«Не будьте собі ворогом!»


Скачати 79.8 Kb.
Назва «Не будьте собі ворогом!»
Дата 03.11.2013
Розмір 79.8 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Автор: О.В.Дацко, соціальний педагог НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназія» управління освіти Жмеринської міської ради Вінницької області


Методична розробка. Круглий стіл на тему: «Не будьте собі ворогом!»

для учнів 9 - 11 класів та їх батьків з залученням лікарів ЦРЛ, 2013 р.


Рецензенти:
С.М.Заграй, завідувач методичного кабінету управління освіти Жмеринської міської ради Вінницької області;
Т.М.Паланюк, методист управління освіти Жмеринської міської ради Вінницької області.


Рекомендовано до друку

радою методичного кабінету управління освіти

(протокол № ____ від __________ 2012 р.)

Анотація

У методичній розробці представлено план круглого столу, мультимедійні презентації з метою профілактики вживання учнівською молоддю алкогольних напоїв та наркотичних речовин.

ЗМІСТ
Вступ ……………………………………………………………………………….4
План проведення круглого столу «Не будь собі ворогом!»…………………6
Використана література ………………………………………………………... 7
Додаток 1 «Малюнки учнів про шкідливість алкоголю і наркотиків»……8
Додаток 2 «Вислови про здоров’я» …………………………………………......9

Додаток СD – диск

  • мультимедійні фотопрезентації учнів:

  • «Відношення підлітків до свого майбутнього»;

  • «Реклама алкогольних напоїв»;

  • «Життя щасливе – бережи його!»




  • буклет для батьків:

  • «Дитяча наркоманія: як не допустити трагедії»




  • буклет для учнів про шкоду алкоголю:

  • «Бережи своє здоров’я!»



Вступ
Причини вживання підлітками наркотичних речовин
Коли дитина вступає у період статевого дозрівання, у неї може з'явитись нездорова цікавість до алкогольних напоїв, цигарок і речовин токсичної дії. Чому?

Нажаль, більшість підлітків витрачає енергію на вулиці, в «тусовках». За відсутності належного виховання, необхідних вольових якостей, особливих заборонних бар'єрів, уміння керувати своїми емоціями, у підлітків часто виникає невмотивований протест проти «всіх і всього на світі».

Спробувавши вперше наркотичні речовини, дехто з підлітків нібито відчуває полегшення. Наркотичний стан на короткий час притупляє гостроту неприємних відчуттів та життєві негаразди, знімає психічну напруженість, дає можливість розслабитись і відновити втрачену енергію. Згодом у когось з них може з'явитися бажання пережити ці відчуття знову і знову. Поступово розвивається залежність, яка, як правило, переростає у небезпечні хвороби: алкоголізм, токсикоманію, наркоманію.

Крім того, у деяких підлітків у цей час може спостерігатися втрата життєвих орієнтирів у зв'язку з недостатністю або відсутністю уваги і допомоги з боку батьків, педагогів, психологів, а звідси — самотність, туга, вихід з якої підліток шукає в компанії, в різних неформальних об'єднаннях молоді, які часто суттєво впливають на його світогляд, поведінку і життя.

Тому серед причин дитячої і підліткової наркоманії чільне місце посідає вплив оточення, друзів і компанії. Потрапляючи в компанію, де вживають наркотичні речовини, підліток часто починає вживати наркотики, тому що боїться бути «білою вороною». Входження і пристосування до компанії для нього надзвичайно важливі. Адже, якщо підлітка «визнали своїм», він відчуває залежність і підтримку компанії.

Саме в цей час особливо сильним може бути вплив товаришів на думку, поведінку, дії підлітка, який може навіть не помічати і не відчувати цього, та коли товариші і друзі починають палити цигарки, вживати алкогольні напої або наркотики, йому досить важко сказати «Ні, я не хочу». Підліток може злякатися втратити друзів, компанію. У цій тяжкій ситуації важливо вміти зробити правильний вибір. Тому помічником і підтримкою мають стати знання, відповідальність перед самим собою, перед сім'єю, перед майбутнім, перед суспільством.
Основні причини вживання наркотиків:

1. Цікавість до наркотиків, до нових відчуттів, до «забороненого плоду», яка базується на хибній упевненості, що вживання кількох доз ще не призводить до наркоманії. Але є значна кількість людей, особливо підлітків, у яких біохімічні процеси є дуже нестабільними і в організмі яких молекули наркотичної речовини можуть уже після перших спроб вживання «включитися» в обмін речовинні зумовити наркотичну залежність. Особливо ці «розваги» небезпечні для тих, хто має залежність від нікотину чи алкоголю.

2. Втрата життєвих орієнтирів, а відтак — поява синдрому «беззмістовного» життя, надмірне душевне потрясіння, почуття самотності, відсутність уваги і допомоги з боку батьків, педагогів, психологів, друзів.

3. Невдоволення життям, яке виникає на ґрунті постійних конфліктів у сім'ї, навчальному закладі, низького матеріального і соціального рівня.

4. Вплив оточення, друзів, компанії.

5. Простота переходу від сигарет та алкоголю до найбезпечніших наркотиків. Часом тільки їхня відсутність утримує підлітка від цього кроку.

6. Знання про шкоду наркоманії на рівні загальноприйнятого штампу: «Дуже шкідливо» (це стосується і цигарок, і алкоголю), і незнання, якою мірою це шкідливо, а також коли і як це шкідливе проявляється.

7. Недостатній розвиток заборонного внутрішнього фактора (у неповних сім'ях, за неправильного виховання).

Незалежно від виду наркотичної речовини у поведінці, характері та фізіології підлітків відбуваються негативні зміни. Отже, підлітки не замислюються над наслідками впливу наркотичних речовин на організм. Тому досить гостро постає необхідність прийняття конкретних практичних дій і рішень, що змінили б ситуацію на краще і дали б можливість управляти здоров'ям молоді.

Першочерговим за значущістю і одним з ефективних шляхів покращення стану здоров'я молоді є створення умов для формування здорового способу життя в навчальному закладі.

План

проведення круглого столу «Не будь собі ворогом!»
Мета: надати учасникам інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я.
Матеріали для використання: фліп-чарт, маркери, малюнки учнів про шкідливість алкоголю і наркотиків, вислови про здоров’я, мультимедійні фотопрезентації учнів «Відношення підлітків до свого майбутнього», «Реклама алкогольних напоїв», «Життя щасливе – бережи його!», кольоровий папір.
Учасники: учні 9 – 11 класів, їхні батьки, класні керівники, лікарі Жмеринської ЦРЛ.
Час проведення: 45 хв.
Хід заняття:


  • Знайомство: (3 хв.)

Доброго дня всім присутнім за нашим круглим столом. Сьогодні ми зібралися для того, щоб поговорити про вплив алкоголю, тютюну і наркотиків на наше життя. Через який час присутні учні покинуть наш навчальний заклад, свої домівки щоб продовжити навчання в вищих навчальних закладах, коледжах, ПТУ і можуть стикнутися з факторами ризику (вживання алкоголю, наркотиків тощо). Для того, щоб надати більше інформації про те, що може їх підстерігати за порогом дому, ми запросили їх батьків і лікарів ЦРЛ:

  • Лікаря-нарколога ______________________________________________;

  • Психолога ЦРЛ по підтримці хворих на ВІЛ/СНІД __________________;

  • Лікаря-інфекціоніста ___________________________________________;

  • Лікаря-гінеколога ______________________________________________.




  • Мозковий штурм: (3 хв.)

Питання для обговорення

  • «Звідки ми можемо дізнатися про алкоголь, наркотики?»

  • «Що ви знаєте про вплив алкоголю, наркотиків на організм людини?»




  • Перегляд мультимедійного фоторепортажу «Вплив реклами алкогольних напоїв» (2 хв.)


Питання для обговорення: (5 хв.)

  • «Чому реклама алкогольних напоїв виглядає такою позитивною?»;

  • «Як могло б змінитися ставлення людей до алкоголю, якби їм показували рекламу такою, як в другій половині фоторепортажу?»



  • Питання до лікаря-нарколога: (5 хв.)

  • «До скількох років формується організм людини?»

  • «Як впливає алкоголь на організм, який ще формується?»




  • Гра «Розповсюдження ВІЛ/СНІДУ» (3 хв.) Перед грою наголосити учасникам, щоб були уважними. Роздати кольорові папірці через одного учасника (половині групи сині, іншій половині – червоні). Попросити учасників обмінятися папірцями. У мене в руках залишається червоний папірець, на якому написано «ВІЛ-інфікована».


Питання для обговорення: (5 хв.)

  • «Чому так сталося, що всі стали ВІЛ-інфікованими?»

  • « Як можна вберегти себе від ВІЛ/СНІДУ?»




  • Інформація психолога ЦРЛ про ВІЛ/СНІД (5 хв.)



  • Питання до лікаря-гінеколога: (5 хв.)

  • «Чи можливо народити здорову дитину в сім’ї, яка вживає алкоголь, наркотики або є ВІЛ-інфікованою?»;

  • «Що потрібно знати молодим людям, для того, щоб в майбутньому мати здорову сім’ю і народити здорових дітей?»




  • Питання до лікаря-інфекціоніста: (3 хв.)

  • «Які ще виникають хвороби у людей при зловживанні алкоголем і наркотиками?»

  • «Що потрібно знати молодим людям, щоб вберегти своє здоров'я?»




  • Перегляд фоторепортажу «Життя щасливе – бережи його!» (1 хв.)


Використана література:
1. Валеологія. Підручник. – К., 2001.
2. Основи здорового способу життя. – К., 2000.


Додаток 1

Малюнки учнів про шкідливість алкоголю і наркотиків





Малюнки учениці 10-А класу Медвецької Влади

Додаток 2

Вислови про здоров’я:


Бідні готові віддати останнє здоров'я заради грошей, багатії - останні гроші заради здоров'я.

Равіль Алєєв

Дев'ять десятих нашого щастя залежить від здоров'я.

Артур Шопенгауер

Здоров'я дорожче золота.

Вільям Шекспір

Здоров'я не купиш, їм можна тільки розплачуватися.

Сергій Критий

Бідність іде по п'ятах за лінню, а хвороба – за нездержливістю.

П'єр Буаст



Схожі:

Перед кожним заняттям ставте собі кінцеву мету заняття і обов’язково...
Не забудьте порадуватись при досягненні кожного, навіть невеликого успіху, який ви собі ставили за найближчу мету. Це придає стимул...
Перед кожним заняттям ставте собі кінцеву мету заняття і обов’язково...
Не забудьте порадуватись при досягненні кожного, навіть невеликого успіху, який ви собі ставили за найближчу мету. Це придає стимул...
1. Найближча до Землі зірка це: а Місяць; б Сонце; в Комета
Тварини, які самі добувають собі їжу і влаштовують собі житло, називаються: а хижими; б дикими; в свійськими
Юрій Горліс-Горський Холодний Яр
Холодний Яр — це одна з найяскравіших сторінок визвольної боротьби в Україні. Це живий приклад, як невеликі числом, але сильні духом...
Разом і в будні і в свята. Прийшла весна і принесла нам чудове свято....
Вас усіх у цім залі. Зібрала разом нас усмішка і святковий весняний настрій, любов і бадьорість, бажання дітей і мам бути разом –...
Конспект заняття соціально-морального спрямування для дітей середньої групи на тему
«чарівних» слів, тобто слів ввічливості (дякую, добрий день, пробачте, будьте ласкаві)
ОПИТУВАЛЬНИК ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ Б. К. ПАШНЄВА
Прочитайте наведені нижче запитання. На аркуші для відповідей запишіть номер запитання і літеру обраного варіанта відповіді. Будьте...
Я керівництво Маркоса
Тому я звертаюся до всіх обраним землі в ім'я Всемогутнього Бога. Ви знаєте, що ви несете вона написана на серце, отже, повинні прагнути,...
Карлащук В. И. Электронная лаборатория на IBM PC. Программа Electronics...
При виконанні лабораторної роботи не ігноруйте правила техніки безпеки, ретельно виконуйте рекомендації інструкцій по експлуатації...
Урок – комплексне засвоєння знань Хід уроку
Я рада Вас бачити сьогодні на уроці. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка