|
|
Скачати 178.94 Kb.
|
z
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Автор навчального проекту: |
|
Прізвище, ім’я та по-батькові: |
Морозюк Леся Вікторівна |
Місце роботи / Назва навчального закладу: |
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Михайловича Коцюбинського Інститут математики, фізики та технологічної освіти |
Місце проживання автора проекту: |
м. Вінниця, вул. Тарногродського, буд. 47,кв. 39 |
Відомості про тренінг: |
|
Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів): |
Кобися Алла Петрівна |
Місце проведення тренінгу: |
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Михайловича Коцюбинського |
Дати проведення тренінгу: |
12.04.2010 р. – 05.05.2010 р. |
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту? |
Так Ні |
Опис проекту |
|
Назва проекту: |
Невидима реальність |
Основні питання: |
|
Ключове питання: |
Наскільки звичайне і буденне є необхідністю № 1 в житті? |
Тематичні питання: |
|
Змістові питання: |
|
Стислий опис: |
|
В основі проекту дослідницька діяльність учнів з використанням знань та навичків роботи з математичних та технічних предметів. Робота учнів: учасники будуть досліджувати концентрацію газів у повітрі витяжної шафи за допомогою газоаналізатора УГ-2, дізнаються, що собою являє даний прилад, яким чином він застосовується для визначення концентрації шкідливих речовин. Учні практично проведуть дослідження на визначення загазованості на території досліджуваних зон, проаналізують одержані результати, порівняють їх з табличними даними, а також визначатимуть методом порівняння, які ж гази присутні в повітрі, який їх вміст, а також чи це відповідає гранично допустимим нормам. Саме на час проведення нашого практичного дослідження учні школи мають можливість здійснити чудову путівку в Карпати. Це дасть можливість дітям провести відповідні дослідження в екологічно чистому районі нашої Батьківщини щодо складу повітря. Таким чином учні зможуть побачити відмінності та зробити відповідні висновки на основі одержаних даних. В ході проекту нами буде розглянуто основні методи для визначення концентрації шкідливих речовин у повітрі. Теоретично буде розглянуто основні методи очищення газових викидів в атмосферу (адсорбція, абсорбція, хімічне перетворення).Розглянуто переваги кожного методу. Додатково для учнів буде проведений конкурс оригінальних ідей: «Зробимо повітря чистішим». Використовуючи метод проекту, діти працюватимуть над створенням приладів, установок для очищення повітря, використовуючи вже набуті знання. Учні матимуть можливість запропонувати власні ідеї щодо способу очищення атмосферного повітря, спираючись на знання з фізики, хімії, біології. Учні будуть проводити дослідницьку роботу над створенням оригінального приладу. Свою роботу вони представлятимуть презентацією, спеціально створеною в Power Point. Вони будуть шукати цікаву інформацію про методи та способи очищення повітря в бібліотеці та в Інтернеті та випустять публікацію в Publisher. Учні проводитимуть конкурс на саму оригінальну ідею, узагальнюватимуть матеріали пошуку та створять Веб-сайт в програмі Publisher. Як кульмінація проекту буде проведення виставки,на якій учні будуть представляти створенні прилади та установки. Спеціальне незалежне жюрі визначатиме найкращі проекти за їх функціональним призначенням, за естетичним виглядом, а також враховуватиме спосіб представлення дослідницької роботи. Самі оригінальні проекти та їх автори будуть нагороджені почесними грамотами та призами. |
|
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект |
||
Основи економіки Українська мова і література Зарубіжна література Музика, образотворче мистецтво Інформатика Всесвітня історія Іноземна мова |
Людина і суспільство/Основи філософії Я і Україна/Довкілля/ Природознавство Фізика, астрономія Математика Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ Біологія |
Географія Хімія Історія України Основи правознавства Трудове навчання Інше: Інше: інше: |
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект |
||
1–4 5-7 Інше: |
8-9 10-11 Інше: |
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми: |
Освітня галузь «Хімія» Прості речовини метали і неметали Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості. Добування кисню в лабораторії. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором. Реакція сполучення. Поняття про оксиди, окиснення, горіння. Умови виникнення й припинення горіння. Поширеність та колообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його біологічна роль. Основні класи неорганічних сполук Оксиди, їх склад, назви. Кислоти, їх склад, назви. Солі (середні), їх склад, назви. Основи, їх склад, назви. Фізичні та хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами іншими оксидами. Класифiкація оксидів. Оксиди в природі. Використання оксидів. Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами та основами, солями. Хімічні реакції Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Оборотні й необоротні реакції. Окисно-відновні реакції, їхнє значення. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. Освітня галузь «Фізика» ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ ФІЗИКУ Фiзика як природнича наука. Фiзичнi тiла i фiзичнi явища. Механiчнi, тепловi, електричнi, магнiтнi та оптичнi явища. Методи дослiдження фiзичних явищ. Спостереження та експеримент. Вимiрювання та вимiрювальнi прилади. Фiзичнi величини та їх одиницi. Зв’язок фiзики з повсякденним життям, технiкою i виробничими технологiями БУДОВА РЕЧОВИНИ Фізичне тіло і речовина. Маса тіла. Одиниці маси. Вимірювання маси тіл. Будова речовини. Атоми і молекули. Будова атома. Рух і взаємодія атомів і молекул. Залежність швидкості руху атомів і молекул від температури тіла. Дифузія. Агрегатні стани речовини. Фізичні властивості тіл у різних агрегатних станах. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ Електричний струм. Дії електричного струму. Електрична провідність матеріалів: провідники, напівпровідники та діелектрики. Струм у металах. Електричне коло. Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Освітня галузь «Трудове навчання» Об’єкти технологічної діяльності Об’єкти технологічної діяльності: одяг, машини, книги, меблі тощо. Вибір об’єкта технологічної діяльності залежно від потреб людини. Види інформаційних джерел про техніку та технології: телебачення, радіо, Інтернет, журнали, газети, підручники, довідники, каталоги, альбоми тощо. Спеціалізовані видання про техніку та технологію. Застосування методу фантазування Ознайомлення з інформаційними джерелами про техніку і технології (журналами, альбомами, підручниками тощо). Застосування методу фантазування з метою створення нових об’єктів (вибір об’єкта, перенесення його у фантастичні умови, уявлення фантастичного образу і відтворення його на папері). Технічне конструювання Технічне конструювання як етап проектування виробу. Поняття про технічний рисунок, креслення. Основні правила їх оформлення (типи ліній, нанесення розмірів, застосування масштабу, умовні позначення). Креслярський інструмент. (Повторення графічних знань, отриманих у початковій школі.) Вихідні дані для побудови креслення виробу (постільної та столової білизни). Побудова креслення об’єкта проектування. Моделювання, виготовлення лекал. Види технологічних процесів. Розмічання. Різання Етапи виготовлення виробу (отримання окремих деталей, їх обробка, з’єднання деталей, оздоблення). Загальні відомості про способи отримання деталей заданої форми із різних конструкційних матеріалів: різання, штампування, лиття, ліплення. Особливості процесу різання різних матеріалів. Правила розмічання деталей виробів для вирізання. Знаряддя праці для ручної обробки матеріалів різанням. Освітня галузь «Математика» ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ Відношення. Основна властивість відношення. Пропорція. Основна властивість пропорції. Розв’язування рівнянь на основі властивості пропорції. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ Лінійні рівняння з однією змінною. Розв’язування лінійних рівнянь. Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі. ФУНКЦІЇ Функція. Область визначення і область значень функції. Способи задання функції. Графік функції. Функція як математична модель реальних процесів. Лінійна функція, її графік та властивості. Освітня галузь «Природознавство» ВСТУП Поняття про природу. Місце людини в природі, довкіллі. Вивчення природи людиною. Значення знань про природу в житті та діяльності людини. Тіла і речовини, що оточують людину Тіла. Характеристики тіла: довжина, маса, об’єм, густина. Їх вимірювання. Речовини. Атоми і хімічні елементи. Молекули. Рух молекул. Дифузія. Твердий, рідкий, газоподібний стан речовин. Прості та складні речовини. Природні та штучні екосистеми Екосистема. Харчові ланцюги. Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ та прісна водойма. Використання людиною природних екосистем. Охорона екосистем. Рукотворні системи Машини та механізми, їх роль у житті людини. Речовини та матеріали, з яких їх виготовляють. Сила. Види сил. Освітня галузь «Інформатика» Графічний редактор. Системи опрацювання графічних зображень. Типи графічних файлів. Графічний редактор та його призначення. Робота з графічними файлами. Поняття пікселя. Система вказівок графічного редактора: добір інструментів, добір кольорів. Текстовий редактор Системи опрацювання текстів, їх основні функції. Завантаження текстового редактора. Призначення та система вказівок текстового редактора. Введення тексту з клавіатури. Редагування тексту. Перевірка орфографії. Робота з текстовими файлами. Добір та зміна шрифту, розміру, кольору та накреслення символів. Поняття абзацу. Зміна параметрів абзацу. Використання буфера обміну. Робота з фрагментами текстів – виділення, перенесення, копіювання. Параметри сторінки. Перегляд тексту перед друкуванням. Друкування тексту. Глобальна мережа