Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Полтавського територіального відділення Малої академії наук України (далі Конкурс-захист) проводиться з метою духовного,


Скачати 254.5 Kb.
НазваКонкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Полтавського територіального відділення Малої академії наук України (далі Конкурс-захист) проводиться з метою духовного,
Сторінка1/3
Дата20.03.2013
Розмір254.5 Kb.
ТипКонкурс
bibl.com.ua > Фізика > Конкурс
  1   2   3
Положення про проведення конкурсу-захисту робіт ман

Затверджено

Наказ Головного управління освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

23.11.2011 № 466

ПОЛОЖЕННЯ

про проведення І, II етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту

науково-дослідницьких робіт учнів-членів

Полтавського територіального відділення

Малої академії наук України

І. Загальні положення

1.1. Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Полтавського територіального відділення Малої академії наук України (далі Конкурс-захист) проводиться з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей, виховання їх в дусі патріотизму та демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації.

1.2. Завданням Конкурсу-захисту є виявлення та підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально та творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції, виховання самостійності, наполегливості, вміння формувати і відстоювати власну думку.

1.3. Загальне керівництво підготовкою та проведенням ІІ етапу конкурсу здійснює управління вищих навчальних закладів, науки, інноваційних технологій, кадрової, виховної, позашкільної роботи та закладів обласного підпорядкування.

Позашкільний навчальний заклад Полтавської обласної ради "Полтавська обласна Мала академія наук учнівської молоді" здійснює безпосереднє керівництво та несе відповідальність за проведення II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Полтавського територіального відділення Малої академії наук України.

ІІ етап конкурсу проводиться спільно з:

Полтавським обласним центром естетичного виховання учнівської молоді Полтавської обласної ради – відділення філології та мистецтвознавства;

Полтавським обласним центром науково-технічної творчості учнівської молоді Полтавської обласної ради – відділення технічних наук; фізики і астрономії; математики; економіки; комп’ютерних наук;

Полтавським обласним центром туризму і краєзнавства учнівської молоді Полтавської обласної ради – відділення історії, географії, філософії та суспільствознавства;

Полтавським обласним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді Полтавської обласної ради – відділення хімії, біології, екології, аграрних наук та наук про людину.

ІІ. Проведення Конкурсу-захисту

2.1. Конкурс-захист проводиться у два етапи.

I етап проводиться безпосередньо у районних, міських наукових товариствах учнів до 13 лютого щороку з обов’язковим виконанням контрольних робіт з базових дисциплін.

II етап проводиться у м. Полтаві до 6 березня щороку позашкільним навчальним закладом Полтавської обласної ради "Полтавська обласна Мала академія наук учнівської молоді", Полтавським обласним центром науково-технічної творчості учнівської молоді Полтавської обласної ради, Полтавським обласним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді Полтавської обласної ради, Полтавським обласним центром естетичного виховання учнівської молоді Полтавської обласної ради, Полтавським обласним центром туризму і краєзнавства учнівської молоді Полтавської обласної ради.

Реєстрація наукових робіт проводиться на базі Полтавського національного технічного університету ім. Ю. В. Кондратюка за адресою: м. Полтава, вул. Жовтнева, 42 б, корпус 8, к.105, "Мала академія наук учнівської молоді". Графік здачі науково-дослідницьких робіт затверджується наказом Головного управління освіти і науки Полтавської облдержадміністрації.

2.2. Конкурс-захист проводиться у таких секціях відповідно до наукових відділень Малої академії наук України:

Назва відділення Секція (підсекція) Базова дисципліна

1. Науково-природниче Математика:

– математика;

– прикладна математика;

– математичне моделювання. Математика

Економіка:

– економічна теорія та історія економічної думки;

– мікроекономіка та макроекономіка;

– фінанси, грошовий обіг і кредит. Математика

Астрономія:

– астрономія та астрофізика;

– аерофізика та космічні дослідження. Фізика

Фізика:

– теоретична фізика;

– експериментальна фізика. Фізика

Техніка:

– технологічні процеси та перспективні технології;

– електроніка та приладобудування;

– матеріалознавство;

– машинобудування та робототехніка;

– інформаційно-телекомунікаційні системи та технології;

– екологічно безпечні технології та ресурсозбереження;

– науково-технічна творчість та винахідництво. Фізика, математика

(за вибором)

Інформатика та обчислювальна техніка:

– комп'ютерні системи та мережі;

– безпека інформаційних та телекомунікаційних систем;

– технології програмування;

– інформаційні системи, бази даних та системи штучного інтелекту;

– Internet-технології та WEB дизайн;

– мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми. Математика

2. Біології, екології, хімії, аграрних наук і наук про людину Біологія:

– загальна біологія;

– біологія людини;

– зоологія, ботаніка. Біологія, хімія

(за вибором)

Психологія Біологія, історія України

(за вибором)

Медицина Біологія, хімія, фізика

(за вибором)

Хімія Хімія

Валеологія Біологія, хімія

(за вибором)

Аграрні науки:

– агрономія;

– ветеринарія та зоотехнія;

– селекція та генетика;

– лісознавство. Біологія, хімія

(за вибором)

Біологія, хімія

(за вибором)

Біологія, математика

(за вибором)

Біологія, математика

(за вибором)

Екологія:

– екологія;

– охорона довкілля та раціональне природокористування. Біологія, хімія, українська мова

(за вибором)

Біологія, хімія, іноземна мова (за вибором)

3. Історії, географії, філософії та суспільство-знавства

Історія України Історія України

Всесвітня історія Історія України

Археологія Історія України

Історичне краєзнавство Історія України

Етнологія Історія України

Географія та ландшафтознавство Географія

Геологія, геохімія та мінералогія Географія

Кліматологія та метеорологія Географія

Правознавство Історія України

Філософія Історія України

Соціологія Історія України

Релігієзнавство та історія релігії Історія України

4. Філології

та мистецтво-знавства Українська література Українська мова та література

Зарубіжна література Українська мова та література, зарубіжна література (за вибором)

Фольклористика Українська мова та література

Українська мова Українська мова та література

Російська мова Російська мова

Мистецтвознавство,

– українське народне мистецтво Українська мова та література

Англійська мова Англійська мова

Німецька мова Німецька мова

Французька мова Французька мова

Літературна творчість Українська мова та література

Журналістика Українська мова та література

2.3. Терміни проведення I етапу Конкурсу-захисту затверджуються наказом начальника відділу (управління) освіти райдержадміністрації, рай(міськ)виконкому.

Терміни проведення II етапу Конкурсу-захисту затверджуються наказом Головного управління освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації.

ІІІ. Учасники Конкурсу-захисту

3.1. У Конкурсі-захисті беруть участь учні 9-х-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів та учні, вихованці, слухачі (відповідного віку) позашкільних, професійно-технічних, вищих І-ІІ рівня акредитації навчальних закладів, які активно займаються науково-дослідницькою діяльністю та які є слухачами, кандидатами та дійсними членами Полтавського територіального відділення Малої академії наук України.

У конкурсі, як виняток, можуть брати участь учні 7-8 класів за умов виконання ними випробувань із базових дисциплін за програмами 9 класу.

3.2. До участі в І етапі допускаються учні-члени районних (міських) наукових товариств учнів Малої академії наук України, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, вищих І-ІІ рівня акредитації навчальних закладів, (відповідного віку) – слухачі, кандидати та дійсні члени Полтавського територіального відділення Малої академії наук України.

3.3. У II етапі Конкурсу-захисту до участі в кожному науковому відділенні допускається по одній команді від районних (міських) наукових товариств, Полтавського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Полтавської обласної ради, Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Полтавської обласної ради, Полтавського обласного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді Полтавської обласної ради, Полтавського обласного центру естетичного виховання учнівської молоді Полтавської обласної ради, позашкільного навчального закладу Полтавської обласної ради "Полтавська обласна Мала академія наук учнівської молоді" та наукових товариств закладів обласного підпорядкування: обласний ліцей-інтернат при Кременчуцькому педучилищі імені А. С. Макаренка, обласний ліцей-інтернат для обдарованих дітей із сільської місцевості імені А. С. Макаренка (с. Ковалівка), Шишацька обласна гімназія-інтернат для обдарованих дітей, державна спеціалізована художня школа-інтернат І-ІІІ ст. "Колегіум мистецтв у Опішні", Гадяцька спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ст. імені Є. П. Кочергіна, Кременчуцька спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ст., Полтавський обласний навчально-методичний центр професійно-технічної освіти та одна команда від вищих І-ІІ рівня акредитації навчальних закладів.

Від міста Полтави до участі в Конкурсі-захисті допускається три команди, від міста Кременчука – дві команди.

3.4. До участі в II етапі Конкурсу-захисту допускаються переможці І етапу. Кількісний склад команди повинен відповідати кількості секцій або підсекцій наукового відділення (не більше одного представника у секції чи підсекції). Заміна представництва по секціях або підсекціях не допускається. Як виняток, допускаються учні – дійсні члени Малої академії наук – призери минулого року у відповідних секціях чи підсекціях.

3.5. До місця проведення II етапу Конкурсу-захисту учасники прибувають організовано у супроводі керівника команди, що призначається з числа керівників гуртків, секцій, вчителів, викладачів закладів освіти, активних учасників підготовки учнів до Конкурсу-захисту.

На керівника команди покладається відповідальність за життя та здоров’я членів команди.

3.6. Учасники Конкурсу-захисту повинні дотримуватись програми і Положення про проведення Конкурсу-захисту, норм поведінки і правил техніки безпеки та експлуатації обладнання і приладів, виконувати рішення оргкомітету і журі.

У разі порушення цих вимог спільним рішенням оргкомітету та журі вони можуть бути усунуті від Конкурсу-захисту та дискваліфіковані.

IV. Основні вимоги до написання, оформлення і представлення учнівських науково-дослідницьких робіт

4.1. Загальні положення.

4.1.1. На конкурс подаються роботи проблемного (пошукового) характеру, які відповідають віковим інтересам та пізнавальним можливостям учнів, свідчать про обізнаність учасника конкурсу щодо сучасного стану галузі дослідження, опанування ним методики експерименту.

Тематика науково-дослідницьких робіт має відповідати напрямам секцій наукових відділень Малої академії наук України.

4.1.2. Кожна робота має ґрунтуватись на певній науковій та експериментальній базі, містити власні дані дослідів, спостережень, пошукової роботи; їх обробки, аналізу та узагальнення; посилання на відповідні наукові джерела та відображати власну позицію дослідника.

У роботі мають бути чітко відображені наступні аспекти: визначення мети, об’єкта та предмета дослідження, завдання, методика дослідження, відмінність та перевага запропонованих підходів та результатів. Зміст та результати досліджень викладаються стисло, логічно, грамотно та аргументовано без загальних слів, міркувань, бездоказових тверджень, тавтології.

Назва роботи має бути стислою і відповідати суті наукової проблеми (завдання), що вирішується.

4.1.3. На наукову роботу обов'язково подаються відгуки наукових керівників та рецензії відповідних фахівців (досвідчених педагогів, науковців, спеціалістів із певної галузі).

Достовірність наведених у роботі результатів підтверджується науковим керівником у відгуку.

4.1.4. Науково-дослідницька робота оформлюється у двох примірниках: один використовується журі під час оцінки роботи, другий – учасником під час захисту. Примірники мають бути ідентичними.

4.1.5. До розгляду не приймаються роботи, тема і зміст яких не відповідають профілю секції; роботи, що були представлені у попередні роки і не мають суттєвого доопрацювання; роботи, які є плагіатом; компілятивні роботи без самостійного дослідження, опрацювання джерел та власних висновків з обраної тематики.

Автори цих робіт після етапу заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт отримують відповідну рецензію і до участі в наступних етапах конкурсу не допускаються. Також до розгляду не приймаються роботи без відредагованих та оформлених відповідно до даних вимог тез.

4.2. Структура роботи.

4.2.1. Робота має бути побудована за певною структурою. Основними її елементами в порядку розташування є: титульний аркуш, тези, зміст, перелік умовних позначень (за необхідності), вступ, основна частина, висновки, список використаних джерел, додатки (за необхідності).

4.3. Вимоги до змісту роботи.

4.3.1. Титульний аркуш.

Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком (додаток 1).

4.3.2. Тези.

У тезах (текст обсягом до 1 сторінки) подається стисла характеристика змісту науково-дослідницької роботи з визначенням основної мети, актуальності та завдань наукового дослідження. Також у них зазначаються висновки та отримані результати проведеної роботи.

У заголовку тез наводяться такі дані: назва роботи; прізвище, ім’я, по батькові автора; назва територіального відділення Малої академії наук України; назва базового позашкільного навчального закладу; навчальний заклад; клас; населений пункт; прізвище, ім’я, по батькові, посада (за наявності науковий ступень, вчене звання) наукового керівника.

4.3.3. Зміст.

Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо.

Зміст фактично має бути планом науково-дослідницької роботи і відображати суть поставленої проблеми, структуру та логіку дослідження.

4.3.4. Перелік умовних позначень, символів, скорочень і термінів (за необхідності).

Якщо в роботі використано специфічну термінологію, а також маловідомі

скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх перелік подається у вигляді окремого списку, який розміщується перед вступом.

Перелік має розташовуватись двома стовпчиками. Ліворуч в абетковому порядку наводяться умовні позначення, символи, одиниці скорочення або терміни, праворуч – їх детальна розшифровка.

Якщо в роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення і таке інше повторюються менше трьох разів, перелік не складається, а їх розшифрування наводиться у тексті при першому згадуванні.

4.3.5. Вступ.

У вступі коротко обґрунтовується актуальність та доцільність обраної теми, підкреслюється сутність проблеми; формулюється мета роботи і зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження, подається перелік використаних методів дослідження; дається характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником конкурсу особисто, відмінність одержаних результатів від відомих раніше та ступінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт – прикладну цінність отриманих результатів.
  1   2   3

Схожі:

НАКАЗ
Малої академії наук України у 2009/2010 н р.” Хмельницьким територіальним відділенням Малої академії наук України 21 і 28 лютого...
НАКАЗ
Малої академії наук України у 2010/2011 н р.” Хмельницьким територіальним відділенням Малої академії наук України 19-20 лютого 2011...
Конкурсу-захисту науково-дослідницьких
Малої академії наук України в 2013-2014 н р в місті з 16 по 21 грудня 2013р проведено І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких...
Конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт
Малої академії наук України в 2012-2013 н р в місті з 18. 12 по 22. 12. 2012 р проведено І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту...
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР
Малої академії наук України у 2009/2010 навчальному році (Додаток 1). Просимо дотримуватись вимог вищезазначеного наказу Міністерства...
Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт проводиться поетапно
Основними завданнями конкурсу є виявлення та підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально та творчо обдарованої учнівської...
НАКАЗ
Про результати проведення II (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії...
НАКАЗ від 04. 02. 2013р м. Шепетівка №29-Г
Малої академії наук України у 2012-2013 н р.», Шепетівського міськуо від 27. 12. 2012р. №264-НВ «Про підсумки проведення І етапу...
Учнями-переможцями ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з...
Відповідно до плану роботи відділу освіти районної державної адміністрації на 2012р та з метою стимулювання, підтримки і заохочення...
НАКАЗ
Малої академії наук України у 2009/2010 н р.» та керуючись листом Міністерства освіти і науки від 12 березня 2010 року №1/9-167 «Про...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка