Тема. Загальні відомості про проеціювання. Види проеціювання


Скачати 50.06 Kb.
Назва Тема. Загальні відомості про проеціювання. Види проеціювання
Дата 25.03.2013
Розмір 50.06 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Література > Конспект
Конспект

уроку з трудового навчання

урок проводиться в 6 класі

Дата:

Тема. Загальні відомості про проеціювання. Види проеціювання.

Поняття про прямокутне проеціювання на дві взаємно

перпендикулярні площини.

Мета: поглибити знання учнів про геометричні побудови; формувати уміння та навички учнів з виконання креслення на дві взаємно перпендикулярні площини, аналізувати форму предмета; виконувати креслення проекцій; розвивати просторову уяву; виховувати чіткість і акуратність під час виконання креслярських робіт.

Обладнання: екран, електричний ліхтар, комп'ютер, предмети об'ємної форми.

Інструменти та обладнання: креслярський інструмент, набір предметів різної геометричної форми.

Основні поняття: види проеціювання (центральне, прямокутне), проекція (фронтальна, горизонтальна, профільна).

Міжпредметні зв'язки: математика, природознавство, образотворче мистецтво.

Тип уроку: урок комплексного застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент (1хв)

Перевірка готовності учнів до уроку.

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів (5 хв)

Метод «мікрофон»:

  • Що таке конструювання?

  • Із чого починається конструювання виробу?

  • Які креслярські інструменти ви знаєте? Розкажіть про їх призначення.

  • Які є правила оформлення креслень?

  • Як наносяться розміри на креслення? (практична робота в групах)

  • Чи відрізняється, на ваш погляд, креслення деталей плоскої та об'ємної форми?

Дидактичне доміно «Позначення на кресленнях»

Наприклад,




  1. Вивчення нової теми (11 хв)

1. Методи проеціювання.

Узагальнюючи відповіді, учитель разом з учнями робить висновок, що предмети об'ємної форми на кресленнях слід зображувати, розглянувши із декількох боків.

Демонстрація на екрані за допомогою ліхтарика.

Предмети об'ємної форми мають три виміри:

  • довжину;

  • ширину;

  • висоту.

В основу побудови зображення предмета на кресленнях покладений метод проеціювання.- отримання зображення просторового предмета на площині: папері, стіні, екрані, дошці тощо. Отримане зображення називають проекцією.

Коли ми фотографуємо, малюємо або робимо креслення – це проекції предметів на різні поверхні.

(Пояснення нового матеріалу супроводжується демонстрацією на проекторі)

Сутність метода проектування полягає в утворенні зображення на площині за допомогою проектуючи променів, проведених через об'єкт проектування в напрямі площини до перетину з нею. Площина, на якій одержують зображення предмета, називається площиною проекцій.




Якщо проектуючи промені виходять з однієї точки, то проектування називають центральним. Точку, з якої виходять промені, називають центром проектування, а отримане зображення – центральною проекцією.

Проблемне завдання:

-

Наведіть приклади центрального проектування.

(тіні, фото- та кінокадри, ел. лампочка тощо)

  • Де ви використовуєте метод центрального проектування?

(на уроках образотворчого мистецтва)

Якщо проектуючі промені паралельні один одному, то проектування називають паралельним, отримане зображення – паралельною проекцією.

При паралельному проектуванні всі промені падають на площину проекцій під однаковим кутом. Якщо це будь – який гострий кут, то промені проектування називають косокутним.

Проблемне завдання:



  • Зробіть уявне проектування будь – якого предмету.

  • Що ви спостерігаєте?

  • Які висновки ви можете зробити?




  1. Прямокутне проеціювання на дві взаємно

перпендикулярні площини.



Якщо проектуючи промені перпендикулярні до площини проекції, то проектування називають прямокутним, отримане зображення – прямокутною проекцією. Цей метод проектування є основним при виконанні креслень.

Для побудови прямокутної проекції предмета його необхідно встановити перед площиною проекції таким чином, щоб одна з його сторін була паралельна цій площині.

Проблемне завдання:

  • Спробуйте зробити проекцію плоского предмету та об'ємної форми.

  • Які ваші висновки?




Метод проектування на дві площини проекції розробив французький математик Гаспар Монж наприкінці

18 ст. Площини проекції взаємно перпендикулярні та перетинаються між собою по лінії, яку позначають літерою Х і називають віссю проекції. Проекція предмета на горизонтальну площину, що позначається літерою Н, називається горизонтальною проекцією. Вертикальну площину проекції позначають літерою V та називають фронтальною, а проекцію предмета на цю площину – фронтальною проекцією.

Робота з плакатами біля дошки.

Для побудови креслення фронтальну та горизонтальну площини суміщають в одну.



Учні разом з учителем роблять висновки.

На кресленні предмета не показують межі площин і лінії їх перетину. Горизонтальну проекцію завжди розташовують під фронтальною – у проекційному зв'язку. Порушувати це правило заборонено.





  1. Практична робота (13 хв)

Виконання креслень предметів об'ємної форми.

(Робота виконується індивідуально).

План виконання на дошці:

  • Розмістити перед собою зображувальну деталь так, щоб головний вид (вид спереду) давав найбільш повне уявлення про форму деталі.

  • Визначити необхідну кількість проекцій.

  • Виконати головний вид. Обов'язково нанести лінії невидимого контуру.

  • За допомогою ліній проекційного зв'язку виконати вигляд зверху і вигляд збоку.

  • Після закінчення роботи габаритні та всі видимі лінії обвести суцільною товстою лінією, допоміжні не витирати.

  • Розміри не виставляються!

  1. Закріплення нових знань та вмінь учнів (7 хв)

Робота за дидактичними картками.


  1. Підсумки уроку (3 хв)

Учитель оцінює результати виконання учнями практичної роботи і роботи за картками. Аналізує допущені помилки. Відзначає кращі роботи.

  1. Домашнє завдання (5 хв)

Виконайте творче завдання:

складіть із будь-яких чотирьох фігур прямокутник зі сторонами 4×5, кожна фігура складається з 5 фігур (розфарбуйте за бажанням)
наприклад:




зразок карток

Схожі:

Тема. Технічне конструювання виробів. Методи конструювання. Види шипових з’єднань. Мета
Мета: ознайомити з методом фокальних об’єктів, ознайомити з видами шипових з’єднань; виховувати бережливе ставлення до обладнання...
1. Загальні відомості про районні організації політичних партій
Загальні відомості про районні організації політичних партій (останні дані про кількість зареєстрованих районних організацій, порівняльний...
УРОКУ   Тема: Загальні відомості про електронні таблиці
Мета: познайомити учнів з поняттям електронних таблиць та функціями програми Excel
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів
Теоретичні відомості: Види поясних виробів. Художнє конструювання. Технічне конструювання. Основні типи креслярських ліній. Розміри...
Урок 10 Тема уроку. Загальні відомості про дизайн
Розвивати логічне мислення, творчу уяву. Виховувати основи естетичної культури, інтерес до професії дизайнера
ТЕМА: Україна. Загальні відомості. Географічне положення. Клімат. Територія. Населення

Тема уроку
Австралія — найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність ГП материка. Історія відкриття і дослідження. Геологічна будова,...
Затверджено Наказ директора
Загальні відомості про навчального процес, про обладнання для нього (конкретно для кожного про­цесу)
Загальні відомості

Портфоліо*  Загальні відомості

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка