|
Скачати 333.68 Kb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ, МОЛОДІ I СПОРТУ УКРАЇНИ СХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ДАЛЯ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до виконання розрахунково-графічної роботи з дисципліни «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ» (для студентів всіх напрямів підготовки денної форми навчання) Луганськ 2011 МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ, МОЛОДІ I СПОРТУ УКРАЇНИ СХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ДАЛЯ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до виконання розрахунково-графічної роботи з дисципліни «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ» (для студентів всіх напрямів підготовки денної форми навчання) З А Т В Е Р Д Ж Е Н О на засіданні кафедри «Охорона праці та БЖД» Протокол № 12 від 14.06.11. Луганськ 2011 ББК Ц 69,6(2)-5р30 Методичні вказівкри до виконання розрахунково-графічної роботи з дисципліни «Безпека життєдіяльності» (для студентів всіх напрямів підготовки денної форми навчання). / Укл О.М. Друзь, В.М. Мальоткiн, I.М. Арнаут, В.П. Гуляєв, І.Є. Голяєв, В.В. Некрутенко. – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-та ім. В. Даля, 2011. – 21 с. Наведені теоретичнi відомості щодо виконання завдань, приклади виконання та вихідні дані до розрахунково-графічної роботи з дисципліни «Безпека життєдіяльності». Укладачі: О.М. Друзь, к.т.н., доц. В.М. Мальоткiн, доц. I.М. Арнаут, ст. викл. В.П. Гуляєв, ст. викл. І.Є. Голяєв, ст. викл. В.В. Некрутенко, викл. Відповідальний за випуск: М.А. Пітельгузов, к.т.н., проф. Рецензент: Г.І. Нечаєв, д.т.н., проф. ВСТУП Підготовка студентів вищих учбових закладів денної форми навчання з нормативної дисципліни «Безпека життєдіяльності» здійснюється відповідно до наказу Міністра освіти та науки України, Мiнiстерства України з питань надзвичайних ситуацiй та в справах захисту населення вiд наслiдкiв Чорнобильскої катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони працi та гірничого нагляду № 969/922/216 від 21.10.2010 р., зареєстрованого в Мiнiстерстві юстиції України 09.11.2010 р. за № 1057/18351. Мета вивчення дисципліни полягає у набутті студентом компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій та природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання, а також формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку. Об’єктом вивчення дисципліни БЖД є людина у всіх аспектах її діяльності – фізичному, психологічному, духовному, суспільному. Предметом вивчення є вплив на життєдіяльність та здоров’я людини зовнішніх і внутрішніх чинників. Завдання вивчення дисципліни передбачає опанування знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання з обов’язковим урахуванням галузевих вимог щодо забезпечення безпеки персоналу та захисту населення в небезпечних та надзвичайних ситуаціях і формування мотивації щодо посилення особистої відповідальності за забезпечення гарантованого рівня безпеки функціонування об’єктів галузі. В результаті вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності» бакалаври у відповідних напрямах підготовки повинні мати такі головні загальнокультурні та професійні компетенції. Загальнокультурні компетенції охоплюють: - культуру безпеки і ризик-орієнтоване мислення, при якому питання безпеки, захисту і збереження навколишнього середовища розглядаються як найважливіші пріоритети в житті та діяльності; - знання сучасних проблем і головних завдань безпеки життєдіяльності та вміння визначити коло своїх обов’язків з питань виконання завдань професійної діяльності з урахуванням ризику виникнення небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання; - вміння оцінити середовище перебування щодо особистої безпеки, безпеки колективу, суспільства, провести моніторинг небезпечних ситуацій та обґрунтувати головні підходи та засоби збереження життя, здоров’я та захисту працівників в умовах загрози і виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій; - здатність приймати рішення щодо безпеки в межах своїх повноважень. Професійні компетенції за видом діяльності охоплюють: А. виробничо-технологічна діяльність: - здатність орієнтуватися в основних методах і системах забезпечення техногенної безпеки, обґрунтовано вибирати відомі пристрої, системи та методи захисту людини і природного середовища від небезпек; - вміння оцінити сталість функціонування об’єкту господарювання в умовах надзвичайних ситуацій та обґрунтувати заходи щодо її підвищення; - вміння обґрунтувати та забезпечити виконання комплексу робіт на об’єкті з попередження виникнення надзвичайних ситуацій, локалізації та ліквідації їхніх наслідків; Б. організаційно-управлінська діяльність: - здатність орієнтуватися в основних нормативно-правових актах в галузі забезпечення безпеки; - знання організаційно-правових заходів забезпечення безпечної життєдіяльності та вміння обґрунтувати та забезпечити виконання у повному обсязі заходів з колективної та особистої безпеки; - вміння забезпечити координацію зусиль виробничого колективу в попередженні виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків; В. проектно-конструкторська діяльність: - вміння ідентифікувати небезпечні чинники природного та техногенного середовищ і віднайти шляхи відвернення їхньої уражальної дії використовуючи імовірнісні структурно-логічні моделі; - вміння оцінити безпеку технологічних процесів і обладнання та обґрунтувати заходи щодо її підвищення; - вміння обґрунтувати нормативно-організаційні заходи забезпечення безпечної експлуатації технологічного обладнання та попередження виникнення надзвичайних ситуацій. 1. Основні положення Студенти денної форми навчання повинні прослухати курс лекцій, вiдвiдати практичні заняття та в повному обсязі виконати розрахунково-грфічну роботу згідно варіанту. Розрахунково-графічна робота складається із одного теоретичного питання та одного розрахункового завдання. Варіант розрахунково-графічної роботи обирається відповідно до першої букви прізвища та останньої цифри номера залікової книжки студента згідно з табл 1.1. Номер теоретичного питання та розрахункового завдання обирається згідно табл. 1.2 відповідно до номера варіанта розрахунково-графічної роботи, табл. 1.1. Розрахунково-графічна робота повинна містити: 1. титульний аркуш (додаток А); 2. зміст роботи; 3. відповідь на теоретичне питання; 4. відповідь на розрахункове завдання; 5. список використаної літератури. Таблиця 1.1 Варіанти розрахунково-графічної роботи
Таблиця 1.2 Номер теоретичного питання і розрахункового завдання відповідно до варіанту розрахунково-графічної роботи
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10. 06. 2011 №572 "Про Типові навчальні плани початкової школи", рішення... |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Представництво ООН в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України проводить конкурс, присвячений важливій... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Всеукраїнська акція "Моральний вчинок", ініційована Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі за... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Севастопольської міських державних адміністрацій на виконання листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16.... |
УКАЗ Президента України Про затвердження Положення про Міністерство... Затвердити Положення про Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України (додається) |
Відповідно до протоколу засідання журі конкурсу від 06. 04. 2013 року МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ, СІМ’Ї ТА МОЛОДІ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ... Міністерства освіти і науки проводиться Всеукраїнський конкурс юних зоологів і тваринників, метою якого є створення умов для творчого... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ... Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний центр в березні-травні 2013 року проводить природоохоронну акцію «Первоцвіти... |
«Загальні і спеціальні здібності» Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Донецька обласна державна адміністрація Управління освіти і науки |