|
Скачати 81.78 Kb.
|
Тема: Віртуальна мандрівка на Хортицю. Мета: повторити раніше вивчений матеріал з метою його уточнення і доповнення, відновити слабко засвоєні раніше знання, виправити допущені неточності в засвоєнні окремих фактів, продовжувати збагачувати і закріплювати знання з теми «Запорозька Січ» з історії України та з теми «Прикметник» з української мови; формувати просторові історичні уявлення, вміння робити самостійний висновок з почутого, прочитаного або побаченого; продовжувати формувати вміння індивідуальної, командної роботи та роботи в малих групах; розвивати мисленнєві операції (аналіз, синтез, узагальнення), зв’язне мовлення, комунікативну взаємодію, соціальну активність, коректність, креативність; виховувати повагу та шану до рідного слова та минулого свого народу. Тип уроку: бінарний (історія України та українська мова); урок додаткової корекції знань і умінь учнів. Форма уроку: урок-мандрівка. Обладнання: мультимедійна система, презентація, відеоматеріали та аудіоматеріали, картки з завданнями для груп, дидактичний матеріал, історична карта та атласи. План уроку: І. Загальнокорекційний етап.
ІІ. Основний етап.
ІІІ. Заключний етап.
Хід уроку: І. Загальнокорекційний етап. (5 хвилин)
ІІ. Основний етап.
запросити вас у віртуальну мовно-історичну мандрівку. Тема нашого уроку з української мови – «Тренувальні вправи», з історії України – «Запорозька Січ». Під час уроку-мандрівки ми:
Таким чином, в кінці уроку ви отримаєте дві оцінки з двох предметів: з історії України та з української мови. (Запис числа і теми уроку).
Вчитель української мови. Про неї М.Гоголь писав: «Так ось вона, Січ! Ось те гніздо, звідки вилітають усі горді й дужі, як леви! Ось звідки розливається воля й козацтво на всю Україну». Вчитель історії України. Тому вирушаємо разом у 15 століття, у період, коли з’явилися перші згадки про козаків. Ми бажаємо вам терпіння, добра та успіху. Нехай Ваші знання стануть вірними супутниками на хвилях часової мандрівки. Усього найкращого! Вчитель української мови. Працювати будемо під девізом: «Козацькому роду – нема переводу!» Вчитель історії України. Вам, напевно, цікаво, куди ми помандруємо? Ви дізнаєтесь про це, якщо відгадаєте ключове слово кросворду. В зошит записуйте ті літери, які будуть синього кольору. А допоможуть вам знання, які ви здобули на уроках історії та української мови. Мультимедійний кросворд «Запорозька Січ»
Ключове слово: Хортиця. (Учень, який відгадає ключове слово, показує на карті острів.) -10 хвилин.
Вчитель історії України. Для того, щоб дістатися до острова Хортиця, нам потрібен транспорт. Скажіть, як називався човен козаків. (Чайка). Ми сідаємо всі в цей човен і пливемо по Дніпру до батьківщини козаків. А для того, щоб ми не збилися зі свого шляху, використаємо історичні карту та атласи. (Учитель прикріплює човен на карту, а учні – на свій атлас). Славетний Дніпро має багато порогів, 9 з них ми пропливли. Саме за 9 порогом на острові Хортиця була збудована перша козацька фортеця гетьманом Дмитром Вишневецьким – Запорозька Січ. «Запорозька» тому, що розташована за порогами Дніпра. Вчитель української мови. Ось ми припливли. Виходимо на берег. Нас зустрічає вартовий козак. Давайте дамо йому ім’я. Для того, щоб пройти крізь браму, ми маємо сказати козацький пароль: «Пугу! Пугу! Козак з Лугу!». (Читають з дошки). Козак нас впустив. Він мені каже, що має багато цікавих завдань для вас. Зараз виконаємо перше завдання козака. Вчитель історії України. Ви знаєте, що одним із історичних джерел є літописи та інші історичні документи. Оскільки на Запорозьку Січ багато разів нападали, то частина цих документів була знищена. Вчитель української мови. Зараз нам потрібно відновити старий документ, який постраждав від пожежі. У ньому вигоріли окремі слова. Це - прикметники. Вправа «Спалений рукопис». Індивідуальна робота.(5 хвилин). Завдання: вставити пропущені прикметники в тексті літопису, назвати їх. 1. На зріст (запорозькі) козаки були (високими). 2. Керував (запорозькими) козаками гетьман, який був (хоробрий і розумний). 3. За своєю вдачею (запорозькі) козаки були (вірні, щедрі, сміливі). 4. (запорозькі) козаки носили (довгі) вуса. 5. Степ, який заселили перші (запорозькі) козаки, називався (Дике) поле. 6. Булава – це (срібна) палиця з кулею на кінці. 7. Навколо Січі (запорозькі) козаки копали (глибокі) рови і насипали (високі) вали. 8. В центрі (Запорозької) Січі знаходилась (православна) церква. 9. (Козацькі) курені були (дерев’яні). 10. (запорозькі) козаки носили (широкі) штани (червоного) кольору. Заняття козаків. (5 хвилин) Вчитель історії України. Перше завдання ми виконали. Зараз ми знаходимося на великому майдані, у центрі якого розташована церква Святої Покрови. На цьому майдані тричі на рік відбуваються козацькі ради, на яких вирішуються різноманітні питання козацького життя. Ви бачите, що січову площу півколами оточують козацькі житла – курені. Їх всього 38, кожен з яких має назву, що походить від назви місцевості, родом з якої козаки. А ми з якої місцевості? До якого куреня нас запишуть? Крім військової справи, у козаків було багато роботи. І зараз наш козак пропонує нам наступне завдання. Робота в парах.