Інтернет. Пошук відомостей в Інтернеті Глобальна мережа Інтернет. Інформаційний зв’язок в Інтернеті. Апаратні, програмні та інформаційні ресурси сучасної мережі Інтернет. Комп’ютерні презентації. Засоби створення комп’ютерних презентацій Поняття комп’ютерної презентації. Основне призначення середовища створення комп’ютерних презентацій. Об’єкти середовища створення презентацій та їх властивості. Проектування та створення комп’ютерної презентації. Режими роботи з комп’ютерною презентацією. Слайди з текстом. Презентація як послідовність слайдів. Налагодження і запуск презентації. Електронні таблиці. Табличний процесор Поняття електронних таблиць. Табличний процесор та його призначення. Координати клітин. Діапазон клітин. Введення й редагування чисел, формул, текстів. Робота з файлами електронних таблиць. Опрацювання таблиць: копіювання, редагування, вилучення, переміщення, форматування. Пошук даних в електронних таблицях. Використання функцій та операцій для опрацювання даних, поданих в електронній таблиці. Виведення таблиць на друк. Ділова графіка. Побудова діаграм і графіків на основі вмісту таблиць. Освітня галузь «Основи здоров’я» ЗНАЧЕННЯ ЗДОРОВ’Я В ЖИТТІ ЛЮДИНИ Цінність і неповторність життя людини, здоров’я — необхідна умова розвитку людини. Здоровий спосіб життя. ЗДОРОВ’Я І СЕРЕДОВИЩЕ ЖИТТЯ Людина в навколишньому середовищі. Вплив середовища на здоров’я. Взаємозв’язок здоров’я людини і природи та техніки.Чинники здоров’я. Природні чинники збереження і зміцнення здоров’я. |
Навчальні цілі та очікувані результати навчання: |
Діяльність учнів: |
|
1.Учні будуть збирати та опрацьовувати інформацію про склад атмосферного повітря, шкідливі речовини, вплив таких елементів на організм людини, чинники, фактори та джерела забруднення.
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: |
3-4 місяці |
Вхідні знання та навички: |
|
Матеріали та ресурси: |
Обладнання (відмітити необхідні прилади): |
Фотоапарат Принтер Цифровий фотоапарат Програвач DVD-дисків Засоби для зв’язку з Інтернетом |
Лазерний диск Відеокамера Проектор Сканер Телевізор |
Комп’ютер(и) Відеомагнітофон Обладнання для проведення відеоконференцій Інше: |
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми): |
||
Бази даних Табличний процесор Видавничі системи Програми для підтримки роботи з електронною поштою Енциклопедія на компакт-диску |
Програми опрацювання зображень Веб-браузер для перегляду веб-сайтів Програми для створення мультимедійних презентацій |
Програми для створення веб-сайтів Текстовий редактор Програми для створення публікацій Архіватори Інше: |
Друковані матеріали: |
|
Додаткове приладдя та витратні матеріали: |
Олівці, газоаналізатор УГ-2, лінійки, зошити, ручки, папір, калькулятори, індикатори, таблиці, схеми, діаграми, роз даткові матеріали, тестові завдання. |
Ресурси Інтернету: |
http://mozdocs.kiev.ua/view.php?id=803 http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2707-12 http://mozdocs.kiev.ua/view.php?id=803 http://www.masters.donntu.edu.ua/2009/fvti/daikun/library/article2.htm http://www.cgo.kiev.ua/index.php?fn=k_zabrud&f=kyiv&p=1 http://www.epochtimes.com.ua/articles/view/2/6972.html http://www.exp21.com.ua/ecology/75-14.htm http://karpaty-tour.com.ua/index.html http://www.karpaty.lviv.ua/korotko.html http://www.library.kherson.ua/young/eco/18.htm http://teacher.at.ua/publ/povitrja_navkolo_nas_termometr/21-1-0-3510 http://www.ventportal.com/ua/node/554 www.ostriv.in.ua |
Інше: |
Запрошення вчителів – предметників з екології, біології, адміністрація школи, запрошені гості, батьки |
Диференціація навчання: |
|
Обдаровані учні: Заохочувати обдарованих учнів досліджувати стан повітря в лабораторії фізики, хімії, порівнювати одержані результати та звітувати перед класом. Якщо учні проявляють здібності в інформатиці, запропонувати їм створити модель складу атмосферного повітря із застосуванням мультимедіа. |
|
Оцінювання знань та вмінь учнів: |
|
Знання та навички учнів оцінюються за розробленими формами оцінювання, що наведені в засобах оцінювання відповідно до кожного етапу роботи учнів |
|
Ключові слова: |
|
Повітря, навколишнє середовище, шкідливі речовини, забруднення, концентрація шкідливих речовин, ГДК, методи очищення, газоаналізатор, явище колориметрії, індикатор, екологічно чиста зона, чадний газ, транспорт, промисловість, викиди, атмосфера, життя, отруєння, раціоналізаторське рішення, прилад-очищувач, фільтрація, реабсорбція, технологічна карта, метод проекту, засоби захисту, газоуловлювачі |
|
|
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції |
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |
|
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |
|
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |
|
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |
|
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |
План навчального проекту Примітка Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст |