|
Скачати 47.58 Kb.
|
Комп’ютерна графіка Комп'ютерна графіка — це створення і обробка зображень (малюнків, креслень і т.д.) за допомогою комп'ютера. Комп'ютерна графіка охоплює всі види та форми представлення зображень, як на екрані монітора, так і на зовнішньому носії (папір, плівка, тощо). Комп'ютерна графіка застосовується для візуалізації даних у різних сферах людської діяльності: медицина - комп'ютерна томографія; наука - склад речовин, векторні поля графіки процесів; дизайн - реклама, поліграфія, моделювання. В залежності від способу формування зображень, комп'ютерну графіку можна поділити на: растрову; векторну; фрактальну; тривимірну. За способами представлення кольорів комп'ютерна графіка поділяється на: чорно-білу; кольорову. За спеціалізацією в різних галузях комп'ютерна графіка є: інженерною; науковою; web-графікою; комп'ютерною поліграфією. На перетині комп'ютерних, телевізійних та кінотехнологій стрімко розвивається комп'ютерна графіка і анімація. Значне місце посідає графіка для комп'ютерних ігор. Обіг ігрових програм складає десятки мільярдів доларів і стимулює розвиток анімації. Системи опрацювання графічних даних. Растрова графіка Застосовується у випадках, коли графічний об'єкт представлено у вигляді комбінації точок (пікселів), яким притаманні свій колір та яскравість і які певним чином розташовані у координатній сітці. Такий підхід є ефективним у випадку, коли графічне зображення має багато напівтонів і інформація про колір важливіша за інформацію про форму (фотографії та поліграфічні зображення). При редагуванні растрових об'єктів, користувач змінює колір точок, а не форми ліній. Растрова графіка залежить від оптичної роздільчості, оскільки її об'єкти описуються точками у координатній сітці певного розміру. Роздільчість вказує кількість точок на одиницю довжини. Потрібно розрізняти: роздільчість оригінала; роздільчість екранного зображення; роздільчість друкованого зображення. Прикладні програми растрової графіки призначені для створення книжкових та журнальних ілюстрацій, обробки оцифрованих фотографій, слайдів, відеокадрів, кадрів мультиплікаційних фільмів. Найпопулярнішими прикладними програмами є продукти фірм Adobe - PhotoShop, Corel - PhotoPaint, Macromedia - FireWorks, Fractal Design - Painter, стандартний додаток у Windows - PaintBrush. Програми растрової графіки можуть використовувати: художники-ілюстратори; художники-мультиплікатори; художники-дизайнери Переваги растрової графіки: · простота автоматизованого вводу (оцифрування) зображень, фотографій, слайдів, рисунків за допомогою сканерів, відеокамер, цифрових фотоапаратів; · фотореалістичність. Можна отримувати різні ефекти, такі як туман, розмитість, тонко регулювати кольори, створювати глибину предметів. Недоліки растрової графіки: складність управління окремими фрагментами зображення. Потрібно самостійно виділяти ділянку, що є складним процесом; растрове зображення має певну роздільчість і глибину представлення кольорів. Ці параметри можна змінювати лише у визначених межах і, як правило, із втратою якості. Векторна графіка На відміну від растрової графіки, у векторній графіці базовим елементом є лінія, яка описується математичною формулою. Таке представлення даних компактніше, але побудова об'єктів супроводжується неперервним перерахунком параметрів кривої у координати екранного або друкованого зображення. Лінія є елементарним об'єктом, якому притаманні певні особливості: форма, товщина, колір, тощо. Любий об'єкт (прямокутник, еліпс, текст і навіть пряма лінія) сприймається як криві лінії. Виключення складають лише імпортовані растрові об'єкти. Переваги векторної графіки: невеликі за розміром файли, оскільки зберігається не зображення, а лише його основні дані, використовуючи які, програма відновлює зображення; розмір об'єктів та опис колірних характеристик майже не збільшує розміри файлу; об'єкти легко трансформуються, ними легко маніпулювати. Редагуючи векторний об'єкт, можна змінити властивості ліній, з яких складається зображення. Можна пересувати об'єкт, змінювати його розміри, форму та колір, не впливаючи на якість зображення; векторна графіка не залежить від роздільчості, тобто векторні об'єкти відтворюють на пристроях з різною роздільчістю без втрати якості зображення. векторна графіка може містити в собі фрагменти растрової графіки, які перетворюються в об'єкти, але мають обмеження у їх обробці; Векторні програми незамінні там, де принципове значення має збереження чітких контурів, а саме: повноколірні ілюстрації; складні креслення; логотипи та емблеми. Найпопулярнішими прикладними програмами є продукти фірм: Corel - CorelDraw,Adobe - Illustrator, Macromedia - FreeHand, стандартний додаток у MS Office - Word Editor. Фрактальна графіка Фрактальна графіка, як і векторна, заснована на математичних обчисленнях. Однак, базовим елементом є математична формула, ніяких об'єктів у пам'яті комп'ютера не зберігається і зображення будується виключно по рівняннях. Фрактальна графіка міститься у пакетах для наукової візуалізації для побудови, як найпростіших структур так і складних ілюстрацій, що імітують природні процеси та тривимірні об'єкти. Серед програмних засобів можна виділити продукти фірми Golden SoftWare: Surfer - створення тривимірних поверхонь; Grapher - створення двовимірних графіків; Map Viewer - побудова кольорових карт. Surfer дозволяє обробити та візуалізувати двовимірні набори даних, що описані функцією z=f (x,y). Можна побудувати цифрову модель поверхні, застосувати допоміжні операції і візуалізувати результат. Map Viewer дозволяє вводити та корегувати карти - змінювати масштаб, перетворювати координати, обробляти й виводити у графічному вигляді числову інформацію, пов'язану з картами. Grapher призначений для обробки та виводу графіків, що описані функціями y=f(x). Області застосування тривимірної графіки Комп'ютерне проектування: швидке вирішення задач проектування інтер'єрів; вбудовування вигаданої сцени у зображення реального світу. Тривимірна графіка звільнює від необхідності створення макета |
Технологія опрацювання текстових даних Технологія опрацювання текстових даних. Системи опрацювання текстів. Засоби редагування та форматування текстів. Підготовка тексту... |
16. Технологія опрацювання числових даних Технологія опрацювання числових даних. Поняття електронних таблиць. Призначення і основні функції табличних процесорів. Діаграми |
Конспект уроку з інформатики Тема. Поняття комп'ютерної графіки. Растрові, векторні, фрактальні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та... |
Завадський І. О. та ін. Інформатика: 9 кл.: Підруч для загальноосвіт... Тема. Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та класифікація... |
Застосування до об’єктів візуальних ефектів. Практична робота №11... Навчальна. Ознайомитися з візуальнимии ефектами, які можна застосувати до об’єктів. Здобути навички використання графічних ефектів... |
Застосування до об’єктів візуальних ефектів. Практична робота №11... Навчальна. Ознайомитися з візуальнимии ефектами, які можна застосувати дооб’єктів. Здобути навички використання графічних ефектів... |
21. Методика навчання технології опрацювання числових даних Електронна... ЕТ – це також «запам’ятовуюичй простір, спеціальним чином структурований для опрацювання даних, які там зберігаються, за допомогою... |
Моделі даних. Поняття бази даних. Моделі бази даних (ієрархічна,... Бази даних. Моделі даних. Поняття бази даних. Моделі бази даних (ієрархічна, мережева та реляційна). Проектування баз даних. Модель... |
20. Методика навчання технології опрацювання графічних даних. Комп'ютерна... Комп'ютерна графіка — це створення і обробка зображень (малюнків, креслень і т д.) за допомогою комп'ютера. Розрізняють два способи... |
Тема. Опрацювання табличних даних за допомогою логічних функцій Мета. Навчитись застосовувати логічні функції до аналізу даних в системі електронних таблиць Excel |