|
Скачати 96.71 Kb.
|
Тема:Джерела споживчої інформації. Способи доведення інформації до відома споживача. Як написати лист – скаргу про недоброякісний товар. Задачі:
« вкладки», «етикетки», «упаковки», « штрих – код», « харчові добавки», «скарга»;
Обладнання:Закон України «Про захист прав споживачів» ( № 3161, від 01.12.2005), « Про якість та безпеку харчових продуктів» ( № 2809, від 06.09.2005). Упаковки товарів. Фрагмент фільму « Страсти по еде», презентація до уроку, зразки бланків ділових паперів. Тип уроку: закріплення набутих знань Форма уроку: ділова гра Хід уроку
І права споживчі знаємо.
Де, коли і що придбати.
І у виборі товару помилки не зробити.
( Слайд 1.)
На кінець уроку ми будемо вміти:
3.Актуалізація опорних знань
Бесіда за запитання:
За даними досліджень, проведеними в Україні останнім часом, інформацію про якість товарів споживачі можуть отримати з упаковки самих товарів. Іншими важливими джерелами інформації щодо якості товарів є інформація друзів та знайомих і продавців. Потім ідуть інформація з телепередач та інформація від незалежних споживчих організацій. Закон України « Про захист прав споживачів» гарантує захист прав споживачів на отримання необхідної, доступної та достовірної інформації про товари. Від такої інформації залежить правильний вибір товару.
Українським законодавством до інформації про товар висуваються певнівимоги: доступність, достовірність, повнота та рівень необхідності. Під необхідною інформацією мається на увазі її повнота, адже у споживача немає достатніх знань про товар, який він бажає придбати або замовляє. Виробник, продавець, фармацевт повинні надавати споживачеві повну інформацію. Хвилинка релаксації ( Рекламний ролик) 4.Практична робота Розподіл учнів на групи. Визначення керівника в групі. Завдання і інструктаж до виконання роботи: 1група –Етикетки, упаковки – оцінка їх інформативності та якості.
.Ділова гра. «Етикетки, упаковки, вкладки оцінка їх інформативності та якості» Основні поняття: Етикетка —це ярлик (наклейка, підпис), що прикріплюється до товару для надання певної інформації про цей товар. Вкладка — це детальна інструкція та вказівки щодо користування товаром, а також застереження для складної і небезпечної продукції (як правило, використовується в упаковках для ліків, хімічних препаратів, іграшок тощо). Упаковка-призначена для збереження властивостей товару зручності йогот ранспортування (перевезення). Завдання: 1. Розгляньте етикетку і запишіть: назву товару ціну виробника адресу виробника склад термін придатності (для продовольчих товарів: мило, зубна паста тощо) застережливу інформацію інформацію щодо догляду за товаром, умовами зберігання тощо 2група –« Про що нам розповість штрих – код».
Завдання: І. Оберіть товар та «прочитайте» інформацію, яку містить штрих-код,нанесений на упаковці товару (країна-виробник). За штрих-кодом перевірте справжність товару Довідка Перші дві цифри означають код країни, наступні п'ять — код підприємства-виробника, ще п'ять — код товару, і остання цифра — контрольна. Можливий інший варіант: якщо для коду країни відводиться три цифри, тоді для коду підприємства — чотири. Але порядку розрахунку це не змінює. Складемо всі цифри, що стоять на парних місцях: 0+0+0+0+2+0=2. Отриману цифру помножимо на три — вийде 6. Тепер складемо всі цифри, що стоять на не парни місцях (без контрольної, останньої): 4+0+5+8+8+5=30. Додавши до цієї суми отриману раніше шестірку, отримуємо 36. Відкинемо десятки — отримаємо 6. Віднімемо від 10 цю цифру: 10-6=4. Результат відповідає контрольній цифрі в коді, а це означає,що перед нами не підробка. 3група –« Про що розкаже індекс Е». Нині споживачеві пропонується велика кількість продуктів харчування як вітчизняного, так і іноземного виробництва. Далеко не всі вони високої якості. І споживачеві досить важко зорієнтуватися в цьому розмаїтті. Особлива увага нині надається питанням безпеки продуктів харчування. Одним із показників якості й безпеки споживання є наявність в тому чи іншому продукті харчових добавок і яких саме. Саме про це ми дізнаємось від 3 групи. Ділова гра «Про що розкаже індекс Е» Харчові добавки — це природні або синтезовані речовини, які не вживаються окремо як звичайні компоненти їжі, а навмисно вводяться в харчові продукти для додання їм певних властивостей (наприклад, смакових). Завдання: I. Що таке харчові добавки і для чого їх використовують? І1. Користуючись інформацією з етикетки якого-небудь продукту харчування, визначте: А. Які харчові добавки містить цей продукт? Б. Чи дозволений вони для використання в Україні? 111.Перегляд фрагменту фільму « Страсти по еде». Висновки: Якщо інформація про товар недостатня або недостовірна не слід ризикувати своїм здоров’ям – купувати такий товар. Робота з діловими паперами Не дивлячи на вашу споживчу освіту, уявіть, що ви придбали товар неналежної якості.
Лист – це текст, написаний у формі звернення до певної особи, групи осіб, установи, організації.(слайд)
Заява – це усне або письмове офіційне повідомлення або прохання про щось ( слайд) Скарга –це звертання однієї з конфліктуючих сторін щодо невиконання зобов’язань, нанесення збитків.
1 групи: написати лист – скаргу в зошити. 2група: заповнити зразок. 3 група: робота з ікт. Допишіть лист- скаргу ( робота з текстовим редактором). 5.Підсумок уроку. Оцінювання. Рефлексія. Чи сподобався вам урок? Що нового ви дізналися на уроці? Чому інформація на товар є важливою для споживача? Які джерела інформації вам відомі? Як ви розумієте поняття « достовірність інформації»? В якому законі передбачена стаття про інформацію? Чи завжди вона достовірна? Чи були випадки коли ви отримували не точну, не достовірну інформацію? Яка інформація про товар має бути доступною для споживача? Що таке « скарга»? 6.Домашнє завдання. Творча робота: написати лист – скаргу за зразком на будь – який продуктовий товар. Парасковіївська загальноосвітня спеціальна школа – інтернат для дітей з вадами розумового розвитку ( допоміжна школа) Артемівського району Інтегрований відкритий урок – ділова гра: «Джерела споживчої інформації. Способи доведення інформації до відома споживача. Як написати лист – скаргу про недоброякісний товар» Підготувала і провела вчитель: Голованова К.О. 2012р. |
ЗАКОН УКРАЇНИ Про захист прав споживачів. ЗАКОН УКРАИНЫ О защите... Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) і виробниками, виконавцями, продавцями в умовах різних форм власності,... |
Про хід виконання у 2012 році Програми захисту прав споживачів України "Про захист прав споживачів" у сфері торгівлі, ресторанного господарства і послуг, виконання Програми захисту прав споживачів... |
Андрущенко В. А. Самозахист споживачів ... |
Закон України «Про захист прав споживачів» Протягом всього життя ми споживаємо товари та послуги і платимо за них, тому незалежно від віку, статі, освіти, займаної посади,... |
ЗАКОН УКРАЇНИ Про захист тварин від жорстокого поводження Цей Закон спрямований на захист від страждань і загибелі тварин унаслідок жорстокого поводження з ними, захист їх природних прав... |
У справі за конституційним зверненням Закону України "Про захист прав споживачів" від 12 травня 1991 року N 1023-XII ( 1023-12 ) (Відомості Верховної Ради Української... |
ПРАВИЛА надання та отримання телекомунікаційних послуг Загальна частина України “Про телекомунікації”, “Про телебачення і радіомовлення”, “Про радіочастотний ресурс України”, “Про захист прав споживачів”,... |
ЗАКОН УКРАЇНИ Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами... |
ЗАКОН УКРАЇНИ Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії... |
ЗАКОН УКРАЇНИ Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії... |