План навчального проекту Примітка


Скачати 177.2 Kb.
Назва План навчального проекту Примітка
Дата 03.09.2013
Розмір 177.2 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

План навчального проекту


Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст

Автор навчального проекту:

Прізвище, ім’я та по-батькові:

Бутківська Світлана Володимирівна

Місце роботи / Назва навчального закладу:

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Інститут математики, фізики і технологічної освіти

Місце проживання автора проекту:

Вінницька область, Липовецький район, смт. Турбів, вул. Миру, 34.




Відомості про тренінг:

Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):

Кізім Світлана Степанівна

Місце проведення тренінгу:

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Дати проведення тренінгу:

6.02.2013 – 21.05.2013



Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?

Так Ні




Опис проекту

Назва проекту:

Парадокси сприйняття дійсності

Основні питання:

Ключове питання:

Чи часто ми бачимо більше, ніж бажаємо побачити?

Тематичні питання:

  1. Чи довіряєте ви своєму погляду?

  2. Ілюзія чи галюцинація?

  3. Які вони неможливі фігури?

  4. Потворне чи прекрасне?

  5. Чи є в краси свої закони?

Змістові питання:

  1. Яким чином ми сприймаємо зображення?

  2. Яка будова ока?

  3. Яка психологія зорового сприйняття?

  4. Що таке галюцинація?

  5. Що вивчає геометрична оптика?

  6. Що таке оптична ілюзія?

  7. Як пояснити виникнення оптичної ілюзії?

  8. Око – це оптична система?

  9. Які прилади озброюють наше око?

  10. У чому суть закону заломлення світла?

  11. Яку назву має жанр мистецтва, що зображає ілюзії?

  12. Які художники працювали в цих жанрах?

  13. Яку назву має самостійний напрям у мистецтві, який має на меті зображення неможливих фігур?

  14. Які особливості жанру мистецтва оп-арт і імп-арт?

  15. Як називаються географічні об’єкти, які викликають оптичні ілюзії?

  16. Які з них вам відомі?

Стислий опис: Проект «Парадокси сприйняття дійсності» передбачає опрацювання розділу фізики «Оптика» шляхом творчого підходу учнів та вчителя, і охоплює знання з таких навчальних дисциплін: фізика, біологія, психологія, інформатика, географія, мистецтво. З метою розкриття ключового та тематичних питань будуть розроблені вчителем та учнями презентації, публікації та веб-сайт, присвячені вивченню даної теми. Учні будуть розподіленні на три групи: «Ілюзори», «Арт-експерти» і «Естети», кожна з яких буде виконувати соє завдання. «Ілюзори» розроблятимуть учнівську презентацію, в якій буде представлено сприйняття людиною навколишнього світу за допомогою зору і результати експериментального дослідження ілюзії зорового сприйняття. «Естети» готуватимуть учнівську публікацію, що буде висвітлювати найзагадковіші оптичні ілюзії в різних куточках нашої планети. «Арт-експерти» розроблятимуть веб-сайт, який буде містити систематизовані і узагальнені знання про жанр мистецтва оп-арт, його яскравих представників.

У ході проведення проекту учні будуть розкривати такі поняття як оптична ілюзія, неможливі об’єкти, міраж, «картини-перевертні», ознайомляться з новим напрямом в мистецтві оп-арт та самостійним напрямом – імп-арт.

Творче завдання виконують обдаровані учні. Вони працюватимуть над розробкою оптичних ілюзій (неможливі об’єкти) і шляхом експерименту перевірятимуть зір людини на сприйняття оптичних ілюзій.

Дане дослідження буде проводитись шляхом експерименту, пошуку необхідної інформації, а також її аналізу, синтезу.

Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект

Основи економіки

Українська мова і література

Зарубіжна література

Музика, образотворче мистецтво

Інформатика

Всесвітня історія

Іноземна мова

Людина і суспільство/Основи філософії

Я і Україна/Довкілля/ Природознавство

Фізика, астрономія

Математика

Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ

Біологія

Географія

Хімія

Історія України

Основи правознавства

Трудове навчання

Інше:      

Інше:      

інше:      

Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект

1–4

5-7

Інше:      

8-9

10-11

Інше:      

Державні освітні стандарти та навчальні програми:

Освітня галузь “Природознавство”

Зміст галузі передбачає формування на доступному рівні цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, яка відображає закони і закономірності природи та місце в ній людини; розвиток розумових здібностей учнів, їх емоційно-вольової сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування; оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи та суспільства.

Фізична компонента освітньої галузі

Учень:

  • називає основнi оптичнi явища природи, вади зору;

  • наводить приклади джерел i приймачiв свiтла, застосування лiнз та оптичних приладiв, врахування фотометрiї в життєдiяльностi людини;

  • розрiзняє падаючий, вiдбитий i заломлений промені, кут падiння, вiдбивання i заломлення свiтла, фокусну вiдстань i оптичну силу лiнзи;

  • формулює закони вiдбивання та заломлення свiтла, означення поняття свiтлового променя; може описати поширення свiтла в рiзних оптичних середовищах;

  • характеризувати кольорову гаму свiтла, око як оптичну систему, способи корекцiї короткозоростi та далекозоростi;

  • пояснює призначення окулярiв, лiнз, оптичних приладiв (телескопiв, мiкроскопiв, проекцiйних апаратiв тощо);

  • здатний спостерiгати прямолiнiйне поширення свiтла в однорiдному середовищi, вiдбивання свiтла, заломлення свiтла на межi двох середовищ, дисперсiю свiтла, утворення кольорової гами свiтла шляхом накладання променiв рiзного кольору;

  • складати найпростiшi оптичнi прилади.

Біологічна компонента освітньої галузі

Знання про будову та функції організму людини.

Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів. Зорова сенсорна система.

Учень:

  • називає основні сенсорні системи;

  • характеризує особливості будови і функції зорової, сенсорної системи; процеси сприйняття світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла;

  • пояснює значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму й взаємозв’язку організму і середовища;

  • застосовує знання для дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху;

  • робить висновок про роль сенсорних систем у житті людини.

Географічна компонента освітньої галузі

Способи зображення Землі

Зображення Землі на глобусі, плані, карті, аерофотознімку, космічному знімку.

План, його основні ознаки. Масштаб, види масштабів. Умовні знаки, особливості створення, практичне значення.

Карти, різноманітні способи картографічного зображення. Картографічні спотворення. Класифікація карт за масштабом.

Визначення напрямів на місцевості, плані і карті. Орієнтування на місцевості.

Зображення нерівностей земної поверхні на плані та карті: відносна висота і абсолютна висота точок місцевості. Зображення нерівностей поверхні місцевості горизонталями. Шкала висот і глибин.

Учень:

  • називає: об’єкти місцевості за планом і картою; елементи плану і карти; масштаб карти, напрямки, умовні знаки;

  • виділяє: відмінності зображення місцевості на малюнку, фото-, аерознімку, плані;

  • користується легендою карти, різними видами масштабу;

  • вимірює: відстані на карті та плані;

  • визначає: абсолютну і відносну висоту, географічні координати окремих географічних об’єктів, свого населеного пункту на різних за масштабом картах;

  • орієнтується: на місцевості та за планом;

  • пояснює: різницю між зображенням земної поверхні на глобусі, плані, карті, аерофотознімку та космічному знімку; причини появи спотворень на карті, в яких частинах карти спотворення найбільші і чому.


Освітня галузь "Мистецтво"

Виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, естетичних ідеалів, здатності розуміти та інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища;формування в учнів на доступному рівні системи художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та видову специфіку мистецтва;розвиток емоційно-почуттєвої сфери учнів, їх художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження та спілкування.

Компонента – «Візуальне мистецтво (образотворче)»

Сприймання дійсності за художньо-естетичними законами. Основні навчальні елементи (лінія, форма, об'єм, простір, композиція, колір), основні техніки образотворчого мистецтва Основні види візуального мистецтва: живопис, графіка, скульптура, архітектура, декоративно-прикладне мистецтво. Основні жанри образотворчого мистецтва. Художня творчість.

Учень:

  • розпізнає природні форми у певному емоційному стані, спокою та русі;

  • спостерігає різноманітність природних форм, контрасти форм, їх пропорції, розташування та взаємозв'язок частин; гармонійне існування природних форм та їх пристосування до середовища;

  • порівнює зміни природних явищ, кольорове розмаїття навколишнього середовища; будову різних природних форм; реалістичні, казкові, фантастичні образи;

  • характеризує природні форми та явища (відмічає характерні особливості).


Освітня галузь «Технології»

Компонента освітньої галузі «Інформатика»

Формування в учнів навичок і вмінь проводити основні операції з інформаційними об’єктами, зокрема:

  • здійснювати пошук необхідної інформації з використанням пошукових і експертних систем, зокрема Інтернету;

  • створювати інформаційні об’єкти, фіксувати, записувати, спостерігати за ними і вимірювати їх, зокрема, в рамках реалізації індивідуальних і колективних проектів;

  • висувати і перевіряти нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру, створювати, вивчати та використовувати інформаційні об’єкти;

  • використовувати засоби інформаційно-комунікаційних технологій для обміну інформацією, спілкування;

  • планувати, організовувати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі.

Створення й показ слайдових презентацій:

Учень

пояснює:

  • поняття та призначення комп’ютерних презентацій;

  • правила вибору стильового оформлення слайдів презентації;

  • принципи дизайну слайдів презентації;

порівнює:

  • властивості слайдових та потокових презентацій;

описує:

  • призначення й можливості програмних засобів, призначених для створення презентацій;

  • спосіб застосування ефектів анімації до процесу змінення слайдів та об’єктів на слайдах;

  • способи показу презентацій у різних програмних середовищах;

вміє:

  • створювати презентацію за допомогою майстра, з шаблону, на базі іншої презентації та з пустих слайдів;

  • розробляти структуру презентації;

  • добирати стильове оформлення презентації та дизайн слайдів;

  • додавати до слайдів текст і зображення та настроювати їх параметри;

  • додавати до об’єктів на слайдах анімаційні ефекти;

  • настроювати анімаційні ефекти змінення слайдів;

зберігати презентацію в різних форматах і відтворювати її як у середовищі програми розробки презентацій, так і за допомогою інших засобів.

Основи створення комп’ютерних публікацій:

Учень

пояснює:

  • поняття комп’ютерної публікації;

  • поняття шаблону публікації та її структури;

  • особливості роботи з графічними об’єктами під час створення публікацій

наводить приклади:

  • публікацій різного типу;

  • основних складових публікації;

  • програмних засобів створення комп’ютерних публікацій;

вміє:

  • створювати публікацію на основі шаблону;

  • виконувати основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерних публікацій;

  • створювати зв’язки між об’єктами публікації;

  • зберігати публікації на зовнішніх носіях даних;

роздруковувати публікації.

Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів:

Учень

пояснює:

  • поняття та особливості сайтів різних типів: статичних веб-сайтів, веб-спільнот, інтернет-магазинів, порталів, блогів;

  • відмінності між веб-сторінками типу домашньої, веб-каталогу, форуму, чату, сторінкою розділу веб-сайту;

  • дизайн та правила оформлення веб-сторінок;

описує:

  • процес створення веб-сайтів;

вміє:

  • засобами безкоштовного сервера створювати статичні веб-сторінки різних типів, добирати їх оформлення;

  • засобами безкоштовного веб-сервера створювати вміст веб-сайту й оновлювати його;

  • розміщувати на веб-сторінках зображення й текст, настроювати параметри їхнього розташування, відображення та відтворення;

створювати гіперпосилання на основі текстових фрагментів і зображень.



Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

Діяльність учнів:

Учні повинні знати, що вивчає розділ фізики «Оптика», його основні поняття, закони, закономірності та вільно володіти ними; вміти класифікувати вади зору; пояснити фізичну суть оптичних явищ природи; може описати поширення свiтла в рiзних оптичних середовищах; побудувати хiд променів; характеризувати око як оптичну систему, способи корекцiї короткозоростi та далекозорості; пояснити призначення окулярiв, лiнз, оптичних приладiв; користуватися лупою, лiнзами; складати найпростiшi оптичнi прилади

Учні повинні знати що таке ілюзія, вміти класифікувати їх; усвідомити природу виникнення оптичної ілюзії та в змозі пояснити це утворення як з положень фізики, так і біології; здатні розпізнати ілюзію; категорізувати оптичну ілюзію;

знати особливості будови та функцій зорової сенсорної системи, зорового аналізатора, процеси сприйняття світла, кольору, простору; усвідомити значення зорової сенсорної системи для забезпечення процесів життєдіяльності організму й взаємозв’язку організму і середовища;

знати місце розташування найдивовижніших куточків нашої планети пов’язаних з оптичними явищами, вміти відшукати їх;

знаходити й аналізувати типологічні подібності та відмінності між жанрами сучасного мистецтва оп-арт та імп-арт; висловлювати власну думку щодо цих жанрів і їх місце серед інших жанрів; працювати над розвитком комунікативних здібностей, над розвитком логічного мислення; виховувати інтерес до сучасних витворів мистецтва; вміти критикувати роботи яскравих представників оп-арту і імп-арту;

здатні пояснити оптичні явища в природі науково;

використовувати набуті знання на практиці, синтезувати й узагальнювати власні знання, робити ґрунтовні й лаконічні висновки. Вміти оцінювати власну діяльність і діяльність своїх товаришів.


І етап.

Ознайомлення з темою і метою навчального проекту. Учні ознайомлюються з публікацією вчителя, ключовими та тематичними питаннями, поставленими завданнями, обирають тему учнівського міні-проекту для дослідження, встановлюють шляхи та терміни його реалізації

ІІ етап.

Попереднє повторення основних питань розділу фізики «Світлові явища».

ІІІ етап.

Розподіл учнів на міні-групи. Визначення назви групи та ознайомлення із напрямом майбутньої роботи.

ІV етап.

Опрацювання учнями матеріалу. Учні в групах виконують усі завдання, які внесено до їхнього міні-проекту.

«Ілюзори»

  1. З позицій біології вивчають як сприймається навколишній світ за допомогою зору, особливості ока і розробляють таблицю, в якій буде перелік найпоширеніших причин порушення зору та профілактика.

  2. Створюють перелік фактів про очі і зір.

  3. Розглядають око як оптичну систему і створюють схему побудови зображення.

  4. Узагальнюють та систематизують отриману інформацію з різних джерел про оптичні ілюзії і створюють їх класифікацію.

  5. З отриманої класифікації вибирають один приклад оптичної ілюзії і шляхом експерименту досліджують ілюзію зорового сприйняття.

  6. Отримані результати систематизують, аналізують, роблять відповідні висновки та узагальнюють, склавши діаграму.

  7. Представлення результатів роботи у вигляді презентацій.

«Естети»

  1. Пошук найкрасивіших місць планети, які славляться своєю загадковістю природних явищ.

  2. Відбір тих з них, які пов’язані з оптичними ілюзіями.

  3. Пояснення виникнення цих явищ наукою.

  4. Створити топ 10 найдивніших явищ в природі, які мають зв'язок з оптичними ілюзіями.

  5. Представлення результатів роботи у вигляді публікації під назвою «Чи є в краси свої закони?».

«Арт-експерти»

  1. Опрацювання матеріалу про жанр мистецтва оп-арт і самостійну течію імп-арт

  2. Виділення яскравих вітчизняних і закордонних представників

  3. Представлення їх найпопулярніших робіт

  4. Проведення опитування під назвою «Потворне чи прекрасне» («Чи має місце оп-арт та імп-арт серед інших жанрів мистецтва?», «Несуть у собі естетичне забарвлення дані стилі сучасного мистецтва?»)

  5. Виділення основних особливостей жанру мистецтва оп-арт і імп-арт

  6. Розробка таблиці подібності та відмінності рис цих жанрів.

  7. Висвітлення інформації по даній проблемі на веб-сайті

V етап

Учні представляють результати своїх досліджень презентуючи свої практичні наробки у вигляді міні-проектів та показують розроблені презентацію, публікацію, веб-сайт.




Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

3 місяці

Вхідні знання та навички:

Ознайомитись з таким видом оптичних ілюзій як неможливі об’єкти; розглянути жанр мистецтва оп-арт, його течію, виділити найяскравіші вітчизняні та закордонні представники.

Матеріали та ресурси:

Обладнання (відмітити необхідні прилади):


Фотоапарат

Принтер

Цифровий фотоапарат

Програвач DVD-дисків

Засоби для зв’язку з Інтернетом

Лазерний диск

Відеокамера

Проектор

Сканер

Телевізор

Комп’ютер(и)

Відеомагнітофон

Обладнання для проведення відеоконференцій

Інше:      

Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):

Бази даних

Табличний процесор

Видавничі системи

Програми для підтримки роботи з електронною поштою

Енциклопедія на компакт-диску

Програми опрацювання зображень

Веб-браузер для перегляду веб-сайтів

Програми для створення мультимедійних презентацій

Програми для створення веб-сайтів

Текстовий редактор

Програми для створення публікацій

Архіватори

Інше:     

Друковані матеріали:

  1. Божинова Ф.Я. Фізика. 7 клас / Божинова Ф.Я., Ненашев І.Ю., Кірюхін М.М. – Харків: Ранок, 2007. – 255 с.

  2. Базанова Т.І. Біологія: Підручник для 9 класу /Т.І. Базанова, Ю.В. Павіченко – Світ дитинства, 2009. – 296с.

  3. Грегори Р.Л. Разумные глаза/ Грегори Р.Л. - М. 2003г.

  4. Кагиров Р.Р. Ключи к местоположению визуального познания / Кагиров Р.Р. - Самара, 2002г.

Додаткове приладдя та витратні матеріали:

Зразки картин жанру оп-арт та імп-арт, макети неможливих об’єктів

Ресурси Інтернету:

http://www.mon.gov.ua/

http://im-possible.info/

http://nauka.relis.ru

http://optika8.narod.ru/13.Glaz.html

http://www.illuzi.ru

Інше:

Запросити вчителів фізики, біології та географії закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 ім. М. Коцюбинського Вінницької міської ради».

Диференціація навчання:

Обдаровані учні:

Розроблятимуть самостійно оптичні ілюзії (неможливі об’єкти) та шляхом експерименту перевірять зір людини та який вплив мають ілюзії на неї. Створення веб-сайту за темою навчального проекту.

Оцінювання знань та вмінь учнів:

Оцінювання проводиться як під час створення проекту, для заохочення учнів, так і після його закінчення. Форми оцінювання кожного виду роботи розроблені і знаходяться в папці Портфоліо.

Ключові слова:

Оптична ілюзія, імп-арт, оп-арт,неможливий об’єкт, галюцинація, оптична система, оптичні явища, райдуга, міраж.



Intel® навчання для майбутнього
©2005 Intel Corporation. Всі права захищені



Схожі:

План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
План навчального проекту Примітка
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка