|
Скачати 64.05 Kb.
|
Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики у 2012/2013 н.р. Скрипська Г.В., методист НМЦ природничо-математичних дисциплін ІППО Чернівецької області Сутність олімпіади з інформатики полягає в тому, що використовуючи засоби програмування, структури даних, необхідно написати оптимальні алгоритми розв’язання складних задач в обмежені терміни в атмосфері суперництва та реалізувати їх конкретною мовою програмування використовуючи комп’ютери, які зчитують з текстових файлів дані і у текстові файли виводять результат обробки цих даних реалізованим алгоритмом. У шкільному курсі інформатики розділ алгоритмізація та програмування націлений на розвиток здібностей відповідної категорії учнів – підлітків з розвиненим логічним мисленням, підготовленим математичним апаратом, зацікавлених у формуванні себе як майбутніх програмістів. Саме такі учні, як правило, беруть участь в олімпіаді з інформатики. Відповідно до Положення про проведення I-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, затвердженого наказом Головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 17.07.2012 за № 469, на І-ІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики у 2011/2012 н.р. пропонуються єдині завдання для 9-11 класів, які охоплюють розділ “Основи алгоритмізації та програмування” державних програм “Інформатика. 10-11 класи” (для загальноосвітніх навчальних закладів) та “Інформатика (поглиблений курс). 8-11 класи” (для класів фізико-математичного профілю). обов’язковими для участі в олімпіаді є знання з таких тем:
Основними результатами роботи учасника має бути: - програма, що реалізує розроблений алгоритм розв’язку задачі на будь-якій мові програмування, передбаченій державною програмою курсу інформатики. - програма повинна бути збережена на зовнішньому носії; - для введення даних та виведення результатів можна використовувати як консоль (клавіатура, монітор), так і зовнішні файли. Основним критерієм при перевірці робіт є правильність роботи програми у різноманітних режимах. Програма-розв’язок перевіряється за допомогою тестових наборів вхідних даних. Тести складаються журі олімпіади. Рекомендована кількість тестів – 5-10. Кількість балів за кожен із тестів визначає журі. Загальна оцінка за виконане завдання складається із суми балів по окремих тестах. Тести можуть бути поділені на три групи:
Якщо задача передбачає заздалегідь відомі варіанти відповіді (наприклад, “Так” або “Ні”, «NO SOLUTION» і т.і.), доцільно тричі запускати програму на простому тесті, який передбачає таку відповідь, і нараховувати бали за задачу тільки в разі однакових відповідей. Підготовчий етап Процес підготовки учнів до олімпіад безпосередньо пов'язаний з наявністю у навчальному закладі вчителів, які готові і здатні взяти на себе відповідальність за роботу з обдарованими учнями. У педагогічній діяльності творчість вчителя займає особливе місце. Адже, лише неформальне, творче ставлення до своїх обов’язків може дати позитивні результати. Робота вчителя з обдарованими учнями не повинна носити хаотичний, епізодичний характер, а має бути системною, неперервною, спланованою на перспективу. Цей період починається на початку навчального року. Протягом цього часу передбачається робота безпосередньо в навчальних закладах, а також позашкільні форми занять (гуртки, заняття окремих груп тощо). Підготовка включає:
Відповідно до «Дорожньої карти організації заходів з підготовки та проведення до І-ІІІ етапів Всеукраїнських олімпіад з інформатики» рекомендую на підготовчому етапі до олімпіади з інформатики скористатись посібником «Збірник завдань з інформатики для підготовки до І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад», а також методичними рекомендаціями щодо розв`язання олімпіадних задач з програмування http://cvoippo.edu.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=1301. Також немало важливим на цьому та на І-ІІ етапах проводити заняття з провідними фахівцями районів/міст щодо підготовки школярів до участі в олімпіаді з інформатики. Пропоную проводити такі заняття у вихідні дні(позаурочний час) та на базі тих шкіл, де краща технічна підготовка до виконання машинного варіанту. І етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики
Для тренувальних зборів рекомендовано використовувати як посібник «Збірник з підготовки до І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики» та матеріали, розміщені у рубриці «На допомогу майбутньому учаснику олімпіади» на сайті ІППОЧО, а також використовувати інтернет-джерела з олімпіадними та турнірними завданнями. |
Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів... |
Методичні рекомендації методистів науково-методичного центру природничо-математичних... ППОЧО щодо підготовки та проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, географії та економіки, фізики та астрономії,... |
ГРАФІК проведення он-лайн консультування щодо підготовки до І-ІІ... Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2012/2013 н р з 8 жовтня |
Методичні рекомендації щодо підготовки і проведення І-ІІІ етапів... Всеукраїнських учнівських олімпіад із суспільно-гуманітарних дисциплін у 2011/2012 навчальному році |
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... «Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2012-2013 н р.», у зв’язку з проведенням у період з 29 жовтня по... |
Про проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2012-2013 навчальному році Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів в Івано-Франківській області, затверджених наказом головного управління... |
НАКАЗ Всеукраїнських учнівських олімпіад та фінальних етапів турнірів у 2012/2013 навчальному році та з метою підтримки, розвитку творчого... |
НАКАЗ Всеукраїнських учнівських олімпіад та фінальних етапів турнірів у 2012/2013 навчальному році та з метою підтримки, розвитку творчого... |
НАКА З «Про затвердження графіка проведення IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад на 2012-2014 роки» та від 14 серпня 2012 року №916... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо підготовки до І-ІІ етапів Всеукраїнських... України до активної допомоги навчальним закладам у справі поліпшення стану викладання іноземних мов і підвищення рівня знань, умінь... |