|
Скачати 184.98 Kb.
|
Упровадження інформаційно - комунікаційних технологій у навчально-виховний процес в ЗНЗ. „Педагогічна майстерність — це високе мистецтво навчання і виховання, що постійно вдосконалюється, доступне кожному педагогу, основу якого складають професійні знання, вміння і здібності” А. Макаренко Сучасному суспільству необхідна якісна освіта, яка спроможна забезпечити зростання потреби споживача та виробника матеріальних і духовних благ. Перехід до інформаційного суспільства кардинально змінює положення освіти. Однією з основних цілей розвитку інформаційного суспільства в Україні є забезпечення комп'ютерної та інформаційної грамотності населення, насамперед шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні всебічно розвиненої особистості¹ . Нині кожному необхідно самостійно ставити і розв’язувати конкретні завдання науки, техніки, життя. Для цього потрібні глибокі та міцні знання і вміння творчо їх застосовувати. Розвитку творчої особистості і має бути підпорядкований весь навчальний процес у загальноосвітній школі. Важливою складовою цього процесу є самостійна розумова діяльність учнів. Важливим аспектом, що визначає характер змін у системі освіти, є науково-технічний прогрес та його вплив на соціальні та суспільні відносини. Комп’ютерні технології постійно вдосконалюються, стають більш насиченими, ємними, гнучкими, продуктивними, націленими на різноманітні потреби користувачів. 1.Закон України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки» від 9 січня 2007 року, № 537-v. Реформування освіти в Україні в найближчі роки передбачає її перебудову з метою впровадження в освітню практику таких технологій, які б створили максимально сприятливі умови для розвитку і саморозвитку особистості учня, виявлення та активного використання його індивідуальних особливостей у навчальній діяльності. Використання нових технологій у навчальному процесі приводить до: - розвитку нових педагогічних методів і прийомів; - зміні стилю роботи викладачів, розв'язуваних ними завдань; - структурним змінам у педагогічній системі. Реформування шкільної освіти має на меті зробити її більш якісною шляхом забезпечення широких можливостей для розвитку, навчання та виховання творчої особистості, в результаті яких вона буде підготовлена до активного, самостійного життя в суспільстві. Стрімкий розвиток інформаційно-комунікативних технологій — один із факторів, що визначає розвиток світової спільноти ХХІ століття. Цивілізація постійно рухається до побудови інформаційного суспільства, де головну роль буде відігравати інформатизація та наукові знання. У зв’язку з активним розвитком інформаційних технологій і їх упровадженням у різні сфери життя все більшої актуальності набуває формування інформаційної культури сучасних школярів. Поліпшення якості освіти є необхідною умовою формування інформаційного суспільства та конкурентоспроможної економіки. На сучасному етапі інтенсивне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у сферу освіти є національним пріоритетом. Освіта для сталого розвитку в навчальному процесі передбачає: для викладачів – це перехід від передачі знань до створення умов для їх активного засвоєння та отримання практичного досвіду; для учнів – це перехід від пасивного засвоєння знань до активного їх пошуку, практичного осмислення; для керівництва навчальним закладом – це зміни у використанні ресурсів закладом, впровадження принципів сталості та демократизації в управління, налагодження діалогу із зацікавленими групами населення. У світовій освітній практиці інформаційно-комунікаційні технології розглядаються як якісно нові засоби поширення та акумулювання знань. При цьому актуальною є проблема їх раціонального використання у навчально-виховному процесі, управлінській діяльності, підвищенні кваліфікації педагогічних працівників та самоосвіті. В умовах становлення і розвитку високотехнологічного інформаційного суспільства постає необхідність у стовідсотковому впровадженні у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій. Термін «інформаційна культура» вперше з'явився у 70-роках і розглядався як культура раціональної і ефективної організації інтелектуальної діяльності людей. Широке поширення інформаційних технологій в усі сфери суспільного життя призвели до того, що інформаційна культура стала розглядатися в тісному зв'язку з комп'ютерною технікою. Сьогодні вже не викликає сумнівів питання про необхідність формування інформаційної культури, починаючи з молодшого шкільного віку, що може досягатися не тільки зміною способів навчання, але і якісно іншим підходом до побудови змісту освіти. З одного боку, інформаційні технології — це потужний інструмент для отримання дитиною найрізноманітнішої інформації, з другого — ефективний засіб підвищення інтересу до навчання,мотивації, наочності, науковості. Інформаційні технології (англ. Informationtechnology) — широкий клас дисциплін і галузей діяльності, які відносять до технологій керування й обробки даних, у тому числі із застосуванням обчислювальної техніки Інформаційна технологія — це сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, об’єднаних у технологічний ланцюжок, що забезпечує збір, обробку, зберігання, розповсюдження й відображення інформації з метою зниження трудомісткості процесів використання інформаційного ресурсу, а також підвищення їхнадійності та оперативності. Мета створення та широкого розповсюдження інформаційних технологій — розв’язання проблеми розвитку інформатизації суспільства та життєдіяльності в країні. Останнім часом під інформаційними технологіями найчастіше розуміють комп’ютерні технології. Зокрема, інформаційні технології мають справу з використанням комп’ютерів і програмного забезпечення для зберігання, перетворення, захисту, обробки, передачі й отримання інформації. Сьогодні залишається відкритим питання: як найбільш ефективно використовувати потенційні можливості сучасних інформаційних і комуніка- ційних технологій у навчанні школярів, метою якого є впровадження й використання нових інформаційних технологій, покликаних сприяти активізації та розвитку розумових здібностей дитини, активному й свідомому набуттю знань, умінь і навичок, підвищенню інтересу до навчання, набуттю навичок самоосвіти та культурного спілкування у світовому інформаційному просторі. Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів. Завдання школи не тільки надати певний обсяг знань учням, а й розвинути в них пізнавальні інтереси, творче ставлення до справи, прагнення до самостійного пошуку й поглиблення знань, сформувати вміння, які діти застосовуватимуть у своїй практичній діяльності. Активна робота з комп’ютером формує в учнів високий рівень самоосвітніх навичок і вмінь аналізу та структурування одержуваної інформації. Слід звернути увагу, що нові засоби навчання , які дозволяють органічно поєднувати інформаційно-комунікативні, особистісно- орієнтовані техноло- гії з методами творчої та пошукової діяльності. Сьогодні впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес — невід’ємна частина шкільного навчання. Загальновизнано, що використання комп’ютерних технологій в освіті неминуче, оскільки істотно підвищує ефективність навчання та якість здобуття знань, формування вмінь. Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні — одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Сьогодні перед школою стоїть завдання виховати випускників, які: - уміють адаптуватися в різних життєвих ситуаціях; - самостійно здобувають необхідні предметні знання для виконання практичних завдань; - мають навички подолання стереотипів мислення; - розвивають здібності до адаптації в мінливому інформаційному середовищі; - виявляють гнучкість, мобільність, проникливість, толерантність, творчу ініціативність; - критично мислять; - уміють працювати з інформацією; - виявляють комунікабельність у різних соціальних групах; - самостійно працюють над розвитком власного інтелекту, культури. Впровадження в освіту ІКТ сприяє підвищенню її якості, а також удосконаленню організації освітнього закладу та управління ним. Використання засобів ІКТ в організації та плануванні діяльності загальноосвітнього навчального закладу має певні переваги, а саме: - підвищення ефективності навчального процесу; - можливість управління з використанням результатів попередньої діяльності; - прийняття більш ефективних управлінських рішень; - підвищення об’єктивності в оцінці діяльності вчителів та учнів; - більш ефективне управління пізнавальною діяльністю учнів; - можливість прийняття більш виважених рішень, які стосуються підвищення результативності навчання; - оперативний доступ до організаційної інформації стосовно діяльності освітнього закладу; - економія як матеріальних, так і людських ресурсів; - вільний час на вирішення важливих питань; - скорочення обсягу рутинної роботи. Виникнення та розвиток інформаційного суспільства (ІС) припускає широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освіті, що визначається багатьма чинниками. По-перше, впровадження ІКТ у сучасну освіту суттєво прискорює передавання знань і накопиченого технологічного та соціального досвіду людства не тільки від покоління до покоління, а й від однієї людини до іншої. По-друге, сучасні ІКТ, підвищуючи якість навчання й освіти, дають змогу людині успішніше й швидше адаптуватися до навколишнього середовища, до соціальних змін. Це дає кожній людині можливість одержувати необхідні знання як сьогодні, так і в постіндустріальному суспільстві. По-третє, активне й ефективне впровадження цих технологій в освіту є важливим чинником створення нової системи освіти, що відповідає вимогам ІС і процесу модернізації традиційної системи освіти. У «Всесвітній доповіді з освіти» ЮНЕСКО було виділено три цілі використання комп’ютерів у наш час у різних системах освіти: - перша (традиційна) – як засіб забезпечення набуття учнями мінімального рівня комп’ютерної грамотності; - друга – як засіб підтримки та збагачення навчального плану; - третя – як середовище для взаємодії між учителями та учнями . Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) за короткий час стали невід’ємною складовою сучасного суспільства. У багатьох країнах світу вільне володіння цими технологіями є складовою базової освіти. Впровадження в освіту ІКТ сприяє підвищенню її якості, а також удосконаленню організації освітнього закладу та управління ним. У процесі навчання відбувається постійна взаємодія педагога й учнів. Навчання, що має яскраво виражену особистісну забарвленість ,кожний учень здійснює по-різному: хтось не може продемонструвати здобуті знання, дехто на основі раніше отриманого досвіду, показує феноменальні здібності, а у когось сформувалося негативне ставлення до предмета й він не хоче вчитися. Не можна заперечувати й особистісне сприйняття (або не сприйняття) вчителя учнем і навпаки, що також, без сумніву, впливає на прогрес у навчанні. Одна з цих інновацій — інформаційно-комунікативні технології (ІКТ). Механізмами для організації навчання та спілкування між вчителем і учнем, можуть бути: електронні підручники; мережеві проекти; телеконференції; тематичні каталоги з окремих освітніх областей, - тобто, мають бути задіяні всі прояви комунікації, які спонукають до коментування існуючої інформації та впровадження в інформаційне середовище власних ідей, заснованих на існуючих теоріях і здобутках. У Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ ст. наголошено, що пріоритетним напрямом у розвитку освіти є підготовка людей високої освіченості, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку, освоєння і впровадження наукоємних та інформаційних технологій. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають цілком нові можливості для творчості, навчання всіляких професійних навичок. Комп’ютерні технології виконують в навчанні техніко-педагогічні та дидактичні функції. Інформатизація суспільства пов’язана, насамперед, з розвитком комп’ютерної техніки, різноманітного програмного забезпечення, глобальних мереж (Інтернет) та мультимедійних технологій. Мультимедійні засоби навчання займають важливе місце у розвитку інформаційного суспільства. Мультимедійні засоби дозволяють користувачеві спілкуватися з комп’ютером, використовуючи різноманітні, природні для себе середовища: графіку, гіпертексти , звук, анімацію, відео. Мультимедійні системи надають користувачеві персонального комп’ютера такі види інформації: текст; зображення; анімаційні картинки; аудіо коментарі; цифрове відео. Технології, які дозволяють з допомогою комп’ютера інтегрувати, обробляти і водночас відтворювати різноманітні типи сигналів, різні середовища, засоби і способи обміну інформацією, називаються мультимедійними . Існують різноманітні способи застосування засобів мультимедіа в навчальному процесі, серед яких: - використання електронних лекторів, тренажерів, підручників, енциклопедій; - розробка ситуаційно-рольових та інтелектуальних ігор з використанням штучного інтелекту; - моделювання процесів і явищ; - забезпечення дистанційної форми навчання; - проведення інтерактивних освітніх телеконференцій; - побудова систем контролю й перевірки знань і умінь учнів(використання контролюючих програм-тестів); - створення і підтримка сайтів навчальних закладів; - створення презентацій навчального матеріалу; - здійснення проективної і дослідницької діяльності учнів тощо. Потрібно підкреслити, що використання засобів мультимедіа в освітньому процесі сприяє: - підвищенню мотивації учнів до навчання; - реалізації соціальної мети, а саме – інформатизації суспільства; - інтенсифікації процесу навчання; - розвитку особистості учня; - розвитку навичок самостійної роботи з навчальним матеріалом; - підвищенню ефективності навчання за рахунок його індивідуалізації. Шляхи використання ІКТ в навчально-виховному процесі У процесі викладання предметів, інформаційні технології можуть використовуватися в різних формах: - мультимедійні сценарії уроків; - застосування комп'ютерної лабораторії; - перевірка знань на уроці; - позаурочна діяльність; - дистанційне навчання педагогів і учнів. Незалежно від бажання педагога в процесі передачі знань беруть участь і його переконання, пріоритети, мотивації, життєві концепції. Перед учителем стоїть завдання розробити та впровадити в навчальний процес інновації, що мають за мету оптимізувати якість системи освіти. Виникає необхідність створити таку методичну систему, яка забезпечить створення умов для виховання учня, мотивованого до активної пізнавальної діяльності, для розвитку його здібностей,що забезпечують творчу самореалізацію, формування навичок самостійної роботи шляхом використання ІКТ на уроках і в позаурочний час. Цілі, які стоять перед цією системою: - підвищення технічної грамотності вчителя; - створення умов розвитку в дитини необхідності вивчати навколишній світ за допомогою засобів інформаційних технологій; - створення ситуації успіху для підвищення внутрішньої мотивації до навчання; - створення умов для формування самостійного пошуку й отримання потрібної інформації; - створення умов для формування навичок роботи на уроці. Головне в методичній системі це уроки , які можна умовно поділити на п’ять типів: 1. Уроки демонстраційного типу. Цей тип уроків — один із найпоширеніших на сьогодні. Для проведення цього уроку потрібний предметний кабінет, обладнаний комп’ютером і проектором, інтерактивна дошка. Під час заняття на будь-якому його етапі інформацію демонструють на великому екрані. Проведення уроку у вигляді лекції із використанням мультимедійного проектору дає вчителеві можливості продемонструвати учням яскравий ілюстративний матеріал — діаграми, схеми, ілюстрації, аудіо - та відео - файли. Учитель використовує презентації, створені самостійно за допомогою Microsoft PowerPoint або знайдені в Інтернеті, але адаптовані вчителем для своїх учнів. Це допомагає: - досягнути оптимального темпу роботи з учнями; - продемонструвати абстракті поняття й об’єкти; - підвищити рівень наочності в процесі навчання; - підвищити інтерес до навчання; - упровадити різнорівневу диференціацію навчання; - підштовхнути учнів до застосування домашнього комп’ютера для вивчення предмета; - досягнути ефекту зворотного зв’язку. 2. Уроки комп’ютерного тестування. Тестування — один із видів контролю знань,який останнім часом активно використовують у сучасній школі. Застосування на уроці комп’ютерних тестів і діагностичних комплексів дозволить учителеві за короткий проміжок часу отримати об’єктивну картину рівня засвоєння матеріалу в усіх учнів і своєчасно його скоректувати. Крім цього, педагог може обрати рівень складності завдання для конкретного учня. Для дитини важливо те, що відразу після виконання тесту (коли ця інформація ще не втратила своєї актуальності) можна отримати об’єктивний результат із зазначенням помилок, що неможливо,наприклад, під час усного опитування. Тестові програми дозволяють швидко оцінити результат роботи, визначити теми, які погано засвоєні учнями. Для проведення такого типу уроку необхідний комп’ютерний кабінет, бо кожен учень під час заняття повинен працювати самостійно. Програмним забезпеченням можуть бути тестові програми. Цей тип уроку можна застосовувати під час з підготовки до ДПА. 3. Уроки тренінгу або конструювання. Такий урок проходить у комп’ютерному кабінеті. Програмне забезпечення — комп’ютерна програма, що дає можливість виконати певний тип завдань. 4. Інтегровані уроки. Інтегровані уроки, як правило, проходять у комп’ютерному кабінеті. Таке заняття проводять учитель - предметник і вчитель інформатики. Учитель-предметник формулює завдання, разом з учнями аналізує результати, робить висновки. Учитель інформатики допомагає дітям побудувати модель процесу, виконати необхідні розрахунки цієї моделі. У шкільній програмі багато тем, які корисно розглянути одночасно з точки зору декількох наук. На уроках, інтегрованих з інформатикою, учні вивчають комп’ютерну грамотність і тренуються використовувати в роботі з матеріалом різні предмети, один із найбільш потужних сучасних універсальних інструментів — комп’ютер. З його допомогою діти вирішують рівняння, будують графіки, креслять, готують тексти, малюнки для своїх робіт. Це — можливість для учнів проявити свої творчі здібності. 5. Уроки із використанням комп’ютерних комунікацій. Для проведення таких уроків необхідні комп’ютерний кабінет, комп’ютерна мережа, доступ до Інтернету, інтерактивна дошка. Під час таких занять учні працюють у групах над створенням проектів. Мета сучасного уроку — це формування образного мислення та яскравого уявлення про предмет. Неабиякі можливості для її реалізації дає використання комп’ютера в школі. Використання ІКТ у навчальному процесі передбачає підвищення якості освіти, тобто розв’язання однієї з глобальних проблем сучасної спільноти. Але використання ІКТ не розв’язує повністю цієї проблеми. Воно дозволяє значною мірою просунутися в досягненні поставленої мети. Процес організації навчання школярів із використанням ІКТ дозволяє: - з одного боку, зробити цей процес цікавим завдяки новій формі навчання, а з іншого — зробити його яскравим, цікавим, різноманітним за формою за допомогою комп’ютера; - ефективно розв’язати проблему наочності,розширити можливості візуалізації навчального матеріалу, зробити його більш зрозумілим і доступним; - індивідуалізувати процес навчання за допомогою різнорівневих завдань завдяки засвоєнню навчального матеріалу в індивідуальному темпі, самостійно, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що викликає в учнів позитивні емоції; - сформувати в учнів навички самостійно аналізувати й виправляти помилки за допомогою зворотного зв’язку з комп’ютером; розкріпачити учнів під час відповіді на питання, оскільки комп’ютер дозволяє фіксувати результати (зокрема, без виставлення оцінки),коректно реагує на помилки; - самостійно аналізувати й виправляти помилки, коригувати свою діяльність за допомогою зворотного зв’язку, у результаті чого формуються навички самоконтролю; - здійснювати самостійну навчально-дослідницьку діяльність (моделювання, метод проектів, розробка презентацій, публікацій тощо), розвиваючи у школярів творчу активність. Використання інформаційних технологій у навчанні залежить від фізіологічних можливостей людини: у пам’яті залишається 25 % почутого, 30 % побаченого, 50 % побаченого і почутого,75 % матеріалу, якщо учень бере активну участь у процесі навчання. З метою інтенсифікації навчання використовують програмне забезпечення навчальних дисциплін: електронні підручники, програми-тренажери, словники, енциклопедії, відео-уроки тощо. Можливості комп’ютера з використанням адаптованих для нього технологій (програмних продуктів, Інтернету, демонстраційного обладнання) складають матеріальну базу інформаційно-комп’ютерних технологій. Комп’ютер допомагає посилити мотивацію до навчання: - шляхом активного спілкування учня з комп’ютером, різноманітністю та яскравістю інформації (текст + звук + відео + колір); - шляхом орієнтації учня на успіх (виконання будь-якого завдання, використовуючи підказки). Неабияке значення має той факт, що в процесі роботи вчителя й учня із використанням комп’ютерних технологій, учень, поступово входить у світ дорослих. Упровадження в життя сучасної людини ІКТ ставить педагога перед дилемою: вчити дітей із використанням сучасних навчальних технологій або залишити професію. Використання інформаційно-комунікативних технологій під час уроків стає звичайним явищем, дозволяє розширити інформаційний простір заняття. Під час проведення уроку комп’ютер можна використовувати: - для діагностування якості засвоєного матеріалу; - для формування елементарних умінь і навичок після вивчення нового матеріалу шляхом тестування; - під час роботи з неуспішними учнями, у яких використання комп’ютера підвищує інтерес до навчання; - для самоосвіти; - для ілюстрації нового матеріалу. Але слід пам’ятати: комп’ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його діяльність. Інтегрування звичайного уроку з комп’ютером дозволяє педагогові перекласти частину своєї роботи на ПК, зробити завдяки цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним. Зокрема, пришвидшується процес запису визначень, теорем тощо, оскільки вчителеві не доводиться повторювати текст кілька разів (він вивів його на екран), учневі не доводиться чекати, поки вчитель повторить саме потрібний йому фрагмент. Цей метод навчання дуже привабливий і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності й знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми й методи навчання, стимулює професійний розвиток педагога та вивчення роботи за комп’ютером. Застосування інформаційних технологій у системі управління освітою є особливо необхідним, оскільки саме управлінські рішення спроможні змінити всю систему в цілому, а від їх правильності та своєчасності залежить ефективність системи освіти. Одним із методів удосконалення системи управління освітою є впровадження новітніх інформаційних систем. Це дозволяє оптимізувати процес обміну інформацією, зменшити обсяг роботи адміністратора системи освіти та дозволяє йому приймати ефективні управлінські рішення. Науковим підґрунтям для впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в управління загальноосвітнім закладом є праці сучасних науковців України. У працях Л.І. Даниленко, Г.В. Єльникової, В.І. Маслова відображені питання систематизації управлінської діяльності, а проблеми впорядкування збору, обробки та збереження організаційно-управлінських даних ґрунтовно розглянуті такими вченими як В.Ю. Биков, В.В. Олійник, В.Д. Руденко тощо. Використання ІКТ в управлінні освітою є складовою розвитку єдиного інформаційного середовища. Неможливо не відзначити, що інформатизація управлінської діяльності підвищує вимоги до професійної підготовки управлінців, особливо до рівня їх інформаційної компетентності. Під час курсів підвищення кваліфікації керівників ЗНЗ приділяється увага не тільки комп’ютерній грамотності, а й інформаційній компетентності – це не тільки знання комп’ютерних програм, вона включає в себе і такі складові, як робота з інформацією в електронному вигляді, знання та вміння використовувати найефективніші методи пошуку та зберігання інформації, уміння працювати із зовнішнім інформаційним середовищем, уміння оптимально використовувати архіви інформації тощо. Тільки у разі забезпечення всіх цих складових процес інформатизації освіти буде ефективним. Засоби ІКТ мають певні складові, що забезпечують ефективну роботу навчального закладу Використання засобів ІКТ мають деякі переваги для різних категорій управлінців. Дуже важливим у загальноосвітньому навчальному закладі є застосовування інформаційних технологій в роботі бібліотеки, якою користуються як вчителі, так і учні, оскільки від якості інформаційного та телекомунікаційного забезпечення цих ресурсів залежить якість усього навчального процесу. Бібліотека є в кожному навчальному закладі та виконує такі завдання, як накопичення, архівація знань та їх розповсюдження. До останнього часу бібліотеки працювали з паперовими носіями (книжки, періодичні видання тощо), але в сучасних умовах використання засобів ІКТ може підняти роботу шкільного бібліотечного ресурсу на якісно новий рівень. Засоби ІКТ дозволяють суттєво збільшити інформаційний фонд бібліотеки, включити повнотекстові бази даних, які бібліотека може формувати сама або знаходити в інших навчальних закладах та у локальних і глобальних інформаційних системах, може купити і зберігати їх в електронному вигляді на різних носіях (дискети, диски, сервери тощо). Упровадження ІКТ у навчальному закладі — надзвичайно перспективна й корисна справа. За умови розумного використання їх можливостей можна за короткий термін досягти високих результатів, зробити навчання дітей цікавим і змістовним і, що теж важливо, з економити кошти. Потрібно лише чітко визначитися з пріоритетами. Застосування комп'ютерів в освіті привело до появи нового покоління інформаційних освітніх технологій, що дали змогу підвищити якість навчання, створити нові засоби впливу, ефективніше взаємодіяти педагогам зі студентами. На думку багатьох фахівців, нові інформаційні освітні технології на основі комп'ютерних засобів дають можливість значно підвищити ефективність навчання. |
Міська програма інформатизації на 2011 2014 роки І. Загальні положення Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2007 року №653-р «Про затвердження плану заходів з виконання завдань, передбачених Законом... |
ШОСТЕ СКЛИКАННЯ «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007 – 2015 роки» (зі змінами та доповненнями), враховуючи Регіональну... |
ПАСПОРТ програми розвитку освіти міста Синельникового на 2010-2015 роки Закон України „Про освіту”, Указ Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в... |
1. Загальні положення Україні на 2007 – 2015 роки», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про електронні документи... |
ЗАКОНУКРА Ї Н И Цей Закон визначає правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, що сприяє... |
ЗАКОНУКРА Ї Н И Цей Закон визначає правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, що сприяє... |
ЗАКОНУКРА Ї Н И Цей Закон визначає правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, що сприяє... |
ЗАКОНУКРА Ї Н И Цей Закон визначає правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, що сприяє... |
Про виконання заходів Програми розвитку малого підприємництва у м.... ... |
РАЙОННА КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА “ Молодь Вільшанщини на 2010-2015 роки ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону України від 5 лютого 1993 року №2998-XІІ “Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні” та Постанови... |