|
Скачати 84.53 Kb.
|
План-конспект уроку Розділ: «Теплове обладнання». Тема: «Апарати для смажіння і випічки». Тема уроку: «Електричні плити». Мета: - вивчити види електроплит, призначення, будову, принцип роботи, правила експлуатації та техніки безпеки; - розвивати логічне мислення, просторову уяву, уважність; - виховувати інтерес до майбутньої професії, відчуття взаємоповаги, обов’язку, естетичний смак. Тип уроку: комбінований. Міжпредметні зв’язки: організація виробництва, охорона праці, технологія приготування їжі, санітарія та гігієна. Забезпечення уроку: - плакати: «Смажійно – пекарські шафи», «Плита електрична секційна модульована ПЕСМ-4Ш»; - кольорова ілюстрація плити; - стенд «Нагрівальні елементи»; - наплитний посуд; - інструктивно-навчальний елемент «Електроплити»; - слайд-фільм «Експлуатація електроплит»; - персональний комп’ютер. Хід уроку I. Організаційна частина: а) привітання з учнями; б) перевірка присутності; в) перевірка готовності до уроку. II. Актуалізація опорних знань. Ми продовжуємо вивчати розділ «Теплове обладнання» і на попередньому уроці ми вивчили смажійно-пекарські шафи. Перевіримо, як ви засвоїли цю тему. (фронтальне опитування учнів) 1. Давайте згадаємо організацію виробництва. У яких цехах встановлюють смажійно-пекарські шафи? - у соусному відділенні гарячого цеху, кулінарних, кондитерських цехах. 2. На технології приготування їжі ви вивчали способи теплової обробки продуктів. Для яких способів теплової обробки продуктів ми використовуємо смажійно – пекарські шафи? - смаження великих шматків м’яса, запікання кулінарних виробів, випічки кондитерських виробів. 3. Які типи шаф ви знаєте? - смажійно-пекарські, пекарські, секційно-модульовані, несекційні, одно- і багатокамерні. Розшифруйте умовні позначення шаф (запис на дошці умовних позначень шаф): ШЖЕ-3 (шафа смажильна електрична трьохкамерна); ШЖЕСМ-2 (шафа смажильна електрична секційно-модульована на дві секції). 4. Із яких конструктивних елементів складаються смажійно-пекарські шафи? Показати на плакаті. (Один із учнів працює біля плакату) - зварна рама; - облицювання; - ніжки; - дверцята з ручками; - блок керування (перемикачі, терморегулятори, сигнальні лампи); - ТЕНи; - настил; - направляючі для дек; - теплоізоляція. 5. Поясніть принцип роботи смажійно-пекарської шафи. - робоча камера обігрівається трьома верхніми і трьома нижніми тенами. Температурний режим встановлюється за допомогою терморегуляторів, ступінь нагріву тенів регулюється перемикачами. 6. Як підготувати шафу до роботи? - перевіряємо санітарно – технічний стан шафи; - вмикаємо загальний пусковий пристрій; - встановлюємо терморегулятор на потрібну температуру; - вмикаємо шафу на повну потужність за допомогою перемикачів; - після досягнення потрібної температури (гаснуть лампи) завантажують вироби. У процесі роботи можуть виникнути різні проблемні ситуації. Вашим домашнім завданням було продумати можливі проблеми, їх причини і способи виправлення. Обговоримо це завдання. (Один учень пропонує проблемну ситуацію, а інший формулює причину і можливий спосіб її виправлення ). III. Повідомлення теми і мети уроку. Отже, ми вивчили смажійно-пекарські шафи і знаємо, що з їх допомогою можна запекти, посмажити, випекти вироби. Але є теплові апарати, у яких можна поєднати ці види теплової обробки із іншими, а саме із варінням припусканням ін. Жодне підприємство громадського харчування не можливо уявити без плит, які і в побуті є незамінним обладнанням. Саме електричні плити є темою нашого уроку. (Запис у зошит теми уроку). Мета уроку – вивчити призначення, види електроплит, будову, принцип роботи і правила експлуатації їх. Працювати будемо за відповідним планом з допомогою навчального елементу «Електричні плити», який лежить у вас на столах. IV. Формування нових знань. (Вивчення нового матеріалу проводиться з використанням навчального елементу «Електричні плити», який лежить в учнів на партах. Із нього учні занотовують у зошит необхідну інформацію) 1. Призначення електроплит. Електроплити є універсальним тепловим обладнанням. Поясніть, будь ласка, чому? - вони призначені для різних видів теплової обробки продуктів (варіння, смажіння, тушкування і їх різновидів). Плити застосовуються у гарячих, кулінарних, кондитерських цехах ПГХ і в побуті. Занотуйте у зошит із навчального елемента (далі НЕ). Чи може використовуватися електроплита в овочевому цеху? Чому? 2. Види електроплит. В залежності від призначення, способу використання плити бувають секційно-модульованими і несекційними. Скажіть, яке обладнання називають секційно-модульованим? - це обладнання, що використовується у лінії теплового устаткування, має однакову ширину і висоту, схожий дизайн. Кожен апарат є окремим модулем у лінії. Знайдіть у НЕ види електроплит. Ви бачите окремі секційно-модульовані плити і лінію, у яку вони можуть встановлюватися. По якій ознаці ми можемо визначити, що дані плити є секційно-модульованими? - по маркуванню. Несекційні плити використовуються як самостійні теплові апарати. В залежності від конструкції плити можуть бути: - двох і багатоконфоркові з прямокутними конфорками; - двох і багато конфоркові з круглими конфорками; - з бортами і без бортів; - з шафами і без них. Занотуйте у зошит види електроплит. Уявіть, що ви працюєте на крупному ПГХ і вам доручено підібрати плиту у гарячий цех. Яким буде ваш вибір і з яких міркувань ви оберете саме таку плиту? 3. Будова електроплити. Тепер розглянемо будову електроплити. Усі електроплити мають схожу конструкцію, тому візьмемо за приклад плиту, у якій поєднуються елементи багатьох плит – це ПЕСМ-4Ш. Зверніть, будь ласка, увагу на плакат. Тут зображено загальний вигляд плити (а) і розріз (б). Із загального вигляду ми бачимо, що плита являє собою металевий каркас, облицьований із боків емалевими листами і має чотири ніжки(12). Робочу поверхню утворюють 4 конфорки (3), які розміщують на підйомному столі. Стіл кріпиться до каркасу за допомогою петель і фіксується у піднятому положенні (під кутом 45˚) за допомогою упора (2). Конфорки можна відрегулювати по висоті за допомогою регулювального гвинта (1). Нагрів конфорок встановлюється за допомогою перемикачів (5). Пролита рідина збирається у піддоні (6). Плита ПЕСМ-4Ш має духову шафу, що являє собою двохстінний короб, між стінками якого знаходиться теплоізоляція (10). Шафа має 3 верхні (7) і 3 нижні (11) тени, подовий лист, напрямні для дек, дверцята (9) з оглядовим вікном і ручкою, вентиляційний патрубок (8), що закривається заслінкою. На передній панелі знаходяться перемикачі потужності ТЕНів, сигнальні лампи, терморегулятор, важіль заслінки. Обов’язковим є наявність болта заземлення. Навіщо? Перепишіть із НЕ будову плити у зошит. Що є робочою поверхнею плити? - конфорки. Зверніть увагу на стенд. Нагрівальні елементи якого типу із представлених на ньому використовують у якості конфорок у даній плиті? - конфорки закритого типу. Для чого у плиті передбачено упор? - для фіксації стола у піднятому положенні. 4. Принцип роботи. Прочитайте і запишіть у зошит принцип роботи електроплити. (Учні записують відповідний матеріал із навчального елемента) Поясніть, яким чином нагрівається робоча поверхня плити і духова шафа? Про що свідчить загорання сигнальної лампи? - про нагрівання конфорок. 5. Правила експлуатації електроплити. Розглянемо правила експлуатації електроплит та техніку безпеки при роботі з ними. Це питання нам допоможе засвоїти слайд – фільм, який було створено у програмі PowerPoint, з якою ви знайомилися чи ще будете знайомитися при вивченні інформаційних технологій. Нам потрібно вияснити, як підготувати плиту до роботи, на що звертати увагу у процесі роботи, як обробити плиту після роботи. (Викладач демонструє слайди по черзі, коментуючи їх, а учні записують у зошит необхідну інформацію із НЕ) 1. Перш за все слід перевірити наявність і справність заземлення, гумових килимків. Яким чином заземляється плита? 2. Перевіряємо санітарний стан плити. 3. Перевіряємо стан конфорок (рівність, цілісність, співпадання робочих поверхонь, чистоту). Чи можна використовувати робочі поверхні з таким дефектом, як у конфорки на стенді? Чому? 4. Перевіряємо справність перемикачів, сигнальних ламп. 5. У процесі роботи вмикаємо загальний пусковий пристрій, потім за допомогою перемикачів - необхідну кількість конфорок. 6. Спочатку встановлюємо максимальний нагрів, а потім перемикаємо на середній чи слабкий відповідно до вимог технологічного процесу. Плита ПЕСМ-4Ш розігрівається до повної потужності протягом години. 7. Заборонено залишати незавантажені конфорки у режимі сильного нагріву. Чому? 8. Наплитний посуд повинен бути невисоким, з широким потовщеним дном. Чому? Який посуд називають наплитним? (Демонстрація наплитного посуду) 9. Наплитний посуд заповнюють на 80%. З яких міркувань? Забороняється залишати увімкнену плиту без нагляду. 10. Після роботи плиту охолоджують, конфорки очищають сухим способом, інші поверхні протирають вологою тканиною, піддон миють з миючим засобом і просушують. Давайте ще раз проглянемо слайди і хтось із вас їх прокоментує. (викладач змінює слайди, а учні за бажанням коментують їх, закріплюючи матеріал) V. Узагальнення і систематизація нових знань. Отже, ми з вами з’ясували призначення і види плит, їх будову , принцип роботи, правила експлуатації та техніки безпеки при роботі з ними. Давайте згадаємо: - Які види плит ви знаєте? - Покажіть на плакаті основні елементи будови плити ПЕСМ-4Ш. - Поясніть принцип роботи електроплит. - Яких правил слід дотримуватись при експлуатації електорплит? У кожного із вас у навчальному елементі є тест. Для того, щоб вияснити, як кожен із вас індивідуально засвоїв сьогоднішню тему пропоную на кожне із питань тесту обрати правильний на вашу думку варіант відповіді. За кожну правильну відповідь - 1бал. Час на виконання – 5 хв. Результати тестування буде повідомлено на наступний урок. VI. Виставлення оцінок за урок і їх мотивація. (Враховуючи домашнє завдання і роботу на уроці виставляємо оцінки за урок, обов’язково мотивуючи їх) VII. Видача домашнього завдання. Черкунов І.С. Обладнання підприємств громадського харчування., ст.65-68., конспект. |
План-конспект уроку Тема програми: Сучасне теплове устаткування Навчитись вирішувати проблемні ситуації, які виникають під час експлуатації устаткування |
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики... Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?) |
План-конспект уроку трудового навчання Т Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |
План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою... Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері... |
ПЛАН КОНСПЕКТ для проведення занять по технічній підготовці с особовим... Сучасні резервуарні апарати на стисненому повітрі підрозділяються на два типи; автономні і комбіновані. Принципова відмінність полягає... |
План-конспект для проведення заняття по технічній підготовці з радіотелефоністами... Тема 3: ТТХ техніки та аварійно-рятувального обладнання, що знаходиться на озброєнні в гарнізоні |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення лекційного заняття з функціональної... ТЕМА: Злочини у сфері службової діяльності (Розділ XVII Кримінального кодексу України) |
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток... Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому... |
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас |