Дані про функціонування дошкільних навчальних закладів у Житомирській області станом на 01. 01. 2009 р


Скачати 262.86 Kb.
Назва Дані про функціонування дошкільних навчальних закладів у Житомирській області станом на 01. 01. 2009 р
Дата 25.03.2013
Розмір 262.86 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Дані

про функціонування дошкільних навчальних закладів

у Житомирській області

станом на 01.01.2009 р.

Таблиця № 1







п/п



Всього

В тому числі

Місто село




1

2

3

4

5




1.

Дошкільні навчальні заклади

  • в них місць

  • в них груп

  • в них дітей

у тому числі:

582

31754

1688

35191

189

23193

1188

27855

393

8561

500

7336





Дошкільні навчальні заклади

державної форми власності

  • в них місць

  • в них дітей


-


-


-







Дошкільні навчальні заклади

комунальної форми власності

  • в них місць

- в них дітей

580
31670

35093

187
23109

27757

393
8561

7336







Приватні дошкільні навчальні заклади

засновані фізичними особами

  • в них груп

  • в них дітей

1
1

22

1
1

22






2.

Дошкільні навчальні заклади міністерств і відомств (вказати яких)

  • в них місць

  • в них дітей


1

68

83


1

68

83







3.

Загальна кількість дитячого населення від 0 до 6 років

у тому числі:

від 0 до 1 років

від 1 до 2 років

від 2 до 3 років

від 3 до 4 років

від 4 до 5 років

від 5 до 6 років



76502

13539

13132

12565

11969

12250

13047


47716

8727

8235

7756

7517

7579

7902


28786

4812

4897

4809

4452

4671

5145




4.

Відсоток охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою (з урахуванням дітей, які відвідують групи при загальноосвітніх та інших навчальних закладах тощо)



76%



89%



56%




5.

Кількість дітей 7-го року життя у дошкільних навчальних закдажах

1239

1026

213

6.

На 100 місцях виховується дітей


111

120

86

7.

Дошкільні навчальні заклади, що передані до комунальної власності протягом 2008р.

21




21

8.

Дошкільні навчальні заклади, що були тимчасово закриті лише протягом 2008 р.



-


-


-

9.

Сезонні дошкільні навчальні заклади (які працювали не менше 3-х місяців на рік)

  • в них груп

  • в них дітей


6

6

68





6

6

68

10.

Дошкільні навчальні заклади, які не працюють

без зняття із Державного реєстру


20

1


19

11.

Дошкільні навчальні заклади, які потребують термінового відновлення діяльності у зв'язку

із зміною демографічної ситуації



86


3


83

12.

Дошкільні навчальні заклади, які відновили свою діяльність впродовж 2008р.

48




48



13.

Дошкільні навчальні заклади, які введено в експлуатацію впродовж 2007 року

  • новобудови

  • в пристосованих приміщеннях










14.

Дошкільні навчальні заклади з групами короткотривалого перебування дітей

  • груп

  • дітей

170
171

1906



170
71

1906

15.

Кількість дітей до 1 року, які відвідують дошкільні навчальні заклади










16.

Групи для дітей дошкільного віку при загальноосвітніх навчальних закладах

- в них дітей

-

-

-

17.

Кількість дітей охоплених соціально-педагогічним патронатом


2765

2008

757

18.

Кількість дітей із:

-малозабезпечених сімей

-багатодітних сімей

-дітей-інвалідів

-дітей із статусом ЧАЕС


1364

1735

186

8784


857

1002

164

6758


507

733

22

2026

19.

Дошкільні навчальні заклади, які працюють за пріоритетними напрямами всього:

серед них

- художньо-естетичний

в них дітей

- фізкультурно-оздоровчий

в них дітей

- музичний

в них дітей

- гуманітарний

в них дітей

- лінгвістичний

в них дітей

-екологічний

в них дітей


78

16627

18

4239

22

4745

4

751

15

3699

4

656

15

2537


78

16627

18

4239

22

4745

4

751

15

3699

4

656

15

2537




20.

Кількість дітей, які стоять на черзі по влаштуванню у дошкільні навчальні заклади

1553

1482

71

21.

Середня вартість харчування однієї дитини в день у дошкільних навчальних закладах:

Виконання натуральних норм у %:

7
80,5

7,2
81

6,8
80

22.

Середня вартість утримання однієї дитини всього

в тому числі:

  • харчування

  • заробітна плата

  • комунальні послуги

  • тощо


5137
772

3380

615

370


5403
728

3724

671

280


4786
743

3016

531

496

Таблиця № 2




Таблиця № 2

п/п

Дошкільні навчальні заклади компенсуючого типу

(спеціальні і санаторні)

Всього ДНЗ

В них:

Груп спец

призначення


Дітей

в них

Них

Них


1

2

3

4

5

1.

Спеціальні дошкільні навчальні заклади, в тому числі для дітей з порушеннями:


1


13


285




Слуху , окремо вказати для

- глухих,

- зі зниженим слухом (було-слабочуючих)









Зору, окремо вказати


  • сліпих,

  • зі зниженим зором

  • амбліопія та косоокість









Мови, окремо вказати

  • тяжкі мовленнєві розлади

  • фонетико-фонематичне недорозвинення









Опорно-рухового апарату, окремо вказати для дітей хворих на

  • дитячий церебральний параліч

  • вроджені та набуті деформації опорно-рухового апарату

  • хондродистрофія, міопатія, сколіоз

1

13

285



Інтелекту, окремо вказати для дітей

  • із затримкою психічного розвитку

  • розумовою відсталістю








Іншого профілю


(вказати якого)







2.

Дошкільні заклади, які мають групи спеціального призначення,

в тому числі для дітей з порушеннями:


69


132

2036



Слуху

1


1


14




Зору

6


8


110




Мови

40


77


1257




Опорно-рухового апарату, окремо вказати для дітей хворих на

- дитячий церебральний параліч,

  • сколіоз

  • інші


5


16


287



Інтелекту, окремо вказати для дітей

  • із затримкою психічного розвитку

  • розумовою відсталістю


15

2


27

3


345

23

3.

Санаторні дошкільні навчальні заклади, в т. ч. для дітей:

2


23


358




з латентною туберкульозною інфекцією та після виліковування від туберкульозу









з хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання, в т.ч. часті і тривалі захворювання (ЧХД)


1


11


228



з захворюваннями серцево-судинної системи









з хворобами органів травлення









з психоневрологічними захворюваннями

1


12


130




з захворюваннями ендокринної системи






--

4.

Дошкільні заклади, які мають

санаторні групи,

в т.ч. для дітей:


11


17


334



з латентною туберкульозною інфекцією та після виліковування від туберкульозу









з хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання

ЧХД


4

7


6

11


134

200




із захворюваннями серцево-судинної системи









з хворобами органів травлення










з психоневрологічними захворюваннями










із захворюваннями ендокринної системи

























Таблиця № 3


п/п



Мова (мови) виховання у дошкільних навчальних закладах



Всього



%



В них:

Груп

Дітей

%

1

2

3

4

5

6

7

1.

Дошкільні навчальні заклади з українською мовою виховання

582


100%


1688


35191


100%


2.

Дошкільні навчальні заклади з російською мовою виховання











3.

Дошкільні навчальні заклади, що мають групи з українською і російською мовами , окремо вказати

- українською

- російською












4.

Дошкільні навчальні заклади з мовою (мовами) національних меншин (вказати мови)













ДНЗ міністерств і відомств


№п\п

Назва


міністерства

К-сть ДНЗ

В них місць

В них дітей

Всього

Місто

Село

Всього

Місто

Село

Всього

Місто

Село

1.

МВС України

1

1




68

68




83

83




































Дошкільна освіта Житомирської області 2008 р.
В області функціонує розгалужена мережа дошкільних навчальних закладів різних типів та форм власності з гнучким режимом роботи, яка реформується, враховуючи зміни в економічному та соціальному житті.
Станом на 01.01.2009року працює 582 таких заклади. В усіх типах дошкільних закладів виховується і навчається 35.191 дитина відповідного віку, або 55,5% від загальної кількості дошкільнят області. В міській місцевості дошкільні заклади відвідує 71,3% дітей, у сільській –30,6%. Охоплення дітей п’ятирічного віку дошкільною освітою становить 76% від їх загальної кількості, у сільській місцевості – 56%.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року охоплення дошкільнят суспільним вихованням і навчанням зросло у сільській місцевості – на 2,3% .
Упродовж останніх років система дошкільної освіти області набула стабільних тенденцій щодо свого розвитку та якісного оновлення. Управлінням освіти і науки облдержадміністрації спільно з місцевими органами влади виконується регіональна Програма розвитку дошкільної освіти на 2002-2012 роки. Відповідно до цієї Програми на місцях розроблені та вживаються конкретні заходи щодо вирішення питань передачі відомчих дитсадків у комунальну власність та відновлення роботи тимчасово закритих, відкриття ДНЗ різних типів, з різним режимом роботи, осучаснення навчально-матеріальної бази ДНЗ, впровадження сучасних наукових досягнень в галузі дошкільної освіти в організацію виховання, навчання і оздоровлення дітей. На виконання Програми, ряду розпорядчих, урядових документів у частині створення умов для охоплення дошкільною освітою не менше 75% дітей відповідного віку і 100% дітей п’ятирічного віку розроблено прогнозні показники розвитку мережі дошкільних навчальних закладів області на 2007-2011 роки, затверджені у березні 2007 року розпорядженням голови облдержадміністрації. Відповідно до них до 2011 року планується відновити роботу 86 дошкільних навчальних закладів.
Протягом п’яти останніх років показник охоплення дітей дошкільною освітою зріс на 17%. Тільки у минулому році відновлено роботу 48 сільських дитячих садків. До кінця поточного року планується відновити діяльність ще 35 закладів.
Із загальної кількості дошкільних навчальних закладів 580 - комунальної форми власності. За п’ять останніх років передано 167 закладів.
З урахуванням процесу реформування національної школи розвивається мережа навчально-виховних комплексів ,,ДНЗ-ЗНЗ”, до яких складовою частиною входять дошкільні відділення. Нині таких комплексів нараховується по області 46, 32 з них працює у сільській місцевості.
У тих населених пунктах, де відсутні приміщення дошкільних закладів, завдання організованої дошкільної освіти реалізується через діяльність 170 дитячих садків з різнотривалим перебуванням дітей на базі сільських загальноосвітніх шкіл. В них виховується 1906 дітей дошкільного віку.
У ДНЗ області виховується 1364 дитини із малозабезпечених сімей, 1735 дітей з багатодітних сімей, 186 дітей-інвалідів. 8784 вихованця ДНЗ мають статус потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи і відвідують заклади безкоштовно.
Для малозабезпеченої категорії населення, багатодітних сімей у м. Житомирі функціонує дошкільний навчальний заклад №42, в якому 220 вихованців утримуються безкоштовно за рахунок Міжнародного фонду ,,Відкрите серце”. 158 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, виховуються у Денишівському дитячому будинку і дошкільних відділеннях чотирьох шкіл-інтернатів.
Зроблено певні кроки в напрямку модернізації змісту дошкільної освіти. З метою пошуку нових шляхів організації роботи з дітьми педагогічні працівники дошкільних закладів міст Житомира, Бердичева, Коростеня плідно співпрацюють з науковцями Інституту психології та Інституту проблем виховання АПН України.
З цією ж метою 10 дошкільних закладів реорганізовано у центри розвитку дитини. Тут особливу увагу приділяють удосконаленню змісту роботи з дошкільнятами, розвитку творчих здібностей дитини, впровадженню в практику роботи нових педагогічних технологій, педагогізації знань батьків, удосконалення діяльності педагогів. Враховуючи запити батьків та стан здоров’я малюків окрім штатних педагогічних працівників з дітьми працюють вчителі-дефектологи, хореографи, керівники гуртків, медсестри по масажу, лікувальної фізкультури, фізіотерапевтичних процедур. Організацією освітньо-виховного та оздоровчого процесу в цих закладах охоплені не тільки вихованці центрів, а й діти, які виховуються дома. Управлінням освіти і науки розроблено пакет примірних документів для створення таких центрів і рекомендовано їх відкриття у регіонах області. Зокрема, успішно в цьому напрямку працює Житомирський ценр розвитку дитини “Веселка” (завідуюча Гладун Л. Н.). Особливу увагу в ньому приділяють удосконаленню змісту роботи з дошкільнятами, розвитку творчих здібностей дитини, впровадженню в практику роботи нових педагогічних технологій, педагогізації знань батьків, удосконалення діяльності педагогів. Враховуючи запити батьків та стан здоров’я малюків окрім штатних педагогічних працівників з дітьми працюють вчителі-дефектологи, хореографи, керівники гуртків, медсестри по масажу, лікувальної фізкультури, фізіотерапевтичних процедур. Організацією освітньо-виховного та оздоровчого процесу тут охоплені не тільки вихованці центру, а й діти, які виховуються дома. Вихованці Центру є дипломантами Всеукраїнського конкурсу “Чарівна глина” під егідою журналу “Пізнайко”, неодноразовими дипломантами обласної виставки юннатівської творчості “Барви Полісся”.

У 78 дошкільних навчальних закладах області освітньо-виховний процес організовано за певними пріоритетними напрямками (художньо-естетичним – 18, фізкультурно-оздоровчим – 22, гуманітарним – 15, музичним – 4, лінгвістичним – 4, екологічним - 15). У більшості закладів функціонують групи розвивального характеру та гуртки за творчими здібностями дітей.
З метою максимального охоплення дошкільнят суспільною дошкільною освітою в області практикується така форма роботи, як соціально-педагогічний патронат дітей – тобто робота з дітьми у сім’ях. У 2008 році соціально-педагогічним патронатом в області охоплено 2765 дітей. Плануємо започаткувати цю форму роботи у територіальних громадах, де проживає не більше 10 дітей дошкільного віку і відсутній дитячий садок, а також територіально великих селах, в яких відсутнє підвезення дітей до дитсадка.
Осучаснюються форми і методи корекційно-реабілітаційної роботи з дітьми, які мають фізичні та розумові відхилення. 2370 вихованців дошкільних закладів одночасно із здобуттям дошкільної освіти проходять комплекс лікувально-корекційних заходів у 149 групах компенсуючого типу. За результатами комплексних заходів стан здоров’я 80% таких дітей вирівнюється, і діти продовжують навчання у масових загальноосвітніх закладах.
Нов.-Волинський дошкільний заклад №16 є центром ранньої реабілітації для дітей з захворюваннями дихальної системи, тубінфікованих дітей, дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Вихованці даного закладу мають змогу зміцнювати своє здоров’я, відвідуючи сауну і спелеокамеру. У м. Житомирі працюють також два ДНЗ компенсуючого типу №№41 і 59 для дітей із порушеннями опорно рухового апарату, психоневрологічними захворюваннями.
2007 рік став переломним у поліпшенні фінансування дошкільних закладів. Видатки на дошкільну освіту області збільшено на 40% порівняно з 2006 роком. Профінансовані всі без винятку функціонуючі дошкільні заклади. Сума видатків у 2007 році склала 120,6 млн. грн. У 2008 році дошкільна освіта області була профінансована в сумі 160 млн. грн., що на 39,4 млн. грн. більше порівняно з попереднім роком.

По розрахунковому показнику бюджету, визначеному Мінфіном України на 2009 рік, на дошкільну освіту Житомирської області передбачені кошти в сумі 186 млн. грн.

Фінансовий норматив утримання однієї дитини у дошкільному навчальному закладі області на 2008 рік склав 5 тис.137 грн.

Скоординована робота відділів та управлінь з місцевими органами влади сприяє розвитку та осучасненню мережі дошкільних закладів, зміцненню матеріально-технічної та навчальної бази.

Протягом 2008року в усіх дошкільних навчальних закладах проведено благоустрій території, капітальні та поточні ремонти приміщень, осучаснення навчально-матеріальної бази до навчального року. Також здійснено комплектацію груп дітьми згідно чинного законодавства.

Проведено заходи по енергозбереженню. Зокрема, протягом 2008 року введено в дію та реконструйовано 17 автономних котелень, у 15 закладах проведено капітальний ремонт даху, у 57 – капітальні ремонти тепло- та водомереж. У ряді закладів на суму 2,5 млн. грн. замінено електро-технологічне обладнання, м¢який та твердий інвентар.
Проте, серед основних причин, що ускладнюють і уповільнюють процес реформування дошкільної галузі, лишається неналежне фінансування. Через нестачу коштів не можна відновити діяльність 86 закритих дитячих садків. На відновлення їх роботи потреба в коштах складає біля 10 млн. грн. Заміни та оновлення потребує 30-40% посуду, електро-технологічного обладнання, меблів.
Недостатнє фінансування дошкільної галузі вплинуло і на якість повноцінного дитячого харчування в ДНЗ. Так, фізіологічні натуральні норми харчування дошкільників недовиконуються в середньому на 20-30%. У недостатній кількості діти споживають м’яса, риби, молока, кисломолочних продуктів, твердого сиру, фруктів, вітамінізованих напоїв.
Із збільшенням контингенту хворих дітей, з метою забезпечення їх корекційно-реабілітаційною роботою, потребує розширення мережа дошкільних навчальних закладів та груп компенсуючого типу, оновлення –медичне та корекційне обладнання і устаткування, технічні засоби навчання, спортивний інвентар.

Схожі:

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення обласного огляду-конкурсу...
У огляді-конкурсі приймають участь працівники психологічних служб, які працюють в дошкільних навчальних закладах області та представляють...
ПЛАН проведення обласного (регіонального) семінару вихователів-методистів...
Проблема. Моделі впровадження Програми розвитку дитини дошкільного віку в практику роботи дошкільних навчальних закладів
Про хід впровадження та результати обласних програм моніторингу якості...
Шегеди А. Ф. щодо ходу впровадження та результатів обласних програм моніторингу якості освіти дошкільних і загальноосвітніх навчальних...
Аналіз впливу регуляторного акта : Проекту рішення виконавчого комітету...
Ру, перебування та відрахування дітей в дошкільних навчальних закладах міста є надзвичайно актуальною. Шляхом державного регулювання...
Від 24 березня 2009 року м. Житомир №100 від 24 березня 2009 року...
України в 2009 році», наказу Українського центру оцінювання якості освіти від 10 березня 2009 №25 «Про створення пунктів тестування...
Психолого-педагогічні аспекти формування громадянського самовизначення...
Сахневич Ірина Дем’янівна, навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти у Житомирській області
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 07. 10. 2010 №462 «Про демократизацію в системі освіти області», від...
УКРАЇНА ШИШАЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НАКАЗ
ЗНЗ та ДНЗ Шишацького району, з них: 1 майстер виробничого навчання, 1 шкільний бібліотекар, 1 керівник гуртків позашкільних закладів,...
Чернівецька обласна державна адміністрація ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області 19. 01. 2010 №2/2177 та з метою удосконалення матеріально-методичного забезпечення...
КОМПЛЕКСНИЙ ПЛАН заходів щодо розвитку загальноосвітніх навчальних...
Привести мережу дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості у відповідність з потребами населення
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка