РОЗДІЛ РЕЄЕСТРАЦІЯ І ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ


Скачати 114.15 Kb.
Назва РОЗДІЛ РЕЄЕСТРАЦІЯ І ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ
Дата 20.04.2013
Розмір 114.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи


ВСТУП
РОЗДІЛ 1. РЕЄЕСТРАЦІЯ І ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ

1.1 Реєстрація страхової компанії

Для реєстрації страхової компанії слід вибрати організаційно-правову форму юридичної особи – ВАТ, ЗАТ, ТОВ або товариство взаємного страхування. Ми вибрали організаційно – правову форму ВАТ. Відкрите акціонерне товариство – форма організації публічної компанії; акціонерне товариство. Основною відмінністю від закритого акціонерного товариства є право акціонерів відчужувати свої акції фізичним або юридичним особам без рішення загальних зборів акціонерів. Перевагами даної форми є:

число акціонерів не обмежена;

вільний продаж акцій ВАТ на ринку;

у ВАТ не потрібно відкриття накопичувального рахунку і внесення грошей до статутного капіталу до реєстрації.

Для реєстрації страхової компанії необхідно надати наступні документи:

найменування страхової компанії: «Атлас»;

тип страхової компанії: «Страхування відповідальності»;

розмір статутного капіталу: 1 млн. євро;

копії паспортів та ідентифікаційних номерів засновників;

копія диплома та трудової книжки директора та головного бухгалтера;

договір оренди приміщення для страхової компанії.

Для реєстрації в статуті у видах діяльності слід вказати тільки страхування (перелічити всі види страхування, якими збирається займатися компанія). Ніяких інших видів діяльності указувати не можна, виняток становлять експертиза та оцінка, пов'язана зі страхуванням. Наша страхова компанія займається страхуванням: заставного майна юридичного осіб в банку та страхування відповідальності.

Розмір статутного капіталу страхової компанії повинен бути не менше 1 млн. євро за обмінним курсом валюти України , для тих, хто займається не страхуванням життя.

Приміщення страхової компанії. Офіс компанії повинен виконувати представницькі функції. Головний офіс повинен бути в центрі міста і мати площу не меншу ніж 600 кв. м. Районні офіси можуть бути менше, 50 - 150 м2. Краще, якщо ці офіси будуть розташовуватися на центральних вулицях районів, поруч з метро, мати зручні паркування. Всі офіси компанії повинні бути оформлені в одному фірмовому стилі і мати вивіску. Витрати на оренду приміщення складуть близько $ 100 тис. на рік.

Персонал страхової компанії. Кваліфікованих професіоналів, які будуть складати ядро нової компанії доведеться перекуповувати у інших компаній або шукати через знайомих. Щоб потрапити в лідери ринку необхідно за рік-півтора набрати 100-150 агентів. Зробити це непросто. Знайти таку кількість хороших і сильних співробітників неможливо. Агентам слід створити зручні умови праці, надати соціальний пакет і гарну винагороду, а також розробити цікавий пакет послуг, який вони будуть продавати.

Існує також ряд певних критеріїв, яким повинна відповідати страхова компанія:

керівник головний бухгалтер страхової компанії повинні мати вищу освіту та досвід роботи у сфері страхових послуг на даних посадах;

компанія повинна мати власний пакет статутних документів, складених відповідно до чинного законодавства України;

компанія обов'язково повинна вести бухгалтерський облік згідно з чинним законодавством України;

страхова компанія повинна володіти приміщенням, на правах власності або оренди, матеріально-технічною базою для комфортного ведення своєї діяльності.

Податки котрі сплачує страхова компанія:

з обсягу валових страхових премій (за вирахуванням вихідного перестрахування резидентам) - 3%;

з обсягу перестрахування нерезидентам (без рейтингу) - 12% (як правило, цей обсяг дуже маленький);

з інвестиційного доходу (тобто доходу від активних операцій страховика - його інвестицій в банківські депозити, цінні папери і т.п., а також від курсової різниці) - 25%.

1.2. Отримання ліцензії

В даний час ліцензування здійснюється на підставі розпорядження Державної комісії ринків фінансових послуг «Про затвердження Ліцензійних умов провадження страхової діяльності» від 28 серпня 2003 р. № 40 (далі - Розпорядження про ліцензійні умови). Під ліцензуванням страхової діяльності розуміють видачу, переоформлення та анулювання ліцензій, видачу дублікатів ліцензій, ведення ліцензійних справ, яке здійснюється Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг (далі - Комісія).

Отримання ліцензії (документа державного зразка, який засвідчує право фінансової установи здійснювати страхову діяльність з конкретного виду страхування протягом визначеного строку за умови виконання ліцензійних умов) можна умовно розділити на дві стадії:

перша - виконання всіх вимог нормативно-правових актів України, які регулюють страхову діяльність, зокрема, Закону про страхування і Розпорядженні щодо ліцензійних умов;

друга - безпосереднє отримання ліцензій, їх переоформлення, отримання дублікатів, та їх анулювання.

При дотриманні перерахованих вимог щодо здійснення страхової діяльності страховик подає до Комісії наступний пакет документів для отримання ліцензії:

заяву про видачу ліцензії (додаток А), в якій зазначаються відомості про особу страховика (найменування, місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ)), перелік видів страхування, на проведення яких страховик має намір одержати ліцензію, перелік правил страхування для кожного виду добровільного страхування, дату подання заяви, підпис керівника страхової організації, скріплену печаткою. У разі наявності у страховика відокремлених підрозділів у заяві зазначається або до заяви подається їх перелік із зазначенням місцезнаходження відокремленого підрозділу, номерів телефонів, E-mail, прізвища, імені, по батькові, освіти керівника і головного бухгалтера;

копію свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності або копії довідки про внесення до ЄДРПОУ (додаток Б), засвідчену нотаріально або органом, який видав оригінал документа;

копії установчих документів, засвідчені в установленому законодавством порядку, які повинні містити дані про обраного юридичною особою виду підприємницької діяльності та інформацію щодо розміру статутного фонду страховика. Установчі документи юридичних осіб, які не є відкритими акціонерними товариствами, повинні містити інформацію про розподіл часток статутного капіталу між засновниками (учасниками) із зазначенням розподілу часток у відсотках, їх кількості та грошового розміру. Зауважимо, що законодавство чітко не вимагає, який саме статутний документ має містити такі дані – статут або установчий договір (додаток В);

довідки банків або висновки аудиторських фірм (аудиторів), що підтверджують формування та розмір сплаченого статутного фонду;

довідку про фінансовий стан засновників страховика, завірену аудитором (аудиторською фірмою), якщо страховик створений у формі повного чи командитного товариства або товариства з додатковою відповідальністю та акціонерного товариства;

правила (умови) страхування, які повинні бути пронумеровані, прошиті, завірені підписом відповідальної особи та печаткою страховика. Правила необхідно викладати державною мовою, змістовно, граматично і логічно. У разі наявності заявник зобов'язаний виправити в правилах страхування граматичні та стилістичні помилки. За умов проведення страховиком зовнішньоекономічних операцій страхування (перестрахування) правила страхування перекладаються англійською чи іншою мовами. Тексти таких перекладів слід завіряти відповідно до вимог законодавства. До Правил страхування додатково встановлюються такі вимоги:

назва правил страхування має містити слово «добровільного»;

поняття, які використовуються у правилах страхування, повинні відповідати вимогам відповідних нормативно-правових актів. У разі потреби застосування понять, невизначених у відповідних нормативно-правових актах, слід вказати їх тлумачення.

Ліцензії видаються на такий термін:

на проведення страхування життя - безстрокові;

на проведення інших видів страхування, ніж страхування життя, - три роки. При повторній видачі ліцензії на даний вид страхування, якщо до страховика протягом попереднього терміну користування ліцензією не застосовувалися заходи впливу (наприклад, отримання припису про усунення виявлених порушень вимог законодавства про страхову діяльність, штрафні санкції, зупинках або обмеженнях дії ліцензій, відкликання ліцензій), - 5 років. Якщо до страховика були застосовані заходи впливу, повторно ліцензія може бути видана строком на 3 роки.

Ліцензія є чинною до закінчення терміну її дії або анулювання. Відзначимо, що страховик не може здійснювати страхову діяльність по закінченню терміну дії ліцензії або її анулювання. Ліцензія, видана страховику Комісією, не підлягає передачі для використання іншими юридичними або фізичними особами для здійснення страхової діяльності.

Підставами для переоформлення ліцензії є:

зміна найменування страховика, якщо ця зміна не пов'язана з реорганізацією страховика;

зміна місцезнаходження страховика.

Анулювання ліцензії страховика може бути добровільним (за ініціативи страховика) або примусовим (пов'язаним зі скасуванням державної реєстрації страховика; виявленням недостовірних відомостей у документах, поданих страховиком для одержання ліцензії; невжиттям страховиком страхової діяльності відповідно до виданої ліцензії протягом 12 місяців з дати її видачі).
РОЗДІЛ 2. ВІДКРИТТЯ РАХУНКУ ЮРИДИЧНОЮ ОСОБОЮ.

Відкриття банківського рахунку юридичною особою має велике значення при здійсненні ним підприємницької діяльності. Для того що б отримати кредит у банку юридичній особі необхідно пред'явить перелік таких документів. Документи на відкриття, переоформлення банківських рахунків, а також у разі зміни осіб, які мають право першого і другого підписів, подають у банк особисто керівник, головний бухгалтер. Керівник та головний бухгалтер повинні пред'явити уповноваженому працівнику банку паспорт або документ, що його замінює, і документ, виданий органом державної податкової служби, який засвідчує присвоєння фізичній особі - резиденту ідентифікаційного номера платника податків та документи, що підтверджують їх повноваження. Уповноважений працівник робить ксерокопію перших 4-х сторінок паспорта, або документа, що його замінює, та копію довідки про присвоєння фізичній особі ідентифікаційного номера. Ці копії зберігаються в справі про відкриття рахунку. Ці копії засвідчуються підписами уповноваженого працівника банку, та особами, які відкривають рахунок, як відповідають оригіналу.

Потім необхідно надати банку ще такі документи:

заява на відкриття рахунку (додаток Г);

копія належним чином зареєстрованого установчого документа (статуту/ засновницького договору/установчого акта/положення), засвідчена органом, який здійснив реєстрацію, або нотаріально (додаток В);

копія довідки про внесення юридичною особою до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, засвідчена органом, що видав довідку, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку (додаток Б).

копія документа, що підтверджує взяття юридичної особи на облік в органі державної податкової служби, засвідчена органом, що видав документ, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку (додаток Д).

картка із зразками підписів і відбитком печатки, засвідчена нотаріально або організацією, якій клієнт адміністративно підпорядкований, в установленому порядку. У картку включаються зразки підписів осіб, яким відповідно до законодавства України або установчих документів юридичної особи надано право розпорядження рахунком і підписання розрахункових документів.

Юридичні особи, які використовують найману працю і відповідно до законодавства України є платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, додатково до вищезазначеного переліку документів мають подати копію документа, що підтверджує взяття юридичної особи на облік в органі Пенсійного фонду України.

РОЗДІЛ 3. ОФОРМЛЕННЯ КРЕДИТУ

Для отримання кредиту юридичній особі необхідно виконати певну роботу. Вона полягатиме в тому, щоб донести до банку інформацію про своє фінансове становище, показати свої позитивні риси, сильні сторони, досягнення в бізнесі. З боку банку також проводяться певні заходи, які дозволяють визначити ступінь платежеспроможності та кредитоспроможності позичальника.

Для вирішення питання про доцільність надання кредиту тому чи іншому позичальникові останній зобов'язаний представити в комерційний банк певний набір документів:

заявку на отримання кредиту (додаток Е);

копії установчих документів позичальника, завірені нотаріально (свідоцтво про реєстрацію підприємства (додаток Є), статут (додаток В), установчий договір);

баланс на останню звітну дату (додаток Ж), засвідчений податковою інспекцією;

техніко-економічне обгрунтування окупності проекту;

копії договорів (контрактів) на підтвердження угоди;

бізнес план, складений відповідно до вимог банку;

завірену нотаріусом банківську картку зі зразками підписів керівника підприємства, головного бухгалтера та відбитком печатки;

документи, що підтверджують наявність забезпечення кредиту (договір застави, договір поруки, банківська гарантія і т. д.).

В залежності від фінансового стану позичальника та інших обставин зазначений перелік може бути, значно розширений.

В результаті аналізу наданих документів, а також, можливо, проведення досліджень і оцінки результатів господарсько-фінансової діяльності позичальника, його ділової репутації, платоспроможності (особливо коли розглядається питання про надання досить великих сум на значний термін) приймається рішення про видачу кредиту.

Оформлення кредитної операції проводиться шляхом укладання кредитного договору.

Після того, як позичальник надав заявку на отримання кредиту, і якщо отримано позитивний результат її розгляду, сторони переходять до проведення переговорів, в яких визначаються наміри потенційного позичальника про розміри передбачуваної до отримання позики, строку кредитування, розмірах процентної ставки за користування позичкою, види забезпечення , способи і терміни погашення і т.д.

Як правило, при встановленні кредитних відносин клієнту банку можуть запропонувати перевести обороти по розрахунковому рахунку саме в банк, який буде здійснювати кредитування.

Відкриття розрахункових рахунків проводиться на підставі договору про розрахунковому рахунку.

Розглянемо ситуацію, при якій наша компанія звертається до банку для отримання кредиту. Спочатку потрібно заповнити заяву на отримання кредиту юридичною особою (додаток .

Ціль отримання кредиту – відшкодування збитків клієнтам, які були спричинені в результаті стихійного лиха. Для його погашення ми використаємо прибуток від інвестиційного проекту, який був узгоджений до настання страхового випадку. Умови інвестиційного проекту – це надання коштів у розмірі 3,5 млн. грн. на 3 роки, з умовою повернення через даний термін суми в розмірі 4 млн. грн.

Сума кредиту, яка потрібна нашій компанії – 2 млн. грн., строком на 3 роки під 17% річних. Враховуючи те, що відсотки нараховуються кожного місяця, то загальна сума боргу перед банком буде становити 3,32 млн. грн

Наша компанія має залишки на власному рахунку у розмірі 109 млн. грн., проте цих коштів не достатньо для виплати всіх відшкодувань. В якості залогу буде використана матеріально-технічна база компанії, що свідчить про можливість відшкодування збитків у разі виникнення проблем з оплатою кредиту.

Наша компанія «Атлас» на кінець 2011 року має заборгованість за короткостроковими кредитами у розмірі 1,8 млн. грн. Варто звернути увагу, що спостерігається позитивна кредитна історія, так як на початок року заборгованість становила 34,9 млн. грн.

Враховуючи, що компанія має чистий прибуток, який у порівнянні з попереднім роком зменшується та позитивну кредитну історію, що свідчить про своєчасне повернення кредитів, «Атлас» можна відвести до категорії компаній з близьким до доброго фінансового стану. Отже, для розрахунку відрахувань в резервний фонд, обираємо стандартну заборгованість та стандартні кредити. Резервний фонд становитиме 20 тис. грн.

ДОДАТКИ

Схожі:

Документів, які додаються уповноваженій установі для отримання Довідки...
Копія ліцензії, та копія ліцензії, що була видана для відокремленого структурного підрозділу
ЛУГИНСЬКА РАЙОННА РАДА ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Про надання погодження на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами
ЗАЯВА
З порядком отримання ліцензії, ліцензійними умовами і іншими нормативно-правовими актами щодо виконання робіт, які додаються до заяви...
ЛУГИНСЬКА РАЙОННА РАДА ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Про надання погодження на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на геологічне вивчення та дослідно-промислову розробку родовищ...
Зовнішній та внутрішній аудит в Україні
Однак в українській банківській практиці наявність служби внутрішнього аудиту в банківській установі є обов’язковою умовою отримання...
ЛІЦЕНЗІЙНА УГОДА ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ПАНЕЛІ КЕРУВАННЯ iCLOUD ДЛЯ WINDOWS
ОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ APPLE, ВИ ПОГОДЖУЄТЕСЯ ДОТРИМУВАТИСЯ УМОВ ЦІЄЇ ЛІЦЕНЗІЇ. ЯКЩО ВИ НЕ ПОГОДЖУЄТЕСЯ З УМОВАМИ ЦІЄЇ ЛІЦЕНЗІЇ, НЕ...
ПЛАН ВСТУП РОЗДІЛ І. Сутність і основні поняття валютного законодавства...
Валютне законодавство України базується на принципах, які є вихідними нормативно-керівними положеннями основи механізму державного...
«Затверджено Міністерством освіти і науки України як підручник для...
В. К. Поповим)), розділ VI (§ 8), розділ XI канд юрид наук, доцент — розділ II (§ 1, 2) канд юрид наук, доцент — розділ XVI канд...
РОЗ’ЯСНЕННЯ щодо порядку отримання будівельного паспорта забудови земельної ділянки
Для отримання будівельного паспорта замовник звертається до відділу містобудування та архітектури міської ради із заявою, до якої...
Правила прийому до вищого навчального закладу у 2011 році «Рівненське...
Провадження освітньої діяльності у Державному вищому навчальному закладі «Рівненське вище професійне училище Департаменту ДСО при...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка