|
Скачати 141.14 Kb.
|
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій Лабораторні роботиЛабораторні роботи використовуються для перевірки практичних навичок і виконуються на комп’ютері. Кожна лабораторна робота має 8 варіантів, кожний варіант має 3 завдання. Щоб заробити оцінку «5», учень повинен виконати 3 завдання, «4» — 2 завдання, «3» — 1 завдання. ЛР-1 «Паскаль, робота у командному режимі»Перепишіть приклади в зошит, виконайте за допомогою Паскаля арифметичні дії, запишіть у зошиті результат. Варіант 1 a). 187.341 0.078 = б). 5290.8 / (0.029 + 3.71) = в). Знайти відстань між точками з координатами: (12; –71) і (34; 7). Варіант 2 a). 48.7345 / 29.38 = б). 290.8017 (74.33 – 3.71) = в). Знайти площу трикутника за його сторонами: A = 712; B = 471 і C = 534. Варіант 3 a). 18.0341 7.073 = б). 7390.64 – 47.8033 3.71 = в). Знайти бічну площу циліндра: висота Н = 23.76 і радіус основи R = 2.34. Варіант 4 a). 48.7345 – 29.38097 = б). 7290.017 / (374.373 + 43.071) = в). Розв'язати квадратне рівняння з коефіцієнтами: A = 2; B = –7; C = –4. Варіант 5 a). 0.07 1327.7 = б). 5290.87 / (478.51– 333.71) = в). Знайти відстань між точками з координатами: (–312; 371) і (234; 107). Варіант 6 a). 748.751 / 129.038 = б). 3290.8 (74.33 + 3.72) = в). Знайти площу трикутника за його сторонами: A = 71.2; B = 63.1 і C = 57.4. Варіант 7 a). 7718.031 / 227.73 = б). 3900.673 + 247.223 3.701 = в). Знайти бічну площу циліндра: висота Н = 723.76 і радіус основи R = 112.3. Варіант 8 a). 48.7345 29.38097 = б). 72.017 34.33 – 743.01 = в). Розв'язати квадратне рівняння з коефіцієнтами: A = 3; B = 10; C = –8. ЛР-2 «Перші програми на Паскалі»Для всіх варіантів: а). Напишіть словесний алгоритм розв'язку задачі. б). Напишіть і виконайте програму при різних значеннях змінних. в). Відредагуйте програму за завданням вчителя. Варіант 1 Один вареник важить V г. Яка вага N вареників у кг? Варіант 2 Цвях завдовжки L см забивають у дошку. За один удар цвях заглиблюється в дерево на К мм. За скільки ударів цвях заб'ють у дошку? Варіант 3 Одна сторінка книжки прочитується за Н хв, у книжці S сторінок. За скільки годин книжка буде прочитана? Варіант 4 Торт масою Т кг ріжуть на порції, масою Р г. Скільки гостей можна пригостити тортом? Варіант 5 З поля зібрали К центнерів картоплі і засипали в мішки по М кг в кожний. Скільки мішків картоплі зібрали з поля? Варіант 6 Рибалка зловив R риб по G г кожна. Обчисліть загальну масу спійманої риби у кг. Варіант 7 W кг цукерок ділять порівну на М дітей. Скільки грам цукерок дістанеться кожній дитині? Варіант 8 Одна серія фільму триває F хв. Скільки необхідно часу в годинах, щоб переглянути N серій? ЛР-3 «Прості програми з лінійною структурою»Для всіх варіантів: а). Напишіть словесний алгоритм розв'язку задачі. б). Побудуйте блок-схему алгоритму. в). Напишіть і виконайте програму при різних значеннях змінних. Варіант 1 Два резистори R1 і R2 з'єднані паралельно. Визначити сумарний опір. Варіант 2 Обчислити віддаль між двома точками з координатами X1,Y1 і X2,Y2. Варіант 3 Знайти різницю площ концентричних кіл з радіусами R1 і R2. Варіант 4 Визначити об'єм циліндра за радіусом основи R і висотою H. Варіант 5 У рядку S символів, на сторінці R рядків. Скільки символів у книжці, що має N сторінок? Варіант 6 Обчислити суму N членів арифметичної прогресії. Задані перший A1 і останній AN члени, кількість елементів N. Варіант 7 Дано гіпотенузу С і катет A прямокутного трикутника. Знайти другий катет. Варіант 8 Відома довжина кола L. Знайти радіус кола і площу круга. ЛР-4 «Програми з розгалуженнями»Для всіх варіантів: а). Побудувати блок-схему алгоритму. б). Написати і виконати програму при різних значеннях. в). Відредагувати програму за завданням вчителя. Варіант 1 Визначити: додатне, від'ємне чи дорівнює нулю введене число. Варіант 2 Із трьох введених чисел вибрати найбільше. Варіант 3 Розв'язати рівняння виду AX = B. Врахувати випадки A = 0 і B = 0. Варіант 4 Знайти суму трьох введених чисел. Не допускати ввід чисел, більших від 20. Варіант 5 Перевірити знання таблиці множення двох чисел. Варіант 6 Із трьох введених чисел вибрати менше. Варіант 7 Відсортувати два числа, кожне з яких не більше від 100, за зростанням. Варіант 8 Для трьох чисел знайти випадки, коли сума двох чисел менше третього. ЛР-5 «Генерування випадкових чисел»Написати вказані програми і перевірити їх роботу. Для всіх варіантів: в). Запишіть програму на диск під іменем LR5-N (N — номер варіанта). Варіант 1 а). Створіть випадкове натуральне число, не більше від 30, яке ділиться на 3. б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання ділення на 3. Варіант 2 а). Створіть два випадкові натуральні числа, не більших від 50. б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання додавання чисел. Варіант 3 а). Створіть натуральне випадкове число не більш 10. б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання множення на 7. Варіант 4 а). Створіть два натуральних випадкових числа, не більших 40. б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання віднімання чисел. Варіант 5 а). Створіть випадкове натуральне число, не більше від 60, яке ділиться на 6. б). Доповніть програму для перевірки знань ділення на 6. Варіант 6 а). Створіть два натуральні випадкові числа, не більші від 25. б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання додавання чисел. Варіант 7 а). Створіть натуральне випадкове число, не більше від 20. б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання множення на 3. Варіант 8 а). Створіть два натуральні випадкові числа, не більші від 50. б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання віднімання чисел. ЛР-7 «Програмування циклів»Для всіх варіантів: а). Скласти блок-схему алгоритму, перевірити його вручну, вказавши початкові значення і результати дії операторів після кожного циклу. Варіант 1 в). Написати програму для виведення на екран таблиці квадратів для чисел від 1 до 8 з кроком 0.4. Варіант 2 в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення радіуса в довжину кола для значень радіуса від 1 до 5 з кроком 0.3. Варіант 3 в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення дюймів у сантиметри для значень від 1 до 20 дюймів з кроком 2 (1 дюйм = 2.54 см). Варіант 4 в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення центнерів у кілограми для значень від 1 до 3 з кроком 0.3 центнера. Варіант 5 в). Написати програму для виведення на екран таблиці множення числа 12 на числа від 1 до 3 з кроком 0.25. Варіант 6 в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення температури за шкалою Цельсія (С) у градуси за шкалою Фаренгейта (F) за формулою F = 1.8 C + 32 для значень від 10° до 20° з кроком 2° . Варіант 7 в). Скласти програму для виведення на екран таблиці квадратних коренів для чисел від 5 до 50 з кроком 5. Варіант 8 в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення кілометрів у метри для значень від 1 до 2 кілометрів з кроком 0.2 кілометра. ЛР-8 «Обробка текстів»Напишіть програми до задач. Для всіх варіантів: в). Наведіть власний приклад утворення слова із трьох інших. Варіант 1 а). Скласти слово АГРЕСІЯ із слів: АГРОНОМ, ВЕСНА, МІСІЯ. б). Визначити кількість літер «А» у всіх виділених словах в п. а). Варіант 2 а). Скласти слово МАРМЕЛАД із слів: МАРШ, КАРАМЕЛЬ, САД. б). Визначити кількість літер «М» у всіх виділених словах в п. а). Варіант 3 а). Скласти слово БАРОМЕТР із слів: БАРКАС, КОМА, МЕТР. б). Визначити кількість літер «А» у всіх виділених словах в п. а). Варіант 4 а). Скласти слово ІНФЛЯЦІЯ із слів: ІНФАРКТ, КЛЯТВА, АКАЦІЯ. б). Визначити кількість літер «І» у всіх виділених словах в п. а). Варіант 5 а). Скласти слово БЛОКНОТ із слів: БЛОНДИН, КНОПКА, ГРОТ. б). Визначити кількість літер «Е» у всіх виділених словах в п. а). Варіант 6 а). Скласти слово МАНЕКЕН із слів: МАНГО, ПЕКЛО, ФЕН. б). Визначити кількість літер «Н» у всіх виділених словах в п. а). Варіант 7 а). Скласти слово ЛОМБАРД із слів: ЛОЖКА, КЛУМБА, БІЛЬЯРД. б). Визначити кількість літер «Л» в усіх виділених словах в п. а). Варіант 8 а). Скласти слово ТРИБУНАЛ із слів: ТРИТОН, ГЛОБУС, ПЕНАЛ. б). Визначити кількість літер «Н» у всіх виділених словах в п. а). ЛР-9 «Робота з одномірними масивами»Скласти блок-схеми алгоритмів і написати програми до задач. Для всіх варіантів: в) Вивести сформований вектор на екран. Варіант 1 a). Заповнити одномірний масив : B(6) = (4.1; –2.3; –4.8; 6.5; 2.1; 8.2) б). Обчислити суму всіх додатних елементів сформованого вектора. Варіант 2 a). Заповнити вектор S(8) = (7; –12; 8; 6; 21; 2; 15; –9) б). Усі елементи сформованого вектора, кратні 3, замінити нулями. Варіант 3 a). Заповнити одномірний масив :W(7) = (11; 8.3; 6.3; 26.5; 21; 8.2; 34) б). Обчислити суму квадратів додатних елементів сформованого вектора . Варіант 4 a). Заповнити вектор :R(9) = (–5; 22; –7.8; 4.6; 51; 62; –15; 3.9; –2.1) б). Знайти середньоарифметичне додатних членів сформованого вектора. Варіант 5 a). Заповнити одномірний масив :Z(6) = (4.17; 2.35; –7.8; 6; –7.1; – 0.2) б). Обчислити суму елементів з непарними індексами сформованого вектора. Варіант 6 a). Заповнити вектор :U(8) = (–27; 32; 48; –7.6; 21; –82; 215; –9) б). Від'ємні числа сформованого вектора замінити на відповідні додатні. Варіант 7 a). Заповнити одномірний масив :W(7)= (–31; 48; 33; – 6.7; –3.2; 2.7; –4) б). Обчислити квадрат суми додатних елементів сформованого вектора. Варіант 8 a). Заповнити вектор :F(8)= (22; –78; 86; 51; –16.2; –15; 39; –21) б). Знайти середньоарифметичне від'ємних членів сформованого вектора. ЛР-10 «Робота з матрицями» (п.п. 2.14 – 2.16)Скласти блок-схеми алгоритмів і написати програми до задач. Для всіх варіантів: б). Вивести сформовану матрицю на екран. Варіант 1 a). Заповнити матрицю :
в). Знайти середньоарифметичне всіх від'ємних елементів матриці. Варіант 2 a). Заповнити матрицю :
в). Замінити нулями всі додатні елементи матриці. Варіант 3 a). Заповнити матрицю :
в). Поміняти місцями другий і третій рядок матриці. Варіант 4 a). Заповнити матрицю :
в). Замінити нулями другий рядок матриці. Варіант 5 a). Заповнити матрицю :
в). Знайти суму всіх від'ємних елементів матриці. Варіант 6 a). Заповнити матрицю :
в). Замінити верхній рядок сумою елементів відповідних стовпчиків. Варіант 7 a). Заповнити матрицю :
в). Замінити всі нулі матриці сумою відповідних індексів. Варіант 8 a). Заповнити матрицю :
в). Замінити нулями елементи, розміщені на головній діагоналі. ЛР-11 «Робота з файлами»Для всіх варіантів: в). Відредагуйте програму за завданням вчителя. Варіант 1 а). Створити файл послідовного доступу klas.dat і записати в нього відомості про 10 учнів: прізвище (12 байт), ім'я (8 байт), по батькові (10 байт), рік народження (4 байти). б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл послідовного доступу klas.dat, створений в п. а). Варіант 2 а). Створити файл прямого доступу klas.dat і записати в нього відомості про 8 учнів: прізвище (15 байт), ім'я (10 байт), по батькові (12 байт), рік народження (6 байт). б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл прямого доступу klas.dat, створений в п. а). Варіант 3 а). Створити файл послідовного доступу syrovyna.dat і записати в нього відомості про зібрану вторинну сировину у 8 класах: назва школи (7 байт), номер класу (5 байт), вага зібраної макулатури (8 байт), вага зібраного металолому (8 байт). б). Написати програму, щоб прочитати і вивести на екран файл послідовного доступу syrovyna.dat, створений в п. а). Варіант 4 а). Створити файл прямого доступу syrovyna.dat і записати в нього відомості про зібрану вторинну сировину у 8 класах: назва школи (7 байт), номер класу (5 байт), маса зібраної макулатури (8 байт), маса зібраного металолому (8 байт). б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл прямого доступу syrovyna.dat, створений в п. а). Варіант 5 а). Створити файл послідовного доступу futbol.dat і записати в нього відомості про кращих бомбардирів 16 команд: прізвище гравця (12 байт), кількість забитих м'ячів (5 байт), назва команди (14 байт). б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл послідовного доступу futbol.dat, створений в п. а). Варіант 6 а). Створити файл прямого доступу futbol.dat і записати в нього відомості про кращих бомбардирів 6 команд: прізвище гравця (12 байт), кількість забитих м'ячів (5 байт), назва команди (14 байт). б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл прямого доступу futbol.dat, створений в п. а). Варіант 7 а). Створити файл послідовного доступу olіmp.dat і записати в нього відомості про результати виступу на олімпіаді 6 країн: назва країни (12 байт), кількість золотих медалей (5 байт), срібних медалей (5 байт), бронзових медалей (5 байт), загальне командне місце (4 байти). б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл послідовного доступу olіmp.dat, створений в п. а). Варіант 8 а). Створити файл прямого доступу olіmp.dat і записати в нього відомості про результати виступу на олімпіаді 6 країн: назва країни (12 байт), кількість золотих медалей (5 байт), срібних медалей (5 байт), бронзових медалей (5 байт), загальне командне місце (4 байти). б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл прямого доступу olіmp.dat, створений в п. а). Oleksa.Inc |
Тема: Створення, редагування та тестування програми в консольному режимі Мета: Навчитись створювати, редагувати та тестувати програми в консольному режимі |
Створення звітів та корегування їх властивостей в режимі конструктора.... Формування вмінь та навичок створення звітів та елементів керування звітів в режимі конструктора. Закріплення вмінь та навичок використання... |
“Створення форм та корегування їх властивостей в режимі конструктора.... Віднайдіть на гнучкому диску збережений архів ”Sklad rar” та розархівуйте його вміст у власну папку в папці “Мои документы” |
САМОСТІЙНА РОБОТА №6 Текст на початку тексту і виберіть команду Текстовий режим з меню Редагування. Відкриється вікно редактора матеріалів, в якому буде... |
Уроку: Урок Тема: Води суходолу Північної Америки. Практична робота... Мета: з’ясувати основні риси річкової та озерної мережі північної Америки; показати роль снігового й льодовикового живлення у водному... |
Робота з операційною системою Windows і JAWS Запуск і завершення роботи JAWS Щоб працювати за комп'ютером в операційній системі Windows в озвученому режимі, необхідно запустити програму JAWS. Ця програма намагається... |
Тема: Використання текстових файлів для розв’язування задач у консольному... Мета: Навчитись використовувати текстові файли для розв’язування задач у консольному режимі середовища програмування |
2. Зміст семестрового завдання для самостійної роботи студента «Інформатика», і придбати достатні практичні навички по розробці блок-схем алгоритмів і відповідних їм Паскаль-програм., а також... |
Лекція: Підготовка до друку і друк документу : версія для друку і... Показана робота з документом в режимі попереднього перегляду перед друком. Вивчаються можливості налаштування друку документу, у... |
Тема. Редагування властивостей полів таблиць в режимі конструктора.... Формування вмінь та навичок коригування властивостей полів таблиць в режимі конструктора, встановлення структурних зв'язків між таблицями... |