ЛР-1 «Паскаль, робота у командному режимі»


Скачати 141.14 Kb.
Назва ЛР-1 «Паскаль, робота у командному режимі»
Дата 05.07.2013
Розмір 141.14 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій

Лабораторні роботи


Лабораторні роботи використовуються для перевірки практичних навичок і виконуються на комп’ютері.

Кожна лабораторна робота має 8 варіантів, кожний варіант має 3 завдання. Щоб заробити оцінку «5», учень повинен виконати 3 завдання, «4» — 2 завдання, «3» — 1 завдання.

ЛР-1 «Паскаль, робота у командному режимі»


Перепишіть приклади в зошит, виконайте за допомогою Паскаля арифметичні дії, запишіть у зошиті результат.

Варіант 1

a). 187.341  0.078 = б). 5290.8 / (0.029 + 3.71) =

в). Знайти відстань між точками з координатами: (12; –71) і (34; 7).

Варіант 2

a). 48.7345 / 29.38 = б). 290.8017  (74.33 – 3.71) =

в). Знайти площу трикутника за його сторонами: A = 712; B = 471 і C = 534.

Варіант 3

a). 18.0341  7.073 = б). 7390.64 – 47.8033  3.71 =

в). Знайти бічну площу циліндра: висота Н = 23.76 і радіус основи R = 2.34.

Варіант 4

a). 48.7345 – 29.38097 = б). 7290.017 / (374.373 + 43.071) =

в). Розв'язати квадратне рівняння з коефіцієнтами: A = 2; B = –7; C = –4.

Варіант 5

a). 0.07  1327.7 = б). 5290.87 / (478.51– 333.71) =

в). Знайти відстань між точками з координатами: (–312; 371) і (234; 107).

Варіант 6

a). 748.751 / 129.038 = б). 3290.8  (74.33 + 3.72) =

в). Знайти площу трикутника за його сторонами: A = 71.2; B = 63.1 і C = 57.4.

Варіант 7

a). 7718.031 / 227.73 = б). 3900.673 + 247.223  3.701 =

в). Знайти бічну площу циліндра: висота Н = 723.76 і радіус основи R = 112.3.

Варіант 8

a). 48.7345  29.38097 = б). 72.017  34.33 – 743.01 =

в). Розв'язати квадратне рівняння з коефіцієнтами: A = 3; B = 10; C = –8.

ЛР-2 «Перші програми на Паскалі»


Для всіх варіантів:

а). Напишіть словесний алгоритм розв'язку задачі.

б). Напишіть і виконайте програму при різних значеннях змінних.

в). Відредагуйте програму за завданням вчителя.

Варіант 1

Один вареник важить V г. Яка вага N вареників у кг?

Варіант 2

Цвях завдовжки L см забивають у дошку. За один удар цвях заглиб­лю­єть­ся в дерево на К мм. За скільки ударів цвях заб'ють у дошку?

Варіант 3

Одна сторінка книжки прочитується за Н хв, у книжці S сторінок. За скільки годин книжка буде прочитана?

Варіант 4

Торт масою Т кг ріжуть на порції, масою Р г. Скільки гостей можна пригостити тортом?

Варіант 5

З поля зібрали К центнерів картоплі і засипали в мішки по М кг в кожний. Скільки мішків картоплі зібрали з поля?

Варіант 6

Рибалка зловив R риб по G г кожна. Обчисліть загальну масу спійманої риби у кг.

Варіант 7

W кг цукерок ділять порівну на М дітей. Скільки грам цукерок дістанеться кожній дитині?

Варіант 8

Одна серія фільму триває F хв. Скільки необхідно часу в годинах, щоб переглянути N серій?

ЛР-3 «Прості програми з лінійною структурою»


Для всіх варіантів:

а). Напишіть словесний алгоритм розв'язку задачі.

б). Побудуйте блок-схему алгоритму.

в). Напишіть і виконайте програму при різних значеннях змінних.

Варіант 1

Два резистори R1 і R2 з'єднані паралельно. Визначити сумарний опір.

Варіант 2

Обчислити віддаль між двома точками з координатами X1,Y1 і X2,Y2.

Варіант 3

Знайти різницю площ концентричних кіл з радіусами R1 і R2.

Варіант 4

Визначити об'єм циліндра за радіусом основи R і висотою H.

Варіант 5

У рядку S символів, на сторінці R рядків. Скільки символів у книжці, що має N сторінок?

Варіант 6

Обчислити суму N членів арифметичної прогресії. Задані перший A1 і останній AN члени, кількість елементів N.

Варіант 7

Дано гіпотенузу С і катет A прямокутного трикутника. Знайти другий ка­тет.

Варіант 8

Відома довжина кола L. Знайти радіус кола і площу круга.

ЛР-4 «Програми з розгалуженнями»


Для всіх варіантів:

а). Побудувати блок-схему алгоритму.

б). Написати і виконати програму при різних значеннях.

в). Відредагувати програму за завданням вчителя.

Варіант 1

Визначити: додатне, від'ємне чи дорівнює нулю введене число.

Варіант 2

Із трьох введених чисел вибрати найбільше.

Варіант 3

Розв'язати рівняння виду AX = B. Врахувати випадки A = 0 і B = 0.

Варіант 4

Знайти суму трьох введених чисел. Не допускати ввід чисел, більших від 20.

Варіант 5

Перевірити знання таблиці множення двох чисел.

Варіант 6

Із трьох введених чисел вибрати менше.

Варіант 7

Відсортувати два числа, кожне з яких не більше від 100, за зростанням.

Варіант 8

Для трьох чисел знайти випадки, коли сума двох чисел менше третього.

ЛР-5 «Генерування випадкових чисел»


Написати вказані програми і перевірити їх роботу.

Для всіх варіантів:

в). Запишіть програму на диск під іменем LR5-N (N — номер варіанта).

Варіант 1

а). Створіть випадкове натуральне число, не більше від 30, яке ділиться на 3.

б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання ділення на 3.

Варіант 2

а). Створіть два випадкові натуральні числа, не більших від 50.

б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання додавання чисел.

Варіант 3

а). Створіть натуральне випадкове число не більш 10.

б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання множення на 7.

Варіант 4

а). Створіть два натуральних випадкових числа, не більших 40.

б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання віднімання чисел.

Варіант 5

а). Створіть випадкове натуральне число, не більше від 60, яке ділиться на 6.

б). Доповніть програму для перевірки знань ділення на 6.

Варіант 6

а). Створіть два натуральні випадкові числа, не більші від 25.

б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання додавання чисел.

Варіант 7

а). Створіть натуральне випадкове число, не більше від 20.

б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання множення на 3.

Варіант 8

а). Створіть два натуральні випадкові числа, не більші від 50.

б). Доповніть програму так, щоб перевірити знання віднімання чисел.

ЛР-7 «Програмування циклів»


Для всіх варіантів:

а). Скласти блок-схему алгоритму, перевірити його вручну, вказавши початкові значення і результати дії операторів після кожного циклу.

Варіант 1

в). Написати програму для виведення на екран таблиці квадратів для чисел від 1 до 8 з кроком 0.4.

Варіант 2

в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення ра­ді­уса в довжину кола для зна­чень радіуса від 1 до 5 з кроком 0.3.

Варіант 3

в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення дюй­мів у сантиметри для значень від 1 до 20 дюймів з кроком 2 (1 дюйм = 2.54 см).

Варіант 4

в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення цент­нерів у кілограми для значень від 1 до 3 з кроком 0.3 центнера.

Варіант 5

в). Написати програму для виведення на екран таблиці множення числа 12 на числа від 1 до 3 з кроком 0.25.

Варіант 6

в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення температури за шкалою Цельсія (С) у градуси за шкалою Фаренгейта (F) за формулою F = 1.8 C + 32 для значень від 10° до 20° з кроком 2° .

Варіант 7

в). Скласти програму для виведення на екран таблиці квадратних коренів для чисел від 5 до 50 з кроком 5.

Варіант 8

в). Написати програму для виведення на екран таблиці переведення кіло­метрів у метри для значень від 1 до 2 кілометрів з кроком 0.2 кілометра.

ЛР-8 «Обробка текстів»


Напишіть програми до задач.

Для всіх варіантів:

в). Наведіть власний приклад утворення слова із трьох інших.
Варіант 1

а). Скласти слово АГРЕСІЯ із слів: АГРОНОМ, ВЕСНА, МІСІЯ.

б). Визначити кількість літер «А» у всіх виділених словах в п. а).

Варіант 2

а). Скласти слово МАРМЕЛАД із слів: МАРШ, КАРАМЕЛЬ, САД.

б). Визначити кількість літер «М» у всіх виділених словах в п. а).

Варіант 3

а). Скласти слово БАРОМЕТР із слів: БАРКАС, КОМА, МЕТР.

б). Визначити кількість літер «А» у всіх виділених словах в п. а).

Варіант 4

а). Скласти слово ІНФЛЯЦІЯ із слів: ІНФАРКТ, КЛЯТВА, АКАЦІЯ.

б). Визначити кількість літер «І» у всіх виділених словах в п. а).

Варіант 5

а). Скласти слово БЛОКНОТ із слів: БЛОНДИН, КНОПКА, ГРОТ.

б). Визначити кількість літер «Е» у всіх виділених словах в п. а).

Варіант 6

а). Скласти слово МАНЕКЕН із слів: МАНГО, ПЕКЛО, ФЕН.

б). Визначити кількість літер «Н» у всіх виділених словах в п. а).

Варіант 7

а). Скласти слово ЛОМБАРД із слів: ЛОЖКА, КЛУМБА, БІЛЬЯРД.

б). Визначити кількість літер «Л» в усіх виділених словах в п. а).

Варіант 8

а). Скласти слово ТРИБУНАЛ із слів: ТРИТОН, ГЛОБУС, ПЕНАЛ.

б). Визначити кількість літер «Н» у всіх виділених словах в п. а).

ЛР-9 «Робота з одномірними масивами»


Скласти блок-схеми алгоритмів і написати програми до задач.

Для всіх варіантів:

в) Вивести сформований вектор на екран.

Варіант 1

a). Заповнити одномірний масив : B(6) = (4.1; –2.3; –4.8; 6.5; 2.1; 8.2)

б). Обчислити суму всіх додатних елементів сформованого вектора.

Варіант 2

a). Заповнити вектор S(8) = (7; –12; 8; 6; 21; 2; 15; –9)

б). Усі елементи сформованого вектора, кратні 3, замінити нулями.

Варіант 3

a). Заповнити одномірний масив :W(7) = (11; 8.3;  6.3; 26.5; 21;  8.2; 34)

б). Обчислити суму квадратів додатних елементів сформованого
вектора .

Варіант 4

a). Заповнити вектор :R(9) = (–5; 22; –7.8; 4.6; 51; 62; –15; 3.9; –2.1)

б). Знайти середньоарифметичне додатних членів сформованого
вектора.

Варіант 5

a). Заповнити одномірний масив :Z(6) = (4.17; 2.35; –7.8; 6; –7.1; – 0.2)

б). Обчислити суму елементів з непарними індексами сформованого вектора.

Варіант 6

a). Заповнити вектор :U(8) = (–27; 32; 48; –7.6; 21; –82; 215; –9)

б). Від'ємні числа сформованого вектора замінити на відповідні
додатні.

Варіант 7

a). Заповнити одномірний масив :W(7)= (–31; 48; 33; – 6.7; –3.2; 2.7; –4)

б). Обчислити квадрат суми додатних елементів сформованого
вектора.

Варіант 8

a). Заповнити вектор :F(8)= (22; –78; 86; 51; –16.2; –15; 39; –21)

б). Знайти середньоарифметичне від'ємних членів сформованого
вектора.

ЛР-10 «Робота з матрицями» (п.п. 2.14 – 2.16)


Скласти блок-схеми алгоритмів і написати програми до задач.

Для всіх варіантів:

б). Вивести сформовану матрицю на екран.

Варіант 1

a). Заповнити матрицю :




1

–7

3

6

–2

B(3;5) =

–6

5

4

–8

9




7

0



2

8

в). Знайти середньоарифметичне всіх від'ємних елементів матриці.

Варіант 2

a). Заповнити матрицю :




4

–3

9

–8

B(4;4) =

–9

6

–8

–4




–3

–8

7

4




1

–2

–9

3

в). Замінити нулями всі додатні елементи матриці.

Варіант 3

a). Заповнити матрицю :




0

–1

2

6

–2

4

T(3;6) =

–4

7

–3

4

9

2




4

–5

3

–5

8

3

в). Поміняти місцями другий і третій рядок матриці.

Варіант 4

a). Заповнити матрицю :




4.1

6.7

8.7

A(3;3) =

0.5

7.5

1.3




3.4

–4

5.8

в). Замінити нулями другий рядок матриці.

Варіант 5

a). Заповнити матрицю :




1

–4

1

–3

4

–7

R(3;6) =

5

3

–2

7

–5

–2




–3

–4

8

0

2

3

в). Знайти суму всіх від'ємних елементів матриці.

Варіант 6

a). Заповнити матрицю :




0

3

–3

6

X(4;4) =

7

6

–5

–9




3

–3

3

4




1

–2

2

3

в). Замінити верхній рядок сумою елементів відповідних стовпчиків.

Варіант 7

a). Заповнити матрицю :




0

–4

1

0

4

–7

K(3;6) =

5

3

–2

0

–5

0




–3

0

8

0

0

3

в). Замінити всі нулі матриці сумою відповідних індексів.

Варіант 8

a). Заповнити матрицю :




1

3

–4

2

Z(4;4) =

–5

7

3

7




3

8

–6

1




2

–2

4

7

в). Замінити нулями елементи, розміщені на головній діагоналі.

ЛР-11 «Робота з файлами»


Для всіх варіантів:

в). Відредагуйте програму за завданням вчителя.

Варіант 1

а). Створити файл послідовного доступу klas.dat і записати в нього відо­мості про 10 учнів: прізвище (12 байт), ім'я (8 байт), по батькові (10 байт), рік народження (4 байти).

б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл послі­довного доступу klas.dat, створений в п. а).

Варіант 2

а). Створити файл прямого доступу klas.dat і записати в нього відомості про 8 учнів: прізвище (15 байт), ім'я (10 байт), по батькові (12 байт), рік народження (6 байт).

б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл прямого доступу klas.dat, створений в п. а).

Варіант 3

а). Створити файл послідовного доступу syrovyna.dat і записати в нього відомості про зібрану вторинну сировину у 8 класах: назва школи (7 байт), номер класу (5 байт), вага зібраної макулатури (8 байт), вага зібраного металолому (8 байт).

б). Написати програму, щоб прочитати і вивести на екран файл послідовного доступу syrovyna.dat, створений в п. а).

Варіант 4

а). Створити файл прямого доступу syrovyna.dat і записати в нього відо­мості про зібрану вторинну сировину у 8 класах: назва школи (7 байт), номер класу (5 байт), маса зібраної макулатури (8 байт), маса зібраного металолому (8 байт).

б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл прямого доступу syrovyna.dat, створений в п. а).

Варіант 5

а). Створити файл послідовного доступу futbol.dat і записати в нього відомості про кращих бомбардирів 16 команд: прізвище гравця (12 байт), кількість забитих м'ячів (5 байт), назва команди (14 байт).

б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл послі­довного доступу futbol.dat, створений в п. а).

Варіант 6

а). Створити файл прямого доступу futbol.dat і записати в нього відомості про кращих бомбардирів 6 команд: прізвище гравця (12 байт), кількість заби­тих м'ячів (5 байт), назва команди (14 байт).

б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл прямого доступу futbol.dat, створений в п. а).

Варіант 7

а). Створити файл послідовного доступу olіmp.dat і записати в нього відомості про результати виступу на олімпіаді 6 країн: назва країни (12 байт), кількість золотих медалей (5 байт), срібних медалей (5 байт), бронзових медалей (5 байт), загальне командне місце (4 байти).

б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл послідовного доступу olіmp.dat, створений в п. а).

Варіант 8

а). Створити файл прямого доступу olіmp.dat і записати в нього відомості про результати виступу на олімпіаді 6 країн: назва країни (12 байт), кількість золотих медалей (5 байт), срібних медалей (5 байт), бронзових медалей (5 байт), загальне командне місце (4 байти).

б). Написати нову програму, щоб прочитати і вивести на екран файл прямого доступу olіmp.dat, створений в п. а).

Oleksa.Inc

Схожі:

Тема: Створення, редагування та тестування програми в консольному режимі
Мета: Навчитись створювати, редагувати та тестувати програми в консольному режимі
Створення звітів та корегування їх властивостей в режимі конструктора....
Формування вмінь та навичок створення звітів та елементів керування звітів в режимі конструктора. Закріплення вмінь та навичок використання...
“Створення форм та корегування їх властивостей в режимі конструктора....
Віднайдіть на гнучкому диску збережений архів ”Sklad rar” та розархівуйте його вміст у власну папку в папці “Мои документы”
САМОСТІЙНА РОБОТА №6
Текст на початку тексту і виберіть команду Текстовий режим з меню Редагування. Відкриється вікно редактора матеріалів, в якому буде...
Уроку: Урок Тема: Води суходолу Північної Америки. Практична робота...
Мета: з’ясувати основні риси річкової та озерної мережі північної Америки; показати роль снігового й льодовикового живлення у водному...
Робота з операційною системою Windows і JAWS Запуск і завершення роботи JAWS
Щоб працювати за комп'ютером в операційній системі Windows в озвученому режимі, необхідно запустити програму JAWS. Ця програма намагається...
Тема: Використання текстових файлів для розв’язування задач у консольному...
Мета: Навчитись використовувати текстові файли для розв’язування задач у консольному режимі середовища програмування
2. Зміст семестрового завдання для самостійної роботи студента
«Інформатика», і придбати достатні практичні навички по розробці блок-схем алгоритмів і відповідних їм Паскаль-програм., а також...
Лекція: Підготовка до друку і друк документу : версія для друку і...
Показана робота з документом в режимі попереднього перегляду перед друком. Вивчаються можливості налаштування друку документу, у...
Тема. Редагування властивостей полів таблиць в режимі конструктора....
Формування вмінь та навичок коригування властивостей полів таблиць в режимі конструктора, встановлення структурних зв'язків між таблицями...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка