Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики у 2012/2013 н р


Скачати 64.05 Kb.
Назва Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики у 2012/2013 н р
Дата 20.11.2013
Розмір 64.05 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації
Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики у 2012/2013 н.р.
Скрипська Г.В.,

методист НМЦ природничо-математичних

дисциплін ІППО Чернівецької області
Сутність олімпіади з інформатики полягає в тому, що використовуючи засоби програмування, структури даних, необхідно написати оптимальні алгоритми розв’язання складних задач в обмежені терміни в атмосфері суперництва та реалізувати їх конкретною мовою програмування використовуючи комп’ютери, які зчитують з текстових файлів дані і у текстові файли виводять результат обробки цих даних реалізованим алгоритмом.

У шкільному курсі інформатики розділ алгоритмізація та програмування націлений на розвиток здібностей відповідної категорії учнів – підлітків з розвиненим логічним мисленням, підготовленим математичним апаратом, зацікавлених у формуванні себе як майбутніх програмістів. Саме такі учні, як правило, беруть участь в олімпіаді з інформатики.

Відповідно до Положення про проведення I-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, затвердженого наказом Головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 17.07.2012 за № 469, на І-ІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики у 2011/2012 н.р. пропонуються єдині завдання для 9-11 класів, які охоплюють розділ “Основи алгоритмізації та програмування” державних програм “Інформатика. 10-11 класи” (для загальноосвітніх навчальних закладів) та “Інформатика (поглиблений курс). 8-11 класи” (для класів фізико-математичного профілю).

обов’язковими для участі в олімпіаді є знання з таких тем:

  1. Алгоритми.

  1. Програми.

  1. Мова програмування.

  1. Лінійні програми.

  1. Вказівки повторення й розгалуження.

  1. Табличні величини.

  1. Рядкові величини.

  1. Звернення до алгоритмів і функцій.

Основними результатами роботи учасника має бути:

- програма, що реалізує розроблений алгоритм розв’язку задачі на будь-якій мові програмування, передбаченій державною програмою курсу інформатики.

- програма повинна бути збережена на зовнішньому носії;

- для введення даних та виведення результатів можна використовувати як консоль (клавіатура, монітор), так і зовнішні файли.

Основним критерієм при перевірці робіт є правильність роботи програми у різноманітних режимах.

Програма-розв’язок перевіряється за допомогою тестових наборів вхідних даних. Тести складаються журі олімпіади. Рекомендована кількість тестів – 5-10. Кількість балів за кожен із тестів визначає журі. Загальна оцінка за виконане завдання складається із суми балів по окремих тестах.

Тести можуть бути поділені на три групи:

  1. тести, які перевіряють правильність роботи програми на простих наборах даних;

  2. тести, які перевіряють правильність роботи програми у звичайних випадках;

  3. тести, які перевіряють програму на граничних значеннях та у вироджених випадках.

Якщо задача передбачає заздалегідь відомі варіанти відповіді (наприклад, “Так” або “Ні”, «NO SOLUTION» і т.і.), доцільно тричі запускати програму на простому тесті, який передбачає таку відповідь, і нараховувати бали за задачу тільки в разі однакових відповідей.

Підготовчий етап

Процес підготовки учнів до олімпіад безпосередньо пов'язаний з наявністю у навчальному закладі вчителів, які готові і здатні взяти на себе відповідальність за роботу з обдарованими учнями. У педагогічній діяльності творчість вчителя займає особливе місце. Адже, лише неформальне, творче ставлення до своїх обов’язків може дати позитивні результати. Робота вчителя з обдарованими учнями не повинна носити хаотичний, епізодичний характер, а має бути системною, неперервною, спланованою на перспективу.

Цей період починається на початку навчального року. Протягом цього часу передбачається робота безпосередньо в навчальних закладах, а також позашкільні форми занять (гуртки, заняття окремих груп тощо).

Підготовка включає:

  1. Вирівнювальні підготовчі заняття щодо повторення задач минулого олімпіадного сезону, уведення в групу олімпіадників нових учнів. Ця робота включає як індивідуальні, так і диференційовані форми. Обов’язковою є також робота в групах.

  2. Розв’язування завдань І та ІІ етапів попередніх олімпіад.

  3. Проведення занять у формі «міні олімпіад» для поступового психологічного налаштування учнів.

  4. Участь у майстер-класах провідних фахівців районів/міст.

Відповідно до «Дорожньої карти організації заходів з підготовки та проведення до І-ІІІ етапів Всеукраїнських олімпіад з інформатики» рекомендую на підготовчому етапі до олімпіади з інформатики скористатись посібником «Збірник завдань з інформатики для підготовки до І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад», а також методичними рекомендаціями щодо розв`язання олімпіадних задач з програмування

http://cvoippo.edu.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=1301.

Також немало важливим на цьому та на І-ІІ етапах проводити заняття з провідними фахівцями районів/міст щодо підготовки школярів до участі в олімпіаді з інформатики. Пропоную проводити такі заняття у вихідні дні(позаурочний час) та на базі тих шкіл, де краща технічна підготовка до виконання машинного варіанту.

І етап Всеукраїнської учнівської олімпіади

з інформатики

  1. Проводиться у навчальних закладах області у жовтні щороку.

