|
Скачати 33.98 Kb.
|
ТЕМА . Кирило-Мефодіївське братство МЕТА УРОКУ: - проаналізувати процес зміни лідерства козацької еліти в українському національно-визвольному русі вихідцями з різних верств українського суспільства; - визначити роль Кирило-Мефодіївського братства для подальшого розвитку українського національно-визвольного руху, для створення основ майбутньої політичної організації; - удосконалювати уміння робити висновки та порівняння; формувати вміння аналізувати історичні документи; - виховувати інтерес до історичного минулого українського народу, повагу до людей – носіїв національної ідеї. ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу ОБЛАДНАННЯ: підручник, атлас, портрети членів Кирило-Мефодіївського братства, Т.Г.Шевченка, «Кобзар». ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: Кирило-Мефодіївське братство, політична нелегальна організація. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: Після уроку учні зможуть: - визначити роль Кирило-Мефодіївського братства для подальшого розвитку українського національного руху в порівнянні з ішими суспільно-політичними подіями на території України. ПЛАН УРОКУ: І. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. ІІ. Актуалізація знань та вмінь. ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Національна ідея в суспільно-політичному русі І половини ХІХ ст. 2. Створення і склад Кирило-Мефодіївського братства. 3. Програмні документи. 4.Історичне значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства ІV. Підсумки уроку. VІ. Домашнє завдання. ЕПІГРАФ: Блажен, хто сіє у народі Зерно найкраще на землі: Зерно любові, братства, згоди В громаді, в хаті і сім’ї. ХІД УРОКУ І. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. ВЧИТЕЛЬ. На кінець уроку ми повинні відповісти на запитання: «Якою хотіли бачити Україну кирило-мефодіївці?» ІІ. Актуалізація знань та вмінь.
2. Чому ці рухи не мали єдиної точки зору на майбутнє України? ІІІ. Вивчення нового матеріалу. РОБОТА в 4-х групах. Кожна група отримує відповідне завдання та працює над ним, використовуючи матеріал підручника та додаткову літературу, документи кирило-мефодіївців. 1 група. Національна ідея в суспільно-політичному русі І половини ХІХ ст.
2 група. Створення і склад Кирило-Мефодіївського братства.
3 група. Програмні документи.
4 група. Історичне значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства.
ІV. Підсумки уроку. Повертаємось до проблемного питання уроку: «Якою хотіли бачити Україну кирило-мефодіївці?» Варіанти відповідей: незалежною, висококультурною, об’єднаною, з високим економічним потенціалом і добросусідськими відносинами з усіма країнами. Отже, діяльність Кирило - Мефодіївського братства стала новим значним кроком в розвитку української національної ідеї, збагатила її політико-державницькою перспективою та історичним оптимізмом. Це була перша спроба української інтелігенції перейти до політичної боротьби; братство вперше розробило широку політичну програму національно-визвольного руху, яка стала прикладом для його наступників. В програмних документах братства відчувається вплив республіканських ідей декабристів, польського національно-визвольного руху, політичних та загальнокультурних ідей слов’янської єдності. VІ. Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф підручника для 9 класу, опрацювати документи до параграфа, дати відповіді на запитання та завдання. |
Уроку з історі України на тему «КИРИЛО-МЕФОДІЄВСЬКЕ БРАТСТВО» Кирило-Мефодієвського братства, визначити його програмні цілі, значення його діяльності, як першої політичної організації в Україні;... |
Андрусяк І., Петренко Є. Блиск і злиденність української націонал-демократії... України, членів Кирило-Мефодіївського братства, М. Драгоманова, Українська правова і політична думка в другій половині ХVIII – першій... |
БРАТСТВО КАТЕХ І З И С Друге видання Київ 2010 Не турбуйтеся вашим життям, що вам їсти та що пити, ні тілом вашим, у що одягнутись. Хіба життя не більше їжі, тіло не більше одежі?... |