Вчитель української мови. Завдання з української мови: обрати один малюнок або предмет (спільний для двох учнів), дібрати до нього прикметник, визначити рід і число. Фізхвилинка. (2 хвилини). Молодці! Козак вас хвалить. Крім вищезгаданих занять, козаки мали час для ігор та розваг. Зараз козак теж пропонує нам відпочити і погратися. (Учні під музику на швидкість одягають один одного в козацьку форму). Колективна пошукова робота. (7 хвилин) Зараз козак пропонує нам дещо переглянути. Ви маєте уважно дивитися і слухати, а увагу звернути на те місце, де йдеться про умови прийняття на Січ. (Перегляд відео (1:21-1:23). А тепер вашим завданням буде:
Сувенірна лавка. (5 хвилин) Вчитель історії України. Будь-яка мандрівка включає в себе відвідування сувенірної лавки. І тут вона є. Козак дещо приготував для нас. Зараз ми об’єднаємося у три групи. Кожна група отримує назву предмета. Вашим завданням буде знайти його серед представлених речей і дати визначення, що означає цей предмет. Можна користуватись словником. (Речі сувенірної лавки: булава, ніж, стріла, монети, рушник, ікона, шапка, вишиванка, шаровари, ядро, крайка, лук, люлька). Вчитель української мови. Диктант для шпигуна. Тексти диктантів висвітлюються на дошці. Один із учасників групи стає шпигуном. Підходить до тексту, читає, запам’ятовує, повертається до групи, диктує. Перемагає та група, яка швидко і грамотно запише всі слова, зуміє обґрунтувати написане. Кожна група обирає ті словосполучення, які стосуються її предмету. (Важке ядро, велична церква, відважний гетьман, щира молитва, гострий ніж, влучна стріла, вишитий рушник, червоні штани, широкі штани, довга крайка, гарна вишиванка, старовинна монета). Мультимедійні тести. (5 хвилин) ІІІ. Заключний етап. (5 хвилин)
Наша подорож підійшла до кінця. Давайте нагадаємо: (Метод «Мікрофон»)
З історії України – прочитати оповідання «Запорозька Січ» на стор. 195-202. Вчитель історії. Ми є синами і дочками наших славних, мудрих, освічених пращурів українців, які своїми діяннями та вчинками дбали про державу, про свій народ, захищали рідну землю від численних ворогів; вони понад усе прагнули зробити її заможною, квітучою, культурною, духовно багатою. Вчитель української мови. І ми, тобто Ви, маєте продовжити цю велику справу предків, бо від молодого покоління залежить майбутнє України та української нації.
……………… козаки носили штани …………… кольору. . . . …………… курені були ……………… |
Тема : ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ У РІЗНИХ СЕРЕДОВИЩАХ ... |
Урок-дослідження Тема: «Мандрівка по рідному краю» Познайомити учнів із життєвим і творчим шляхом видатного письменника рідного краю |
Група Дата Виховний захід №3 Тема : Віртуальна залежність Навчальна: Засвоїти інформацію про віртуальну залежність, визначити причини залежності, методи уникнення залежності |
Уроку на тему «Узагальнення і систематизація знань з розділу «Займенник» Діти, сьогодні на Вас чекає урок-мандрівка в чудову і незвичайну країну „ Морфологія. А місто, до якого ми прямуємо, називається... |
Виховний захід «Мандрівка казковими стежинами» Мета Мета: пробуджувати бажання читати і знати якомога більше казок; розвивати кмітливість, допитливість, артистичні здібності |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь «покрутити» та збільшити, а за допомогою анімації побачити і процеси, що в них відбуваються. Вчитель має можливість моделювати різні... |
ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНІ МЕРЕЖІ Віртуальна комунікація між двома (або більше) пристроями обумовлена тим фактом, що пристрої, які не є учасниками віртуальної комунікації,... |
«Мандрівка Ямбула перший у світовій літературі утопічний роман?» Завважимо при цьому, що античні утопісти пов’язують свої оповіді переважно з народами віддалених, мало знайомих для читача регіонів... |
План-конспект виховної години Тема: Віртуальна залежність Мета: формувати критичне відношення до інформації, що подається з екрану телевізора, дисплея комп’ютера, сформувати критичне відношення... |
Тема: «Мандрівка загадковими просторами світового океану» Мета: Продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі., океанів, зображення їх на карті. Розвивати екологічне мислення, пізнавальний... |