  2. Склад оргкомітетів та журі, експертів-консультантів та апеляційної комісії олімпіади, а також рішення оргкомітету затверджуються наказом керівника навчального закладу.

  3. Завдання для учасників Олімпіад готують предметно-методичні комісії, склад яких затверджується наказом керівника навчального закладу

  4. Шкільна олімпіада з інформатики проводиться в один тур, який триває 3 астрономічні години. Форма проведення олімпіади (машинний або безмашинний тур), а також інші організаційні питання (місце проведення, розподіл учасників за робочими місцями, інсталювання необхідних пакетів програмного забезпечення, забезпечення учасників носіями, папером для чернеток та ін.) вирішується заздалегідь оргкомітетом проведення олімпіади.

  5. Рекомендовано за основу при складанні варіантів завдань взяти орієнтовні завдання, доступ до цієї інформації має методист з інформатики ММК/РМК.

  6. Звіти про проведення та заявки на участь команд у ІІ етапі оргкомітети надсилають до районних (міських, методичного кабінету ПТНЗ) оргкомітетів до 1 листопада поточного року.

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади

з інформатики

  1. Районний, міський, серед закладів ПТО ІІ етап олімпіади з проводиться в межах певного регіону (району, міста), науково-методичного центру ПТО у листопаді-грудні щороку за графіком, затвердженим наказом Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької ОДА, та єдиними для всіх пакетованими завданнями, які затверджує директор ІППОЧО.

  2. Склад оргкомітетів і журі, експертів-консультантів і апеляційної комісії, а також рішення відповідних оргкомітетів затверджуються наказами відділів (управлінь) освіти районних державних адміністрацій (міських рад).

  3. Районна олімпіада з інформатики проводиться в один тур, який триває 4 астрономічних годин. Форма проведення олімпіади - машинний тур, інші організаційні питання (місце проведення, розподіл учасників за робочими місцями, інсталювання необхідних пакетів програмного забезпечення, забезпечення учасників носіями, папером для чернеток та ін.) вирішується заздалегідь оргкомітетом проведення олімпіади.

  4. Архів з завданням слід відкрити за 40 хвилин до початку олімпіади на засіданні журі олімпіади для можливості вибору завдань, тиражування та прийняття організаційних рішень, які оформляються відповідним протоколом, а також для початку роботи журі для складання програм-розв’язів з тестовими наборами вхідних даних.

  5. Визначення переможців здійснюються відповідно до Положення про проведення Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. Переможці Олімпіад з базових дисциплін нагороджуються дипломами І, II, ІІІ ступенів окремо за класами (курсами) або за відповідними спеціалізаціями у кількості, яка не перевищує 30% числа учасників змагань відповідного класу (курсу), що визначаються цілим числом з орієнтовним розподілом кількості дипломів у співвідношенні 1:2:3, але переможцем не може бути учасник, який за сумарним результатом виступів на всіх обов'язкових турах відповідного етапу олімпіади набрав менше, ніж третину від максимально можливої сумарної кількості балів.

  6. Відділи освіти (управління) районних державних адміністрацій (міських рад), оргкомітети олімпіад проводять тренувальні збори переможців олімпіад, враховуючи те, що підготовка переможців II етапу олімпіад з базових дисциплін до участі в ІІІ етапі здійснюється не за рахунок навчального часу.

  7. Інтернет олімпіади з інформатики, переможці яких стають учасниками ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад, проводяться у січні в режимі он-лайн.

  8. Тренувальні збори проводяться не пізніше, ніж через 5 днів після закінчення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.

Для тренувальних зборів рекомендовано використовувати як посібник «Збірник з підготовки до І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики» та матеріали, розміщені у рубриці «На допомогу майбутньому учаснику олімпіади» на сайті ІППОЧО, а також використовувати інтернет-джерела з олімпіадними та турнірними завданнями.





Схожі:

Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів...

Методичні рекомендації методистів науково-методичного центру природничо-математичних...
ППОЧО щодо підготовки та проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики, географії та економіки, фізики та астрономії,...
ГРАФІК проведення он-лайн консультування щодо підготовки до І-ІІ...
Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2012/2013 н р з 8 жовтня
Методичні рекомендації щодо підготовки і проведення І-ІІІ етапів...
Всеукраїнських учнівських олімпіад із суспільно-гуманітарних дисциплін у 2011/2012 навчальному році
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
«Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2012-2013 н р.», у зв’язку з проведенням у період з 29 жовтня по...
Про проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2012-2013 навчальному році
Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів в Івано-Франківській області, затверджених наказом головного управління...
НАКАЗ
Всеукраїнських учнівських олімпіад та фінальних етапів турнірів у 2012/2013 навчальному році та з метою підтримки, розвитку творчого...
НАКАЗ
Всеукраїнських учнівських олімпіад та фінальних етапів турнірів у 2012/2013 навчальному році та з метою підтримки, розвитку творчого...
НАКА З
«Про затвердження графіка проведення IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад на 2012-2014 роки» та від 14 серпня 2012 року №916...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо підготовки до І-ІІ етапів Всеукраїнських...
України до активної допомоги навчальним закладам у справі поліпшення стану викладання іноземних мов і підвищення рівня знань, умінь...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка