|
Скачати 168.25 Kb.
|
Ірина Ільченко та Джулія Снайдер-Юлі 1. Назва: Гендер та імідж в Інтернеті 2. Вступ: В інформаційному суспільстві Інтернет є специфічним співтовариством людей, що володіють власними культурними парадигмами, історією розвитку, інтелектуальними цінностями. Сучасний дослідницький інтерес уже змістився від аналізу інформаційного суспільства в цілому до проблеми комунікацій у ньому. Інтернет - комунікації вторгаються в зону особистого, "стираються кордони між реальностями,... внутрішнім світом особистості та її реалізацією у віртуальному світі " [Компанцева, С. 267]. Нові комунікативні умови інформаційного суспільства - суспільства іміджей і брендів - визначаються особистісною свідомістю, що змінилася, і, таким чином, припускають нові установки і форми комунікативної поведінки. 3. Цільова аудиторія: студенти спеціальностей “журналістика”, “філософія”, “гендерні дослідження”, “психологія”, “соціологія”, “зв’язки з громадськістю” (рівень МА). 4. Мета модуля: сформувати у студентів уявлення про гендерну парадигму Інтернету, комунікативно-когнітивні основі формування іміджу Віртуальної особистості, виявити і дослідити основні жіночі архетипи Інтернету пострадянської України та США. 5. Начальні завдання: 1. Ознайомити студентів:
2. Виявити подібне й різне у гендерних особливостях Інтернет-простору в США й в Україні. 3. Підготувати студентів до використання теорій гендеру й Інтернет-комунікації в професійній і повсякденній практиці. 4. Навчити студентів основам самопрезентації в Інтернеті 6. Ключові поняття: Аватар - це маленька картинка, що найбільше повно відбиває Вашу сутність, зовнішність, характер, маленький шматок графіки, що втілює й уловлює саму сутність віртуальної особистості Архетип - найбільш узагальнена форма образної свідомості. Бренд – поєднання набору товарних знаків (назви бренда, логотипа і т.і.), а також сприйняття його споживачем і очікувань, пов'язаних з товаром або послугами, що відповідають цим товарним знакам. Блоги- особисті щоденники, можливість читати і коментувати щоденники інших користувачів, брати участь у співтовариствах на інтересами і створювати свої співтовариства. Віртуальна.особистість (ВО) - комунікативно-прагматична представленість особистості в мові; дискурсивна реалізація однієї й тієї ж язикової особистості в Мережі, але з різними психологічними, соціальними, культурогенними установками. Всесвітня Павутина (WWW) - система програмного забезпечення, що пронизує Інтернет. Вона складається з мільярдів веб-сторінок, що звичайно містять текст, зображення і посилання у форматі HTML. Гендер - поняття, що визначає соціальну стать людини, на відміну від біологічної статі (секс). Гендер - це соціально-рольовий статус, що визначає соціальні можливості в освіті, професійній діяльності, доступі до влади, у сім’ї і репродуктивній поведінці. Імідж - (образ) уявне представлення про людину, товар або інститут, цілеспрямовано сформоване в масовій свідомості, як об'єктивний фактор, що грає істотну роль в оцінці якого-небудь соціального явища або процесу. Інтернет - глобальна мережа компьютерів, до яких можна одержати доступ за допомогою модему. В Інтернет входять веб-сайти, електронна пошта, мережні телеконференції та інші форуми. ІRC (Іnternet Relay Chat) - Інтернет-система, що дозволяє Інтернет-користувачам спілкуватися (через клавіатуру) у режимі реального часу. Інформаційне суспільство - перевага в суспільстві інформаційного сектора економіки, що переважає над сільським господарством, промисловістю й економікою послуг. Кіберпростір - онлайновый світ, його комунікаційні мережі. Співтовариство мережі - соціальна група в Інтернет-мережі , що складають люди з подібними проблемами і життєвими позиціями. В Інтернеті соціальні співтовариства будуються на основі чатів, різноманітних форумів і конференцій, ігрових серверів, що і служать цілям об'єднання людей у кіберпросторі на основі спілкування. Стереотип - комплекс переконань про особистісні атрибути певної групи людей. Гендерний стереотип - набір загальноприйнятих норм і суджень, що стосуються існуючого положення чоловіків і жінок, норм їхньої поведінки , мотивів і потреб. Гендерні стереотипи закріплюють наявні гендерні розходження і стають перешкодою до змін у гендерних відносинах. Установка - загальна оцінка якого-небудь об'єкта. Ця оцінка звичайно буває розташована на континуумі "гарний-поганий" або "сприятливий-несприятливий". 7. Основні питання для обговорення Як ми представляємо себе в Інтернеті? Ви дійсно знаєте, кого зустрічаєте в кіберпросторі? Як ми управляємо гендером і сексуальністю в Інтернеті? Як люди встановлюють і підтримують ідентичності в Інтернеті? Чи однаково представлені в кіберпросторі чоловіки і жінки? Як представлений гендер і з якою метою? Які особливості й умови формування Віртуальної особистості? Які необхідні умови формування іміджу в Інтернеті? Які головні психологічні і комунікативні параметри жіночих і чоловічих архетипів у пострадянському Інтернет просторі й у Інтернет-просторі США? 8. Види діятельності: Заняття 1. Інтернет як форма існування інформаційного суспільства. Віртуальна особистість як бренд реальної особистості. Попереднє завдання для заняття 1: ознайомлення з поняттями Кіберпростір, Особистість і Віртуальна особистість. Рекомендована література:
Работа в аудиторії: Година 1. Теми для дискусії:
Лекція. Мережа як форма існування інформаційного суспільства.
Година 2. Лекція. Віртуальна особистість як бренд реальної особистості.
Заняття 2. Умови успішності створення Віртуальної особистості Попередня підготовка до заняття 2: Аналіз віртуальних образів жінок (політика, культура, мистецтво й ін. сфери), аналіз їх особистих сайтів (українських і американських). Рекомендована література:
Робота в аудиторії: Година 1. Дискусія за попереднім практичним завданням „Аналіз віртуальних образів жінок (політика, культура, мистецтво й ін. сфери), аналіз їх особистих сайтів (українських і американських)”. Година 2. Лекція. Умови успішності створення Віртуальної особистості.
Практичне завдання.
Заняття 3. Архетипи віртуального святу як когнітивні моделі створення Віртуальної особистості. Попередня підготовка до заняття 3: Виявлення основних психологічних і комунікативних параметрів жіночих (Масяня, Блондинка) та чоловічих архетипів (Мачо, Сім'янин) Мережі пострадянського простору і жіночих та чоловічих архетипів Мережі США. Рекомендована література:
Робота в аудиторії: Година 1. Дискусія. Архетипи віртуального святу як когнітивні моделі створення Віртуальної особистості.
Година 2. Лекція. Гендерна концептуальна парадигма Мережі.
Практичне завдання: описання основних умов створення Віртуальної особистості - лідера. Заняття 4. Ідентичність и створення Віртуальних особистостей Попереднє завдання до заняття 4: створення бази жіночих і чоловічих ників, за результатами аналізу 3-х українських та американських форумів за вибором Рекомендована література:
Робота в аудиторії: Година 1. Лекція. Самопрезентація та пошук ідентичності як результат і мета с творення Віртуальних особистостей.
Година 2. Практичне заняття. Виявлення асоціативних характеристик українських і американських чоловіків і жінок, що використовують Мережу.
Підсумкові контрольні завдання:
Додаткова література: Looking West: Cultural Globalization and Russian Youth Culture by Hilary Pilkington, Elena Omel'chenko, Moya Flynn, UL'Iana Bliudina, Elena Starkova Women Internet: Creating New Cultures in Cyberspace edited by Wendy Harcourt The Gendered Cyborg: A Reader edited by Gill Kirkup, Linda Janes, Kathryn Woodward
1. Які поняття для Вас були новими в цьому модулі? 2. З якими поняттями Ви вже були знайомі? 3. Чи вважаєте Ви зміст модуля таким, що розкриває задану назвою тему? 4. Яка тема була для Вас найбільш цікавою? 5. Який аспект заданої модулем теми Ви вважаєте упущеним? На які теми, на Вашу думку, необхідно звернути увагу надалі і включити в структуру модуля? 6. Яким формам одержання знань Ви надаєте перевагу – дискусії, семінару чи лекції? 7. Чи вважаєте Ви отримані знання корисними для себе? 8. Дайте оцінку роботі викладача за шкалою: відмінно-добре-посередньо- задовільно- незадовільно 9. Дайте оцінку змісту модуля за шкалою: відмінно-добре-посередньо-задовільно- незадовільно. |
Модуль Олени Горошко і Джулі Снайдер-Юлі Вступ до ґендерних аспектів... Вступ: Мета цього модуля – ознайомити студентів із тим, як ґендерні відмінності конструюються за допомогою дискурсу електронної комунікації... |
Бичок Ірина Анатоліївна ... |
Героїчний комісар, Сквирського партизанського загону Тимофій Олександрович Ільченко |
БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ Авт кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долинна О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М.,... |
Законопроекти 9 Українське незалежне інформаційне агентство новин (УНІАН). Засновано в березні 1993 року. Генеральний директор Олег НАЛИВАЙКО. Головний... |
К. е н., доц. Воробйова Ірина Аркадіївна, студ. Гр. 5441 Тонченко Анастасія Сергіївна |
Курмашова Ірина Миколаївна вчитель початкових класів КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «Луганський навчально-виховний комплекс спеціалізована школа I ступеня з поглибленим вивченням окремих предметів... |
Американський юрист та громадський діяч Джеффрі Снайдер у своїй статті... На його думку, приватне володіння вогнепальною зброєю – це виклик тоталітарній утопії держави. "Той, у кого є зброя, знає, що свобода... |
Урок №2 Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті” Які почуття у вас викликає Жар – птиця?Чому “хороше жити під сонцем Жар – птиці?” |
Сухорабська Ірина Олександрівна Мета: ознайомити учнів з передумовами війни в Афганістані, довести до їх сердець основну думку: війна – це безумство, жорстокість;... |