Тема. Використання засобів пошуку інформації в Інтернеті: пошукові вказівники та пошукові каталоги


Скачати 95.62 Kb.
Назва Тема. Використання засобів пошуку інформації в Інтернеті: пошукові вказівники та пошукові каталоги
Дата 14.05.2013
Розмір 95.62 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи

Лабораторна робота № 7.


Тема.

Використання засобів пошуку інформації в Інтернеті: пошукові вказівники та пошукові каталоги.

Мета.

Формування вмінь і навиків використання пошукових вказівників і каталогів. Закріплення вмінь і навиків використання можливостей браузера та операційної системи.

Підготовчий етап заняття. Актуалізація знань.

  1. Завантажте IE.

  2. Відмініть автоматичне підключення до Інтернету при завантаженні IE.

  3. Перевірте встановлення елементарних засобів захисту конфіденційної інформації в ІЕ.

Використання пошукових вказівників Інтернету.

  1. Ознайомтесь з сторінками пошукових вказівників Yandex.ru, Google.com.ua та n+1 (n – остача від ділення номера студента у списку групи на 10) з наведеного нижче списку та сформуйте відповідні закладки в групі Пошукові вказівники пункту меню Избранное

    1. meta.ua; 2. ukr.net; 3. rambler.ru; 4. bing.com;
    5. uaport.net; 6. aport.ru; 7. nigma.ru; 8. go.mail.ru;
    9. metabot.ru; 10. ru.yahoo.com.

  2. Ознайомтеся з синтаксисом мови запитів цих пошукових вказівників. Для цього перегляньте відповідні довідкові сторінки та заповніть електронну порівняльну таблицю (при відсутності окремого оператора в синтаксисі мови запитів вказівника відповідна комірка таблиці не заповнюється):

    Оператор

    Пошуковий вказівник

    n+1

    n+2

    n+3

    AND (І)







    OR (АБО)







    NOT (НЕ)







    Входження в одне речення







    Виключення з речення







    Виключення з документа







    Відстань між словами







    Уточнююче слово







  3. Встановіть кількість віднайдених ресурсів цими пошуковими вказівниками, заповнивши електронну порівняльну таблицю (при цьому врахуйте, що лапки лише виділяють фрази для пошуку а пошукові запити слід оформляти згідно синтаксису конкретного вказівника:

    Оператор

    Пошуковий вказівник

    Yandex

    Google

    n+1

    „Мережі” АБО НЕ „Мережі”







    „Мережі”







    „МЕРЕЖІ”







    „Комунікації”







    „КОМУНІКАЦІЇ”







    „Мережі Комунікації”







    „Мережі” І „Комунікації”







    „Мережі” АБО „Комунікації”







    „Мережі і Комунікації”







    Слова „Мережі” та „Комунікації” в одному реченні







    Слова „Мережі” та „Комунікації” на відстані до п’яти слів







  4. Визначте актуальність ресурсів кожного пошукового вказівника,

Використання пошукових вказівників та спеціалізованих сайтів Інтернету
для пошуку графічних зображень.


  1. Використовуючи створені під час попередньої роботи закладки пошукових вказівників папки Избранное чи звичні для вас пошукові вказівники, віднайдіть в Інтернеті зображення вашого улюбленого відомого виконавця (не такого, як в інших студентів підгрупи; зареєструйте його сценічне ім'я у викладача). Для цього:

    1. Встановіть перемикач типу інформації для пошуку в позицію Картинки чи Изображения;

    2. В рядку формування виразу для пошуку введіть прізвище співака українськими літерами та натисніть кнопку Найти.

  2. Кількість віднайдених ресурсів кожним пошуковим вказівником занесіть у перший рядок нижченаведеної електронної порівняльної таблиці.

    Вираз для пошуку зображення

    Пошуковий вказівник

    ...





    ...







  3. Самостійно здійсніть аналогічні пошуки, вказуючи прізвище виконавця послідовно російською та англійською мовами. Результати пошуку внесіть в другий та третій рядки порівняльної таблиці.

  4. Самостійно віднайдіть інший пошуковий вказівник з можливостями пошуку зображень. Виконайте в ньому описані вище пошукові завдання. Результати пошуку занесіть в четвертий стовпець порівняльної таблиці.

  5. Скористайтеся можливостями спеціалізованих ресурсів (їхні адреси віднайдіть за допомогою пошукового вказівника) для пошуку графічних зображень. Оцініть якість віднайдених матеріалів за допомогою різних ресурсів.

  6. Найкращі з віднайдених зображень збережіть у власну папку на комп’ютері за допомогою пункту їх контекстних меню Скопировать в. Заархівуйте скопійовані файли. Порівняйте розміри заархівованих та вихідних файлів.

Використання пошукових вказівників та спеціалізованих сайтів Інтернету для пошуку музичних фрагментів.

  1. Використовуючи ті самі пошукові вказівники та спеціалізовані сайти віднайдіть посилання на музичні записи улюбленого виконавця (при цьому перемикач типу інформації для пошуку встановіть в позицію MP3, а в рядку формування виразу для пошуку введіть прізвище виконавця тією мовою, для якої було віднайдено найбільше зображень). Кількість віднайдених ресурсів занесіть в перший рядок порівняльної таблиці

    Характеристика пошуку музичних фрагментів

    Пошуковий вказівник

    ...





    Кількість віднайдених ресурсів







    Час завантаження фрагмента для прослуховування







    Час копіювання фрагмента на ПК







    Розмір скопійованих фрагментів







    Середня швидкість копіювання







  2. Віднайдіть однакові музичні фрагменти на різних сайтах. Почергово завантажте ці фрагменти для прослуховування безпосередньо з сайта відповідним пунктом контекстного меню. Час завантаження занесіть в другий рядок порівняльної таблиці.

  3. Почергово скопіюйте віднайдені однакові музичні фрагменти на власний комп’ютер за допомогою відповідного пункту контекстного меню. Час копіювання та розмір скопійованих фрагментів занесіть відповідно в третій та четвертий рядки порівняльної таблиці. Розрахуйте середню швидкість копіювання фрагментів, поділивши значення третього на значення четвертого рядка, та занесіть отримані результати в п’ятий рядок порівняльної таблиці. Зробіть висновки про ефективність завантаження музичних фрагментів з різних сайтів.

Завершальний етап заняття. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Самостійно віднайдіть відеофрагменти на різних сайтах та заповніть порівняльну таблицю

    Характеристика пошуку відеофрагментів

    Пошуковий вказівник

    ...





    Кількість віднайдених ресурсів







    Час завантаження фрагмента для перегляду







    Час копіювання фрагмента на ПК







    Розмір скопійованих фрагментів







    Середня швидкість копіювання







  2. Зробіть висновки про ефективність завантаження відеофрагментів з різних сайтів.

Використання пошукових каталогів Інтернету.

  1. Ознайомтесь з сторінками пошукових каталогів n+1, n+2, n+3 (n – остача від ділення номера студента у списку групи) з наведеного нижче списку та сформуйте відповідні закладки в групі Пошукові каталоги пункту меню Избранное

    1. meta.ua; 2. yandex.ru; 3. korrespondent.net; 4. ukr.net;
    5. rambler.ru; 6. uaportal.com; 7. topping.com.ua; 8. aport.ru;

    9. bigmir.net; 10. ualist.com; 11. online.ua; 12 qs.kiev.ua.

  2. Віднайдіть та ознайомтеся з останніми політичними новинами за допомогою цих каталогів. Який з цих каталогів дає змогу переглянути найактуальніші ресурси. Дайте рекомендації стосовно покращення дизайну та функціональних можливостей цих пошукових каталогів.

Завершальний етап заняття.

  1. Скопіюйте віднайдені графічні та музичні файли, відеофрагменти на власний носій. Створіть з цих файлів загальний архів та окремі архіви для файлів різних типів. Обчисліть середній коефіцієнт стиснення (відношення розмірів стиснутих до нестиснутих даних, виражене у %) кожного архіву. Обгрунтуйте отримані результати.

  2. Сформуйте документ з заповнених Вами електронних порівняльних таблиць. Створіть електронний лист з результатами стиснення різних типів файлів, власними висновками щодо них та відповідями на контрольні запитання у своїй поштовій скриньці на сайті gmail.com. Приєднайте до цього листа документ з заповненими електронними порівняльними таблицями. Тему листа сформуйте за шаблоном <група>_<номер лабораторної>_<�прізвище ім’я>, наприклад: ЕК51_ЛР7_Величко Володимир. Надішліть створений лист на адресу [email protected].

Контрольні запитання.

  1. Як відрізняються між собою синтаксиси різних пошукових вказівників?

  2. Синтаксис якої пошукової системи охоплює найбільше нюансів формування завдань для пошуку?

  3. Від чого залежить час реакції пошукового вказівника?

  4. Які пошукові вказівники обробляють найбільше сторінок?

  5. Які пошукові вказівники повертають найякісніші посилання?

  6. Як віднайти графічні зображення, музичні та відеофрагменти в Інтернеті?

  7. Якою мовою краще всього вводити текст при пошуку зображень, музичних та відеофрагментів в Інтернеті?

  8. Від чого залежить якість отриманих з Інтернету зображень, музичних та відеофрагментів?

  9. Від чого залежить час копіювання з Інтернету зображень, музичних та відеофрагментів?

  10. Як краще прослуховувати музичні фрагменти: безпосередньо з сайтів чи з власного ПК після попереднього копіювання файла з Інтернету?

  11. У чому різниця між пошуковими вказівниками та каталогами? Коли найчастіше використовують пошукові каталоги?

Схожі:

“Використання засобів пошуку інформації в Інтернеті: програми-клієнти пошукових систем”
Перевірте встановлення елементарних засобів захисту конфіденційної інформації в ІЕ
Завадський І. О. та ін. Інформатика: 9 кл.: Підруч для загальноосвіт...
Тема. Засоби пошуку інформації в Інтернеті. Принципи функціонування веб-каталогів та пошукових систем. Стратегії пошуку інформації....
Тема: Пошук інформації в Інтернеті
Мета: Формувати навички використання пошукових систем для отримання необхідної інформації в Інтернеті
КВК «Юні модельєри»
Залучати учнів до творчості, джерел народної мудрості; розширити і збагатити їх світогляд; розвивати логічне мислення та уяву; пізнавальні...
Глобальна мережа інтернет. Пошукові системи
...
Лекція Інформатизація діяльності інформаційних установ
Лекція Інформатизація діяльності інформаційних установ. Електронний документний фонд як модель управління інформаційними ресурсами....
Методичні рекомендації щодо організації дозвілля та зайнятості учнів на період осінніх канікул
Пошукові та науково-дослідницькі роботи супроводжуються відповідними додатками у формі таблиць, схем, малюнків, фотографій, а також...
Тема. Апаратні засоби захисту інформації в комп’ютерних системах
Формування знань класифікації, призначення, особливостей застосування апаратних засобів захисту інформації в комп’ютерних системах....
М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» Н. І. Парафійник...
ДІКС; особливості пошуку інформації в інтернеті; діяльність документно-інформаційних інститутів з надання інформаційних продуктів...
Тема: Аналіз використання основних фондів та обігових засобів підприємства
Навчальна: студенти повинні оволодіти методикою аналізу ефективності використання основних засобів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка