Яка з означених нижче функцій науки є соціальною?


Скачати 218.87 Kb.
Назва Яка з означених нижче функцій науки є соціальною?
Дата 20.04.2013
Розмір 218.87 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Філософія > Вопрос




! 1 Філософсько-методологічні засади природничого знання

№ 1, 0, 1, 1, 1, 30
Яка з означених нижче функцій науки є соціальною?
+культурно-світоглядна
-метологічна
-пізнавальна
-орієнтувальна

№ 2, 0, 1, 1, 1, 30
Здатність науки бути соціальною силою проявляється у вирішенні нею…
+ глобальних проблем
- проблеми пізнання істини
- проблеми демаркації наукового та ненаукового знання

- проблем національної безпеки

№ 3, 0, 1, 1, 1, 30
Що з зазначеного нижче не є структурним елементом науки як соціального інституту?
-наукові школи
-вчені зі знаннями
-система наукової інформації
+система буденного досвіду

№ 6, 0, 1, 1, 1, 30
Яке визначення науки не пов’язане з визначенням аспектів її буття?
-наука - це пізнавальна діяльність
-наука - соціальний інститут
-наука - це культурний феномен
+наука - це спосіб забезпечити собі засоби для існування

№ 7, 0, 1, 1, 1, 30
Які види наукової раціональності знаєте?
+ постнекласична
-емпірична
-вірогіднісна
-антична

№ 8, 0, 1, 1, 1, 30
Які філософські концепції займалися проблемами наукового знання?
+позитивізм
-філософія життя
-екзистенціалізм
-марксизм

№ 9, 0, 1, 1, 1, 30
Інтерналізм-це…
+визнання внутрішньонаукових чинників єдиною причиною розвитку наукового пізнання
-визнання як внутрішних ,так і соціальних чинників причиною розвитку науки
-визнання соціокультурних чинників основними в розвитку науки

№ 10, 0, 1, 1, 1, 30
Представником екстерналізму є…
+Кун
-Лакатос
-Поляні
-Фойєрабенд

№ 11, 0, 1, 1, 1, 30
Визначте функцію філософії щодо науки …
-повністю визначає розвиток науки
+філософія виконує методологічну функцію по відношенню до науки
-філософія не пов’язана з наукою
- раніше між філософією та наукою був зв’язок- тепер він не потрібний

№ 12, 0, 1, 1, 1, 30
Окреслить структурний елемент засад наукового знання.
+культурна традиція
-гіпотеза
-факт
-ідея

№ 13, 0, 1, 1, 1, 30
Автором теорії методологічного анархізму є…
+Фойєрабенд
-Кун
-Поппер
-Лакатос

№ 14, 0, 1, 1, 1, 30
Особливостями постнекласичної науки є …
+увага до впливу випадковості, людського чинника на події
-увага до впливу соціальних чинників на розвиток науки
-увага до впливу культурних чинників на розвиток науки
-увага до впливу універсальних світових законів на розвиток подій

№ 15, 0, 1, 1, 1, 30
Автором теорії наукової революції є…
+Кун
-Поппер
-Лакатос
-Фойєрабенд

№ 16, 0, 1, 1, 1, 30
Філософія науки спрямована на…
+узгодження уявлень про реальність в різних науках та формування цілісної картини світу
- дослідження механізму розвитку природознавства
-встановлення універсальних законів отримання нового знання
-підвищення ерудованості науковців

№ 17, 0, 1, 1, 1, 30
Ідея можливості обґрунтування істинного знання емпірично розвивалася…

+позитивізмом
-раціоналізмом
-Кантом
-Марксом

№ 18, 0, 1, 1, 1, 30
Некласична наука спирається на …
+ідеї спрямованого розвитку та теорії ймовірностей
-ідею щодо провідної ролі випадковості
-ідею детермінізму
-ідею фаталізму

№ 19, 0, 1, 1, 1, 30
Визначте рису спільну для філософії та науки.
+спрямованість на пізнання загального в явищах
-наявність емпіричного обгрунтування
-світоглядна складова
-намагання пізнати певну частину світу

№ 20, 0, 1, 1, 1, 30
Визначте метод, який належить до загальнонаукових.
-аналітичний
-діалектичний
-феноменологічний
+моделювання

№ 21, 0, 1, 1, 1, 30
Визначте метод, який належить до філософських
-компаративістський
+діалектичний
-історичний
-системно-структурний

№ 23, 0, 1, 1, 1, 30
До структури наукового пізнання крім теоретичного входить також…
+емпіричне
-чуттєве
-раціональне
-ірраціональне

№ 25, 0, 1, 1, 1, 30
Істини науки мають …
-абсолютний характер
-відносний характер
+абсолютно-відносний характер

№ 26, 0, 1, 1, 1, 30
Історичний характер пізнання був відкритий ….
+Гегелем
-Шелером
-Декартом
-Локом

№ 27, 0, 1, 1, 1, 30
Некласичний етап розвитку науки почався у
+20ст.
-18 ст.
-19 ст.
-21 ст.

№ 29, 0, 1, 1, 1, 30
Критерієм істинності теорії є (виберіть правильну пару)
+практична вигода – прагматизм
-співпадіння образа предмета у відчуттях і в свідомості – Аристотель
-загальнолюдська практика - Г’юм
-критерію істинності не існує - Маркс

№ 30, 0, 1, 1, 1, 30
Основна функція наукової парадигми полягає у тому, щоб …
-формулювати основні закони філософії
-визначати пріоритетні напрямки розвитку науки
-забезпечити фахову підготовку науковців
+формувати фундаментальні настанови та принципи осмислення світу

№ 31, 0, 1, 1, 1, 30
До форм теоретичного пізнання належать…
+гіпотеза
-відчуття
-уявлення
-споглядання

№ 32, 0, 1, 1, 1, 30
До форм емпіричного пізнання належить…
+спостереження
-припущення
-інтуіція
-медитація

№ 34, 0, 1, 1, 1, 30
Визначте елемент, який не належить до структури наукової картини світу.
+відчуття
-теоретичне ядро
-фундаментальні припущення
-окремі теоретичні моделі

№ 35, 0, 1, 1, 1, 30
Якому типу раціональності відповідає орієнтація на лінійну модель розвитку світу та принцип детермінізму?
+класичній
-некласичній
-постнекласичній

№ 36, 0, 1, 1, 1, 30
Філософські засади науки- це…
+система філософських ідей та принципів, що лежать в основі наукової картини світу, ідеалів та норм пізнання
-філософська теорія, яка є вираженням духу епохи
-філософські ідеї, прихильниками і виразниками яких стають окремі вчені

№ 37, 0, 1, 1, 1, 30
Ідеали наукового пізнання -це…
+регулятивні ідеї та принципи, що відображають уявлення про цінності наукової діяльності та її мету
-абсолютна істина
-образ дослідження ,якого прагнуть досягнути науковці

№ 40, 0, 1, 1, 1, 30
Визначте, що не є формою ідеалів і норм наукового пізнання.
-пояснення та опису
-доведення та обгрунтування
-побудови та організації знань
+розуміння

№ 44, 0, 1, 1, 1, 30
Визначте структурний елемент наукової теорії.
+ідеали та норми наукового пізнання
-відчуття
-спостереження
-факт

№ 46, 0, 1, 1, 1, 30
Автором дедуктивної моделі побудови наукової теорії є…

+Декарт
-Паскаль
-Лок
-Поппер

№ 48, 0, 1, 1, 1, 30
Екзистенційний поворот у науці означає…
+включення у процес пізнання ціннісно-цільових структур людської діяльності
-включення науки у контекст культури
-розгляд неповторності людського буття як наукової проблеми

№ 52, 0, 1, 1, 1, 30
Наукова картина світу – це…
+ конкретно-історичне уявлення про світ. що обумовлює стиль та спосіб наукового мислення
-уявлення про світ кожного окремого науковця
-уявлення про про світ, які представлені в наукових школах
-уявлення про світ усіх людей в певний історичний період

№ 53, 0, 1, 2, 1, 60
Вислів: “ чини так, щоб наслідки твоїх дій були у згоді з неперервністю праведного життя на Землі, приймай відповідальність за все, що стається перед майбутніми поколіннями” є вираженням…
-категоричного імперативу Канта
+етики відповідальності Йонаса
-етики благоговіння перед життям Швайцера
-марксизму

№ 55, 0, 1, 1, 1, 30
Гіпотеко-дедуктивна теорія – це…
-аксіоматична теорія
+поєднання гіпотетичних теоретичних тверджень та їх емпіричної перевірки
-сукупність емпіричних фактів
-теорія, що пройшла верифікацію

№ 65, 0, 1, 1, 1, 30
Яке із зазначених тверджень свідчить про світоглядну спрямованість біології?
+життя – це частина еволюції Всесвіту
-в основі еволюції лежить природний добір
-клітина є складним системним утворенням
-до складу гену входить ДНК

№ 72, 0, 1, 1, 1, 30
Фізичний та біологічний час…
- співпадають
+ не співпадають
-різняться на годину
-різняться на дві години

№ 73, 0, 1, 1, 1, 30
Виберіть правильне визначення. Віртуальна реальність – це…
-уявна реальність, не пов’язана з дійсністю
-досконала модель реальніх об’єктів
-ігровий інтерактивний комп’ютерний простір
+штучно створена комп’ютерна модель реальності, якій не відповідають реальні об’єкти

№ 74, 0, 1, 2, 1, 30
Віртуалізація науки
+маніпуляція виключно з моделями при дослідженні реальних об’єктів та процесів
-використання комп’ютерів у наукових дослідженнях
-дослідження науковцями проблем, що не мають зв’язку з реальністю
-формалізація наукового пошуку

№ 75, 0, 1, 2, 1, 30
Чи поняття наукової спільноти та наукової організації співпадають
+ не співпадають
-співпадають
-співпадають частково

№ 76, 0, 1, 1, 1, 30
Наукова спільнота – це…
+група дослідників, що працюють у одній сфері чи над однією проблемою та об’єднанні однією науковою парадигмою
-група вчених, що працюють в одній науковій установі
-група дослідників, що живуть в одному будинку
-усі, вчені, що живуть у певній країні

№ 77, 0, 1, 1, 1, 30
Представниками трансформізму були…
+Бюфон
-Ламарк
-Лінней
-Дарвін

№ 78, 0, 1, 2, 1, 30
Трансформізм ґрунтувався на ідеї…
+ перетворення одних органічних форм в інші під впливом середовища
-незмінності видів
-перехід одних органічних форм в інші внаслідок пристосування до середовища
-перехід одних органічних форм в інші у результаті боротьби за існування

№ 83, 0, 1, 1, 1, 30
Виберіть назву одного з етапів розвитку наукового пізнання.
+постнекласичний
-постмодерний
-постінформаційний
-постіндустрійний

№ 84, 0, 1, 2, 1, 60
Наукова раціональність полягає у ..
+здатності мислення працювати з ідеальними об’єктами та відображенні їх у понятійно-концептуальній формі
-здатності людини обмірковувати свої рішення
-здатності людини прораховувати наслідки своїх вчинків
-у здатності мислити логічно

№ 89, 0, 1, 2, 1, 60
Яка з зазначених функцій не пов’язана з функціонуванням науки?
-освітня
-технологічна
-експертна
+естетична

№ 91, 0, 1, 2, 1, 60
Виберіть поняття, яке є центральним для методології Куна.
+парадигма
-дослідницька програма
-верифікація
-фальсифікація

№ 94, 0, 1, 2, 1, 60
Яка з зазначених характеристик є основною для індустрійних цивілізацій?
-прискорення перебігу соціальних подій
-високий рівень життя
+формування нової системи цінностей, в якій пріоритетними є інновації
-просторова визначеність життя замінюється часовою

№ 95, 0, 1, 2, 1, 60
Яка з зазначених характеристик є основною для традиційних цивілізацій?
-низький рівень життя
+інноваційна діяльність не заохочується
-повільний темп суспільного прогресу

№ 96, 0, 1, 2, 1, 60
Суть наукової революції за Куном полягає у …
-у зміні світогляду
-у зміні влади
+у зміні парадигми
-у зміні наукового напрямку

№ 100, 0, 1, 2, 1, 60
Центральним принципом класичної науки вважається….
+усунення суб’єкта пізнання з пізнавального процесу для досягнення об’єктивної істини
-математизація знань
-введення експерименту
-оперття на формально-логічні закони

№ 101, 0, 1, 2, 1, 60
Центральним принципом постнекласичної науки вважається …
+антропний принцип
-детермінізму
-індетермінізму
-верифікації

№ 102, 0, 1, 2, 1, 60
Визначте один з основних принципів некласичної науки…
-формально-логічний характер методологічного обґрунтування знань
-антропний принцип
+залежність картини світу від цілеспрямованої діяльності суб’єкту
-детермінізму

! 2 Філософські проблеми природознавства ХХ-ХХІ ст.

№ 4, 0, 2, 1, 1, 30
Наукова школа – це…
+угрупування, об’єднане дослідницькою програмою стилем мислення, очолене видатним ученим
-угрупування вчених, що працюють над однією проблемою
- угрупування вчених, що працюють в одній країні
-угрупування вчених, що працюють в одній установі

№ 5, 0, 2, 1, 1, 30
До інстуціональних форм науки належить…
+наукова школа
-окремий вчений
-науковий заклад
-науковий журнал
.

№ 22, 0, 2, 1, 1, 30
Різниця між розумом та розсудком полягає у тому, що…
+розум –продуктивна частина мислення, а розсудок-репродуктивна
-розсудок продуктивна частина мислення, а розум – репродуктивна
-розум може пізнавати лише явища, а розсудок сутність

№ 28, 0, 2, 1, 1, 30
Філософія біології вивчає…
+специфіку та структуру наукового знання про живі об’єкти
-живі об’єкти
-методологію вивчення живих об’єктов
-філософські концепції, що розглядають проблему життя

№ 33, 0, 2, 1, 1, 30
Синергетика – це…
+методологія , що розглядає об’єкти як відкриті нелінійні системи
-методологія що розглядає світ як незмінний
-методологія що розглядає світ як систему що розвивається
-методологія, згідноякох все в світі знаходиться у всезагальному зв’язку

№ 38, 0, 2, 1, 1, 30
Визначте вид наукової революції.
+глобальна
-локальна
-інтегральна
-міжнародна

№ 39, 0, 2, 1, 1, 30
Фальсифікація –це…
+методологічний принцип визначення істинності тверджень за Поппером
-визнання неправдивості тверджень
-визначення неправдивості окремих аспектів теорії з метою обґрунтувати її істинність у цілому

№ 41, 0, 2, 1, 1, 30
Які з проблем можна розглядати як біотичні?
+евтаназії
-фізичне виховання дітей
-догляд за старими людьми
-одруження

№ 42, 0, 2, 1, 1, 30
Етика науки – це…
-те саме , що і наукова етика
+наука про моральні основи наукової діяльності
-принципи поведінки вченого в дослідницькій діяльності
-принципи поведінки вченого на вулиці

№ 43, 0, 2, 1, 1, 30
Соціальна відповідальність вченого полягає у тому
+як будуть використані результати його наукових досліджень
- як вчений себе поводить у громадських місцях
-як він використовує фонди, що йому надали для дослідження

№ 45, 0, 2, 1, 1, 30
Яка з зазначених функцій не є функцією наукової теорії?
+орієнтувальна
-світоглядна
-методологічна
-пізнавальна

№ 47, 0, 2, 1, 1, 30
Предметом біоетики є…
+моральні принципи поведінки людини у медичній та біологічній сфері
- поведінка живих істот
-наявність моральних принципів у поведінці тварин
-не відрізняється за предметом від етики

№ 49, 0, 2, 1, 1, 30
Основною проблемою праці «Третя хвиля» є…
+особливості науки в інформаційному суспільстві
- ненаукові форми пізнання
-пошук закономірностей розвитку пізнання
-дослідження філософії Поппера

№ 50, 0, 2, 1, 1, 30
Глобальний еволюціонізм – це…
+теорія що намагається пояснити цілісний розвиток Всесвіту від елементів до людини
-теорія Дарвіна
-те саме, що і діалектика Гегеля
-християнський еволюціонізм

№ 51, 0, 2, 1, 1, 30
Веріфікація – це…
+перевірка теоретичних положень завдяки їх співставленню з емпіричними фактами
-перевірка істинності тверджень завдяки їх співставленню з практикою
-перевірка тверджень на істинність через співставлення їх з результатами діяльності
-відмова від перевірки істинності тверджень

№ 54, 0, 2, 1, 1, 30
Коеволюція – це …
- біологічна еволюція
+взаємопов’язана еволюція біосфери та суспільста
-суспільний прогрес
-духовний розвиток особи

№ 56, 0, 2, 1, 1, 30
Соціальна екологія – це …
+міждисциплінарна наука
-монодисципліна
-поєднання біології та фізики
-поєднная біології та філософії

№ 57, 0, 2, 2, 1, 60
Генетичний апгрейд – це…
+позбавлення людства від біологічної (генетичної) обмеженості завдяки біологічному конструюванню людини
-клонування людини
-наявність генетичних аномалій
-прийом ліків для покращення адаптації до середовища

№ 58, 0, 2, 1, 1, 30
Предметом еволюційної генетики є …
+генетичні аспекти видоутворення
-генні мутації
-генетичні трансформації у процесі еволюції

№ 59, 0, 2, 1, 1, 30
Предметом соціальної екології є
+дослідження принципів організації людською діяльності з урахуванням екологічних законів
-дослідження процесу еволюції форм живої матерії
-відстеження впливу кліматичних, сейсмологічних чинників на форми живого
-дослідження правильної організації соціального оточення людини

№ 60, 0, 2, 1, 1, 30
Евгеніка-це…
+наука про соціальне управління еволюцією людини
-покращення генофонду певних видів тварин
-селекція рослин
-методика знищення недієздатних людей

№ 61, 0, 2, 2, 1, 60
Трансгуманізм – це…
+керована трансформація біосоціальних якостей людини
-звернення до духовного світу людини
-фізичне вдосконалення людини
-стихійні зміни біологічних якостей людини

№ 62, 0, 2, 1, 1, 30
Визначте вид часу який не належить до біологічного.
-час особи
-час виду (поколінь)
-час зміни форм життя
+фізичний час

№ 63, 0, 2, 1, 1, 30
Призначення біологічного годинника полягає у тому, щоб…
+вимірювати часові зміни біологічних процесів у живих істот
-дозволяти особі вчасно прокинутися
-забезпечувати пристосування до середовища
-забезпечувати еволюційні зміни в популяціях

№ 64, 0, 2, 1, 1, 30
Визначте, що з нижче зазначеного не є рівнем організації живої матерії.
-молекулярно-генетичний рівень
-онтогенетичний рівень
-популяційно-видовий рівень
+квантовий рівень

№ 66, 0, 2, 1, 1, 30
Яка з наведених теорій належить до некласичної біології?
+синтетична теорія еволюції
-трансформізм
-креаціонізм

№ 67, 0, 2, 1, 1, 30
Що лежить в основі синтетичної теорії еволюції?
+перехід від організмоцентризму до популяційного стилю мислення
-ідея креаціонізму
-ідея боротьби за існування

№ 68, 0, 2, 1, 1, 30
Ноосфера –це…
+сфера взаємодії людини та природи, де розумна людська діяльність стає визначальним чинником
-тотожна антропосфері
-тотожна біосфері
-тотожна сфері неживої природи

№ 69, 0, 2, 1, 1, 30
Згідно Вернадського, стадія, що передує ноосфері називається…
-атмосфера
+біосфера
-літосфера
-техносфера

№ 70, 0, 2, 2, 1, 30
Автором праці ‘Наукова думка як планетарне явище’’ є…
-Декарт
+Вернадський
-Бергсон
-Тейяр де Шарден

№ 71, 0, 2, 2, 1, 30
За Вернадським, розум та воля людини, як суспільної істоти…
-не впливає на реальні об’єкти та процеси
+є геологічним та планетарним явищем, здатним кардинально змінювати світ
-діють на світ лише в межах буденних потреб

№ 79, 0, 2, 1, 1, 30
Автором праці “Філософія зоології” є …
-Дарвін
+Ламарк
-Лінней
-Бюффон

№ 80, 0, 2, 1, 1, 30
Автром праці “Філософія ботаніки” є…
+Лінней
-Дарвін
-Пригожин

№ 81, 0, 2, 1, 1, 30
Яку концепцію походження життя підтримував Опарін?
-біогенну
+абіогенну
-панспермії
-креаціоністську

№ 85, 0, 2, 2, 1, 60
Яка праця була математичним еталоном науковості?
+”Початки” Евкліда
-“Міркування про метод” Декарта
-“Досліди про людське розуміння” Берклі
-“Монадологія” Ляйбніца

№ 86, 0, 2, 2, 1, 60
На яких засадах ґрунтується методологія сучасної науки?
-на фізичних еталонах науковості
-на математичних еталонах науковості
+на принципі гіпотетичності

№ 87, 0, 2, 2, 1, 60
Виберіть прізвище науковця, який запровадив назву ” генетика”.
+Бетсон
-Мендель
-Докучаев
-Серебровський

№ 88, 0, 2, 2, 1, 60
Предметом екологічної генетики є …
+взаємовпливи генетичних процесів та екологічних відносин
-дослідження механізмів спадковості
- дослідження сучасної екологічної ситуації
-дослідження впливу зовнішніх чинників на спадковість

№ 90, 0, 2, 2, 1, 60
Виберіть поняття , яке є центральним в методології Лакатоса.
+науково-дослідницька програма
-наукова революція
-наукова спільнота
-особистісне знання

№ 92, 0, 2, 2, 1, 60
Бімолекулярна революції пов’язана з…

–дослідженням спадковості людини
-розвитком інформаційних технологій
+розвитком нанотехнологій
-дослідженням можливості життя у Всесвіті

№ 93, 0, 2, 2, 1, 60
Поняття фальсифікаціонізму введене…
-Вітгенштайном
-Куном
+Поппером
-Лакатосом

№ 97, 0, 2, 2, 1, 60
Дослідницька програма за Лакатосом складається з…
-фундаментальних теорій
-з гіпотез
+апріорно прийнятих фундаментальних припущень та гіпотез ad hoc
-парадигм

№ 98, 0, 2, 2, 1, 60
Науковий напрямок ґрунтується на…
+систематичному застосуванні певного методу
-авторитеті людини, що його очолює
-фундаментальній теорії
-науковому товаристві

№ 99, 0, 2, 2, 1, 60
Наукова традиція – це….
+ фундаментальна теорія, що визнається науковою спільнотою як основа для подальшого розвитку науки
-догматичні теорії, що перешкоджають науковому прогресу
-будь-яка теорія, що визнається науковою спільнотою як істина

 




 


№ 100, 0, 2, 1, 1, 30

Визначте функції науки:

-орієнтувальна

-об’єктивна

+прогностична

-систематизуюча
№ 101, 0, 2, 1, 1, 30

Поняття ноосфери було введене

+Тейяр де Шарденом

-Гегелем

-Моісеєвим

-Йонасом
№ 102, 0, 2, 1, 1, 30

Автором теорії дослідницьких програм є

-Фейєрабенд

+Лакатос

-Кун

-Башляр
№ 103, 0, 2, 1, 1, 30

Аналіз науки в добу постмодерну проведений

+Ліотаром

-Куном

-Марксом

-Лакатосом
№ 104, 0, 2, 1, 1, 30

Методологія позитивізму має:

+емпіричний характер

-раціональний

-постмодерний

-конвенціоналістський
№ 105, 0, 2, 2, 1, 60

Ознакою наукової школи є:

+наявність лідера-науковця, який визначає методи дослідження

-наявність домовленості між членами наукової школи щодо істинності знань

-наявність спільних цінностей у прихильників наукової школи

-наявність консенсусу між представниками наукової школи щодо методів наукового дослідження
№ 106, 0, 2, 2, 1, 60

Наукова традиція – це:

+система канонізованих загальноприйнятих знань, норм та ідеалів наукового пізнання

-сукупність усіх знань у певний історичний період

-сукупність усіх методів наукового пізнання, якими користуються науковці в певний історичний період

-стиль наукового мислення, властивий певній епосі
№ 107, 0, 2, 1, 1, 30

Визначте два періоди розвитку науки за Куном

+нормальний-екстраординарний

-прискоренний-сповільнений

-простий-складний

-зовнішний-внутрішний
№ 108, 0, 2, 1, 1, 30

Поняття парадигми та наукових традиції

+тотожні

-відмінні

-взаємодоповнюючі

-протилежні
№ 109, 0, 2, 1, 1, 30

Парадигма – це:

+модель постановки проблем та рішення наукових задач

-сукупність усіх наукових теорій

-історично визначений тип світогляду

-те саме, що і наукова традиція
№ 110, 0, 2, 1, 1, 30

11. За Куном наукова традиція

+сприяє розвитку наукового пізнання

-гальмує розвиток наукового пізнання

-ніяк не впливає на розвиток наукового пізнання

-має суперечливий вплив на науку

№ 111, 0, 2, 2, 1, 60

Нормальна наука за Куном – це

+дослідження , що спирається на вже існуючі наукові досягнення, як на фундамент подальшого розвитку науки

-система незмінних знань

-система знань, викладених у популярній доступній формі

-дослідження, які ґрунтуються на повному консенсусі всіх науковців
№ 112, 0, 2, 2, 1, 60

Автором концепції проліфераціі є

+Лакатос

-Кун

-Поппер

-Фойєрабенд
№ 113, 0, 2, 1, 1, 30

Автором теорії дослідницьких програм є

+Лакатос

-Башляр

-Кун

-Поляні
№ 114, 0, 2, 1, 1, 30

Прихильником еволюційної моделі розвитку науки є

+Поппер

-Башляр

-Кун

-Лакатос
№ 115, 0, 2, 1, 1, 30

Критика концепції класичної раціональності проводилася

+представниками Франкфуртської школи

-Гегелем

-Декартом

-Паскалем
№ 116, 0, 2, 2, 1, 60

Яка тенденція є домінуючою для розвитку сучасного наукового пізнання?

+інтеграція та диференціація наукового знання

-інтеграція

-диференціація

-систематизація
№ 117, 0, 2, 1, 1, 30

Які з зазначених характеристик не властиві науці?

-наука –це система знань

+наука –це система вірувань

-наука –це соціальний інститут

-наука –система комунікацій
№ 118, 0, 2, 2, 1, 60

Найбільш повно класична раціональність була втілена у філософських поглядах

+німецької класичної філософії

-Ліотара

-Поппера

-Фойєрабенда
№ 119, 0, 2, 2, 1, 60

Визначте що не належить до історичних типів раціональності

-класичний

-некласичний

-постнекласични

+еволюційний
№ 120, 0, 2, 2, 1, 60

Який з методів є емпіричним?

+спостереження

-індукція

-формалізація

-моделювання
№ 121, 0, 2, 2, 1, 60

Який з методів є теоретичним?

-спостереження

-опитування

+ідеалізація

-експеримент
№ 122, 0, 2, 2, 1, 60

Визначте який з перелічених аспектів не входить до структури методу

-праксеологічий аспект

-операційний

-змістовний

+синтезуючий
№ 123, 0, 2, 2, 1, 60

Визначте які з зазначених методів є загальнологічними

+дедукція

-моделювання

-експеримент

-анкетування
№ 124, 0, 2, 2, 1, 60

Діалектика- це

-загально логічний метод

-загально науковий метод

+філософський метод

-емпіричний метод
№ 125, 0, 2, 2, 1, 60

Специфіка теоретичного пізнання визначається тим, що воно спрямоване на

+пізнання сутнісних зв’язків які виражаються у вигляді законів

- опис окремих явищ та об’єктів

-пізнання кількісних характеристик об’єктів

-пізнання окремих характеристик об’єктів
№ 126, 0, 2, 2, 1, 60

Які з зазначених елементів не входять у структуру наукової теорії?

-ідеальний об’єкт

-вихідні засади теорії

-філософські принципи та методи

+опис об’єкту дослідження
№ 127, 0, 2, 2, 1, 60

Який з зазачених критеріїв є зайвим для критерію науковості знання?

-логічність

-системність

-однозначність

+діалогічність
№ 128, 0, 2, 2, 1, 60

Яка з функцій є зайвою при характеристиці функцій наукової теорії?

-методологічна

-пізнавальна

-прогностична

+еволюційна
№ 129, 0, 2, 2, 1, 60

Метою експерименту є

+перевірка гіпотез про встановлення причинного зв’язку між явищами

-виявлення сутнісних характеристик об’єктів

-опис об’єктів

-порівняльний аналіз об’єктів
№ 130, 0, 2, 2, 1, 60

Визначте види експерименту згідно об’єкту дослідження

+реальні та мисленнєві

-прості та складні

-зовнішні та внутрішні

-первині та вторинні
№ 131, 0, 2, 1, 1, 30

Визначте з переліченого назву моделі побудови наукового знання

+ гіпотико-дедуктивна модель

-історична модель

-еволюційна модель

-вірогіднісна модель
№ 132, 0, 2, 1, 1, 30

Практика як критерій істинності наукового пізнання був розроблений

+марксизмом

-еволюційною епістемологією

-позитивізмом

-прагматизмом
№ 133, 0, 2, 1, 1, 30

Поняття достовірності та істинності наукового знання

-тотожні

-протилежні

+доповнюючі

-не пов’язані
№ 134, 0, 2, 1, 1, 30

Проблема достовірності наукового знання відповідає на питання:

+чи має наукове знання об’єктивний характер

-чи має знання істинний характер

-чи має знання вірогіднісний характер

-чи має знання системний характер
№ 135, 0, 2, 1, 1, 30

Веріфікація як спосіб розрізнення наукового та ненаукового знання, була розроблена

+неопозитивізмом

-прагматизмом

-біхевіорізмом

-ерменевтикою
№ 136, 0, 2, 1, 1, 30

Фальсифікація як спосіб розрізнення наукового та ненаукового знання, була розроблена

+Поппером

-Куном

-Вітгенштайном

-Гегелем
№ 137, 0, 2, 1, 1, 30

Плюралістична концепція істини була розроблена

+постмодерною філософією

-постпозитивістською філософією

-прагматичною філософією

-структуралізмом
№ 138, 0, 2, 1, 1, 30

Представники конвенціоналізму вважають, що

+ наукові поняття та теорії є результатом домовленості вчених.

-істини не існує

-наукові поняття є результатом відображення дійсності

-наші знання мають відносний характер
№ 139, 0, 2, 2, 1, 60

Представники конструктивізму вважають, що

+ знання не відображають об’єкт, а конструюються суб’єктом у вигляді моделей.

-знання є результатом комбінації різних ідей

-знання має відносни характер

-знання має об’єктивний характер
№ 140, 0, 2, 1, 1, 30

Агностицизм – це

+заперечення можливості пізнання сутності речей

-заперечення можливості пізнання

-заперечення можливості чуттєвого пізнання

-заперечення можливості пізнання абсолютної істини
№ 141, 0, 2, 1, 1, 30

Автором етики відповідальності є:

+Йонас

-Апель

-Габермас

-Адорно
№ 142, 0, 2, 1, 1, 30

Який з принципів не пов’язаний з екоетикою (визначте зайве)

-самоцінність природи

-відповідальність людини перед природою

-обов’язок перед майбутніми поколіннями

+системності
№ 143, 0, 2, 1, 1, 30

Предметом урбоекології є

+зв’язки оточуючого середовища та людини як біологічної та природної істоти

-вивчення специфіки проживання людей у міському середовищі

-вивчення специфіки організації міського простору

-вивчення організації архітектурного простору міста
№ 144, 0, 2, 2, 1, 60

Сутність етики відповідальності Йонаса полягає у

-відповідальності людини за свої вчинки перед Богом

-відповідальності людини за свої вчинки перед іншими людьми

+ передбаченні наслідків колективної діяльності та відмова від дій, які можуть загрожувати існуванню людства.

-моральній відповідальності
№ 145, 0, 2, 2, 1, 60

Предметом соціоекології є

-суспільство

-вивчення оточуючого середовища

-природні об’єкти

+ взаємодія суспільства і природи в соціоекосистемах.
№ 146, 0, 2, 2, 1, 60

Сутність сучасної екологічної кризи полягає у

+зміні середовища існування виду або популяції, яка ставить під загрозу їх існування

-кліматичних змінах

-зникненні видів тварин та рослин
№ 147, 0, 2, 2, 1, 60

Глобальний характер сучасної екологічної кризи означає, що вона

+загрожує існуванню людини як біологічного виду

-хвилює всіх людей

-розповсюджена у всіх країнах

-зачіпає економічні інтереси всіх людей
№ 148, 0, 2, 2, 1, 60

Згідно креаціонізму

+основні форми органічного світу, людство, Земля і світ у цілому створені Богом

-світ є результатом розвитку від найпростіших до найскладніших органічних форм

-Бог створив людину, природа є результатом еволюції

-світ виник внаслідок розвитку матерії у відповідності з іманентно притаманними їй законам
№ 149, 0, 2, 2, 1, 60

Вченя про біосферу було розроблене

+Вернадським

-Ухтомським

-Морганом

-Опаріним
№ 150, 0, 2, 1, 1, 30

Наукова спільнота - це

+ сукупність професійних вчених, соціальною функцією яких є отримання знань

-сукупність усіх викладачів ВНЗ

-сукупність усіх працівників академічних установ

-сукупність усіх, хто цікавиться науковими проблемами
№ 151, 0, 2, 1, 1, 30

Наукове відкриття є -

+результатом поєднання раціональногопізнання, емпіричного дослідження і інтуіції

-спонтанним

-результатом реалізації певної логіки відкриття

-результатом емпіричного дослідження
№ 152, 0, 2, 1, 1, 30

Визначте, що з нижчезазначеного, є засобом і формою наукової творчості

+дискусія

-розмова

-діалог

-монолог
№ 153, 0, 2, 1, 1, 30

Основною ознакою інформаційного суспільства є

+перетворення інформації та знання в основний продукт виробництва.

-поширення ЗМІ

-поширення конференцій та дискусійних клубів

-юридичне забезпечення доступу до інформації всіх громадян
№ 154, 0, 2, 1, 1, 30

Визначте основні рівні наукової творчості (виключіть зайве)

+рефлексійний рівень

-проблемний рівень

-пошуковий рівень

-породжуючий рівень
№ 155, 0, 2, 1, 1, 30

Технологія – це

+сукупність пройомів, способів і матеріалів, які використовуються у певній сфері діяльності

-технічні засоби

-те саме, що і техніка

-наука про природу техніки та її розвиток
№ 156, 0, 2, 1, 1, 30

Проблеми інформаційного суспільства були розроблені в працях

+Тофлера

-Адорно

-Куна

-Гантінгтона
№ 157, 0, 2, 1, 1, 30

58. Визначте, що з нижчезазначеного не є складовим елементом техніки (виключити зайве)

-природний матеріал

-рациональне мислення

-корисна мета

+філософські концепції
№ 158, 0, 2, 1, 1, 30

59. Наукова картина світу - це

+цілісна система уявлень про загальні властивості та закономірності дійсності, яка є результатом узагальнення фундаментальних наукових понять та принципів

-опис фактів, процесів та явищ, які є найбільш важливі в певний історичний період

-сукупність філософських теорій, що пояснюють світ

-сукупність усіх знань про світ
№ 159, 0, 2, 1, 1, 30

Визначте види картин світу (виключіть зайве)

-загальнонаукова

-природичонаукова

-фізична

+філософська
№ 160, 0, 2, 2, 1, 60

Соціальна мережа вчених - це

+спілкування вчених різних спеціальностей, пошук колег за науковими інтересами та актуальній науковій інформації.

-інтернет-сайт, де спілкуються вчені

-наукові конференції

-форма неформального спілкування вчених
№ 161, 0, 2, 1, 1, 30

Автором поняття геном був

+Вінклер

-Опарін

-Добсон

-Морган
№ 162, 0, 2, 1, 1, 30

Геном – це

+набір усіх генів організму

-набір генів окремої людини

-набір генів людей, що належать до певної соціальної групи

-повний набір генів усіх людей
№ 163, 0, 2, 1, 1, 30

Назвіть представника синтетичної біології

+Вентер

-Фірс

-Рубін

-Вінклер
№ 164, 0, 2, 1, 1, 30

Евгеніка - це

+наукова та практична діяльність по соціальному управлінню еволюцією людини

-те саме, що і генетика

-теорія і практика селекції рослин та тварин

-теорія та практика створення надлюдини
№ 165, 0, 2, 1, 1, 30

Визначте основні види євгеніки. Видаліть зайве:

-екологічна

-біомеханічна

+індивідуальна

-соціальна
№ 166, 0, 2, 1, 1, 30

Біоетика досліджує проблеми пов’язані з життям

+не лише людини,а й усіх живих організмів

-людини

-тварин

-рослин
№ 167, 0, 2, 1, 1, 30

Автором терміну біоетика є

+ Ван Р. Поттер

- В. Гейлин

- Д. Кэллахен
№ 168, 0, 2, 1, 1, 30

Біоетика - це

+міждисциплінарне дослідження проблеми збереження життя на Землі та наслідків науково-технічного прогресу

-гуманітарна наука, що вивчає соціально-правові проблеми

-біологічна наука, що вивчає екосистеми

-медична наука, що займається проблемами охорони здоров’я











Схожі:

Яка з наведених під функцій належить до виробничої функції?
Виробничо-комерційна діяльність підприємства передбачає використання функцій маркетингу. Яка з наведених під функцій належить до...
Тема: Майстер функцій. Категорії функцій
Функція це створена формула, яка виконує операції над заданими значеннями і повертає нове значення
Тема: Майстер функцій. Категорії функцій Мета
Функція це створена формула, яка виконує операції над заданими значеннями і повертає нове значення
Тема: Майстер функцій. Категорії функцій Мета
Функція це створена формула, яка виконує операції над заданими значеннями і повертає нове значення
Теорія держави і права є соціальною, юридичною та загальнотеоретичною...
Предметом науки є система категорій чи відносин, які досліджуються наукою з метою отримання певного приросту знань
Завдання III етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців ( 10 клас )
Вкажіть, яка наведена нижче не належить до ознак республіканської форми правління
ПЛАН-КОНСПЕКТ уроку до Т Ур. 17 ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп’ютерної...
ТЕМАУРОКУ: Створення формул. Майстер функцій. Категорії функцій. Виконання обчислень з даними з різних аркушів
Для усунення помилки що наведена нижче
Потрібно скопіювати з файлу кваліфікації таблицю п. 22 у Excel та знайти комірки, що об’єднані вертикально, як показано на малюнку...
«Обчислення границь функцій»
Методичні вказівки за темою «Обчислення границь функцій» допоможуть студентам засвоїти та закріпити практичні навички по знаходженню...
1. Соціологія права це науковий напрям науки про суспільство, який...
Беручи до уваги її принципи системності та історизму, слід зазначити, що вона вміщує в собі і філософію права, сутність, тенденції...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка