Тема:Квартира. Меблі.
Мета:удосконалювати уміння вимовляти,читати вивчені слова,слухати-розуміти зміст тексту,збагачувати лексичний запас з теми,розвивати уміння розповідати за предметними малюнками українською мовою,формувати вміння працювати в групі ,дотримуючись певних правил,формувати пізнавальну та соціальну компетентності, спостережливість, уважність, виховувати товариські взаємини,бажання вносити атмосферу злагоди і взаєморозуміння з рідними у сім’ї.
Обладнання:картинки з зображенням різних будинків (багатоповерхового,хати, дома) ,сонця,меблів,кімнат,правила роботи в групі(плакат),план опису кімнати.
Хід уроку
I.Організаційний момент
1.Сонечко у клас прийшло
Веселість і бадьорість до нас принесло,
В кожне серце радісно зайшло,
Щезли втома, лінь,розмови і суворість.
Друзі, плеснемо разом,
Посміхнемося гуртом-
Навкруги все стане лагідним,приємним.
Знов за руки беремось,до роботи візьмемось-
І урок стає чудесним,милим,теплим та приємним.
II. Актуалізація та мотивація навчальних знань
1.Мовна розминка (чистомовки)
-ра-ра-ра-у нас нова квартира,
-лі-лі-лі-ми купили меблі,
-фа-фа-фа-дуже красива шафа,
-ко-ко-ко-велике й м’яке ліжко,
-ець-ець-ець-зручний та хороший стілець.
2. «Мозкова атака»
-За малюнками дати відповіді на питання:
-Які бувають будинки?
-Для чого їх будують?
-В яких будинках люди мешкають у місті ,селищі,селі?
3.Хвилинка каліграфії
-З яких елементів складаються букви М,Б,К-запишіть їх будь ласка окремо кожний по рядах.
-Які слова починаються на ці букви?
III.Оголошення теми та мети уроку
-Сьогодні на уроці ,як ви вже здогадалися, ми будемо знайомитися з нашими квартирами,домами та меблями ,які в них знаходяться. Будемо вчитися правильно називати та вимовляти їх українською мовою,складати речення з цими словами та підтримувати один одного в груповій роботі.
IV.Сприйняття та осмислення нового матеріалу
1. «Асоціативний кущ»
- Які асоціації у вас викликає слово БУДИНОК?
Діти говорять ,а вчитель записує на дошці всі запропоновані варіанти.
- Робимо висновок: будинки бувають різні,з різною кількістю кімнат,поверхів,збудовані з різних матеріалів,т.п.
2. «Доповни речення»
Кімната,де готують-це…
Кімната,де відпочивають-це…
Кімната,де зустрічають гостей-це…
Кімната,де вмиваються-це…
- Що об’єднує всі ці кімнати?
3Словникова робота:
-Які слова ми вже сьогодні називали по нашій темі?
Будинок,квартира,кімната,їдальня,спальня,вітальня,вана кімната,т.п.
-Відгадайте загадки:
Є твердий, а є м’який,Є важкий, а є легкий.
Ми на ньому сидимо,І вчимося, і їмо.
***
Односпальне чи двоспальне,Прямокутне чи овальне.
Ми на ньому лежимо,А як ніч прийде – спимо.
***
Чималенькою буває,Безліч знань в собі тримає -
В ній і Рильський і Шевченко,Симоненко і Костенко.
***
Вона складається з шухляд,Та шафок, що стоять у ряд.
У ній каструлі ми тримаєм,Виделки, ложечки ховаєм.
***
Для комп’ютера це дім,Він увесь стоїть на нім.
Всі частини місце знаютьІ чужого не займають.
***
Є комп’ютерний, письмовий,Однотонний, кольоровий.
Ми за ним навчаємось,Пишемо і граємось.
***
Одяг у собі збирає,По поличках розкладає.
Є стандартна, є висока,Є вузька, а є глибока.
***
Як ввійдемо – зустрічаєІ одежу в нас приймає.
А ідемо – віддає,Дзеркало ще в неї є.
***
Він складається з шухляд,Але вверх вони, не в ряд.
В ньому речі ми тримаєм,Різні іграшки складаєм.
***
Він не ліжко, хоч спимо,Лежимо і сидимо.
Не простий, а розкладний Невеликий і зручний.
Відповіді: стілець, ліжко, книжкова шафа, кухня, комп’ютерний стіл, стіл, шафа, прихожа, комод, диван.
(Діти відгадують загадки а вчитель вивішує відгадки у вигляді картинок)
-Давайте з вами ще раз вимовимо ці слова,дивлячись на малюнки.
-Як одним словом назвати всі ці слова?(Меблі)
4.Фізхвилинка
Столярики -молодці
Тешуть столики й стільці.
Пилочками чики-чики,
Молотками туки-туки.
Чик-тук-туки,чик-тук-туки,
В нас до праці здібні руки.
(Діти імітують рухи столярів і виконують вправи декілька разів)
V.Застосування та закріплення матеріалу
-Робота в групах(на групи діти поділені заздалегідь вчителем)
-Давайте з вами пригадаємо правила роботи в групах:
Груповий успіх залежить від успіху та зусиль усіх членів.
Ми так само важливо ,як і Я
Працювати так щоб не заважати іншим
Не говорити всім одночасно
Намагатися зрозуміти один одного
Перед роботою потрібно домовитися ,хто яку роботу буде виконувати
1.Перше завдання для груп: гра «Хто більше»
-Я читатиму вірш ,а ви уважно слухаєте та запам’ятовуєте назви меблів.
Меблі
У квартири теплі
заселялись меблі.
Залюбки кімнати
стали обирати.
Рушив комод в спальню,
а диван — в вітальню.
Слідом до світлиці —
стіл, сервант, полиці.
А стелаж з книжками —
в кабінет до мами.
Шафа черевата —
у кімнату тата.
А маленьке ліжко
прокрадалось нишком
у мою кімнату.
Тут я буду спати.
Діти –доповідачі дають свої відповіді по групах,вчитель робить висновок .
-Запишіть назви меблів у зошити.
2.Друге завдання для груп:
-За планом,який лежить у вас на столі вам труба описати кімнату,малюнок якої також знаходиться у вас на столі.
-Прошу вас працювати дотримуючись наших правил.
План
1.Як називається кімната?
2.Для чого вона призначена?
3.Які меблі в ній знаходяться?
4.Чи є якісь прикраси?
Діти –доповідачі виступають,а інші діти уважно слухають та виправляють помилки,якщо вони зустрічаються.
3.Третє завдання для груп
-Уявіть собі ,що до вас приїхали гості. Ви повинні їм показати вашу квартиру та розказати про неї.
-Виступи учнів
VI.Підбиття підсумків навчальної діяльності
-Ось і уроку кінець! Хто працював,той молодець!
Що сподобалося вам ,поділіться.
Що сумним було,пожаліться. -Учні висловлюють свої думки. |