Тема: Протидія стигмі і дискримінація ВІЛ-інфікованих


Скачати 55.61 Kb.
Назва Тема: Протидія стигмі і дискримінація ВІЛ-інфікованих
Дата 20.02.2016
Розмір 55.61 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

Тренінг

Тема: Протидія стигмі і дискримінація ВІЛ-інфікованих

Мета:

  • розглянути суть і форми дискримінації, навчитись розуміти почуття людини, до якої ставляться упереджено.

  • формувати вміння враховувати небезпеку стигми і дискримінації людей які живуть з ВІЛ.

  • виховувати толерантність, співчуття, взаємодопомогу.

Тип уроку: урок-тренінг.

Література: “Школа проти СНІДу”: інформаційно-методичні матеріали для класного керівника. – Тернопіль, 2006р.; “Профілактика ризикованої поведінки”: Посібник для вчителів. – Київ: Алатон, 2004.

Обладнання: плакати, стікери різного кольору, маркери, макет мобільного телефону, макет сердець, ситуаційні завдання, скотч.


ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ


І. Вступна частина.

Привітання з учнями.
Вправа “Коло друзів”. Сісти в коло, взятись за руки, налаштуватись на роботу, побажати успіху.
Вправа “Дискусія”.

Учитель поділяє учнів на 2 групи.

Завдання 1.

Учні повинні дібрати аргументи щодо негативного ставлення до хворих на СНІД.

Завдання 2.

Учні повинні висловити толерантне ставлення до хворих на СНІД.

Групи відповідають, наводять аргументи, які обгрунтовують їхню думку. Під час дискусії вчитель повинен зрозуміти і з’ясувати, на яких знаннях і цінностях грунтуються їх відповіді. Важливо звернути увагу і після дискусії, задати питання: “Що є більшим злом – СНІД чи люди, хворі на СНІД?”
Очікування учнів.

Учням пропонується висловити свої очікування, які він прагне отримати на цьому занятті. Очікування записуються на стікерах і прикріплюються у вигляді СМС-повідомлення.
ІІ. Основна частина

Повідомлення теми тренінгу: “Протидія стигмі і дискримінації ВІЛ-інфікованих.

  • Небезпека стигми та дискримінації.

  • Важливість толерантності та співчуття до ВІЛ-інфікованих.

  • Як висловити підтримку і допомогу ВІЛ-інфікованим.


Вправа “Твій вибір”.

На невеличкому листочку паперу учасникам необхідно записати:

  • улюблену страву;

  • улюблене заняття;

  • ім’я друга (друзів);

  • ім’я найдорожчої рідної людини.

Запропонувати ситуацію: уявити себе на місці людини, що має тяжке захворювання та потребує грошей на лікування, викреслити те, чим пожертвуєш найперше, другим – те, на що не вистачає грошей, - третім – тих, хто не завжди можуть бути поруч, отже, проблема найбільше впаде на плечі найдорожчих і рідних людей.

Висновок: те, що відбулось, - це лише гра, а в житті все набагато складніше, тому кожний подумає: чи варто вживати наркотики, що є одним з шляхів ВІЛ-інфікування.

Інформація вчителя.

Ми вивчили, що шляхи зараження ВІЛ обмежені. Людина може надійно захистити себе за допомогою найпростіших заходів. Не існує жодних вагомих підстав обмежувати права ВІЛ-позитивних людей. Навпаки, дотримання прав людини, особливо права на інформацію і захист від дискримінації, надзвичайно важливе для боротьби з епідемією. Коли ми ставимося до людини несправедливо і порушуємо її права через її націонільність, релігію, колір шкіри або стан здоров’я – це дискримінація. Вона виникає на порожньому місці, а базується на стереотипах й упередженому ставленні. Дискримінація людей, що живуть з ВІЛ, спирається на ставлення до них як до брудних або приречених. Таке ставлення називають стигмою. Стигма (тавро) – уявлення, що існує у суспільстві, згідно з яким певні якості людей або їхня поведінка є ганебними й аморальними. Наприклад, про СНІД склалося уявлення, що це хвороба тих, хто вживає ін’єкційні наркотики, жінок-бізнесу і розпусників. Коли дізнаються, що людина ВІЛ-інфікована, сиавляться до неї з відразою. Найбільша небезпека стигми в тому, що людина вважає, якщо вона не причетна до наркотиків, чи сексбізнесу, то питання СНІДу її не стосуються.

Вправа “На краю безодні”

Мета: показати стиль життя людей, їх ризик інфікуватися ВІЛ і можливі дії щодо попередження його поширення.
Учасники об’єднуються у 2 групи. Кожна група отримує картку із ситуацією і відповідає на зазначені питання, записуючи на аркуш ступінь ризику для даної ситуації.

Ризик відсутній


Ризик невеликий

Ризик великий











Ситуація 1.

Сергій після школи продає газети. Він почув, що Антон, який працює поруч з ним, ВІЛ-інфікований. Мати Сергія, дізнавшись про це, вимагає, щоб син залишив цю роботу.

Запитання:

  • Що може розповісти Сергій мамі про поширення ВІЛ?




  • Чи потрібно йому залишати роботу? Відповідь обгрунтуйте.

  • Чи є небезпека інфікування Сергія, якщо він працює поряд з Антоном?


Ситуація 2.

ВІЛ-інфікований п’ятирічний хлопчик відвідував дитячий садок до того часу, поки завідуюча та батьки почали вимагати від батьків, щоб вони забрали хлопчика.

Запитання:

  • Що можна пояснити батькам?

  • Чи правильно чинить завідуюча?

  • Чи існує небезпека інфікування дітей в групі?


Інформація вчителя.

Доведено, що вірус імунодефіциту не передається від хворого здоровому під час звичайних побутових контактів, через повітря або через навколишні предмети. Тому головне – не давати зворому приводу вважати, що люди, які його оточують, його бояться. Хворі на СНІД потребують особливої уваги, дбайливого душевного ставлення друзів, родичів. Таке ставлення вкрай необхідне, бо ці люди через свій хворобливий стан часто бувають пригнічені, відчувають різні страхи. Співіснування з ВІЛ-інфікованими для багатьох людей стаєвипробуванням справжніх людських якостей, щирості материнських, дружніх почуттів. Кожній людині важливо виявляти співчуття до ВІЛ-позитивних та уміти протидіяти дискримінації і підтримувати людей, які живуть з ВІЛ.
Робота в парах. Вправа “Відкрий своє серце для інших сердець”.

Прочитати ситуації, запропонувати учням висловити слова підтримки людям, що потрапили в тенета ВІЛ-інфікування.
Ситуація 1.

Марина – учениця коледжу – дізналася, що вона ВІЛ-інфікована. Ця новина стала для неї шокуючою, життя для неї перестало мати будь-який сенс, адже вона знає, що позбутися ВІЛ-інфекції – не можливо. Що ви порадите Марині?
Ситуація 2.

Олег вирішив одружитися з Вікторією. Напередодні весілля вона повідомила йому, що під час медичного огляду дізналася, що ВІЛ-інфікована. Між ними взаємне велике кохання. Як бути цій молодій парі?
Ситуація 3.

Молоде ВІЛ-інфіковане подружжя вирішило народити дитину. Їм пояснили, що можливість народити здорову дитину існує. Досягненням сучасної медицини – є антиретровірусна терапія (прийняття сучасних ліків). Батьки вагаються, що ви їм порадите?

Ситуація 4.

Твій однокласник ВІЛ-інфікований. Він постійно вважає себе “викинутим” із суспільства, не бажає ні з ким спілкуватись. Вислови слова підтримки і допомоги.

Учні на стікерах записують слова підтримки, допомоги, поради, озвучують їх і прикріплюють на макет сердець.

so02963_

ІІІ. Заключна частина.

Завершення тренінгу

Учням пропонується стати в коло, вчитель протягує руку в центр кола і пропонує усім по черзі приєднатися, висловити слова підтримки тим, хто потрапив у біду.




Прощання з учнями.

Слово вчителя.


Хай така біда ніколи

У ваші не стукає серця.

Дайте руку тим, хто побороли

Страх і прагнуть жити до кінця.

Дайте руку тим, хто у тенетах,

Хто прохання посилає вам,

Дайте руку тим, хто поряд.

Молодим скаліче


Схожі:

УРОК №9 ТЕМА : Протидія стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих
ВІЛ-інфікованих; виховувати толерантне відношення до ВІЛ-позитивних людей; формувати бажання дотримуватися правил здорового способу...
Тема: Протидія стигмі і дискримінація ВІЛ-інфікованих
Література: “Школа проти СНІДу”: інформаційно-методичні матеріали для класного керівника. – Тернопіль, 2006р.; “Профілактика ризикованої...
Про затвердження районної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції,...
Відповідно до пункту 16 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та розглянувши поданий районною державною адміністрацією...
УКРАЇНА Міністерство охорони здоров’я Коломийська центральна районна лікарня
...
РОЗПОРЯДЖЕНН Я
ВІЛ-інфекції/СНІДу, на період до 2011 року та Національної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, допомоги на лікування...
УКРАЇНА РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Уряду, спрямованих на запобігання поширенню ВІЛ-інфекції/СНІДу, на період до 2011 року та Національної програми забезпечення профілактики...
Профілактика захворювання на ВІЛ/СНІД
Згідно статистичних даних в Макарівському районі під диспансерним наглядом перебуває 40 ВІЛ-інфікованих осіб, в т ч. 4 – з діагнозом...
Україна ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Про затвердження заходів управління освіти і науки облдержадміністрації з виконання Загальнодержавної та регіональної програм забезпечення...
Загальнодержавна програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції,...
Головною метою виховної роботи є всебічний гармонійний розвиток особистості, формування її позитивних якостей: свідомого патріотизму,...
Тема: Здоров’я молоді в Україні. ВІЛ/СНІД/ІПСШ: шляхи передачі і методи захисту
Проаналізувати особливості поширення ВІЛ-інфекції серед молоді в Україні, ознайомити учнів зі шляхами зараження організму людини...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка