|
Скачати 454.25 Kb.
|
Чуднівська районна державна адміністрація ЗАТВЕРДЖЕНО ПОГОДЖЕНО рішенням районної ради Головне управління від __________________ економіки № ___________________ облдержадміністрації “____”________2012р ПРОГРАМА розвитку малого та середнього підприємництва у Чуднівському районі на 2013-2014 роки м Чуднів 2012 ЗМІСТ Вступ 2 1. Характеристика Програми розвитку малого і середнього підприємництва у Чуднівському районі на 2013-2014 роки 4 2. Аналіз розвитку малого і середнього підприємництва у Чуднівському районі 7
5. Заходи Програми відповідно до пріоритетних завдань за напрямами 13 підтримки малого і середнього підприємництва 5.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької 13 діяльності 5.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка 14 5.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення 14 5.4. Формування інфраструктури підтримки підприємництва 14 5.5 Підвищення кваліфікації кадрів для сфери підприємництва 15 6. Очікувані показники ефективності реалізації заходів Програми 15 7. Моніторинг Програми та контроль за реалізацією її заходів 16 8. Основні напрями та заходи реалізації Програми розвитку малого та середнього підприємництва у Чуднівському районі на 2013- 2014 роки 17 Вступ Невід'ємною складовою ринкової економічної системи є мале та середнє підприємництво, як найбільш масова і динамічна форма підприємницької діяльності. Малий та середній бізнес сприяє формуванню конкурентного середовища, робить вагомий внесок у вирішенні проблеми зайнятості та наповненні дохідної частини районного бюджету. Тому створення сприятливого середовища для формування та функціонування суб'єктів підприємництва, насамперед малого та середнього, розглядається як одне з першочергових завдань. Розвиток підприємницької діяльності є невід’ємною складовою вирішення економічних та соціальних проблем району та держави в цілому. Активізація та становлення господарських відносин зумовлює структурне реформування місцевої економіки, оперативне насичення ринку товарами та послугами, послаблення монополізму і посилення конкуренції, забезпечення зайнятості населення та створення сприятливого інвестиційного клімату. Необхідність посилення підтримки малого та середнього бізнесу виконавчими органами та органами місцевого самоврядування обумовлюється важливістю проведення адекватної та ефективної політики сприяння розвитку малого та середнього підприємництва на районному рівні з урахуванням специфіки ринкових відносин та економічного розвитку району. Розроблення районної Програми розвитку малого та середнього підприємництва на 2013-2014 роки дозволить об’єднати зусилля влади і бізнесу у досягненні економічної та соціальної стабільності району. Програма розвитку малого та середнього підприємництва у Чуднівському районі на 2013 – 2014 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до Законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та інших законодавчих і нормативно-правових актів. Програма є складовою частиною Програми соціально-економічного розвитку Чуднівського району і є логічним продовженням Програми підтримки малого підприємництва в Чуднівському районі на 2011-2012 роки. Вона є узгодженим за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплексом заходів, спрямованих на створення та поліпшення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку малого підприємництва в місті. Програма визначає основні шляхи реалізації на районному рівні державної політи-ки розвитку малого та середнього підприємництва у тісному зв’язку з активною регіональною політикою, політикою зайнятості населення, інвестиційно-інноваційними напрямками розвитку регіону. Виконання заходів Програми передбачає покращення як кількісних, так і якісних параметрів розвитку підприємництва. РОзділ 1. ХАРАКТЕРИСТИКА Програми розвитку малого та середнього підприємництва у Чуднівському районі на 2013-2014 роки
* дані за 2011 рік. РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ РОЗВИТКУ МАЛОГО і СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА У ЧУДНІВСЬКОМУ РАЙОНІ Мале та середнє підприємництво відіграє одну з провідних ролей у розвитку приватного сектору та поступово стає важливим чинником сталого економічного зростання, створення нових робочих місць, структурної перебудови та зміцнення економіки району. Загальна кількість суб’єктів середнього та малого підприємництва на початок 2012 року в районі становила 1122 одиниць, що на 5 відсотків менше в порівнянні з базовим періодом. У структурі загальної кількості малого і середнього бізнесу підприємства складають 9%, фізичні особи-підприємці – 91%. У структурі підприємств - основну частку займають малі підприємства – 92,2% або 94 одиниці та середні, на які припадає 7,8% або 8 одиниць. Процес створення і реєстрації суб»єктів малого та середнього бізнесу в районі кожного року відбувається неоднозначно. Так, протягом дії Програми підтримки малого підприємництва на 2011-2012 роки реєстрація юридичних осіб малого та середнього бізнесу збільшилася у 3 рази в порівнянні з 2009-2010 роками , а скасування державної реєстрації малих та середніх підприємств зменшено у 2,4 рази. (Діаграма 1). Діаграма 1. За звітний період (2011 рік та 10 місяців 2012 року) Єдиний державний реєстр поповнився на 33 юридичні особи, в тому числі 16 товариств з обмеженою відповідальністю, 5 приватних підприємств, 7 фермерських господарств, 2 сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, 2 селищних комунальних підприємства та 1 дочірнє підприємство ). В галузевому розрізі малий та середній бізнес охоплює практично всі сфери економіки району, але не достатньо розвинутий у таких напрямках, як «зелений туризм» та сфера побутових послуг на селі. Залишається нерівномірною розповсюдженість підприємництва по території району, в основному воно зосереджене в районному центрі та селищах району. Поряд з юридичними особами, в районі на початок 2012 року зареєстровано 1026 фізичних осіб - приватних підприємців, що на 5,7% менше до попереднього року. Реєстрація фізичних осіб-підприємців за період дії Програми 2011- 2012 роки зменшилася на 43% в порівнянні з 2009-2010 роками , а кількість приватних підприємців, які скасували свою діяльність збільшилась майже вдвічі. Такий регрес зумовлений збільшенням фінансового навантаження на суб’єктів підприємництва у зв’язку з уведенням у дію у 2011 році норм нового Податкового Кодексу України та Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування". На кінець поточного року процес державної реєстрації та припинення діяльності фізичних осіб поступово нормалізувався і за підсумками 10 місяців маємо 64 зареєстрованих та 64 скасованих приватних підприємці. (Діаграма 2) Якщо характеризувати малий бізнес, а саме фізичні особи по галузевому принципу, то можна зробити висновок, що основна маса підприємців зайняті в сфері торгівлі та громадському харчуванні. Діаграма 2 Кількість малих і середніх підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення у 2011 році становила 28 одиниць, що на 21% більше 2010 року, що свідчить про позитивну тенденцію розвитку юридичних осіб підприємництва. Останнім часом намітилася позитивна динаміка зростання обсягів реалізованої продукції. Т ак, у 2011 році суб’єкти малого та середнього підприємництва реалізували товарів, робіт і послуг на загальну суму 209,8 млн. грн., що на 6,6% більше, ніж у 2010 році та на 32% більше, ніж у 2009 році (Діаграма 3). Діаграма 3 Упродовж останніх років спостерігається поступове покращення фінансового результату від звичайної діяльності малих і середніх підприємств до оподаткування. Так, за 2011 рік цей показник по малих підприємствах був прибутковий і склав 2077,2 тис.грн. Чистий прибуток малих підприємств склав 967,1 тис.грн. Протягом 2012 року суб'єктами малого та середнього підприємництва до бюджетів усіх рівнів сплачено 30,0 млн.грн. податків і платежів. Частка податкових надходжень від діяльності суб'єктів малого підприємництва у звітному році становила 72% від загальних надходжень до бюджетів усіх рівнів при 65% у 2011 році. Значно збільшилися надходження від малого та середнього бізнесу до Пенсійного фонду України. Так, протягом поточного року суб’єктами підприємницької діяльності району сплачено соціальних внесків на суму 50 478,3 тис.грн., в тому числі 47 840,1 тис.грн., юридичними особами, фізичними особами – 2 041,3 тис.грн. Паралельно до розвитку промислових підприємств, відбувається нарощування виробництва сільськогосподарської продукції з метою забезпечення внутрішніх потреб району в продуктах харчування, сировині для переробної промисловості, поповнення бюджету. На території району здійснюють господарську діяльність 29 ринкових агроформувань, з яких 7 – фермерські господарства, 12 приватні підприємства та 10 товариств з обмеженою відповідальністю, які можна поділити відповідно до кількості оброблюваної землі на такі групи:
Для підтримки розвитку малого підприємництва у сфері сільськогосподарського виробництва, із районного та з державного бюджетів приватній агрофірмі «Грант» частково повернуті кошти, витрачені для закупівлі теличок для поповнення основного стада. За вирощений і зданий на переробні підприємства цикорій, СФГ «Кузьмовичі» повернуто кошти з районного і обласного бюджетів. Фермерському господарству «Красносільське» з обласного бюджету на конкурсній основі відшкодовано кошти за придбання нетелів для поповнення основного стада. За підсумками 2011 року в малому та середньому бізнесі було зайнято 1527 осіб, зокрема на малих підприємствах була зайнята 871 особа, що на 20,4% менше показника 2010 року, що пояснюється кризовими процесами, які відбувалися в економіці країни. На середніх підприємствах району кількість зайнятих працівників на початок 2012 році становила 656 осіб. Відносно низькою залишається заробітна плата найманих працівників малого бізнесу і за підсумками 2011 року вона становить 805 грн., що на 6% менше в порівнянні з попереднім роком. Разом з тим, середньомісячна заробітна плата найманих працівників на середніх підприємствах перевищує рівень мінімальної заробітної плати на 43% і становить 1604 грн. Впродовж 2011-2012 років проводилася робота із забезпечення впровадження Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", як одного з пріоритетних напрямів економічних реформ. Здійснювалися заходи щодо забезпечення ефективного функціонування єдиного дозвільного офісу: посади державних адміністраторів введені в апарат райдержадміністрацій, створені умови для вільного доступу суб’єктів підприємництва до інформаційних стендів та для заповнення документів; встановлено автоматизовану програму реєстру документів дозвільного характеру. Для безперебійної роботи єдиного дозвільного офісу введено додатково іще одну посаду державного адміністратора. На даний час продовжується робота по організації процесу видачі документів дозвільного характеру виключно через державного адміністратора за принципом "єдиного вікна" за допомогою систем електронного документообігу та автоматизованого обміну даними між державним адміністратором і місцевими дозвільними органами. За 10 місяців поточного року адміністратором єдиного дозвільного офісу видано суб’єктам господарювання 1278 документів дозвільного характеру та надано 34 консультації. (Діаграма 4.). Діаграма 4 Видача документів дозвільного характеру за принципом «єдиного вікна» мінімізує безпосередні контакти суб’єктів господарювання з дозвільними органами, унеможливлює видачу дозвільних документів поза межами дозвільного центру, передбачає виключення зловживань з боку посадових осіб місцевих дозвільних органів, значно зменшує витрати підприємців, пов'язані з оформленням документів. Одним із напрямів удосконалення підприємницького середовища є діяльність Єдиного реєстраційного офісу при здійсненні державної реєстрації суб’єктів господарювання та постановки їх на облік в органах податкової служби, статистики, пенсійного та соціальних фондів за принципом «єдиного вікна». За звітний період державним реєстратором здійснено понад 2,5 тисячі реєстраційних дій. Здійснювалася робота по впорядкуванню регуляторної діяльності органів влади та місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування». Активно залучаються суб’єкти малого бізнесу до виконання робіт та послуг за державні кошти. Так, за період дії Програми суб’єкти підприємництва виконували роботи по капітальному та поточному ремонту доріг, приміщень, систем водозабезпечення, теплотрас та водопроводу закладів освіти, культури та медицини району. Обсяг виконаних ними робіт становить 5652,8 тис.грн. Десять приватних підприємців-фізичних осіб та дві юридичні особи займалися постачанням продовольчих товарів для харчування учнів району. Загальна сума закуплених продуктів склала 1648,0 тис.грн. У звітному періоді здійснювалася робота, спрямована на розширення мережі інфраструктури підтримки малого підприємництва. Дана мережа становила 18 об'єктів та займала другу позицію серед районів області. До її складу входять: 1 кредитна спілка, 5 страхових компаній, 3 інформаційно-консультативні пункти, 1 громадська приймальна, 2 «гарячі лінії» та 6 громадсь-ких організацій. З метою захисту законних інтересів, консолідації суб’єктів підприємницької діяльності Чуднівщини та їх сталого позитивного розвитку, в минулому році створено громадську організацію Чуднівська рада підприємств району. Членами якої стали господарюючі суб’єкти - юридичні особи району. Крім того, з метою налагодження конструктивної та ефективної співпраці платників податків та податкової служби, у приміщенні Чуднівської міжрайонної державної податкової інспекції відкрито центр з обслуговування платників податків. Особливістю нового центру є зручність та компактність при наданні усього комплексу послуг з повної та своєчасної сплати податків і зборів. В рамках заходів Комплексної програми підтримки малого підприємництва в Житомирській області на 2011-2012 роки, науковцями з Житомирського державного технологічного університету в районі проводились навчальні семінари для суб’єктів малого бізнесу. Найактивнішим учасникам даних семінарів вручено відповідні сертифікати про підвищення свого кваліфікаційного рівня та навчально-методичні посібники з лекційними матеріалами. На підтримку малого підприємництва в 2011 та 2012 роках з районного бюджету виділено 5,0 тис.грн., які використані для відзначення приватних підприємців з нагоди професійного свята. 40 суб’єктів підприємництва відзначено подяками райдержадміністрації, цінними подарунками та грамотами районної ради. Суб’єкти господарювання Чуднівщини приймали участь в обласному конкурсі «Кращий підприємець року». Три представники району стали номінантами у номінаціях: «Кращий керівник року» та «Успішна бізнес-леді». З метою залучення до підприємницької діяльності незайнятого населення, спеціалістами центру зайнятості проводились семінари з впровадження нових форм профорієнтаційної роботи. З безробітними, які виявили бажання започаткувати власну справу, проводились індивідуальні співбесіди, інформаційно-довідкові та профконсультації. За підсумками 2011 року та 10 місяців поточного року для започаткування власної справи 12 безробітним особам виплачено одноразову допомогу в розмірі 104,4 тис.грн. За рахунок дотацій роботодавцям з Фонду загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття створено 110 робочих місць. Відповідно з ними укладено угоди, згідно яких 17 роботодавцям компенсовано витрати на заробітну плату та нарахування працівників в сумі 292,7 тис.грн. Соціальна роль підприємництва визначає його здатність до швидкого створення нових робочих місць. Саме за рахунок малого та середнього підприємництва в районі протягом 2011 року та 11 місяців поточного року створено 1001 нове робоче місце. Незважаючи на всі позитивні зрушення, що відбулися протягом дії Програми, існують проблеми, що стримують розвиток малого та середнього підприємництва району, на подолання яких будуть спрямовані основні напрями та заходи реалізації Програми розвитку малого та середнього підприємництва в Чуднівському районі на 2013-2014 роки. |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Установіть відповідність між дієприкметником у реченні та відмінком, у якому його вжито |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... У якому рядку в усіх словах у орудному відмінку відбувається подовження (ким? чим?) |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Вкажіть, у якому рядку в орудному відмінку всі слова пишуться з подвоєними приголосними |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної Директор... Човен пройшов 8 км за течією річки і 6 км проти течії, витративши на весь шлях 1 год. 12 хв |
ПОГОДЖЕНО: ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Начальник Голова методичної комісії... Коротке, переважно віршове алегоричне оповідання, у якому закладено дидактичний зміст; один з різновидів ліро-епічних жанрів |
“Погоджено” “Погоджено” “Погоджено” “Затверджую” Начальник управління Федерація профспілок Волинська обласна Начальник територіального |
Погоджено Затверджено Заступник голови адміністрації Начальник відділу... |
Погоджено Санітарний лікар з ГДіП ПОГОДЖЕНО. ЗАТВЕРДЖУЮ Голова ПК... |
«Погоджено» «Затверджено» Метою змагань є подальший розвиток стрітболу та підвищення його престижу і популяризації в Україні, а також забезпечення необхідного... |
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО: Проректор з Загальною конференцією навчально... Студентська рада Національного авіаційного університету (далі – СР НАУ) -це самостійна громадська організація студентів, яка здійснюється... |