Методика педагогічного аналізу уроку з позиції системного підходу


Скачати 15.76 Kb.
Назва Методика педагогічного аналізу уроку з позиції системного підходу
Дата 15.12.2013
Розмір 15.76 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Історія > Урок
Методика педагогічного аналізу уроку з позиції системного підходу

Існують три підходи до аналізу уроку:

  • лінійний, за якого переваги і недоліки виділяються в хронологічному порядку;

  • поелементний, що передбачає виділення й оцінку таких елементів, як зміст, методи і форми навчання. Він здійснюється, як правило, без урахування здобутих реальних результатів на уроці. Цей аналіз не дає змоги виявити справжні причини недоліків, оскільки проводиться без оцінки взаємозв’язку вирішення завдань на кожному етапі уроку;

  • системний, спрямований на встановлення причин, що призводять як до позитивних, так і до негативних результатів, і на основі цього знайти шляхи і засоби перетворення уроку. Суть системного аналізу уроку полягає в тому, щоб не виривати частини з цілого, а розглядати їх у цілому уроці і у зв’язку з іншими частинами (етапами) уроку.

Методика педагогічного аналізу уроку з позицій системного підходу полягає:

  1. в розчленуванні уроку на складові частини, етапи;

  2. в оцінці кожної частини, етапу. Це означає, що необхідно оцінити правильність постановки триєдиного дидактичного завдання етапу, потім оцінити правильність добору змісту під це завдання, після цього оцінити адекватність методів і форм організації навчально-пізнавальної діяльності учнів змісту етапу і дидактичному завданню. Будь-яка взаємопов’язана діяльність викладача й учнів дає певний результат, оцінка якого полягає у співвідношенні з дидактичним завданням етапу;

  3. визначити причинно-наслідкові зв’язки між етапами та місце і роль уроку в цілісній системі. Це означає, що слід оцінити зв’язки між дидактичним завданням етапів і дидактичною метою уроку, тобто треба відповісти на два запитання: як кожний урок працював на наступні і попередні етапи і яку роль він відіграє у досягненні дидактичної мети уроку;

  4. оцінити здобутий реальний результат і порівняти його із запрограмованим, тобто відповісти на запитання: чи досяг урок мети?

Схожі:

1. Місце системного аналізу у сучасній науці і практиці. Предмет...
Витоки системного аналізу з’явилися з початком воєнного мистецтва, торгівлі і виробництва. Але стартовий етап встановлення – перша...
Методика проведення семінарських занять План семінарських (практичних)...
Мета: засвоєння принципів, завдань та функцій маркетингу і менеджменту. Розгляд проблем реалізації з товарної, цінової політики розподілу...
1. Поняття організації як системи. Основні ознаки системного підходу
В загальному значенні під організацією (соціальною організацією) мають на увазі способи впорядкування і регулювання дій окремих індивідів...
Шкляєва Г. О. МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ДІАЛОГ НОВОЇ ПАРАДИГМИ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
Авторка розкрила головні об’єктивні закономірності особистісно-орієнтованого навчання, а також власні погляди на зміст, принципи...
Головне завдання сучасної системи освіти ─ створення умов для якісної...
Ться у різних формах та методах роботи. Особливістю компетентнісного підходу є нова мета навчання, відповідно до неї мають бути адаптованими...
Протокол засідання жюрі конкурсу “Вчитель-новатор”
Навчально-науковий конкурс „Ін-ститут прикладного системного аналізу” в структурі Національного технічного університету України „Київський...
Секція 1 Роль політики в розробці та запровадженні інноваційних моделей розвитку
...
Волков Володимир Олександрович ПІДБІР ПЕРСОНАЛУ
Актуальність даної проблеми полягає в теоретичному обґрунтуванні системного підходу до підбору персоналу, а також у розробці методичних...
Шановні колеги!
Запрошуємо Вас взяти участь у ІV Міжвузівському засіданні круглого столу, яке проводиться кафедрою математичних методів та системного...
МЕТОДИКА ФАКТОРНОГО АНАЛІЗУ Завдання
Навчитися класифікувати та систематизувати фактори, що впливають на результативні показники
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка