|
Скачати 43.34 Kb.
|
Н.М. Степанова, методист лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін ОІПОПП Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2010/2011 навчальному році У 2010/11 навчальному році учні 5 – 6 класі продовжуватимуть вивчення предмета „Етика”. Наголошуємо, що цей курс є обов’язковим і не може бути заміненим на будь-який інший курс морально-духовного спрямування, у тому числі і християнську етику. Актуальність вивчення цього предмета обумовлена не тільки істотними змінами в ціннісних орієнтирах українського суспільства, що спостерігаються нині, а й загальним зростанням ролі моралі в житті людства в інформаційному суспільстві часів глобалізації. Як показує досвід кількох років впровадження зазначеного курсу він сприяє не лише соціалізації особистості, але й її духовно-моральному зростанню, засвоєння його повертається до особистості, реалізуючись у ставленні людини до самої себе, інших людей, світу загалом. Цей навчальний предмет спрямований на формування моральних цінностей і орієнтирів особистості, моральної культури і культури поведінки учня, що потребує від вчителя особливої уваги до емоційно-ціннісної та діяльнісної складової навчання. Саме тому особливістю змісту курсу, який мають засвоїти учні є не тільки і не стільки власне знання, скільки досвід поведінки і діяльності людей в різних життєвих ситуаціях, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях. У 2010/2011 навчальному році, як і минулого року, за рекомендацією Міністерства освіти і науки України батьки мають право вибору вивчення дітьми курсів духовно-морального спрямування. Серед них: „Християнська етика”, „Історія релігій”, „Історія релігій світу і духовна культура”, „Основи релігійної культури”, „Християнська етика в українській культурі” тощо. Християнська етика втілює у собі те найблагородніше, що має бути властиве душі, серцю, думкам і вчинкам кожної порядної людини. Тому оволодіння учнями вдома та в стінах школи християнською мораллю й етикою аж ніяк не суперечить принципу світськості нашої країни. Уроки християнської етики мають освітньо-виховний характер, підкріплений прикладами, на які так багаті наші історія, література і культура. Як показує життєвий досвід, такий матеріал у духовному вихованні стає внутрішнім переконанням, спонукає до відповідних учинків, дій. Важливо при викладанні предмета не обмежуватись чисто текстуальним ознайомленням із біблійним сюжетом чи євангельською подією, а на їх підставі давати оцінку вчинками з точки зору етичної вартості, моральної правди, і ці вартості впроваджувати у життя дитини в родині, класі, державі. Курс християнської етики пропонує систему принципів і методів, що є однією зі складових у моральному розвитку особистості. Насамперед виокремлює принцип цілеспрямованості морального виховання, який відображає потребу визначення мети виховного впливу. Однією з цілей морального розвитку особистості є формування етичних знань і переживань. У процесі формування морального розвитку особи ефективнішими є активні форми й методи навчання (ситуаційно-рольові ігри, аналіз соціальних ситуацій морально-етичного характеру, ігри-інсценізації тощо), які дають можливість предметно, безпосередньо й емоційно залучатися до ситуації морального пошуку та морального вибору. Особливе місце у вихованні посідають такі форми й методи прилучення дітей до світу християнських цінностей, які передбачають поєднання за допомогою художньо-музичних образів традиційних форм роботи з художньою діяльністю самих учнів. Одним із напрямків прилучення дітей до християнських цінностей може бути і краєзнавча та екскурсійно-пошукова робота, в процесі якої діти ознайомлюються з досвідом і традиціями християнських моральних цінностей у культурі рідного краю. Важливе місце на уроці відіграють також наочні методи навчання: ілюстрування, демонстрування та самостійне спостереження, що розвивають вміння аналізувати й висловлювати власні почуття і думки. Уявлення кожної дитини про навколишній світ складається не стільки з наших розмов про нього, скільки з тих моральних виборів, які вона робить. Саме через розв’язання моральних завдань можна навчити дитину здійснювати правильний вибір, певною мірою регулювати й формувати його, сприяти зміцненню позитивних ціннісних орієнтацій. Важливо навчити дітей вірити й відрізняти моральне від аморального. Головним завданням християнської етики є віра, але обов’язково з наведенням прикладів із сьогодення, коли наймогутнішою силою душі виступає краса і доцільність правильної поведінки, доброта і любов до людей. Результатом поставленої мети курсу є моральна, різнобічно розвинена особистість. Викладання основ християнської етики та інших предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах можлива лише за умови письмової згоди батьків та за наявності підготовленого вчителя. Підготовка вчителів християнської етики здійснюється на курсах підвищення кваліфікації педагогічних кадрів при ОІПОПП, про що видається підтверджуючий сертифікат. Для належного підвищення кваліфікації вчителів етики та інших курсів духовно-морального спрямування, обміну досвідом, підвищення якості викладання можуть бути створені районні (міські) методичні об’єднання вчителів, творчі групи, кабінети тощо. Повідомляємо, що у новому навчальному році ОІПОПП за підтримки батьківської ради міста Черкас проводитиме конкурс на кращого знавця Біблії у категоріях „Викладачі”, „Учні початкової школи”, „Учні середньої школи”. Про умови конкурсу буде повідомлено додатково. Запрошуємо всіх бажаючих взяти участь. Предмет „Християнська етика” слід викладати у тісній співпраці з батьками, інформувати батьківську громадськість про особливості християнської етики, давати їм можливість відвідувати уроки і позакласні заходи з предмету. Необхідна інформація щодо організації навчально-виховного процесу з суспільних дисциплін, у тому числі і етики, подається на сайті ОІПОПП http://oipopp.ed-sp.net/component/option,com_metod/catid,12/Itemid,51/ Рекомендуємо також такі Інтернет сайти для використання у роботі:
|
Н. М. Степанова Моя Україно, колиско-калино, пізнати тебе мені щастя дано! Степанова Н. М. методист лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського ОІПОПП |
Н. М. Степанова Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради |
Н. М. Степанова Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради |
Звітність за Проектом «Енергоефективні школи» по СЗШ №242 Подільського району м. Києва Учні 5-11 класів (28 чол.), вчителі англійської мови Білічко Н.І. та Степанова Г. В |
Библиографический список литературы по вопросам высшей школы Адольф В. А. Развитие профессионального потенциала педагога в условиях обновления образовательной практики / В. А. Адольф, И. Ю.... |
ПРО ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ФІЛОСОФІЯ, ЛЮДИНА І СВІТ» ТА ІНШИХ КУРСІВ МОРАЛЬНО-ДУХОВНОГО СПРЯМУВАННЯ Н. М. Степанова, методист лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних... |
Н. М. Степанова Школа є осередком формування правової культури, що має сприяти розвиткові громадянознавчих компетенцій, політико-правових знань,... |
Програма факультативного курсу «Вступ до філософії» авт. Степанова Н. М. 9 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів "Історія філософії" авт. Огневюк В. О. та ін |
ПРОГРАМА ВСТУПНИХ ВИПРОБУВАНЬ ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ для вступу на... Програма випробувань зі світової літератури для вступу на навчання до Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля за напрямом... |
Методист лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського... Н. М. Степанова, методист лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних... |