Інна Павлюк., методист РМК, Веселинівсьий відділ освіти Миколаївської області


Скачати 58.73 Kb.
Назва Інна Павлюк., методист РМК, Веселинівсьий відділ освіти Миколаївської області
Дата 14.12.2013
Розмір 58.73 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи


Інна Павлюк ., методист РМК,

Веселинівсьий відділ освіти

Миколаївської області.

Доросла части­на населення в усі часи вважала своїх дітей «важкими», критикувала їх, боролася з їх­нім стилем життя та ідеалами. Так, у 20-ті роки ми­нулого століття дорослі називали молодих людей «по­лум'яною молоддю», боролися з їхньою розкутістю, яскравим одягом, захопленням саксофонною музикою та джазом. Серйозно обговорювалося питання про згубний вплив на юні незміцнілі душі перегляду вели­кої кількості кінофільмів. Молодь боролася з усім ста­рим і традиційним, за повну індустріалізацію життя (наприклад, футуристи викидали «на помийницю іс­торії» всю літературу попередніх років).

У 50-ті роки стурбованість дорослих викликало вже «бите покоління» (битники), яке обрало для се­бе як протест обмеження і аскетизм, надаючи пере­вагу тезі: «Людина — додаток до верстата». Бути в дорозі — для них означало бути вільними і незалеж­ними. Оспівуючи романтику простих людських по­чуттів, вони ставили противагу вузькому раціоналізму життя і виробничій тематиці. Старше покоління засу­джувало вузькі штани, твіст, а молодих людей нази­вали « стилягами ».

У 60-ті — 70-ті роки старше покоління боролося з короткими спідницями та з захопленням молоді му­зикою «Бітлз», з довгим волоссям і штаньми «кльош», які носила молодь. З'явилися електрогітари і ВІА, пацифістські антивоєнні настрої, рок-н-ролл і новий стиль одягу «хіппі». У такий спосіб молодь протесту­вала проти війни, проти устрою суспільства, змістом якого було споживання і неможливість впливати на свою долю.

У 80-ті роки XX ст. предметом стурбованості старших поколінь став стиль диско і брейк-данс. Три­вогу викликала масовість молодіжних рухів і напрямів (крім хіппі, з'являються панки, «металісти», рокери, важка рок-музика і масове захоплення західним сти­лем життя). Зараз ці підлітки виросли, стали дорос­лими і є основними носіями нових демократичних цінностей, діячами ринкової економіки. Вони мають власних дітей. Тож, сьогодні постає питання: „Сучасні діти – які вони?”.

Спробую дати відповідь, хоча знаю наперед, що вона не буде однозначною.

На мою думку, сучасні діти чимось схожі й абсо­лютно різні.

Сучасні діти — це акселерати, художні на­тури з високим рівнем уваги, мрійливос­ті. Це люди прагматичні, з високим інте­лектом. А високий інтелект — це гарантія того, що такою людиною важко маніпу­лювати. Однією з найважливіших харак­теристик їх інтелекту є його пластичність, гнучкість, здатність легко сприймати нову інформацію.

Сучасні діти мають досить високий рі­вень пам'яті, розвинене логічне мислен­ня, високий рівень розвитку образного мислення.

Для сучасних старших школярів харак­терною є потреба в пізнанні самих себе, зумовлена передусім необхідністю повні­ше, раціональніше використати свої вну­трішні можливості з метою реалізації тих підвищених вимог, які висувають до них школа та сім'я.

У сучасних дітей у юнацькому віці формуються деякі нові аспекти самосві­домості. Серед них найважливіше значен­ня має самовизначення, тобто прагнен­ня юнаків визначити своє місце в житті, у праці, в суспільстві. Це радує батьків і вчи­телів. Позиція сучасного підлітка також виражена у прагненні знайти своє місце в сім'ї, в подіях суспільства, реаль­но оцінювати власні можливості, у праг­ненні пізнати складний світ людських вза­ємин, самого себе.

Нинішню молодь найбільше турбують проблеми забруднення навколишнього середовища, найсерйознішими проблемами випускники називають наркотики, голод, загрозу атомної війни і звичайні війни.

Сучасні учні наполегливо шукають у своє­му оточенні людей з активною життєвою позицією, відвертих у стосунках. Це пері­од пошуку і створення власного «Я».

Бажання дитини показати своє «Я», бути індивіду­альністю, а не натовпом, вирізняє її серед інших. Дівча­та знаходять своє самовираження в надмірному вико­ристанні косметики, стильному одязі; хлопці прагнуть завоювати авторитет у комп'ютерних клубах, витрача­ючи великі кошти на ігри, надмірним палінням, що, на їхню думку, додає їм дорослості, або вишуканою зачіс­кою, вживають нецензурні слова, вважаючи, що це да­нина моді та часу,

Якщо ж оточуючі (батьки, учителі, друзі) не сприй­мають, так зване, самоствердження, прагнення бути дорослим «Я», то виникає конфлікт, непорозуміння, що може призвести до відчуження, замкнутості. Дити­на починає шукати опори, захисту в іншому середо­вищі, не завжди позитивному.

Ідеали сучасних учнів розвиваються і фор­муються під впливом художніх творів, у контактах з дорослими. Але, не маючи достатнього досвіду, діти іноді хибно ро­зуміють вчинки і поведінку людей. Це, на мою думку, спричиняє появу прагнення наслідувати негативне. Тому дуже важливо не пропустити цей момент батькам і нам, учителям.

На формування способу життя юнацтва, їхнього внут­рішнього світу має вплив молодіжна субкультура. Це спе­цифічні способи проведення вільного часу, сленг, надмір­но підкреслене наслідування моди, орієнтація на зраз­ки масової західної культури, домінування культу сили, нехтування національними цінностями культури, втра­та ідеалів, надання переваги «легкій» літературі.

Виправдовуючи сучасних підлітків, захистити їх можна тим, що живуть вони в іншу епоху, що проб­лема дітей і батьків завжди існувала, це — закон при­роди. А ще, мабуть, недовіра старшого покоління, бо воно виховувалося в різних системах, на різних ідеа­лах, на долю старшого покоління випало багато вип­робувань.

Змінилися в наш час ціннісні орієнтири, ідеали, змінився спосіб життя, на який впливає багато чин­ників. Хоча навряд чи можна захистити невігластво, байдуже ставлення до оточуючих.

Та все таки, я переконана в тому, що сучасні діти – талановиті діти. Кожна дитина, без винятку має свій талант. Їй притаманні власні механізми, форми й стилі його реалізації. Одні з них мають мовний талант. Вони люблять читати книжки, писати й придумувати оповідання й вірші, розв’язують кросворди, ребуси, загадки, беруть участь в дискусіях та дебатах. Вони також схильні до співчуття, самопожертви, надають перевагу роздумам і мудрості.

Діти з логіко-математичним талантом - творчі. Більшість з цих дітей любить працювати з комп’ютером, аніж з книгами. Вони мають вірне слово, добре контролюють час.

Серед звичайних дітей у кожній школі знайдуться діти, яким притаманний просторово - візуальний талант. Саме вони через ігнорування їхнього таланту у традиційному навчанні розмальовують шкільні парти, стіни, паркани й інші предмети. Але, якщо змінити спосіб навчання цих дітей, то завдяки їхній діяльності в школі з’являться високо естетичні речі: картини, скульптури, моделі, прикрашені і гарно оформлені клумби.

Є в наших школах діти з музичним талантом. Він пов’язаний з вмінням дитини відчувати мелодію. Вони співаки й композитори, організатори концертів і різноманітних свят.

А ще серед наших дітей є діти, яким притаманний тілесно–кін естетичний (моторний ) талант. Вони відрізняються кмітливістю розуму та здібностями виконувати різноманітні тілесні рухи, добре контролюючи їх. Це діти, яких майже не можливо втримати у стані тілесного спокою. Вони люблять змагатися і майструвати. Винятково володіють своїм тілом, мають дуже вправні руки. Вони спритні, їхні фізичні дії гарно скоординовані.

Сучасні діти чітко бачать мету свого життя, Вони хочуть досягти успіху. Хіба це погано? В цьому їм по­винні допомогти ми, дорослі, виробивши вміння здо­бувати якісні знання, підвищувати свій інтелект, вес­ти здоровий спосіб життя, розкривати свої сили та здібності у суспільстві, вміння працювати, бути впев­неними і відповідальними.

Сучасні діти — це творчі особистості, які дарують радість спілкування, а отримують радість пізнання, радість успіху.

Сучасні діти – унікальні діти, бо кожна людина народжується унікальною. Ця унікальність має проявитися й реалізуватися у світі. Це піщинка в черепашці, яка може стати перлиною за умови, що черепашка покриє її перламутром. Унікальність кожної дитини базується на тому, що саме вона отримає від природи й сім’ї. Проте її унікальність залежить від зусиль самої дитини, вона формується поступово, у процесі життя. І тут не остання роль належить учителю.

Олесь Гончар писав: „Ростити людину – це радість!.. Кожен із них індивідуальність, і часто дуже колоритна, яскрава... Трудні в аномаліях, дисгармоніях, але й з них мають бути люди завтрашні, люди майбутнього! Хоч як важко буде з ними, але тим певніше буде відчуття перемоги, якщо виявишся спроможним навіть у дисгармонійного сформувати повноцінну людську особистість. Станеш мовби скульптором його духовної сутності, допоможеш чимось кращим виявити себе навіть такому, що ніяких етичних норм не визнавав, що з перших кроків виходив у життя, як на полювання...”

Вибір у сучасних дітей складніший, ніж у попередніх поколінь. Перед ними не лише відкрито безліч можливостей, та вони, до того ж, іще й невідомі, вони визначаються їхньою мрією, їхніми намірами відносно майбутнього.

Але майбутнє за нашими дітьми. Вони на­багато досконаліші за нас, бо мають більший доступ до інфор­мації, мудріші за нас, та їм ще бракує життєвого досвіду, їм під силу вирішити всі життєві проблеми.

Схожі:

Відділ освіти Шосткинської районної державної адміністрації Районний...
Освітні системи в будь-якій країні світу повинні сприяти організації основних завдань соціально-економічного та культурного розвитку...
ВІДДІЛ ОСВІТИ РОЖНЯТІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ...
«Впровадження нових педагогічних технологій в методику викладання суспільно-гуманітарних та природничих дисциплін. Робота над реалізацією...
2. Керівництво змаганнями
Миколаївської області та управлінням з питань фізичної культури та спорту Миколаївської облдержадміністрації виключне право на загальне...
10-й (11-й) клас ЕТИКА ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Г. Р. Уперенко, методист методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області; С....
Методичні рекомендації щодо відзначення у загальноосвітніх навчальних...
Сідорчук В. П., методист Центру методичної та аналітичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів в Івано-Франківській області, затверджених наказом головного управління...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Правил проведення І- ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів в Івано-Франківській області, затверджених...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Правил проведення І- ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів в Івано-Франківській області, затверджених...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Правил проведення І- ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів в Івано-Франківській області, затверджених...
Арифметична та геометрична прогресії. Гра "Щасливий випадок"
Тищенко Ірина Анатоліївна, вчитель математики Геронимівської ЗОШ І-ІІІст. Черкаської районної ради, спеціаліст вищої категорії, старший...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка