Запровадження у навчальний процес сучасних інформаційних, зокрема


Скачати 50.84 Kb.
Назва Запровадження у навчальний процес сучасних інформаційних, зокрема
Дата 10.04.2013
Розмір 50.84 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
А Н О Т А Ц І Я
Запровадження у навчальний процес сучасних інформаційних, зокрема,

комп'ютерно-орієнтованих і телекомунікаційних технологій, відкриває нові

способи, надає широкі можливості для подальшої диференціації загального

та професійного навчання, всебічної реалізації творчих, пошукових,

особистісно орієнтованих, комунікативних форм навчання, підвищення його

ефективності, мобільності й відповідності запитам практики.
Потреби сучасного життя зумовлюють пошуки нових форм організації

навчально-виховного процесу, зокрема – занять із української літератури.

Використання комп'ютерних технологій та Інтернету є одним із

інноваційних засобів вивчення літератури, який дозволяє стимулювати

інтерес студентів до художніх творів і вивільнити чимало часу для творчої

співпраці викладача та студентів. Звичайно, варто пам'ятати, що постійними

компонентами у процесі літературної освіти залишається літературний текст як естетичне явище та діалог, організований викладачем: художній текст – читач, читач – автор, художній текст – автор– читач.
Упровадження сучасних інформаційних технологій на заняттях української літератури стає однією з актуальних проблем методики викладання дисципліни. Ми переконані в тому, що сьогодні викладач-словесник зобов’язаний вміти користуватися сучасними засобами

навчання, насамперед, для того, щоб забезпечити одне з найголовніших

прав молодої людини – право на якісну освіту. Оснащення навчального кабінету комп'ютерною технікою і доцільне використання її на занятті стає обов'язковим атрибутом сучасного навчального закладу.
Відомо, що найефективніший вплив на людину здійснює та інформація, яка одночасно впливає на кілька органів чуття, і запам'ятовується вона тим

краще і міцніше, чим більше каналів сприймання було активізовано. Тому

очевидною є роль, яку ми відводимо мультимедійним засобам навчання, що

виникли з появою потужних багатофункціональних комп'ютерів, якісних

навчальних програм, розвинених комп'ютерних систем навчання.

Я.А.Коменський зазначав: "... Якщо будь-які предмети відразу можна

сприйняти кількома чуттями, нехай вони відразу сприймаються кількома

чуттями... усе, що тільки можна, давати для сприймання чуттям, а саме:

видиме - для сприймання зором, чутне - слухом, запахи - нюхом,

доступне дотикові - через дотик...."
На сучасному етапі розвитку освіти мультимедія дозволяє об'єднувати в

одній комп'ютерній програмно-технічній системі текст, звук, відеозображення, графічне зображення та анімацію (мультиплікацію). Кожен

із застосовуваних інформаційних компонентів має власні виражальні засоби

та дидактичні можливості, що спрямовані на забезпечення оптимізації

процесу навчання на заняттях української літератури.
Арсенал дидактичних можливостей мультимедійних засобів навчання можна стисло визначити так:
- урізноманітнення форм подання інформації;

- урізноманітнення типів навчальних завдань;

- створення навчальних середовищ, які забезпечують "занурення" студента в

уявний світ, у певні соціальні й виробничі ситуації;

- забезпечення негайного зворотного зв'язку, широкі можливості

діалогізації навчального процесу;

- широка індивідуалізація процесу навчання, використання основних і

допоміжних навчальних впливів, розширення поля самостійності;

- широке застосування ігрових прийомів;

- широкі можливості відтворення фрагментів навчальної діяльності

(предметно-змістового, предметно-операційного і рефлексивного);

- активізація навчальної роботи студентів, посилення їх ролі як суб'єкта

навчальної діяльності (можливість обирати послідовність вивчення

матеріалу, визначення міри і характеру допомоги тощо);

- посилення мотивації навчання.
Використання мультимедійних програм може відбуватися у різних видах навчальної діяльності:
І. Комп'ютерні програми під час подання нового матеріалу, його

повторення, узагальнення та систематизації (використання засобів

мультимедія з метою повторення, узагальнення та систематизації знань не

тільки допомагає створити конкретне, наочно-образне уявлення про

предмет, явище чи подію, які вивчаються, але й доповнити відоме новими

даними. Відбувається не лише процес пізнання, відтворення та уточнення

вже відомого, але й поглиблення знань).
ІІ. Проведення самостійної роботи за змістом мультимедійних засобів

навчання полягає в тому, що вони допомагають викладачеві поставити

проблему, активізувати сприймання, забезпечити міцне засвоєння знань,

сприяють виробленню умінь і навичок самостійного оволодіння знаннями.
ІІІ. Мультимедійна інформація як інструктивний та ілюстративний матеріал

(розрізняють ілюстрації, що лише відтворюють та конкретизують навчальний

матеріал; ілюстрації, що доповнюють навчальний матеріал або подають його

в новому висвітленні.
ІV. Мультимедія у поєднанні з іншими засобами навчання.

За допомогою комп'ютерних технологій викладачі української мови та літератури разом із студентами-гуртківцями технікуму створили мультимедійні презентації, які можуть використовуватися викладачам та студентам вищих навчальних закладів, вчителями і учнями загальноосвітніх навчальних закладів під час вивчення української літератури.
Перелік мультимедійних презентацій:

  1. І.С. Нечуй-Левицький. Життєвий і творчий шлях. Повість «Кайдашева сім`я» - (48 слайдів).

  2. Панас Мирний. Життєвий і творчий шлях. Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - (27 слайдів).

  3. І. Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях – (15 слайдів).

  4. М.Старицький. Життєвий і творчий шлях – (11 слайдів).

  5. М. Зайньковецька – неперевершена актриса українського театру–

(11 слайдів).

6. І.Франко. Життєвий і творчий шлях – (21 слайд).

7. І.Франко. Збірка поезій «Зів’яле листя» - (14 слайдів).

8. М.Коцюбинський. Життєвий і творчий шлях – (22 слайди).

9. М. Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків» - (26 слайдів).

10.Віртуальний музей О.Кобилянської – (30 слайдів).

11.О. Кобилянська. Життєвий і творчий шлях – (14 слайдів).

12.В. Стефаник. Життєвий і творчий шлях – (18 слайдів).

13.Леся Українка. Життєвий і творчий шлях – (26 слайдів).

14.Леся Українка. Життєвий і творчий шлях в документах, фотографіях, ілюстраціях – (22 слайди).

15. Леся Українка – геніальна донька українського народу – (30 слайдів).

16. В. Винниченко. Життєвий і творчий шлях – (15 слайдів).

17. П. Тичина. Життєвий і творчий шлях – (21 слайд).

18. Віртуальний музей Павла Тичини – (11 слайдів).

19. М.Рильський. Життєвий і творчий шлях – (20 слайдів).

20. В. Сосюра. Життєвий і творчий шлях – (18 слайдів).

21. Голодомор в Україні – (21 слайд).

22. М. Хвильовий. Біографія та творчість – (15 слайдів).

23. Ю. Яновський. Роман «Вершники» - (12 слайдів).

24. Теорія літератури. Художні течії в українській літературі – (16 слайдів).

25. Теорія літератури. Тропи в поетичному мовленні – (15 слайдів).

Схожі:

Актуальність теми вибраної технології. Стан її розробки в науково-методичній літературі
Метод проектів можна використовувати у звичайній групі як самостійну (індивідуальну) чи групову роботу студентів упродовж різного...
ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ФІЗИКИ
Для гармонійного поєднання останніх досягнень інформаційних технологій та шкільного курсу вивчення фізики постає проблема створення...
ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ ПРОФЕСІЙНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ДОПОМОГОЮ СУЧАСНИХ...
ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ ПРОФЕСІЙНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ДОПОМОГОЮ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес
Оскільки, головними фігурами в навчальних закладах є учень і викладача, які повинні творчо працювати, вчитися, самовдосконалюватися,...
Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій – шлях підвищення...
Лому у всьому світі приділяється велика увага. На це, звичайно, витрачається багато коштів, зокрема на створення інформаційних та...
ІННОВАЦІЇ В УПРАВЛІННІ ОСВІТИ, ЯК СКЛАДОВА ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО...
Влінських проблем на основі впровадження сучасних принципів та інноваційних технологій, розглянуто стан і шляхи розвитку навчального...
Державний стандарт освіти це сукупність нормативних документів, які...
Навчальний процес у вищих закладах освіти (надалі навчальний процес) це система організаційних і дидактичних заходів, спрямованих...
М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» Н. І. Парафійник...
ДІКС; особливості пошуку інформації в інтернеті; діяльність документно-інформаційних інститутів з надання інформаційних продуктів...
ВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВИЩА ОСВІТА УКРАЇНИ І БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС Навчальний...
В55 Вища освіта України і Болонський процес: Навчальний посібник / За редакцією В. Г Кременя. Авторський колектив: М. Ф. Степко,...
Модель і структура роботи над науково-методичною проблемою
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка