|
Скачати 116.76 Kb.
|
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій Рішення (Частина 3) Завдання 105 ( Обчислення суми ряду 1+1/2+1/3+ ... } var n: integer; { к-ть підсумовуваних членів ряду } i:integer; { номер елементу ряду } elem:real; { значення елементу ряду } summ:real; { сума елементів ряду } begin writeln('Обчислення часткової суми ряду 1+1/2+1/3+...'); writeln('Введіть к-ть підсумовуваних членів ряду'); write('->'); readln(n); suinm:=o; for i:=1 to n do begin elem:=l/i; summ: =suimH-elem; end; write('Сума перших *,n); writeln(' членів ряду рівна ', suram: 6: 4); readln; end. Завдання 106 { Таблиця ступенів двійки } vax n: integer; { показник ступеня } x: integer; { значення 2 в ступені п } begin writeln('Таблиця ступенів двійки'); х:=1; for n:=0 to 10 do begin writeln(n:2,x:6); x:=x*2; end; readln; end. Завдання 108 { Таблиця функції } const Lb=-2; { нижня межа діапазону зміни аргументу } Нв=2; { верхня межа діапазону зміни аргументу } Dx=0.5; { приріст аргументу } var х,у: real; { аргумент і значення функції } n: integer; { к-ть крапок } i: integer; { лічильник циклів }96 in n:=round((HB - LB)/DX)+1; x:=lb; writelnc-------------------') ; writeln(' x I у'); writeln('-------------------'); for i:=1 to n do begin y:=-2.4*x*x+5*x-3; writeln(x:8:2', I ',y:8:2); x:=x+dx; end; writelnc-------------------') ; readln; end. Завдання 111 { Обчислює середнє арифметичне послідовності дробових чисел, що вводиться з клавіатури } const L=5; { довжина послідовності } var а: real; { число } n: integer; { к-ть введених чисел } sum: real; { сума введених чисел } sred: real; { середнє арифметичне введених чисел } begin writeln('Обробка послідовності дробових чисел'); writeln('Після введення кожного числа натискайте '); sum:=0; for n:=l to L do begin write('->'); readln(a); sum:=sum+a; sred:=sum/n; writelnf'введено чисел:',п:3, ' Сума: ', sum:6:2 ' Сред.аріфметічеськоє:',sred:6:2); end; writeln('Для завершення роботи програми натисніть '); readln; end. Завдання 112 { Обчислює середнє арифметичне і визначає мінімальне і максимальне число послідовності дробових чисел, що вводяться з клавіатури } var а: real; { чергове число } n: integer; { кількість чисел } sum: real; ( сума введених чисел } sred: real; { середнє арифметичне } min: real; ( мінімальне число послідовності } max: real; { максимальне число послідовності } i: integer; { лічильник циклів } begin writeln('Обробка послідовності дробових чисел.'); write ('Введіть кількість чисел послідовності ->'); readln(п); writeln('Вводите послідовність.'); writeln('Після введення кожного числа натискайте '); write('->'); readln(a); { вводимо перше число послідовності } { припустимо, що:} min:=a; { перше число є мінімальним } шах:=а; { перше число є максимальним } sum:=a; { введемо решту чисел } for i:=l to n-1 do begin write('->'); readln(a); sum:=sum+a; if а < min then min:=a; if а > max then max:=a; end; sred:=sum/n; teln('Кількість чисел:*,п); writeln('Середнє арифметичне:',sred:6:2); writeln('Мінімальне число:',min:6:2); writeln('Максимальне число:',шах:б:2); writeln('Для завершення роботи програми натисніть '); readln; end. Завдання 114 ( Генерує три послідовності випадкових чисел і обчислює середнє арифметичне кожній послідовності } const N=3; { к-ть послідовностей } L=10; { довжина послідовності ) var г: integer; ( випадкове число } sum: integer; { сума чисел послідовності } sred: real; ( середнє арифметичне } i,j: integer; { лічильники циклів } begin writeln('Випадкові числа'); Randomize; { ініціалізація генератора случ. чисел } for i:=l to N do begin { генеруємо послідовність } sum:=0; { не забути обнулити ! } for j:=1 to L do begin r:=random(10)+1; write(r:3); sum:=sum+r; end; sred:=sum/l; writeln(' Сред.аріфм.: ',sred:6:2); end; writeln('Для завершення роботи програми натисніть '); readln; and. Завдання 116 ( Таблиця функції у»|х| } const Lb=-4; { нижня межа діапазону зміни аргументу } Нв=4; ( верхня межа діапазону зміни аргументу } Dx=0.5; { приріст аргументу } var х,у: real; { аргумент і значення функції } n: integer; ( к-ть крапок } 1: integer; { лічильник циклів } begin writeln('Таблиця значень функції у=iхi '); n:=round((НВ - LB)/DX)+1; x:=lb; for i:=l to n do begin y:=abs(x); writeln(x:6:2,y:6:2); x:=x+dx; end; readln; end. Завдання 119 { Вьшодіт таблицю множення на 7 } var m: integer; { число, для якого треба вивести таблицю множення (множене) } n: integer; { множник } р: integer; { твір } begin m:=7; for n:=l to 10 do begin p:=ra*n; writeln(m,'x',n' =', p); end; readln; { щоб результат не зникав з екрану } end. Завдання 120 ( Перетворення десяткового числа в двійкове } var dec:'integer; { десяткове число } v: integer; { вага формованого розряду } i: integer; { номер формованого розряду } begin writeln('Перетворення десяткового числа в двійкове'); writeln('Введіть ціле число від 0 до 255 і натисніть ', ''); write('->'); readln(dec); write('Десятковому числу ',dec', відповідає двійкове '); v:=128; { вага старшого розряду } for i:=l to 8 do begin if dec >= v then begin write('1'); dec:=dec-v; end else write('0'); v:=round(v/2); { вага наступного розряду в два рази } { менше ваги поточного розряду } end; readln; end. Завдання 121 { Виводить на екран квадрат Піфагора - таблицю множення. } var i,j: integer; { номер рядка і стовпця таблиці } р: integer; { твір i на j } begin write('':4); { ліва верхня клітка таблиці } for j:=l to 10 do { перший рядок - номери стовпців } write(j:4); writeln; for i:=l to 10 do 101 begin write(i:4); { номер рядка } for j:=l to 10 do { рядок таблиці } write(i*j:4); writeln; end; readln; { щоб результат не зникав з екрану } end. Завдання 122 { Обчислення суми ряду 1 -1/3 + 1/5 - 1/7 + ... } var х: real; { член ряду } n: integer; { кількість підсумовуваних членів } summ: real; { часткова сума } i: integer; { лічильник циклів } begin writeln('Обчислення суми ряду 1 -1/3 + 1/5 - 1/7 + ...'); write('Введіть к-ть підсумовуваних членів ряду ->'); readln(п); summ:=0; for i: = 1 to n do begin x:=l/(2*i - 1); if (i mod 2) = 0 then x:=-l*x; summ:=summ+x; end; writeln('Сума ряду: ',summ:8:6); writeln('Значення pi/4 ',pi/4:8:6); { pi - іменована константа } readln; end. Завдання 123 { Наближене обчислення інтеграла методом прямокутників } var а,b: real; { межі відрізання } dx: real; ( приріст аргументу (величина інтервалreal; { наближене значення інтеграла} n: integer; { кількість інтервалів } х: real; { аргумент } у: real; { значення функції на початку інтервалу } 1: integer; begin writeln('Наближене обчислення інтеграла'); write('Нижня межа відрізання -> '); readln(a); write('Верхня межа відрізання -> '); readln(b); write('Приріст аргументу -> '); readln(dx); n:=round((b-a)/dx); x: =a ; s:=0; for i:=l to n do begin y:=5*x*x-x+2; { значення функції на початку інтервалу } s:=s+y*dx; x:=x+dx; end; writeln{'значеніє інтеграла: *,s:9:3); writeln('Для завершення роботи програми натисніть '); readln; end. Завдання 124 { Наближене var а,b: real; dx: real; s: real; n: integer; x: real; yl,y2: real; i: integer; обчислення інтеграла методом трапецій } { межі відрізання } { приріст аргументу (величина інтервалу)} { наближене значення інтеграла} { кількість інтервалів } { аргумент } { значення функції на початку і в кінці інтервалу } begin writeln('Наближене обчислення інтеграла1); write('Нижня межа відрізання -> '); readln(a); write('Верхня межа відрізання -> '); readln(b); write('Приріст аргументу -> '); readln(dx); n:=round((b-a)/dx); x: =a; s:=0; for i:=l to n do begin yl:=5*x*x-x+2; { значення ф-і на початку інтервалу } x:=x+dx; у2:=5*х*х-х+2; { значення ф-і в кінці інтервалу } s:=s+(yl+y2)*dx/2; end; writeln('Значення інтеграла: ',8:9:3); writelnf'для завершення роботи програми натисніть '); readln; end. Завдання 126 { Перетворення десяткового числа в двійкове } var dec: integer; { десяткове число } v: integer; { вага формованого розряду } i: integer; { номер формованого розряду } begin writeln('Перетворення десяткового числа в двійкове'); writeln('Введіть ціле число від 0 до 255 і натисніть ', ''); write('->'); readln(dec); write('Десятковому числу ',dec', відповідає двійкове '); v:=128; { вага старшого (восьмого) розряду ) for i:=l to 8 do in if dec >= v then begin write('1'); dec:=dec-v; end else write('0'); v:=round(v/2); { вага наступного розряду в два рази менша } end; readln; end. Завдання 127 ( Програма перевіряє знання таблиці множення } uses Crt; var numbl, пшть2:integer; { Перше і* друге число } res:integer; ( Результат множення першого числа на друге } otv:integer; { Відповідь випробовуваного } kol:integer; { Кількість правильних відповідей } i:integer; begin Clrscr; { очистити екран } writeln(' *** Перевірка знання таблиці множення ***•); writeln(' Після прикладу введіть відповідь і натисніть .'); writeln; kol:=0; ( правильних відповідей ) Randomize; ( ініціалізація генератора випадкових чисел } for i:=l to 10 do { 10 прикладів } begin numbl:=random(9)+ 1; numb2:=random(9)+1; res:=numbl * numb2; write(' (,numbl,'x',numb2,'='); readln(otv); if otv=res then kol:=kol+l else begin writeln(' Ви помилилися! ',numbl,'*',numb2,'=',res); end; end; writeln(' Правильних відповідей:',kol); write(' Ваша оцінка: '); case kol of 10: writelnс51); 9,8: writeln('4'); 7,6: writeln('3'); 0..5:writeln('2') ; end; writeln(' Для завершення роботи з програмою натисніть '); readln; end. Завдання 128 { Перевірка уміння складати і віднімати числа. } uses Crt; var numbl,numb2:integer; { числа } op:integer; { Дія над числами 0 - складання 1 - віднімання } sop: char; { знак операції - "плюс" або "мінус" } res:integer; { Результат } otv:integer; { Відповідь випробовуваного } kol:integer; { Кількість правильних відповідей } buf:integer; { буфер для обміну numbl і numb2, у випадку, якщо numbl i: integer; { лічильник циклів } begin Clrscr; writeln('Перевірка уміння складати і віднімати числа.'); writeln('Після прикладу введіть відповідь і натисніть .'); 106 l:=0; Randomize; for i:=l to 10 do begin { згенеруємо приклад } numbl:=random(9)+1; { перше число } numb2:=random(9)+1; { друге число } op:=random(2); ( дія над числами } if op=0 then begin { складання} res:=numbl+numb2; sop:='+'; end else begin { Віднімання } if numbl < numb2 then begin { обміняємо numbl і numb2} buf:=numb2; numb2:=numbl; numbl:=buf; end; res: =numbl-numb2 ; end; write(' ',numbl,sop,numb2,'='); { вивести приклад } readln(otv); { отримати відповідь випробовуваного } if otv = res then kol:=kol+l else begin writeln(' Ви помилилися! ',numbl,sop,numb2,'=',res); end; end; writeln(' Правильних відповідей:',kol); write(' Ваша оцінка:'); case kol of 10: writeln(?5'); 9,8: writeln(l4l); 7,6: writelrk'31) ; 0..5:writeln('2') ; end; writelnc Для завершення роботи з програмою натисніть '); readln; end. Завдання 129 { Простий електронний годинник } uses Crt; { використовуємо процедури і функції бібліотеки Crt } var min,sec: integer; { хвилини, секунди } begin Clrscr; { очистити екран } for min:=l to 3 do begin for sec:=l to 60 do begin Delay(looo); { затримка 1000 ms } GOTOXY(l,l); { встановити курсор в 1-у колонку 1-го рядка ) write(min':',sec', '); if Keypressed ( якщо натиснута клавіша } then Halt; { завершити програму } end; end; end. Завдання 130 { Обчислення середнього арифметичного послідовності позитивних чисел } var а : integer; { число, введене з клавіатури } n : integer; { кількість чисел } s : integer; { сума чисел } m : real; { середнє а=0; writeln('Обчислення середнього арифметичного послідовності позитивних чисел.'); writeln('Вводите після стрілки числа. ', 'Для завершення введення введіть нуль.'); repeat write C> '); readln(a); s:=s+a; n:=n+l; until а <= 0; n:=n-l; writeln('Введено чисел:',n); writeln('Сума чисел: ',s); m := s/n; writeln('Середнє арифметичне: ',m:6:2); writeln('Для завершення роботи програми натисніть '); readln; end. Завдання 131 ( Визначення максимального числа послідовності позитивних чисел } var а : integer; { чергове число } m : integer; { максимальне число } begin write('Визначення максимального числа'); writeln('послідовності позитивних чисел.'); writeln('Вводите після стрілки числа. ', 'Для завершення введення введіть нуль.'); т:=0; repeat write('> '); readln(a); if а > т then m := а; until а <= 0; writeln('Максимальне число: ',т); завершення роботи програми натисніть '); readln; end. Завдання 132 { Перевірка, чи є введене з клавіатури ціле число простим } program prost; var n: integer; d: integer; r: integer; begin write('Введіть ціле число-> '); readln(n); d:=2; { спочатку ділитимемо на два } repeat r:=n mod d; if r<>0 ( n не розділилося без остачі на d } then d:=d + 1; until r=0; { поки не знайшли число, на яке ділиться п ) if d=n then writelnf n', - просте число. ') else writeln(n', — не просте число.'); Завдання 134 { Гра "Вгадай число" } const Npop=5; { кількість спроб, що надається гравцеві } var comp: integer; { число, "задумане" комп'ютером } igrok: integer; { варіант гравця } n: integer; { к-ть спроб, зроблена гравцем } begin Randomize; { ініціалізація генератора випадкових чисел } comp:=random(9)+1; { комп'ютер задумав число } 110 teln('Гра "Вгадай число". '); writeln('Комп'ютер "задумав" число від 1 до 10.'); writeln('Вгадайте його за ',npop', спроб.'); writeln('Введіть число і натисніть .'); repeat n:=n+l; write('->'); readln(igrok); until (n = NPOP) or (comp = igrok); if comp = igrok then writeln('Ви виграли!') else writeln('Ви програли! Комп'ютер задумав число ', comp); readln; end. Завдання 135 { Таймер ) uses Crt; var . mm, sec: integer; { затримка: хвилин і секунд } begin writeln('Введіть величину затримки в хвилинах і секундах'); writeln('наприклад 2 30 і натисніть .'); write('->'); readln(min,sec); Clrscr; GOTOXY(2,2); write(min':',sec', '); repeat if sec = 0 then begin min:=min-l; sec:=60; end; repeat Delay(1000); sec:=sec-l; GOTOXY(2,2); { затримка 1 сік } write(min':',sec', '); if Keypressed { якщо натиснута клавіша } then Halt; { завершити програму } until sec = 0; until (min = 0) and (sec = 0); { звуковий сигнал } Sound(1000); { включити звук - сигнал частотою 1000 герц} Delay(500); Nosound; { вимкнути звук} end. Завдання 136 { обчислюване значення ПІ } { точність обчислення } { номер члена ряду } { значення члена ряду } { Обчислення числа "ПІ" var p:real; t:real; n:integer; elemrreal; begin p:=0; n:=l; elem:=l; { початкове значення} write('Задайте точність обчислення ПІ-> '); readln(t); writeln('Обчислення ПІ з точностью',t:9:6); while elem >= t do begin elem:=l/(2*n-l); if (n MOD 2) = 0 then p:=p-elem else p:=p+elem; n:=n+l; end; p:=p*4; writeln('Значення ПІ з точностью',t:9:б', равно1,р:9:6); writeln('Підсумоване ',п', членів ряду.'); readln; end. Завдання 137 { Обчислення найбільшого загального дільника двох цілих чисел } var nl,n2:integer; { числа, НОД яких треба знайти } nod:integer; { найбільший обший дільник } г:integer; { залишок від ділення nl на п2 } begin writeln('Обчислення найбільшого загального делітеля1); writeln('для двох цілих чисел.'); write('Введіть в одному рядку два числа '); writeln('і натисніть '); write('->'); readln(nl,n2); while (nl mod n2) <>0 do begin r:=nl mod n2; { залишок від ділення} nl:=n2; n2:=r; end; nod:=n2; writelncнод чисел ',nl', і ',п2', це ',nod); readln; Завдання 138 { Вітання } var name: string[40]; { ім'я користувача } begin writelnc Як Вас звуть?'); writeln('(введіть своє ім'я і натисніть '); write('->'); readln(name); writeln('Здрастуйте, ',name'!'); readln; end. Завдання 139 { Посимвольне виведення повідомлення ) uses Crt; { для доступу до процедури Delay } var msg: string[80]; ( повідомлення } n: integer; ( номер символу, що виводиться } begin msg:='пріветствую великого програміста! '; for n:=1 to Length(msg) do begin write(msg[n]); Delay(loo); { затримка 0.1 сік } end; readln; end. Завдання 140 { Виводить код введеного символу } var sim: char; { символ } code: integer; ( код символу } begin writeln('Введіть символ і натисніть .'); writeln('Для завершення роботи програми введіть крапку.'); repeat write('->'); readln(sim); code:=ord(sim); writeln('Символ: *,sim, ' Код: ',code); until sim = '.'; end. Завдання 141 { Виведення таблиці кодування символів } var ch:char; { символ } dec:integer; { десятковий код символу } i,j:integer; 114 in dec:=o; for i:=0 to 15 do ( шістнадцять рядків } begin ' dec:=i; { щоб отримати таблицю кодування} { для символів з кодами 128-255 } { цю інструкцію треба ) { замінити на dec:=i+128;} for j:=l to 8 do { вісім колонок } begin if(dec<7) or (dec>=14> then write(dec:4, '-' ' ', chr(dec):l,chr(179)) else { символи Cr,lf,tab не відображаються } write(dec:4,'- ',chr(179)); dec:=dec+16; and; writeln; { перехід до нового рядка екрану } end; readln; end. Завдання 142 var st: string[80]; { рядок тексту } len: integer; { довжина рядка } i: integer; { номер оброблюваного символу ) begin writeln('Введіть рядок тексту і натисніть '); write('->'); readln(st); len:=length(st); for i:=l to len do case st[i] of •a'..'n': st[i]:=chr(ord(st[i])-32); 'р'-.'я1: st[i]:=chr(ord(st[i])-80); end; writeln('Рядок, перетворений до верхнього регістра: writeln(st); ); readln; end. Завдання 143 { Видалення початкових пропусків рядка } var st:string[80]; { рядок } begin writeln('Видалення початкових пропусків строки.1); write('Введіть рядок:'); readln(st); while (post1 ',st) = 1) and (length(st) >0) do delete(st,1/1); write('Рядок без початкових пропусків:',st); readln; end. Завдання 144 ( Перевірка, чи є введений з клавіатури рядок цілим числом } var st: string[40]; { рядок } n: integer; { номер символу, що перевіряється } begin writeln('Введіть число і натисніть '); write('->'); readln(st); n:=l; while (n <= Length(St)) and ((st[n] >= '0') and (st[n] <-'9')) do n:=n+l; write('Введений рядок '); if n < Length(st) then write('не '); writeln('є цілим числом. '); readln; end. Завдання 146 { перевіряє, чи є введений рядок шестнаддатерічним числом } var st: string[20]; { рядок } i: integer; { номер символу, що перевіряється } error: boolean; { у рядку є невірний символ } begin writeln('Введіть шістнадцятиричне число і натисніть '); write('->'); readln(st); { перетворимо введений рядок до верхнього регістра for i:=l to Length(st) do st[i]:=UpCase(st[i]); error:=false; while (i <= Length(st)) and fnot error) do if ((st[i] >= '0') and (st[i] <= '9')) or ((st[i] >= 'a') and (st[i] <= 'f')) then i:=i+l else error:=true; write('Рядок '); if error then write('не '); writeln('є шістнадцятиричним числом. '); readln; end. { перевіряє, чи є введений рядок дробовим числом без знаку } var st: string[20]; { рядок } i: integer; { номер символу, що перевіряється } err: boolean; { TRUE - рядок не дробове число } begin writeln('Введіть дробове число і натисніть '); write('->'); readln(st); i:=l; err:=true; { хай рядок - не дробове число } if (st[i] >='l') and (st[i] <='9') then { перший символ цифра ) begin { за цифрою можливо следут ще цифри } while (st[i] >='l') and (st[i] <='9') and (Klength(st)) do i:=i+l; { за цифрами слідує крапка, але вона не останній символ } if ((st[i]= '.') and (i < Length(st))) then { крапка } begin { за крапкою повинна бути хоч би одна цифра } if ((st[i] >='l') and (st[i] <='9')) then begin while ((st[i] >='l') and (st[i] <='9') and (Klength(st)) ) do i:=i+l; if i= Length(st) { останній символ — цифра} then err:=false; { припущення про помилку помилково } •nd; end; end; write('Рядок '); if err then write('не '); writeln('є дробовим числом.'); readln; end. Завдання 148 { Програма перетворить введене з клавіатури двійкове восьмирозрядне число в десяткове } var bin: string[8]; { зображення двійкового числа } : integer; { десяткове число } г: string[1]; { i-й розряд двійкового числа } v: integer; ( вага i-ro розряду двійкового числа } i: integer; { номер розряду двійкового числа } in writeln('Введіть восьмирозрядне двійкове число'); writeln('n натисніть .'); write ('->'); readln(bin); if Length(bin) <> 8 then writeln('Число повинне бути восьмирозрядним.') else begin dec:=0; v:=128; {вага старшого (8-го) розряду двійкового числа } for i:=l to 8 do begin r:=bin[i]; { виділити i-й розряд } if г = 'I1 then dec:=dec+v; t v:=round(v/2); { обчислити вагу наступного розряду } end; write('Двійковому числу ',bin'); writeln(' відповідає десяткове ',dec); end; writeln('Для завершення роботи програми натисніть .'); readln; Завдання 149 var st: string[2]; { шістнадцятиричне число } d: integer; { десяткове число, відповідне введеному шістнадцятиричному } v: integer; { вага розряду шістнадцятиричного числа } 1: integer; begin writeln('Введіть дворозрядне шістнадцятиричне число 'і натисніть .'); write('->'); readln (st); { перетворимо введений рядок до верхнього регістра } for i:=l to Length(st) do st[i]:=UpCase(st[i]); i:=length(st); { обробляємо з молодшого розряду } v:=l; {і його вага рівна одиниці } while (i>0) and (((st[i] >= '0') and (st[i] <= '9')) or ((st[i] >= 'a') and (st[i] <= 'f'))) do begin { тут символ - цифра або латинська буква від А до F) if (st[i] >= '0') and (st[i] <= '9') then d:=d + v * ( Ord(st[i])-48 ) { Ord('o')= 48, Ord('l')= 49, і так далі } else d:=d + v * (Ord(st[i]) - 55); { Ord('a')= 65, Ord('b')= 66, і так далі } i:=i-l; { до попереднього розряду } v:=v*16; end; if i=0 { оброблені всі розряди } then writeln('Шістнадцятиричному числу ',st ' соответствує десяткове ',d) else writeln('Введений рядок немає ', 'шеснадцатерічної цифрою.'); readln; end. Завдання 150 { Програма перетворить десяткове число в число у вказаній користувачем системі числення (від 2-х до 10-ти) ) uses Crt; о:integer; n:integer; г:integer; s:string[16] { Підстава системи числення } { Початкове число } { Залишок від ділення числа на підставу сист. счисл. } { Представлення числа в заданій сист. счисл. } buf:string[1]; begin Clrscr; write('Введіть ціле число -> '); readln(n); write('Введіть підставу системи числення -> '); readln(o); s: = " ; { ділимо початкове число на підставу системи числення до тих пір, поки залишок від ділення більше підстави системи числення. Залишок від ділення на кожному кроці - чергова цифра. } repeat r:=n mod про; n:=n div про; Str(r,buf); s:=buf+s; until(n ( чергова цифра } { ціла частина ділення } ( перетворення цифри в рядок} ( Програма перетворить десяткове число в шістнадцятиричне } uses Crt; var n:integer; { Початкове число } r:integer; { Залишок від ділення числа на підставу сист. счисл. } s:string[16]; { Представлення числа в заданій сист. счисл. } buf:string[1]; begin Clrscr; write('Введіть ціле число -> '); readln(n); s: = " ; { ділимо початкове число на підставу системи числення (16) до тих пір, поки залишок від ділення більше підстави системи числення. Залишок від ділення на кожному кроці - чергова цифра. } write('Десятковому числу ',п); write (' соотвествуєт шістнадцятиричне ') ; repeat r:=n mod 16; ( чергова цифра } n:=n div 16; { ціла частина ділення } if r<10 then buf:=chr(r+48){ chr(48)= '0', chr(49)='l' і так далі } else buf:=chr(r+55); { chr(65)= 'a', chr(66)='B' і так далі } s:=buf+s; until(n<16); if n <> 0 then begin if n<10 then buf:=chr(n+48) else buf:=chr(n+55); s:=buf+s; end; writeln(s); readln; end. { Програма обчислює значення арифметичного виразу, введеного з клавіатури } uses Crt; s: string[80]; { сторока } 1: integer; { довжина рядка } z: integer; { значення виразу } n: integer; { чергове число } i: integer; { номер числа в рядку } err: integer; { код помилки, при перетворенні символу в число } begin Clrscr; writeln('Введіть арифметичне вираженіє,1); writeln('наприклад, 4+5-3-5+2 і натисніть клавішу '); write('->'); readln(s); val (s[1],z,err); i: =3 ; repeat val(s[i],n,err); { отримати чергове однозначне число } if s[i-l]= '+' then z:=z+n else z:=z-n; until i > Length(s); writeln('Значення введеного виразу: *,z); writeln('Для завершення програми натисніть .'); readln; end. Oleksa.Inc |
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій Оголосите змінні, необхідні для обчислення вартості покупки, що складається з декількох зошитів, олівців і лінійки |
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій Дані дві цілі змінні а, b. Скласти фрагмент програми, після виконання якого значення змінних поменя |
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій Середнє зростання: ',sred: 6: 1', см'; writeln ГУ ',m,'-x учнів зростання перевищує ', 'середній.' |
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій У наступних завданнях змінні x, у, z передбачаються опісанними як array n] of integer (n деяке натуральне число, більше 0), якщо... |
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій Проте, в Turbo Pascal аргумент функції Sin повинен бути виражений в радіанах (1 радий. = 180 1415925, де 1415926 число "ПІ").) |
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій Проте, в Turbo Pascal аргумент функції Sin повинен бути виражений в радіанах (1 радий. = 180 1415925, де 1415926 число "ПІ").) |
ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ФІЗИКИ Для гармонійного поєднання останніх досягнень інформаційних технологій та шкільного курсу вивчення фізики постає проблема створення... |
Фонд Освітніх та Інформаційних Технологій Якщо на одну шальку терезів посадити Даринку, яка важить кілограмів, і Наталку, яка важить на 5 кілограмів менше, а на іншу насипати... |
СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ Т педагогічних наук, доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій. Шевченко Людмила Станіславівна – кандидат педагогічних... |
Лекція Інформатизація діяльності інформаційних установ Лекція Інформатизація діяльності інформаційних установ. Електронний документний фонд як модель управління інформаційними ресурсами.... |