|
Скачати 129.84 Kb.
|
Програма факультативного курсу “ОСНОВИ ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ ТА ТЕПЛОЗБЕРЕЖЕННЯ” для 6-8 класів загальноосвітніх навчальних закладів Схвалено до використання у загальноосвітніх навчальних закладах науково-методичною комісією з трудового навчання і креслення Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол №3 від 01 червня 2010 р.) Київ-2010 Автор: К.Р. Сафіуліна, кандидат технічних наук, доцент, керівник групи консультантів з питань залучення громадськості Інституту місцевого розвитку. Рецензенти: М.І. Погожих, доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри фізики та енергетики Харківського державного університету харчування та торгівлі. . А.Г. Колієнко, кандидат технічних наук, професор кафедри теплогазопостачання і вентиляції Полтавського національного технічного університету. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Розробка та впровадження у загальноосвітніх навчальних закладах програми факультативного курсу з основ теплопостачання та теплозбереження насамперед спричинена енергетичними проблемами, що гостро стоять сьогодні перед нашою державою. Потреби української економіки у природному газі складають понад 60 млрд. куб. м на рік. За оцінками експертів власного природного газу нам вистачить лише на 40-50 років, то ж питання економного енергоспоживання є чи не найактуальнішим для України. Значна частина енергоресурсів йде на потреби житлово-комунального господарства (ЖКГ), причому майже 70% від їх обсягу використовують комунальні підприємства теплопостачання. Головна мета курсу «Основи теплопостачання та теплозбереження» полягає у вихованні свідомого та відповідального майбутнього споживача теплової енергії, який розуміє проблеми комунального підприємства теплопостачання та підтримує його своїми діями: зберігає і раціонально використовує тепло та своєчасно сплачує за отримані послуги. Одним із центральних завдань програми є вироблення в учнів розуміння того, що тепло не лише забезпечує комфорт проживання, але є цінним ресурсом, товаром. Іншим, не менш важливим завданням, є роз’яснення дітям необхідності заощадження теплових ресурсів для збереження клімату та життя на Землі. Цільові установки курсу повинні сприяти формуванню енергоефективного мислення школярів, учити їх оцінювати ситуації на всіх рівнях, від технічного і економічного, до побутового і світоглядного. Методологічно програма побудована за принципом «програма дій». Вивчаючи проблеми теплопостачання та теплозбереження, що розглядаються під час занять, учні поступово приходять до думки щодо необхідності дій для вирішення цих проблем. Передбачається, що програма має стати стимулом підвищення відповідальності учнів. На завершальному етапі їм пропонується самостійно розробити та здійснити план дій, направлених на вирішення виявлених проблем теплопостачання та теплозбереження свого будинку, класу та школи. Успішна реалізація програми неможлива без реальної зацікавленої участі міської влади та міського комунального підприємства теплопостачання, оскільки під час ознайомлення учнів з деякими темами необхідно залучати спеціалістів з технічних та фінансово-економічних питань діяльності підприємства. Крім того, у програмі передбачено проведення екскурсії на споруди підприємства теплопостачання. Визначальними чинниками успіху даної програми є не лише зацікавленість керівництва школи, але й готовність до змін, ентузіазм і підтримка упровадження програми всім педагогічним колективом та учнями. Навчально-методичний комплект складається з програми факультативного курсу “Основи теплопостачання та теплозбереження”, посібника для вчителя “Про теплопостачання та теплозбереження для майбутнього споживача” до факультативного курсу “Основи теплопостачання та теплозбереження” та посібника “Про теплопостачання та теплозбереження для майбутнього споживача» для учнів 6-8 класів. ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ “ОСНОВИ ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ ТА ТЕПЛОЗБЕРЕЖЕННЯ” (17 год., 1 год. на тиждень)
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ТА ДЖЕРЕЛА Основна:
Додаткова:
|
Програма факультативного курсу «Вступ до філософії» авт. Степанова Н. М. 9 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів "Історія філософії" авт. Огневюк В. О. та ін |
Програма факультативного курсу Невід’ємним складником шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров'я. Саме на досягнення цієї мети й... |
ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ «ФРАЗЕОЛОГІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ... України зі світом, з бурхливими процесами творення світової культури, нашу прилученість до світової цивілізації |
Програма факультативного курсу «Українознавство» призначена для вивчення... Проблема пробудження національної свідомості вимагає особливого патріотизму як від учителя, так і від школяра. Реалізації такої важливої... |
Навчальні програми, підготовлені науково-педагогічними працівниками Черкащини Сучасна українська література (програми факультативного курсу для 10-11-х класів) |
РОБОЧА ПРОГРАМА з курсу «Системи комутації» Робоча програма складена на основі навчальної програми курсу «системи комутації», затвердженої на засіданні кафедри кореляційної... |
Програма курсу Професійна педагогіка наука і навчальний предмет Профпедагогіка як галузь педагогічної науки, її методологія. Предмет профпедагогіки та предмет навчального курсу. Основні категорії... |
Програма курсу Професійна педагогіка наука і навчальний предмет Профпедагогіка як галузь педагогічної науки, її методологія. Предмет профпедагогіки та предмет навчального курсу. Основні категорії... |
Програма курсу за вибором «Рідний край» для учнів 8 9 класів загальноосвітніх... Програма курсу за вибором «Рідний край» розрахована на учнів 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Вона є логічним доповненням... |
Школа фотографії Віктора Марущенка та Галерея РА-фото ... |