та гармонії.

Використовувати набуті знання на практиці. Синтезувати й узагальнювати власні знання, робити грунтовні й лаконічні висновки. Вміти оцінювати власну діяльність і діяльність своїх товаришів.

І етап. Ознайомлення з темою і метою навчального проекту. Учні ознайомлюються з публікацією вчителя, Ключовими та Тематичними питаннями, обирають тему учнівського міні-проекту для дослідження Збір матеріалів для обговорення. Попереднє читання роману «Запахи» П. Зюскінда. Розподіл учнів на міні-групи.

ІІ етап. Опрацювання учнями критичного матеріалу. Створення групою учнів «Терапевтів» учнівської презентації про вагому роль запахів у житті людини. Проведення аромотерапії. Зустріч і бесіда із представником парфумного виробництва.

ІІІ етап. Ознайомлення учнів із вчительською презентацією. Створення групою учнів-досідників «Журналістів-літературознавців» учнівської публікації про мистецтво, яке підсвідомо штовхає людину на небдуманні вчинки. Презентація і обговорення результатів дослідження. Ознайомлення із вчительським веб-сайтом. Обговорення методики його створення.

ІV етап. Презентація групою учнів «Літературознавців-інформаторів» веб-сайту за темою навчального проекту.



Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

2 місяці

Вхідні знання та навички:

Ознайомитися з життєвим та творчим шляхом Патріка Зюскінда. Прочитати текст роману «Запахи. Історія одного вбивці» П. Зюскінда. Знати і розуміти визначення роману, його особливості. Мати первинні навички при роботі з комп’ютером.

Матеріали та ресурси:


Обладнання (відмітити необхідні прилади):





Фотоапарат

Принтер

Цифровий фотоапарат

Програвач DVD-дисків

Засоби для зв’язку з Інтернетом

Лазерний диск

Відеокамера

Проектор

Сканер

Телевізор

Комп’ютер(и)

Відеомагнітофон

Обладнання для проведення відеоконференцій

Інше:      

Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):

Бази даних

Табличний процесор

Видавничі системи

Програми для підтримки роботи з електронною поштою

Енциклопедія на компакт-диску

Програми опрацювання зображень

Веб-браузер для перегляду веб-сайтів

Програми для створення мультимедійних презентацій

Програми для створення веб-сайтів

Текстовий редактор

Програми для створення публікацій

Архіватори

Інше:     



Друковані матеріали:

  1. Зюскинд П. Парфюмер: История одного убийцы. – Спб.: Издательский Дом «Азбука-классика», 2006. – 304 с.

  2. Паращич В. В. Усі уроки світової літератури. 11 клас. Академічний рівень– Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 335, [1] с.: іл., табл. – (Серія «Усі уроки»)




Додаткове приладдя та витратні матеріали:

Папір для друку публікацій, оціночних форм. Аромомасла, спеціальні папірці для нанесення аромомасел.

Ресурси Інтернету:

http://www.mon.gov.ua/ - Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

http://lessons.com.ua/sistema-urokiv-z-vivchennya-romanu-p-zyuskinda-zapaxi-istoriya-odnogo-vbivci/ - система уроків вивчення роману П. Зюскінда «Запахи» в 11 класі

http://gidonline.ru/2011/05/parfyumer/ фільм «Парфумер»


Інше:

Запрошення на бесіду представника професії парфумного виробництва. Проведення аромотерапії.

Диференціація навчання:

Обдаровані учні:

Створення веб-сайту за темою навчального проекту.

Оцінювання знань та вмінь учнів:

Оцінювання проводиться як під час створення проекту, для заохочення учнів, так і після його закінчення. Форми оцінювання кожного виду роботи розроблені і знаходяться в папці Портфоліо.

Ключові слова:

Метафора запаху, постмодернізм, віртуальний історизм, роман, художній образ, художня деталь, мотив, відповідальність, моральність, компаративізм, егоцентризм, аромотерапія.



Intel® навчання для майбутнього
©2005 Intel Corporation. Всі права захищені



Схожі:

План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка