|
Скачати 39.35 Kb.
|
УРОК 6. ВИДИ ЗАБРУДНЕНЬ ТА ЇХ ВПЛИВ НА КОМПОНЕНТИ ПРИРОДИ, ЖИВІ ОРГАНІЗМИ. СТІЙКІСТЬ ПРИРОДНИХ КОМПОНЕНТІВ, ГЕОСИСТЕМ ДО АНТРОПОГЕННИХ ЗАБРУДНЕНЬ Цілі уроку: ознайомити учнів із видами забруднень та їх впливом на компоненти природи й живі організми, проаналізувати стійкість природних компонентів до забруднень; розвивати логічне мислення; виховувати розуміння відповідальності за наслідки своєї діяльності. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації із зображенням різних видів і джерел забруднення навколишнього середовища. ХІД УРОКУ I. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
III. Вивчення нового матеріалу За видами забруднення поділяються на такі види:
Фізичні забруднення поділяються на підвиди:
4)радіоактивне забруднення — це забруднення, пов'язане з перевищенням природного рівня радіації над природним фоном; 5) шумове забруднення — це перевищення природного рівня шуму, викликаного механічними коливаннями пружних тіл. Стійкість геосистеми полягає в її здатності в разі дії зовнішнього фактора перебувати в одній із областей етапів та повертатися до неї за рахунок інертності й відновлюваності, а також переходити завдяки пластичності з однієї області станів до інших, не виходячи при цьому за рамки інваріантних змін протягом заданого інтервалу часу. IV. Практична робота Тема роботи. Порівняння обсягів і структури забруднення міст України Мета роботи; провести порівняння обсягів і структури забруднення міст України. Обладнання й матеріали: картка з таблицею для практичної роботи; карта України, робочий зошит. Хід роботи 1. Використовуючи таблицю «Викиди шкідливих речовин в атмосферу», виконайте завдання 1. Завдання 1 Проаналізуйте таблицю в історичній ретроспективі (1995—2000—2010 рр.). Співвіднесіть її дані з розміщенням підприємств чорної та кольорової металурги (за картою атласу економічної та соціальної географії України). Складіть перелік міст — «чемпіонів навпаки» (10 міст: на І місці — ті, де екологічна ситуація найбільш несприятлива). Порівняйте дані «чемпіонів» з даними свого міста й даними інформації за 2010 р. Викиди шкідливих речовин у атмосферу (від стаціонарних джерел) в окремих містах України, тис. т
2. Виконайте завдання 2. Завдання 2 Дайте відповіді на питання.
3. Зробіть висновки, в яких укажіть, чому саме підприємства чорної металурги та електроенергетики найбільше забруднюють довкілля і як цьому запобігти. V. Домашнє завдання |
Тема магістерської або бакалаврської дипломної роботи Моделювання впливу антропогенних факторів на стан забруднення водних об’єктів Харківської області |
ДО АНТРОПОГЕННИХ НАВАНТАЖЕНЬ УРОК КАТЕГОРІЯ «ЗАБРУДНЕННЯ». ОСНОВНІ АНТРОПОГЕННІ ДЖЕРЕЛА ЗАБРУДНЕННЯ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА |
УРОКУ з предмету Екологія Тема програми Тема програми: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень |
Безпека життєдіяльності – як поняття. Безпека абсолютна й відносна.... Сучасна людина живе у світі небезпек – природних, технічних, антропогенних, екологічних та ін |
Лекції 1 Характеристика антропогенних факторів впливу на довкілля Антропогенні фактори є наслідками виробничої діяльності суспільства, і лише іноді вони виробляються зі спеціальною меюю імі нити... |
ОПТИМАЛЬНЕ СПІВВІДНОШЕННЯ ПРИРОДНИХ Цілі уроку: ознайомити учнів з оптимальним співвідношенням природних і господарських угідь, розглянути особливості обґрунтування... |
Пояснювальна записка до проекту Закону України „Про внесення змін... Одночасна заборона полювання на всіх територіях в зонах антропогенних ландшафтів об’єктів природно-заповідного фонду Україні, включаючи... |