Принципи реалізації проекту


Скачати 91.47 Kb.
Назва Принципи реалізації проекту
Дата 28.10.2013
Розмір 91.47 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

І. Теоретична частина
Вступ

Те, що ми знаємо, обмежено,

А те, чого не знаємо, безмежно…
Однією з центральних проблем педагогіки на сьогоднішній день залишається пошук факторів підвищення рівня знань учнів, зміцнення їхніх умінь і навичок через систему проектних технологій. Цей напрямок є достатньо проблемним, оскільки не всі учні мають добре розвинені навички самостійної роботи з додатковими джерелами інформації, не завжди можуть систематизувати, узагальнювати певну інформацію. Робота ця непроста. Вона вимагає від педагога вміння організувати дітей так, щоб кожен учень зумів максимально виявити й розвинути власні здібності.

При правильній організації роботи підвищується мотивація учнів до навчання, активно розвиваються навички мислення високого рівня, учні успішно застосовують отримані знання в різних життєвих ситуаціях. «Як відомо, під проектними технологіями розуміють діяльність, пов’язану з роботою учнів над творчою, дослідницькою задачею із заздалегідь невідомим розв’язком. Ця діяльність передбачає наявність основних етапів, характерних для дослідження в науковій сфері: постановку проблеми, вивчення теорії, присвяченої цій проблемі, підбір методик дослідження і практичне оволодіння ними, збір власного матеріалу, його аналіз та узагальнення, власні висновки… такий ланцюжок є невід’ємною ознакою проектної діяльності, нормою її проведення », - вважає В.А.Леонтович.

Крім того, на першому плані для педагога має бути довірливо – демократичне спілкування, яке створить умови для розвитку комунікативно – діяльнісних умінь і навичок учнів. Багатоплановість такого педагогічного спілкування розкрито в дослідженнях учених І.В.Страхова, Я.Л.Коломінського, А.А.Леонтьєва. Л.С.Виготський стверджував, що «у співпраці дитина може зробити більше, ніж самостійно».

Необхідною умовою для результативної проектної діяльності є оволодіння учнями пізнавальними уміннями (додаток 1).

Значне місце в процесі проектної діяльності посідає формування компетентностей в мовній та літературній сфері. Учень має можливість набути загальнокультурної літературної компетентності, ціннісно – світоглядної, читацької та мовленнєвої.

Представлений проект стане в пригоді педагогам, які викладають українську літературу у старших класах. Він допоможе організувати та проводити роботу щодо залучення учнів до проектної діяльності.

Принципи реалізації проекту:

  • Гуманізм;

  • Демократизм;

  • Науковість;

  • Інтегративність;

  • Індивідуалізація;

  • Системність.

Тип проекту:

  • За видом діяльності: пізнавально – дослідницький;

  • За видом координації: із відкритою явною координацією;

  • За часом проведення: короткотривалий.

Мета проекту:

Навчальна:

  1. Вчитись формулювати гіпотези, ставити близькі і дальні цілі, ставити конкретні задачі, прогнозувати та передбачати.

  2. Оволодівати знаннями за власною ініціативою стосовно змісту, обсягу джерел.

  3. Удосконалювати вміння обробляти та аналізувати інформацію.

Розвивальна:

  1. Розвивати інтелект, увагу, пам'ять, мислення.

  2. Удосконалювати вміння працювати самостійно, орієнтуватися в інформаційному просторі.

Виховна:

  1. Виховувати активність, бажання підвищувати власну інформаційну культуру.

Термін дії проекту: 2 місяці.

Учасники проекту: учні 10 класу.

Технології, що використовуються:

  • Технологія саморозвитку особистості;

  • Технологія формування творчої особистості;

  • Технологія створення ситуації успіху;

  • Технологія критичного мислення;

  • Проектні технології

Проблемні питання, що потребують розв’язання:

  • Підвищення інтересу учнів до пошукової, науково – дослідницької діяльності;

  • Відтворення цілісного образу Т.Г.Шевченка;


Очікувані результати:

  • Позитивна динаміка рівня підготовки учнів до науково – дослідницької діяльності;

  • Розширення культурно – пізнавальних інтересів учнів;

  • Зростання рівня розвитку особистісних якостей старшокласників: креативних, когнітивних.


Результати роботи:

  • Презентація «Жінки в житті Т.Шевченка»

  • Публікація «Листи жінкам»

  • Курсова робота «Жінки в житті Т.Шевченка»



ІІ. Практична частина


Завдання

Зміст діяльності

Підготовчий

етап


І. Заохочення учнів до науково – дослідницької діяльності.

ІІ. Діагностична робота

Мета: виявлення учнів, які засвоюють навчальний матеріал з української літератури на конструктивному та творчому рівні.

Інструментарій: методи спостереження, тестування «Домінуюча система сприйняття».

ІІІ. Мотивація учнів

  • Обговорення питання, задля чого займатись науково – дослідницькою роботою, які знання мають бути засвоєні, які вміння і навички мають бути сформовані;

  • Врахування психологічного фактора (інтровертність, глибокі внутрішні переживання спонукають учнів до літературної творчості).

ІV. Складання учнівських індивідуальних планів науково – дослідницької роботи

  • Визначення теми роботи, джерел засобів збору й методів аналізу інформації, засобів представлення результатів, виду творчої роботи (пізнавально – дослідницький, інформаційно – реферативний, інноваційно - дослідницький);

  • Встановлення термінів виконання дослідницької роботи;

  • Визначення корекційних заходів ( додаток 2 «Прийоми, які сприяють корекції та розвитку учнів»);

  • Встановлення критеріїв оцінки результату і процесу.

Учень:

  • має позитивну навчальну мотивацію, самостійно оцінює якість знань і обирає шляхи їх корекції;

  • виробляє план дій;

  • визначається з формами та методами роботи.

Учитель:

  • здійснює мотивацію учнів;

  • допомагає у виборі форм і методів дослідження (додаток 3);

  • пропонує ідеї;

  • висуває пропозиції;

  • консультує щодо складання індивідуальних планів проектної роботи;

  • розвиває вміння орієнтуватись в інформаційному просторі;

  • привчає учнів до планомірної роботи;

  • формує основи культури праці;

  • сприяє якісному напрацюванню та оформленню результатів роботи


Практично – виконавчий




етап

І. Самоосвітня робота учня

  • Повторення пам’яток «Як шукати інформаційні ресурси в Інтернеті», «Поради при читанні», «правила бібліографічного опису при цитуванні друкованих джерел»;

  • визначення актуальності обраної теми проектної роботи;

  • створення списку інформаційних джерел;

  • систематизація фактичного матеріалу;

  • побудова власних висновків із прочитаного;

  • обговорення суперечностей із теми з учителем;

  • оформлення результатів роботи.

ІІ. Консультативна діяльність учителя – предметника

  • Проведення теоретико – практичних занять;

  • організація консультацій з ключових питань проекту;

  • підготовка до проведення захисту проекту.




Учень:

  • має знання про самоосвіту;

  • осмислює завдання як мету своєї діяльності;

  • формує здатність до синтезу й оцінки, планує час;

  • здійснює самоконтроль і корекцію;

  • реалізує свій план;

  • формулює власні висновки на основі проведеної роботи;

  • оформлює роботу.


Учитель:

  • здійснює непряме керування діяльністю учня (радить, консультує);

  • виступає координатором і партнером учнів, уникаючи авторитарних форм спілкування;

  • спостерігає за ходом отримання результатів та аналізу інформації;

  • сприяє обміну думками під час обговорення проблеми;

  • спрямовує до необхідних джерел інформації;

  • виступає терплячим до помилок учнів;

  • постійно формує навички мислення високого рівня (додаток 4 «Навички мислення високого рівня»);

  • сприяє формуванню культури ділового спілкування;

  • заохочує та розвиває критичне мислення учнів та їхнє прагнення до

  • самовдосконалення


Заключний


етап


І. Захист проекту

  • Вибір форми презентації;

  • безпосереднє проведення захисту відповідно до «Вимог до виступу», відповіді на запитання до роботи;

  • Обговорення результату захисту;

  • вироблення рекомендацій, пропозицій із метою покращення проведення проектної роботи, вироблення стратегії щодо усунення помилок

Учень:

  • проявляє здатність презентувати власні напрацювання;

  • проявляє вміння висловлювати власну думку, аргументувати свою позицію чи гнучко змінювати за необхідності.


Учитель:

  • робить висновки щодо результативності виконаної роботи;

  • сприяє спільному напрацюванню рекомендацій та пропозицій з питань удосконалення проектної роботи;




ДОДАТОК 1

Групи пізнавальних умінь учнів

Організаційні уміння

  • усвідомлення й визначення мети;

  • формування питань до теми;

  • контроль за відповідністю дій плану поставленій меті;

  • постійна перевірка оптимальності намічених дій;

  • співвідношення результату дій із поставленою метою

Практичні уміння

  • швидке читання;

  • швидке ведення записів;

  • швидкість роботи з бібліографічними джерелами.

Інтелектуальні уміння

  • визначення об’єкта досліджень;

  • виділення елементів досліджуваного об’єкта;

  • формування проблеми;

  • аналіз та систематизація фактів;

  • висування гіпотези.

Психолого – характерологічні уміння

  • докладання вольових зусиль для подолання труднощів;

  • самоспостереження, самоаналіз, самоконтроль, самооцінка;

  • самозвіт



ДОДАТОК 2

Прийоми, які сприяють корекції та розвитку учнів

  1. Індивідуалізація та диференціація завдань.

  2. Варіативність завдань і можливість вибору.

  3. Завдання із практичним змістом для розвитку зацікавленості.

  4. Стимулювання пізнавальних інтересів різними способами.

  5. Використання взаємоконтролю.

  6. Створення умов для індивідуальних консультацій.



ДОДАТОК 3

Методи дослідження
Метод дослідження – це спосіб отримання певних даних, спосіб здобування наукових фактів.
Методи теоретичного дослідження

Не вимагають спеціального обладнання, вони можуть бути застосовані при значному обсязі фактичного матеріалу, з якого треба відібрати ключові, базові поняття, встановити їх взаємозв’язки, провести певну класифікацію, зробити висновки.
Методи, що можуть бути засновані на емпіричному та теоретичному рівнях

Аналіз і синтез, індукція і дедукція, моделювання.

ДОДАТОК 4

Навички мислення високого рівня

Аналіз

  • проаналізувати;

  • виділити категорії;

  • протиставити;

  • диференціювати;

  • виділити;

  • розпізнати;

  • порівняти;

Синтез

  • зібрати;

  • скомпонувати;

  • обговорити;

  • сформулювати;

  • запропонувати;

  • планувати;

  • виписати;

Оцінювання

  • дати оцінку;

  • довести;

  • відстояти (думку);

  • встановити;

  • передбачити.



Література

  1. Барко В. Як визначити творчі здібності дитини.- К.: Україна, 2001.-205с.

  2. Бухлова Н. Інтерактивні тренінги щодо формування самоосвітньої компетентності учнів: Методичний посібник.- Донецьк: ОблІППО, «Витоки», 2007.-156с.

  3. Гін А.О. Прийоми педагогічної техніки.- Х.: Ранок: Веста, 2007.-176с.

  4. Голобородько В.В. Наукова робота учнів/ В.В.Голобородько. Програма організації науково – дослідницької діяльності учнів/ В.М. Гнєдаев.- Х.: ВГ «Основа», 2005.-208с.

  5. Кондрашова Л.Г. Організація проектної діяльності учнів.- Виховна робота в школі, 2007.- №1.-С. 2-24.

  6. Освітні технології: Навчально – методичний посібник / За аг.ред.О.М.Пєхоти.- К.: А.С.К.,2001.-256с.

  7. Подранецька Н. Застосування проектних технологій на уроках української мови та літератури// Українська мова та література в школі.- 2006.- №4.-С.22-25.

  8. Реутова І. Самоосвітня діяльність особистості. Проектування життєтворчої мотивації учнів// Завуч.- 2004.-№10.- С.15-18.

  9. Трубачова С. Роль методів самостійного набуття знань в організації пізнавальної діяльності учнів// Рідна школа.- 2009.-№1.-С.39-42.

Схожі:

Принципи процесу виховання – їх характеристика ”. Анотація
Автор висвітлює концепцію національного виховання і її принципи. Наведені приклади практичної реалізації принципів виховання в освітньому...
Додаток до Положення про Конкурс на набір партнерів та місце реалізації...
Додаток до Положення про Конкурс на набір партнерів та місце реалізації проекту
Щодо обґрунтування регуляторного акта-проекту рішення
Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 р. №308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Нікопольської...
C утність контролю, його принципи,мета та завдання
Принципи контролю як науки і принципи його здійснення практично адекватні. Всю систему принципів господарського контролю підрозділяють...
Інформаційно роз ’ яснювальна робота у рамках реалізації обласного проекту «Стоп радон!»
Сергій Ларін. У рамках проекту планується дослідити рівень радону у всіх соціальних закладах області (школах, дитячих садочках та...
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Кременчуцької міської ради
Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 р. №308,...
ЗАКОН УКРАЇНИ
Цей Закон визначає принципи, правові та організаційні засади державної служби, умови та порядок реалізації громадянами України права...
Перелік аптечних закладів, які відпускатимуть лікарські засоби в...
Перелік аптечних закладів, які відпускатимуть лікарські засоби в рамках реалізації пілотного проекту щодо державного регулювання...
Указом Президента України від 2010 р. №
Ця Концепція визначає сутність державної міграційної політики, її стратегічні завдання, принципи і пріоритети діяльності державних...
Перелік продовольчих товарів, що пропонуються товаровиробниками Кіровоградської...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка