Закон України «Про захист прав споживачів»


Скачати 96.71 Kb.
Назва Закон України «Про захист прав споживачів»
Дата 01.11.2013
Розмір 96.71 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Інформатика > Закон
Тема:Джерела споживчої інформації. Способи доведення інформації до відома споживача. Як написати лист – скаргу про недоброякісний товар.
Задачі:

  • закріпити знання про джерела споживчої інформації;

  • удосконалювати вміння «читати» інформацію зі штрих – коду; перевіряти справжність товару;

  • поглибити знання про інформацію, вказану на етикетках харчових продуктів;

  • закріпити навички роботи з діловими паперами;

  • сприяти формуванню понять « достовірність інформації»,

« вкладки», «етикетки», «упаковки», « штрих – код», « харчові добавки», «скарга»;

  • сприяти розвитку вміння знаходити і аналізувати необхідну інформацію для споживача, оцінювати достовірність інформації, що подається на упаковках товару;

  • прищеплювати споживчу та мовну культуру; розуміння важливості значення достовірної інформації про товар для власного здоров’я та життя.


Обладнання:Закон України «Про захист прав споживачів» ( № 3161, від 01.12.2005), « Про якість та безпеку харчових продуктів» ( № 2809, від 06.09.2005). Упаковки товарів. Фрагмент фільму « Страсти по еде», презентація до уроку, зразки бланків ділових паперів.
Тип уроку: закріплення набутих знань

Форма уроку: ділова гра
Хід уроку


  1. Орг. момент




  • Нервово – психологічна підготовка




  • Привітання (настрійна позитив)
    “Найкраща витрата часу – це праця”.
    Я сподіваюсь, що ви  отримаєте задоволення від праці і не витратите марно час, а відкриєте для себе багато нового й цікавого.



  1. учень: Курс цікавий ми вивчаємо,

І права споживчі знаємо.


  1. учень: А тепер повинні взнати:

Де, коли і що придбати.


  1. учень: Як здоров’я своє захистити

І у виборі товару помилки не зробити.


  1. Оголошення теми та мети уроку.

  1. Сьогодні ми проведемо урок у формі ділової гри на тему: «Джерела споживчої інформації. Способи доведення інформації до відома споживача. Як написати лист – скаргу про недоброякісний товар.»

( Слайд 1.)


  1. Мета та завдання уроку (Слайд 2.)

На кінець уроку ми будемо вміти:

  • Називати джерела інформації, необхідної для споживача;

  • Оцінювати достовірність інформації, що подається на упаковці товару;

  • Аналізувати інформацію про товари;

  • Оволодіти навичками роботи з діловими паперами;

  • Усвідомлювати значення достовірної інформації про товари для власного здоров’я та життя.




  1. Етапи роботи ( слайд 3).


3.Актуалізація опорних знань


  1. Споживча розминка.

  • На ринку і в магазинах багато різноманітних товарів. Десятки сортів сиру, сотні марок майонезу, тисячі різновидів цукерок.

  • Як же серед такої великої кількості товарів вибрати один?


Бесіда за запитання:


  • Що таке «інформація»?(слайд4)

  • Де можемо отримати інформацію?

  • Назвіть джерела споживчої інформації?

  • Для чого потрібна інформація?

  • Що таке «інформація про якість товару»?

  • В якій статті Закону України « Про захист прав споживачів» говориться про інформацію? Що саме? Підтвердить словами із закону? Зачитайте.( Учень «Юридична консультація»).




  1. Повідомлення вчителем базової інформації.


За даними досліджень, проведеними в Україні останнім часом, інформацію про якість товарів споживачі можуть отримати з упаковки самих товарів. Іншими важливими джерелами інформації щодо якості товарів є інформація друзів та знайомих і продавців. Потім ідуть інформація з телепередач та інформація від незалежних споживчих організацій. Закон України « Про захист прав споживачів» гарантує захист прав споживачів на отримання необхідної, доступної та достовірної інформації про товари. Від такої інформації залежить правильний вибір товару.


  1. Формування поняття «достовірна інформація»




  1. Проблемне питання: Що ж таке достовірна інформація, як ви гадаєте, діти?




  1. Добір слів – синонімів до слова « достовірна». Робота із словником синонімів. (Перевірка домашнього завдання).




  1. Робота в зошитах. Запис поняття « достовірність інформації» - відповідність дійсності поданої інформації про товар.



  1. Виступ учня – « юридичного консультанта»

Українським законодавством до інформації про товар висуваються певнівимоги: доступність, достовірність, повнота та рівень необхідності. Під необхідною інформацією мається на увазі її повнота, адже у споживача немає достатніх знань про товар, який він бажає придбати або замовляє. Виробник, продавець, фармацевт повинні надавати споживачеві повну інформацію.
Хвилинка релаксації ( Рекламний ролик)
4.Практична робота
Розподіл учнів на групи. Визначення керівника в групі.
Завдання і інструктаж до виконання роботи:
1група –Етикетки, упаковки – оцінка їх інформативності та якості.

  1. Що таке « етикетка», « упаковка»?

  2. Визначити із запропонованого наочного матеріалу етикетки, упаковки.

  3. Яка інформація міститься на них?

  4. Для чого вони призначені?


.Ділова гра. «Етикетки, упаковки, вкладки оцінка їх інформативності та якості»

Основні поняття:

Етикетка —це ярлик (наклейка, підпис), що прикріплюється до товару для надання певної інформації про цей товар.

Вкладка — це детальна інструкція та вказівки щодо користування товаром, а також застереження для складної і небезпечної продукції (як правило, використовується в упаковках для ліків, хімічних препаратів, іграшок тощо).

Упаковка-призначена для збереження властивостей товару зручності йогот ранспортування (перевезення).

Завдання:

1. Розгляньте етикетку і запишіть:

назву товару

ціну

виробника

адресу виробника

склад

термін придатності (для продовольчих товарів: мило, зубна паста тощо)

застережливу інформацію

інформацію щодо догляду за товаром, умовами зберігання тощо

2група –« Про що нам розповість штрих – код».

  • Згідно з міжнародними нормами на упаковці всіх споживчих товарів повинен бути нанесений штрих – код.

  • Що таке «штрих – код»?(слайд)

  • З якою метою його створили?

  • Наявність штрих – коду на товарі є обов’язковою умовою реалізації останнього в розвинених західних країнах. Але право поставити штрих – код на свій товар має далеко не кожен виробник. Цим правом володіють лише ті підприємства, які офіційно зареєстровані. Самовільне використання штрих – коду є порушенням міжнародних правил. Однак споживач, розглядаючи код, не може отримати всієї інформації про товар. Вона прочитується спеціальними приладами - сканерами.

  • Що таке сканер? (Робота із словником).

  • Яку інформацію містить штрих - код? ( слайд)

  • Як перевірити чи не підроблений товар?

Завдання:

І. Оберіть товар та «прочитайте» інформацію, яку містить штрих-код,нанесений на упаковці товару (країна-виробник).

За штрих-кодом перевірте справжність товару



Довідка

Перші дві цифри означають код країни, наступні п'ять — код підприємства-виробника, ще п'ять — код товару, і остання цифра — контрольна. Можливий інший варіант: якщо для коду країни відводиться три цифри, тоді для коду підприємства — чотири. Але порядку розрахунку це не змінює.

Складемо всі цифри, що стоять на парних місцях: 0+0+0+0+2+0=2. Отриману цифру помножимо на три — вийде 6. Тепер складемо всі цифри, що стоять на не парни місцях (без контрольної, останньої): 4+0+5+8+8+5=30. Додавши до цієї суми отриману раніше шестірку, отримуємо 36. Відкинемо десятки — отримаємо 6. Віднімемо від 10 цю цифру: 10-6=4. Результат відповідає контрольній цифрі в коді, а це означає,що перед нами не підробка.

3група –« Про що розкаже індекс Е».

Нині споживачеві пропонується велика кількість продуктів харчування як вітчизняного, так і іноземного виробництва. Далеко не всі вони високої якості. І споживачеві досить важко зорієнтуватися в цьому розмаїтті. Особлива увага нині надається питанням безпеки продуктів харчування.

Одним із показників якості й безпеки споживання є наявність в тому чи іншому продукті харчових добавок і яких саме.

Саме про це ми дізнаємось від 3 групи.

Ділова гра «Про що розкаже індекс Е»

Харчові добавки — це природні або синтезовані речовини, які не вживаються окремо як звичайні компоненти їжі, а навмисно вводяться в харчові продукти для додання їм певних властивостей (наприклад, смакових).

Завдання:

I. Що таке харчові добавки і для чого їх використовують?

І1. Користуючись інформацією з етикетки якого-небудь продукту харчування, визначте:

А. Які харчові добавки містить цей продукт?

Б. Чи дозволений вони для використання в Україні?

111.Перегляд фрагменту фільму « Страсти по еде».

Висновки: Якщо інформація про товар недостатня або недостовірна не слід ризикувати своїм здоров’ям – купувати такий товар.

Робота з діловими паперами

Не дивлячи на вашу споживчу освіту, уявіть, що ви придбали товар неналежної якості.

  • Які ваші дії в таких випадках?

  • Назвіть відомі вам ділові папери?

  • Що називають листом?

Лист – це текст, написаний у формі звернення до певної особи, групи осіб, установи, організації.(слайд)

  • Що ж називають заявою?

Заява – це усне або письмове офіційне повідомлення або прохання про щось ( слайд)

Скарга –це звертання однієї з конфліктуючих сторін щодо невиконання зобов’язань, нанесення збитків.

  • Пригадаємо вимоги до написання скарги(слайд):

  1. Угорі, праворуч, пишуть, кому подається скарга ( якій установі або організації).

  2. На рядок нижче зазначають, від кого ця скарга ( назва професії, місця роботи, прізвище, ім’я по батькові того, хто подає скаргу, його адреса).

  3. Ще нижче, через рядок, посередині аркуша, пишуть слово « скарга»

  4. Далі з абзацу пишуть текст скарги, де обґрунтовано викладають прохання.

  5. У кінці скарги, з правого боку,підписується особа, від імені якої подано скаргу.

  6. Ліворуч, нижче підпису, ставлять дату.

  • І ми відвідаємо з вами регіональне відділення Управління у справах захисту споживачів. Ознайомтеся з бланками та правилами заповнення документів щодо порушення прав. Візьміть ці копії. Та заповніть бланки

  • Завдання :

1 групи: написати лист – скаргу в зошити.

2група: заповнити зразок.

3 група: робота з ікт. Допишіть лист- скаргу ( робота з текстовим редактором).

5.Підсумок уроку. Оцінювання.

Рефлексія.

Чи сподобався вам урок?

Що нового ви дізналися на уроці?

Чому інформація на товар є важливою для споживача?

Які джерела інформації вам відомі?

Як ви розумієте поняття « достовірність інформації»?

В якому законі передбачена стаття про інформацію?

Чи завжди вона достовірна?

Чи були випадки коли ви отримували не точну, не достовірну інформацію?

Яка інформація про товар має бути доступною для споживача?

Що таке « скарга»?

6.Домашнє завдання.

Творча робота: написати лист – скаргу за зразком на будь – який продуктовий товар.

Парасковіївська загальноосвітня спеціальна школа – інтернат для дітей з вадами розумового розвитку ( допоміжна школа)

Артемівського району

Інтегрований відкритий урок – ділова гра:

«Джерела споживчої інформації.

Способи доведення інформації до відома споживача. Як написати лист – скаргу про недоброякісний товар»





Підготувала і провела вчитель: Голованова К.О.

2012р.

d:\dcim\dscf0904.jpg

d:\dcim\dscf0895.jpg

d:\dcim\dscf0896.jpg

d:\dcim\dscf0897.jpg

d:\dcim\dscf0898.jpg

d:\dcim\dscf0902.jpg

d:\dcim\dscf0894.jpg

d:\dcim\dscf0900.jpg

Схожі:

ЗАКОН УКРАЇНИ Про захист прав споживачів. ЗАКОН УКРАИНЫ О защите...
Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) і виробниками, виконавцями, продавцями в умовах різних форм власності,...
Про хід виконання у 2012 році Програми захисту прав споживачів
України "Про захист прав споживачів" у сфері торгівлі, ресторанного господарства і послуг, виконання Програми захисту прав споживачів...
Андрущенко В. А. Самозахист споживачів
...
Закон України «Про захист прав споживачів»
Протягом всього життя ми споживаємо товари та послуги і платимо за них, тому незалежно від віку, статі, освіти, займаної посади,...
ЗАКОН УКРАЇНИ Про захист тварин від жорстокого поводження
Цей Закон спрямований на захист від страждань і загибелі тварин унаслідок жорстокого поводження з ними, захист їх природних прав...
У справі за конституційним зверненням
Закону України "Про захист прав споживачів" від 12 травня 1991 року N 1023-XII ( 1023-12 ) (Відомості Верховної Ради Української...
ПРАВИЛА надання та отримання телекомунікаційних послуг Загальна частина
України “Про телекомунікації”, “Про телебачення і радіомовлення”, “Про радіочастотний ресурс України”, “Про захист прав споживачів”,...
ЗАКОН УКРАЇНИ
Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами...
ЗАКОН УКРАЇНИ
Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії...
ЗАКОН УКРАЇНИ
Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка