|
Скачати 28.47 Kb.
|
УДК 657.05 Сергій Анатолійович Ткаченко Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв МЕТОДОЛОГІЧНО-ІНФОРМАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ В ОТРИМАННІ ІНФОРМАЦІЇ ПРО МАРЖИНАЛЬНИЙ ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВА Сучасний методологічно-інформаційний інструментарій бухгалтерського обліку не в повної мірі задовольняє інформаційні запити служб дослідження ринку в процесі визначення ними ефективності маркетингових стратегій підприємств. При усієї своєї важливості і вагомості, інформацію із нього про генеральний показник, який характеризує ефективність маркетингової стратегії підприємства безпосередні користувачі мають можливість отримати тільки шляхом проведення трудомістких вибірок із первинних бухгалтерських документів, регістрів синтетичного і аналітичного обліку, фінансової звітності. Цей факт підтверджує значну актуальність проблеми та її важливість в науковому і практичному аспектах. Ознайомившись з низкою публікацій в періодичній пресі, монографіями та навчальними посібниками таких авторів, як Кушіна О., Пушкар М.С., Самарченко О., Тарасова Н. та інших, в яких приділено увагу питанням, які так чи інакше пов’язані із процесом здійснення підприємствами маркетингової діяльності, все ж відзначимо той факт, що вище згадані автори у своїх працях питанню пов’язаному із визначенням маржинального прибутку уваги взагалі не приділяють. Виходячи із вище викладеного, відзначимо, що метою даної публікації виступає наведення конструктивних пропозицій, які б надали можливість службі дослідження ринку отримувати своєчасно та в зручній формі інформацію про генеральний показник ефективності маркетингової стратегії підприємства «Маржинальний прибуток» безпосередньо із системи обліково-економічного забезпечення. Для вирішення цієї без сумніву важливої проблеми, пропонуємо бухгалтеріям промислових підприємств ввести до їх робочих планів рахунків – рахунок-екран «Маржинальний прибуток». Рахунок-екран «Маржинальний прибуток» повинен бути призначений для обліку і узагальнення інформації про отримані фінансові результати підприємства від маркетингової діяльності. При цьому потрібно відзначити, рахунок-екран «Маржинальний прибуток» повинен виконувати контрольно-процесні функції, тобто відділ дослідження ринку на основі отриманої за ним інформації про фінансові результати за відповідними маркетинговими заходами повинен бути в змозі порівняти їх із відповідними встановленими плановими завданнями та вчасно і адекватно відреагувати на них. Інформація за означеним рахунком-екраном носить статус комерційної таємниці, а тому повинна бути доступна тільки обмеженому колу працівників відділу маркетингу підприємства. За кредитом рахунку «Маржинальний прибуток» потрібно відображати суми в порядку закриття рахунку-екрана обліку «Чистий дохід (виручка) від реалізації», за дебетом – суми в порядку закриття рахунку-екрана обліку «Маркетингові витрати». Сальдо рахунка-екрана при його закритті списується на рахунок 791 «Результат операційної діяльності». Рахунок «Маржинальний прибуток» може мати субрахунки та аналітичні рахунки і позиції. Вони відкриваються відповідно до інформаційних запитів служб маркетингу в розрізі господарських та географічних сегментів ринку. Так, наприклад, аналітичний облік маржинального прибутку може вестися за видами (групами) продукції, товарів, робіт, послуг, регіонами збуту і/або іншим напрямам, безпосередньо визначеним службою дослідження ринку. За результатами проведеного дослідження, візьмемо на себе відповідальність відзначити той факт, означена пропозиція надасть можливість службі маркетингу отримувати, безпосередньо із системи обліково-економічного забезпечення вкрай потрібну інформацію за генеральним показником «Маржинальний прибуток» не тільки в цілому за підприємством, а й за відповідними господарськими і географічними ринковими сегментами. При цьому, наведена пропозиція без сумніву збільшить аналітичність та якість бухгалтерської інформації без збільшення трудомісткості робіт для суб’єктів обліково-економічного забезпечення. Серед перспектив подальших досліджень у цьому напряму потрібно визначити можливість використання обліково-економічного інструментарію управлінського обліку щодо отримання інформації про маржинальний прибуток підприємств. |
Злидень Сергій Анатолійович Директор департаменту стратегії корпоративного управління Фонду Держмайна України |
Злидень Сергій Анатолійович Директор департаменту стратегії корпоративного управління Фонду Держмайна України |
Монография / В. А. Ткаченко и др Ткаченко В. А. Основы конкурентных преимуществ и инновационного развития. Монография / В. А. Ткаченко и др. Под ред. В. А. Ткаченко.... |
Ф ОП Рудюк Сергій Анатолійович Враховуючи характер питань, які були поставлені мені під час допиту, вважаю, що, можливо, для зазначеного кримінального провадження... |
Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник / Л. В. Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник / Л. В. Ткаченко. – К.: ЦНЛ, 2003. 224 с |
Антонюк Костянтин Анатолійович Ратнівський районний |
Сергій Ларін: Президент України особливу увагу приділяє реформуванню соціальної сфери Сьогодні, під час апаратної наради, голова облдержадміністрації Сергій Ларін нагадав про засідання Кабінету Міністрів України, що... |
С. Г. Корженко С.І Ткаченко О. М. Пахолюк Скласти технологічну карту на 8 порцій яловичини тушкованої в кисло – солодкому соусі (рец 639/2) |
Стипендіальної програми БО “Фонд Віктора Пінчука” -2 тур Факультет... |
Стипендіальної програми БО “Фонд Віктора Пінчука” 3 тур Факультет... |